Moi!
Nyt olisi kiva homma edessä. Eli InDesign-tiedostossa on tullut esitteen käännös. Se on fiksusti tehty suomi-nimiselle tasolle. Nyt minun tarvittis tuo kieli (englanti, jos jotakin kiinnostaa) tuoda toiseen indy-tiedostoon uudelle tasolle. Näin ollen minulla olisi siinä uudessa tiedostossa Suomi ja Englanti eri tasoilla. Miten toimin?
Miksi tämä on tarpeen? No painon täytyy onnistua mustan vaihdolla, joten minun täytyy saada säädettyä kuvat, palkit ja muut tinkelit oikeille kohdille, jotta paino onnistuu. Ja ei, en halua tehdä 48 sivua molemmilla kielillä erikseen.
Pelkkä tekstin irroittaminenkin riittää. Toki noiden snippettien exporttaaminen onnistuu, mutta kun on niin työläs. Siksi haluaisin siirtää koko tason tiedostosta toiseen.
InDesign CS2 ja tason tekstin export-import
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
InDesign CS2 ja tason tekstin export-import
Viesti Kirjoittaja Glen »
-
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Jos ymmärsin oikein, sulla on valmiina joku indy-dokumentti, johon haluat kopioida materiaalia toisesta indy-dokumentista. Mun mielestä tasoja ei voi kopioida dokumenttien välillä, mutta ei mulla viimeisintä indyä olekaan. Samassa dokumentissahan niitä voi kyllä monistaa.
Siis tekisin niin että teen maalidokumenttiin uuden tason (englanti?), jonka jätän aktiiviseksi. Sorsadokumentista sammutan kaikki tasot paitsi sen joka pitää sisällään kopioitavan materiaalin. Sitten aukeama kerrallaan valitsen kaikki, siirryn maalidokumenttiin ja sijoitan kohdalleen (paste in place). Toistan kaikilla aukeamilla saman.
Ongelmana tuossa on että tekstijuoksutukset katkeavat mutta se ei ehkä haittaa esitteessä.
Siis tekisin niin että teen maalidokumenttiin uuden tason (englanti?), jonka jätän aktiiviseksi. Sorsadokumentista sammutan kaikki tasot paitsi sen joka pitää sisällään kopioitavan materiaalin. Sitten aukeama kerrallaan valitsen kaikki, siirryn maalidokumenttiin ja sijoitan kohdalleen (paste in place). Toistan kaikilla aukeamilla saman.
Ongelmana tuossa on että tekstijuoksutukset katkeavat mutta se ei ehkä haittaa esitteessä.
-
-
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka