Eli ongelma on seuraavanlainen...
Pitäisi taittaa kirjaa jossa on tieteellisiä artikkeleita, eli paljon alaviitteitä. Jokaisen artikkelin alussa artikkelin nimen alla on kirjoittajan nimi jolla on aina yksi oma alaviite jossa kirjoittaja esitellään. Nyt tuo kyseinen alaviite pitäisi eroittaa itse tekstin alaviitteistä siten että se ei ole numerolla vaan tähdellä.
Saako Indistä jotenkin päälle rinnakkain juoksevat alaviitenumeroinnit niin että vain tuo yksi olisi tähdellä ja muut itse tekstissä olevat alaviitteet olisivat numeroinnilla 1,2.. jne...
Lähdemateriaali on word-dokkareina ja ne on tuotu indiin importtaamalla. Kyseinen tähti-numerointi toimii kyllä wordissä.
Sitten toinen juttu eli indi ei jostain syystä ota huomioon alaviitteiden numerointia itse alaviitteissä, vaan nyt jokainen alaviitenumero on pakko superscriptata jokaisesta alaviitteestä käsin. Muuten koko alaviite menee superscriptiin. Numeroinnin superscript toimii kyllä itse leipätekstissä.
Onko kyse nyt vain oikeiden importasetusten löytämisestä ja tyylien kanssa tappelemisesta?
Kiitos..
Ongema InDesignin alaviitteiden kanssa
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
avenger
Ongema InDesignin alaviitteiden kanssa
Viesti Kirjoittaja avenger »
-
Thelenius
Re: Ongema InDesignin alaviitteiden kanssa
Viesti Kirjoittaja Thelenius »
Ei pitäisi olla mahdollista, koska alaviiteasetukset (ja siis esim. tietty numerointitapa) koskevat koko dokumenttia. Jos noita artikkeleita ei ole kovin paljoa, niin varmaan helpoin tapa kiertää tämä on tehdä manuaalisesti nuo tähtialaviitteet, siis piirtää niille omat kehykset ja muotoilla sisältö samannäköiseksi kuin muut, "oikeat" alaviitteet. Kehyksen voi laittaa ankkuroiduksi objektiksi niin se juoksee tekstin mukana samaan tapaan kuin automaattiset viitteetkin.avenger kirjoitti:Saako Indistä jotenkin päälle rinnakkain juoksevat alaviitenumeroinnit niin että vain tuo yksi olisi tähdellä ja muut itse tekstissä olevat alaviitteet olisivat numeroinnilla 1,2.. jne...
Jos haluat superscriptata myös viitteissä olevat numerot (huom. ei ole aina tapana), tee merkkityyli jossa on superscript eikä muita asetuksia ja laita se Nested Styleksi alaviitteiden kappaletyyliin, "up to 1 Tab Character" (siis olettaen että sinulla on alaviiteasetuksissa erottajana tab-merkki).avenger kirjoitti:Sitten toinen juttu eli indi ei jostain syystä ota huomioon alaviitteiden numerointia itse alaviitteissä, vaan nyt jokainen alaviitenumero on pakko superscriptata jokaisesta alaviitteestä käsin. Muuten koko alaviite menee superscriptiin. Numeroinnin superscript toimii kyllä itse leipätekstissä.
iMac 27'' ("late 2012") 2,9GHz Intel Core i5 – OS X 10.13 High Sierra
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka