Teen banneria ImageReadyllä (Flässikin on käytettävissä, mutta se on mulle toistaiseksi hyvin vieras väline) ja tiedostokoko pitäisi saada 20-30 kb:iin.
Joko giffiksi tai swf-tiedostoksi.
Originaalikuva tasoineen on psd-muodossa ja siitä olen tallentanut joko Export- tai Save Optimized As -komennolla giffiksi tai swf:ksi. Pienimmillään saan runtattua ton animaation näemmä 89 kiloon, muut testit menevät reilusti yli 100 kb:n.
Ja tietysti kiire on... Suuri kiitos <3 jos joku osaa jeesata!
Help!? Animaation tiedostokoon pienentämiseen siis...
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Help!? Animaation tiedostokoon pienentämiseen siis...
Viesti Kirjoittaja Araminta »
-
Viesti Kirjoittaja avpn »
Flashissa kannattaa kokeilla Trace Bitmap-komentoa. Se muuttaa kuvat vektorigrafiikaksi, joka ei vaadi yhtä paljon kovalevytilaa kuin ohjelmaan tuodut kuvatiedostot.
Jos tekniikka ei ole tuttu, tarkempia ohjeita löytyypi vaikka täältä.
Jos tekniikka ei ole tuttu, tarkempia ohjeita löytyypi vaikka täältä.
iBook G4 14" 1GHz, 768Mt, 320Gt, OSX 10.5.8 + Lacie 250Gt + WD Passport 250Gt
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Jos flash on muuten vieras niin ei taida pelkällä treissauksella banneri syntyä, ainakaan animoitu. Vähän sama kun löis toiselle jakoavaimen käteen ja sanois että teeppäs kuuraketti...
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Usko tai älä, kyllä se syntyi ja vielä ihan kaunis... mutta se tiedostokoko.barcoder kirjoitti:Jos flash on muuten vieras niin ei taida pelkällä treissauksella banneri syntyä, ainakaan animoitu. Vähän sama kun löis toiselle jakoavaimen käteen ja sanois että teeppäs kuuraketti...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mutta siis ei kyllä Flashissa. *edit*
Joten joo... jakoavain kyllä. *ruuvaa päätään ja stressaantuu hieman*
-
Viesti Kirjoittaja avpn »
barcoderilla on näköjään vertaukset hallussa.
Omasta mielestäni tweenien tai ylipäätään keyframejen tekemiseen ei hirveitä taitoja vaadita. Banneri ei paljon muuta yleensä tarvitse, vai tarvitseeko? Ja vinkkejä koon pienentämiseenhän tässä taidettiin hakea.
Treissaus ei tietenkään ole järkevää jos animaatiosta on tulossa kovin pitkä. Jos animaatio on exportattu valmiiksi esim. gif-animaationa, Flash osaa kyllä tyrkätä kuvat aikajanalle järjestykseen.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Omasta mielestäni tweenien tai ylipäätään keyframejen tekemiseen ei hirveitä taitoja vaadita. Banneri ei paljon muuta yleensä tarvitse, vai tarvitseeko? Ja vinkkejä koon pienentämiseenhän tässä taidettiin hakea.
Treissaus ei tietenkään ole järkevää jos animaatiosta on tulossa kovin pitkä. Jos animaatio on exportattu valmiiksi esim. gif-animaationa, Flash osaa kyllä tyrkätä kuvat aikajanalle järjestykseen.
iBook G4 14" 1GHz, 768Mt, 320Gt, OSX 10.5.8 + Lacie 250Gt + WD Passport 250Gt
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Tää mun hieman karrikoitu vertaus perustui siihen, että olen vetänyt Flash-kursseja mm.vasta-alkajille kohta 6 vuotta. Siinä on tullut aika paljon juteltua ihmisten kanssa siitä, miltä se ohjelma tuntuu kun ensimmäisen kerran avaa ja yrittää saada jonkilaisen animaation syntymään edes aikajanalle, actionscript-koodauksista nyt puhumattakaan.
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
-
Ton Flashin kanssa tänä iltapäivänä näpertäneenä luulen tarvitsevani kuuden vuoden kurssin aloittelijoille itse
Nyt alkaa jo vähän hymyilyttää, mutta tuon ohjelman logiikka on mulle aivan sietämätön näin alkuun. Mikä on sinänsä hassua, kun muuten tuo animointi ja ylipäätään esim. videomatskun editointi on vanhastaan tuttua (ja kivaa yhä vielä). Ja FreeHandhan on suorastaan henkilökohtainen rakkauteni. *väistelee illustraattoreiden halveksuvia katseita*
No, ehkä mä joskus jaksan keskittyä ihan oikeasti perehtymään tohon Flashiin, tai sitten ulkoistan Flässiduunit ihan suosiolla sen paremmin hanskaaville.
Ja avpn, kiitti, kyllä tuosta Trace-vinkistä/linkistä, varmasti sille tarvetta tulee kanssa.
Nyt iltalomalle... *helpottunut huokaus*
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt alkaa jo vähän hymyilyttää, mutta tuon ohjelman logiikka on mulle aivan sietämätön näin alkuun. Mikä on sinänsä hassua, kun muuten tuo animointi ja ylipäätään esim. videomatskun editointi on vanhastaan tuttua (ja kivaa yhä vielä). Ja FreeHandhan on suorastaan henkilökohtainen rakkauteni. *väistelee illustraattoreiden halveksuvia katseita*
No, ehkä mä joskus jaksan keskittyä ihan oikeasti perehtymään tohon Flashiin, tai sitten ulkoistan Flässiduunit ihan suosiolla sen paremmin hanskaaville.
Ja avpn, kiitti, kyllä tuosta Trace-vinkistä/linkistä, varmasti sille tarvetta tulee kanssa.
Nyt iltalomalle... *helpottunut huokaus*
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
No ei edes ole. Sehän toimii aika täysin loogisesti.Fixx kirjoitti:Flash on kyllä logiikaltaan ihan oma juttunsa
Jos tahdot tavat logiikaltaan ihan omanlaatuisen, niin yritä editoida videota Avidilla. Siinä on vähän haastetta. Jokainen asia tapahtuu vähintään kahden mutkan kautta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka