Jamac kirjoitti:Kärjistäen ydin on se, että jos et saa ansiosidonnaista, niin olet sossussa. Jos olet sossussa, niin et pysty laittamaan rahaa sukanvarteen, koska tilisaldosi tarkistetaan kerran kuukaudessa ja jos siellä on rahaa niin se summa vähennetään seuraavasta tuesta.
Ymmärrän, mutta en tiedä tähän eettistä ratkaisua. Kannustavuuden vaateen yhdistäminen viimeisen oljenkorteen on helpommin sanottu kun tehty. Kokoomus puhuu mielellään työn kannattavaksi saattamisesta, mutta sanahelinän jos perkaa pois niin takana on aika kovia ratkaisuja. Jos Kokoomuksella kuitenkin on yleisavain taskussaan lukkoon, niin on perusteltua kysyä miksi sitä ei ole käännetty vuosina 1987-2003, jolloin puolue oli yhtäjaksoisesti porvarienemmistöisessä hallituksessa. (Moniko muistaa tätä?) Sen sijaan avaimen hukkaamisesta syytetään koko ajan sossuja – jokin ei nyt oikein matzaa. Ilmeisesti toisella on PR-osasto hanskassa, toisella ei.
Nimim. Punto vai Bemari
Lare kirjoitti:Kyllä se periytyvä köyhyys tulee enimmäkseen kotikasvatuksesta. Suomessa mahdollisuuksia on jos niitä vaan käyttää. Rikkaaksi on vaikea päästä pohjalta, mutta köyhyyttä voi välttää.
Ei kai kukaan väittänyt että Suomessa ei ole mahdollisuuksia säätykiertoon ja herrahissiin. Jyrkän oikeistolaisen politiikan mallimaissa hissin nappulamäärä tavataan sen sijaan vakioida geneettisesti.
Simppa kirjoitti:[Tää on oikeesti hyvä ottaa esiin aina sopivan paikan tullen. Tässä on taas sellanen. Ois kiva, jos tästä keskusteltais ihan vakavasti edes jossain.
Mä olen samaa mieltä, Olen yrittänyt perehtyä asiaan, mutta ei tule selkoa. Vaikuttaa kuitenkin siltä että kyseessä on jäävuori, josta demotaan vain huippua, jonne on asetettu mansikoita.
Repe Ruutikallo kirjoitti:Onko sulla jotain referenssiä tähän vakiintuneeseen käsitykseen, josta kuulen nyt ensimmäistä kertaa vaikka seuraan politiikkaa joka jumalan päivä juopottelu- ja krapulapäiviä lukuun ottamatta?
Saattaa olla että vaalitappiokin tuli tuosta ristiriidasta, että hallituksessa vedetään käytännössä puolikokoomuslaista politiikkaa (esim. perintövero) ja sitten etsitään kannatusta vasemmistolaisella kampanjalla. Toki ymmärrän reaalipolitiikan, mutta silti. Pitäis vetää sitten sen mukainen kampsanja.
Repe Ruutikallo kirjoitti:Keskustelusta ei tule mitään, ei ainakaan sivistynyttä, jos jotkut tulkitsevat vakiintuneita käsitteitä omilla tavoillaan ja sitten ihmettelevät kun muut ei tajua pysyä perässä.Jos aikoo käyttää käsitteitä omien tulkintojensa mukaan, tulee heti keskustelun aluksi ilmoittaa, että minä sitten tarkoitan tällä sanalla tätä enkä sitä mitä muut yleensä, ettäs tiedätte.
Komppaan.