eskofot kirjoitti:Missä se valitaan? Sijainnista library? Nyt tippusisin minäkin rattailta. Siis sehän jättää alkuperäisen koskemattomaksi ja avaa paketin sisällöstä kopion libraryyn. Jyrkkä ehkä.
FontBookissa painat siitä hammasrattaasta ja valitse New Library. Anna nimi. Sitten valitse uuden Libraryn ollessa valittuna Add Fonts...ja suunnistat dialogilla siihen kansioon joss lisättävät fontit ovat. Fontit rekisteröidään tuolta, niitä ei kopioida minnekään ja ne myös aktivoidaan suoraan fonttitiedostojen sijaintikansiosta.
Tällaista menetelmää nykyään käytän, useita "ulkoisia" Libraryjä. Pysyy systeemi puhtaana ja ongelmatilanteissa on helppo kytkeä kaikki ylimääräinen tauhka pois päältä. Ainut harmi on että lisäyksen jälkeen fontit ovat aina ensin päällä ja toiminta tietysti hidastuu. Osittain siksikin olen jakanut moneen Libraryyn tavarat, fonttien lisääminenkin sujuu vauhdikkaammin.
Mun täytyy kans zekata miten tämä on töissä, tässä kotikoneessa ei ole montaa kaupallista ysistä siirrettyä PS1-perhettä.
Ysissä oli se fonttiapuohjelma FontSync, olisiko sillä jotakin tekemistä tämän kanssa? Itse kun en ole koskaan tuota käyttänyt enkä ketään kehottanut käyttämään. En edes tiedä miten se lopulta toimii, kokeilin joskus ja unohdin kun en keksinyt käyttöä.
Yritin tässä välillä kikkailla pelkällä FontBookilla/OS X:llä, paketteja en saanut fonteista muodostumaan.