Kysy mitä vaan mistä vaan!
-
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Ihan uteliaisuuttani kysyn, mihin ihmeeseen tuota toimintoa käyttää (Find my iPhone)? Ymmärrän, jos olet kotiarestissa ja vanhemmat valvoo liikkeitäsi sen kautta, ellet kuluta akkua tyhjäksi tai jätä luuria kotiin?tuomaril kirjoitti:Olette viisaita ihmisiä.. Pitänee sitten päivittää siskon luuri iOS 5:seen, niin lähtee taas pelittämään.
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Älä edes yritä ymmärtää, se on nuorisorikollinen... pahat mielessä kuitenkinTauvo kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kysyn, mihin ihmeeseen tuota toimintoa käyttää (Find my iPhone)? Ymmärrän, jos olet kotiarestissa ja vanhemmat valvoo liikkeitäsi sen kautta, ellet kuluta akkua tyhjäksi tai jätä luuria kotiin?tuomaril kirjoitti:Olette viisaita ihmisiä.. Pitänee sitten päivittää siskon luuri iOS 5:seen, niin lähtee taas pelittämään.

JL
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
No tämähän on tarkoitettu sitä varten, jos satut hukkaamaan puhelimesi tms..Tauvo kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kysyn, mihin ihmeeseen tuota toimintoa käyttää (Find my iPhone)? Ymmärrän, jos olet kotiarestissa ja vanhemmat valvoo liikkeitäsi sen kautta, ellet kuluta akkua tyhjäksi tai jätä luuria kotiin?tuomaril kirjoitti:Olette viisaita ihmisiä.. Pitänee sitten päivittää siskon luuri iOS 5:seen, niin lähtee taas pelittämään.
-
Hmmm... Nerokas. Sekö näyttää sen minkä takin taskussa se on, onko se salkussa, kameralaukussa, tai makuuhuoneessa yöpöydän laatikossa?TR8 kirjoitti:No tämähän on tarkoitettu sitä varten, jos satut hukkaamaan puhelimesi tms..Tauvo kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kysyn, mihin ihmeeseen tuota toimintoa käyttää (Find my iPhone)? Ymmärrän, jos olet kotiarestissa ja vanhemmat valvoo liikkeitäsi sen kautta, ellet kuluta akkua tyhjäksi tai jätä luuria kotiin?tuomaril kirjoitti:Olette viisaita ihmisiä.. Pitänee sitten päivittää siskon luuri iOS 5:seen, niin lähtee taas pelittämään.
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Tuollaisessa tilanteessa sen kautta voi myös lähettää piippaavan viestin puhelimeen.Tauvo kirjoitti:Hmmm... Nerokas. Sekö näyttää sen minkä takin taskussa se on, onko se salkussa, kameralaukussa, tai makuuhuoneessa yöpöydän laatikossa?TR8 kirjoitti:No tämähän on tarkoitettu sitä varten, jos satut hukkaamaan puhelimesi tms..Tauvo kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kysyn, mihin ihmeeseen tuota toimintoa käyttää (Find my iPhone)? Ymmärrän, jos olet kotiarestissa ja vanhemmat valvoo liikkeitäsi sen kautta, ellet kuluta akkua tyhjäksi tai jätä luuria kotiin?tuomaril kirjoitti:Olette viisaita ihmisiä.. Pitänee sitten päivittää siskon luuri iOS 5:seen, niin lähtee taas pelittämään.
-
Olen joskus joutunut turvautumaan Nokialaiseeni ja soittanut itselleni. Eipä se pyykkikoria kummalisemmassa paikassa ole ollut. Samassa huoneistossa kanssani on tähän mennessä ollut, ellei ole tarkoituksella jätettynä kotiin tai autoon tms...Thoth kirjoitti:Tuollaisessa tilanteessa sen kautta voi myös lähettää piippaavan viestin puhelimeen.Tauvo kirjoitti: Hmmm... Nerokas. Sekö näyttää sen minkä takin taskussa se on, onko se salkussa, kameralaukussa, tai makuuhuoneessa yöpöydän laatikossa?
-
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Minä olen ihan oikeasti käyttänyt Find my iPhonea hyödykseni, tosin vain kerran. Tulin kerran yötaksilla kotiin ja laskua maksaessani olin jättänyt puhelimen taksin takapenkille. Aamulla sitten katsoin Applen sivuilta, että puhelin on Rastilassa. Laitoin puhelimeen viestin, jossa kerroin esimerkiksi sähköpostiosoitteen. Myöhemmin samana päivänä sain sitten puhelimen takaisin.Tauvo kirjoitti:Olen joskus joutunut turvautumaan Nokialaiseeni ja soittanut itselleni. Eipä se pyykkikoria kummalisemmassa paikassa ole ollut. Samassa huoneistossa kanssani on tähän mennessä ollut, ellei ole tarkoituksella jätettynä kotiin tai autoon tms...Thoth kirjoitti:Tuollaisessa tilanteessa sen kautta voi myös lähettää piippaavan viestin puhelimeen.Tauvo kirjoitti: Hmmm... Nerokas. Sekö näyttää sen minkä takin taskussa se on, onko se salkussa, kameralaukussa, tai makuuhuoneessa yöpöydän laatikossa?
Yleensä kyllä huomaan melkein välittömästi, jos puhelin ei olekaan taskussa, mutta tuona iltana olin kai normaalia "väsyneempi".

-
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Pitää siis ostaa ne metalliankkurit ja laittaa reunimmaiset ruuvit runkotolppiin kiinni. Kaupassa ja huoltoasemalla kyllä telkkari pysyy neljällä ruuvilla kiinni ja ne on katossa. Huoltoasemalla on yksi kuvaputkitelkkari kiinni 6 ruuvilla, että luulisi minullakin kestävän 8 ruuvillaRauno Repomies kirjoitti:Olkkarin 40" telkkari on mulla samoin 6 X 10mm pulteilla kiinni, metalliankkurit laitoin, kun en luota muoviproppuihin. Ihan omantunnon ja omavastuun mukaan niitä ruuveja seinään...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jotenkin tuntuu, ettet tiedä rakentamisesta mitään. Gyproc on kätevä materiaali. En minä nyt missään sementtikuutiossa asu. Aika yleinen materiaali tuo gyproc heti tuon tapetin jälkeenJussi68 kirjoitti:Hah, böndellä bygataan mökkejä jostain levyistäM.P.T kirjoitti: Kävin hakemassa ihan toisen telineen. Kävikin mielessä, että kestäisiköhän tuo televisio kahden ruuvin varassa? Rungotus menee 600mm välein, että pitäisiköhän niitä ruuveja siihen väliinkin muka iskeä? Noita ruuveja kun tuli 8kpl. Eli pitäisikö hakea 6 ankkuriruuvia rautakaupasta ja kieräyttää ne 2 normi ruuvia noihin runkotolppiin?Kaveri kävi poraamassa meille makkarin seinään telineelle reiät, 6 kpl. 10mm. proppuja, luulisi tiiliseinässä pysyvän 8)JL

-
Viesti Kirjoittaja Maza »
No sun olisi pitänyt tehdä niinkuin kaupunkilaiset tekevät. Muurata talo betonielementeistä ja verhoilla se kusenvärisillä tiilillä tai rapata se. Sitten vähän isoja ikkunoita ja lasiset parvekkeet ja ikkunalinjat paskanruskeasta pellistä. Semmosta se on kaupunkiarkkitehtuuri tänä päivänä.M.P.T kirjoitti: Mitä minun olisi pitänyt sinun mielestäsi käyttää? Tahdon tietää?
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ei hyvä aikanen sentään! Eihän sitä kallista telkkua pidä tuolla tavalla sattuman varaan jättää. Reiät läpi seinästä ja vähintään 10mm pultit niin, että seinän toisella puolella on lattaraudan pätkät mutterien alla. Jos siellä seinän takana sattuu asumaan naapuri, sille voi suositella niiden rautojen päälle vaikka taulua.Rauno Repomies kirjoitti:Olkkarin 40" telkkari on mulla samoin 6 X 10mm pulteilla kiinni, metalliankkurit laitoin, kun en luota muoviproppuihin.
Ihan omantunnon ja omavastuun mukaan niitä ruuveja seinään...
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Hymiöhän tuosta löytyy, kuten sultakin.M.P.T kirjoitti:Jotenkin tuntuu, ettet tiedä rakentamisesta mitään. Gyproc on kätevä materiaali. En minä nyt missään sementtikuutiossa asu. Aika yleinen materiaali tuo gyproc heti tuon tapetin jälkeenJussi68 kirjoitti: Hah, böndellä bygataan mökkejä jostain levyistäKaveri kävi poraamassa meille makkarin seinään telineelle reiät, 6 kpl. 10mm. proppuja, luulisi tiiliseinässä pysyvän 8)JL
Olisihan sitä voinut käyttää vaikka 30mm vaneria, mutta kämppä olisi tuoksahtanut sen jälkeen liian vahvalle puulle. Lautaverhoilu tai sitten talo hirrestä. Hirsitalo olisi hengittävä, mutta ei missään nimessä viluisen ihmisen talo. Minä nyt laitoin gyprocia seiniin. Mitä minun olisi pitänyt sinun mielestäsi käyttää? Tahdon tietää?
Onhan gyproc kätevä keksintö, sillä saa (oikein käytettynä) suorat seinät, meidän 50v. talossa on
kaikki seinät tiiltä ja parin metrin matkalla saattaa olla 3mm heitto, huomasin asentaessani työtasoa
keittiöön
Saat käyttää itse valitsemiasi materiaaleja

Itse en voi sietää tapetteja, asunnon kaikki seinäpinnat (lukuunottamatta kaakeloitua kylppäriä) on maalattu.
JL
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Mitähän tuolla mahdat tarkoittaa? Tervetuloa meille testaamaan talvipakkasella, vetääkö täällä enemmän kuin sinun kodissasi.M.P.T kirjoitti: Hirsitalo olisi hengittävä, mutta ei missään nimessä viluisen ihmisen talo.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Tai, no jaa...mitäs minä näistä tiedän.
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Tuolla toiminnolla on hyvä stalkata missä äiti tai isi on. 8)Tauvo kirjoitti:Ihan uteliaisuuttani kysyn, mihin ihmeeseen tuota toimintoa käyttää (Find my iPhone)? Ymmärrän, jos olet kotiarestissa ja vanhemmat valvoo liikkeitäsi sen kautta, ellet kuluta akkua tyhjäksi tai jätä luuria kotiin?tuomaril kirjoitti:Olette viisaita ihmisiä.. Pitänee sitten päivittää siskon luuri iOS 5:seen, niin lähtee taas pelittämään.
-
Viesti Kirjoittaja MacMees »
Odotan sitä hetkeä kun saat isin kiinni jonkun vieraan naisen luota.tuomaril kirjoitti:Tuolla toiminnolla on hyvä stalkata missä äiti tai isi on. 8)
-
20 vuotta isi ja äiti on jaksanut kattoa toisiaan, joten en kyllä usko että noin tapahtuu.MacMees kirjoitti:Odotan sitä hetkeä kun saat isin kiinni jonkun vieraan naisen luota.tuomaril kirjoitti:Tuolla toiminnolla on hyvä stalkata missä äiti tai isi on. 8)
-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Jailbreikkaa se.tuomaril kirjoitti:Kyllä siitä iPhonesta verkkoyhetys löytyy ja on todettu toimivaksi. Kai se sitten jotenkin vaikutti kun downgreedasin sen iOS 5.1------>iOS 4.2.1.kai3g kirjoitti:Tuttu tunne, kun olen plokannut laitteen ... ? pois verkosta....tuomaril kirjoitti:Miksiköhän tämä yksi iPhone pysyy kokoajan "Offlinessa"?!Olen testannut kaikkea mutta ei vaikutusta!

-
On jo JB.Hieno kirjoitti:Jailbreikkaa se.tuomaril kirjoitti:Kyllä siitä iPhonesta verkkoyhetys löytyy ja on todettu toimivaksi. Kai se sitten jotenkin vaikutti kun downgreedasin sen iOS 5.1------>iOS 4.2.1.kai3g kirjoitti:Tuttu tunne, kun olen plokannut laitteen ... ? pois verkosta....tuomaril kirjoitti:Miksiköhän tämä yksi iPhone pysyy kokoajan "Offlinessa"?!Olen testannut kaikkea mutta ei vaikutusta!

-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
No oho! Palauta tai heitä seinään se.tuomaril kirjoitti:On jo JB.Hieno kirjoitti:Jailbreikkaa se.tuomaril kirjoitti:Kyllä siitä iPhonesta verkkoyhetys löytyy ja on todettu toimivaksi. Kai se sitten jotenkin vaikutti kun downgreedasin sen iOS 5.1------>iOS 4.2.1.kai3g kirjoitti:
Tuttu tunne, kun olen plokannut laitteen ... ? pois verkosta....
-
Sama juttu minulla, jo toisessa asunnossa peräkkäin...Jussi68 kirjoitti: Itse en voi sietää tapetteja, asunnon kaikki seinäpinnat (lukuunottamatta kaakeloitua kylppäriä) on maalattu.
JL
-
Viesti Kirjoittaja Rauno Repomies »
Kipsilevyyn tietysti kys. materiaalille sopivat ankkurit. Mulla on isompi telkkari, ja lisäksi se on kallistettu eteenpäin, joten kiinnitykseen tuli kiinnittää enemmän huomiota.M.P.T kirjoitti:Pitää siis ostaa ne metalliankkurit ja laittaa reunimmaiset ruuvit runkotolppiin kiinni. Kaupassa ja huoltoasemalla kyllä telkkari pysyy neljällä ruuvilla kiinni ja ne on katossa. Huoltoasemalla on yksi kuvaputkitelkkari kiinni 6 ruuvilla, että luulisi minullakin kestävän 8 ruuvillaRauno Repomies kirjoitti:Olkkarin 40" telkkari on mulla samoin 6 X 10mm pulteilla kiinni, metalliankkurit laitoin, kun en luota muoviproppuihin. Ihan omantunnon ja omavastuun mukaan niitä ruuveja seinään...Pitää joku päivä ruuvata kun on vapaapäivä. Tiedä voiko tuohon telineen vatupassiin luottaa? Vai otanko suoraan laaserilla
![]()
Koska asun kivitalossa, käytin metalliankkureita ja pultteja. Ja käytin omaa kunnollista vatupassia.
Se, että bentzooliasemalla on joku tehnyt toisin, on erittäin huono syy. Jos joku ulkopuolinen nykäisee telkkarisi lattialle, on paha mennä syyttämään bensiksen pitäjää puutteellisesta asennuksesta.
Voithan sä laittaa sen telkkarisi kiinni vaikka sinitarralla, saattaahan se silläkin pysyä.
Sinuna kävisin asiantuntevassa rautakaupassa kyselemässä neuvoja ja tarvikkeita, varsinkin kun olet kiinnittämässä telkkariasi kipsilevyyn.
-
Viesti Kirjoittaja mäkkimies »
Mistä ihmeestä löytyy säätö, ettei kaikki saman välilehdet aukea uudestaan, jotka viimeksi oli auki, kun Safarin seuraavan kerran avaa?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka