Macbook ja kuvankäsittely
-
Macbook ja kuvankäsittely
Viesti Kirjoittaja kurimus »
Joten: osaako kukaan sanoa perstuntumalta kuinka macbookin uusin malli 2.0 GHz:n prossulla ja 4 gigan muistilla vertautuu pari vuotta vanhaan Intel4 3.40Ghz ja 1 gigan muistilla varustettuun pöytä-PC:hen kuvankäsittelyn saralla (lähinä RAW-kuvien konvertointi)? Macin integroitu näytönohjain ei ymmärtääkseni vaikuta juuri hidastavasti kun ei liikkuvasta kuvasta ole kyse.
Ajattelin siirtyä kuvankäsittelyssä Omenan puolelle kun PC:stä aika jättää, mutta aloin miettimään tapahtuuko se jo kannettavan ostamisen myötä. Ulkoinen näyttö siis löytyy, joten Macbookin tirkistysreiällä ei ole tarkoitus näitä töitä tehdä.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
http://retouchartists.com/pages/results.html
Saat jotakin osviittaa eri koneiden suoritusarvoista.
-
Viesti Kirjoittaja Rampe »
Käyttömukavuutta lisää varmaan jos maxaa muistit ja vaihtaa siihen 7200rpm kovalevyn sisään ja hommaa ulkoisen 7200rpm firewire levyn vielä scratch diskiksi.
Eli näin lonkalta tuo MB saattaa olla noin 2-4 kertaa nopeampi kuin tuo vanha puuceesi.
Ja ps,toivottavasti tuo ulkoinen näyttösi on joku järkevä paneeli,suurin osa näytöistä ei oikein kunnolla pelitä jos teet painoon asti kuvia.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
- Vuoden Homppulainen 2006
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Tonnekurimus kirjoitti:Kysymys kuuluukin: mitä minä teen tuolle PC:n raadolle?
http://www.kuusakoski.fi/inet/kuusakosk ... FA0030B09A
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Glen »
Ei taida viherpiipertäjät tykätä tuollaisesta kierrätyksestäAppleFarmer kirjoitti: Jos et itse kalasta, niin anna se kalamiehille verkonpainoiksi.

Voithan aina viedä toimivan koneen johonkin kierrätyskeskukseen tai jos jaksat myydä niin kirpputorille. Hintaa oman tunnon mukaan. Itse olen viimeaikoina antanut pc-rautaa pois.
-
Viesti Kirjoittaja Antti Schroderus »
Voithan aina viedä toimivan koneen johonkin kierrätyskeskukseen tai jos jaksat myydä niin kirpputorille. Hintaa oman tunnon mukaan. Itse olen viimeaikoina antanut pc-rautaa pois.[/quote]
Ainahan toimiva pc-kone kannattaa säästää, voipahan testata tehdyt nettisivut Explorerilla (vaikka Google Analyticseja tiirailemalla olen tullut johtopäätökseen, että nykyään vain noin 15% selaajista IE-johdannaisia käyttääkin, ainakin vähänkään nuoremman väen saiteilla).
Ja lisäksi voi pelata Monkey Islandeja ilman emulaattoreiden aiheuttamaa pykimistä :)
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Tuolta vähän statistiikkaa:Antti Schroderus kirjoitti:Ainahan toimiva pc-kone kannattaa säästää, voipahan testata tehdyt nettisivut Explorerilla (vaikka Google Analyticseja tiirailemalla olen tullut johtopäätökseen, että nykyään vain noin 15% selaajista IE-johdannaisia käyttääkin, ainakin vähänkään nuoremman väen saiteilla).Glen kirjoitti:
Voithan aina viedä toimivan koneen johonkin kierrätyskeskukseen tai jos jaksat myydä niin kirpputorille. Hintaa oman tunnon mukaan. Itse olen viimeaikoina antanut pc-rautaa pois.
Ja lisäksi voi pelata Monkey Islandeja ilman emulaattoreiden aiheuttamaa pykimistä
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Off-topicAntti Schroderus kirjoitti:Ja lisäksi voi pelata Monkey Islandeja ilman emulaattoreiden aiheuttamaa pykimistä
ScummVM ei kyllä pyi sitten tippaakaan!

MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
Juu ei ja siihen toiseen käyttöön jos ei vaikka Fusionia jaksa valjastaa on vaihtoehtona myös IEs4OSX.Wespa kirjoitti:Off-topic
ScummVM ei kyllä pyi sitten tippaakaan!

Minä laittaisin toimivan PC:n Huuto.netiin nollahinnalla, hintavarausta sen mukaan haluaako päästä eroon vai saada karkkirahaa.
-
Itse olen seuraillut lähinnä omien, tehtyjen saittien statistiikkoja, nehän ne tärkeimmät ovat. Ei silti, IE-optimointi tehdään aina, ei loppukäyttäjää kiinnosta, onko IE:lle tekeminen vaikeaa, sitä kiinnostaa vain, toimiiko sivusto. Eikä asiakasta kiinnosta, onko sivusto selainuskottava, jos asiakas ei pääse sivuille :)barcoder kirjoitti:Tuolta vähän statistiikkaa:Antti Schroderus kirjoitti:Ainahan toimiva pc-kone kannattaa säästää, voipahan testata tehdyt nettisivut Explorerilla (vaikka Google Analyticseja tiirailemalla olen tullut johtopäätökseen, että nykyään vain noin 15% selaajista IE-johdannaisia käyttääkin, ainakin vähänkään nuoremman väen saiteilla).Glen kirjoitti:
Ja lisäksi voi pelata Monkey Islandeja ilman emulaattoreiden aiheuttamaa pykimistä :)
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
-
Mutta ei kai sillä tuo uusin Monkey edes pyöri? Ainoa, joka on jäänyt kesken, harmittaa.Wespa kirjoitti:Off-topicAntti Schroderus kirjoitti:Ja lisäksi voi pelata Monkey Islandeja ilman emulaattoreiden aiheuttamaa pykimistä :)
ScummVM ei kyllä pyi sitten tippaakaan! ;)
Vielä kun NHL95:n saisi toimimaan ilman pykimistä, niin kaikki oleelliset pelit olisivat toiminnassa. Ei kai viimeisimmän Monkeyn jälkeen ole edes tehty mitään tietokonepelejä...
Tuo ies4osx näytti kyllä taivaanlahjalta, mutta näkyy olevan Intel-only. Ei auta, pakko on juosta edelleen vaimokkeen pc-koneelle testaamaan joka pirun saitti :(
-
Viesti Kirjoittaja Jaroneko »
No höh, ihan totta. Enpä ollut huomannutkaan. Ei sitten muuta kun Winea portaamaan, sehän tuossa sen Intelin vaatii...Antti Schroderus kirjoitti:Mutta ei kai sillä tuo uusin Monkey edes pyöri? Ainoa, joka on jäänyt kesken, harmittaa.
Vielä kun NHL95:n saisi toimimaan ilman pykimistä, niin kaikki oleelliset pelit olisivat toiminnassa. Ei kai viimeisimmän Monkeyn jälkeen ole edes tehty mitään tietokonepelejä...
Tuo ies4osx näytti kyllä taivaanlahjalta, mutta näkyy olevan Intel-only. Ei auta, pakko on juosta edelleen vaimokkeen pc-koneelle testaamaan joka pirun saitti

Ei, uusin monkey ei tosiaan käytä SCUMMia. Ja mitä tulee uusiin peleihin, kannattaa vilkaista esim. uudet jaksopohjaiset Sam&Max sarjat.

(sekin valitettavasti on vain Windowsille)
-
Viesti Kirjoittaja mungiisi »
Noidenhan mukaan PC vie voiton MacBookista? Vai tulkitsenko noita aivan väärin....AppleFarmer kirjoitti:Tämä ei nyt varsinaisesti ole vastaus kysymykseesi, mutta käy kurkkaamassa seuraavat Photoshop-testit.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
No varmasti tuolla olevat teho-pc:t Applen halpaläppärin pieksee.mungiisi kirjoitti:Noidenhan mukaan PC vie voiton MacBookista? Vai tulkitsenko noita aivan väärin....AppleFarmer kirjoitti:Tämä ei nyt varsinaisesti ole vastaus kysymykseesi, mutta käy kurkkaamassa seuraavat Photoshop-testit.
Puhe oli nyt käyttäjän itsensä vanhasta pc-raadosta.
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka