Se on vähän samaa kuin liikennesäännöistä luistaminen...tuomaril kirjoitti:Tuli sellainen kysymys mieleen että kuinka kauan tuo variaattorinhihna yleensä kestää? Laitoksellani on nyt siis ajettu 4200 km eikä siihen ole ikinä vaihdettu sitä hihnaa. On suunnitelmissa lähteä kaverin kanssa mopoilla Itäkeskuskeen eikä olisi kovin kivaa jos se hihna jotenkin katkeisi siellä. Antaako se hihna jotain kulumisenmerkkejä ennenkuin se katkeaa? Jostain luin että hihna voi alkaa luistamaan mutta mitä tuo sitten tarkoittaa?
Mopotopic
-
Re: Mopotopic
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Joka ketjussa ei välttämättä tartte trollata.pallo kirjoitti:Se on vähän samaa kuin liikennesäännöistä luistaminen...tuomaril kirjoitti:Tuli sellainen kysymys mieleen että kuinka kauan tuo variaattorinhihna yleensä kestää? Laitoksellani on nyt siis ajettu 4200 km eikä siihen ole ikinä vaihdettu sitä hihnaa. On suunnitelmissa lähteä kaverin kanssa mopoilla Itäkeskuskeen eikä olisi kovin kivaa jos se hihna jotenkin katkeisi siellä. Antaako se hihna jotain kulumisenmerkkejä ennenkuin se katkeaa? Jostain luin että hihna voi alkaa luistamaan mutta mitä tuo sitten tarkoittaa?
-
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Olisivat auttaneet siinä mielessä, että tuokaan kuljettaja ei välttämättä olisi ajokorttia saanut…KunkkuJ kirjoitti:Tuskin ne kiristetyt ajokorttivaatimukset olisivat auttaneet tuossa tilanteessa. Todennäköisesti se mopoilija keskittyi kertomassasi tilanteessa näyttämään jollekin keskisormea, eikä siksi huomannut sinua. Mopoilijoilla on kuulemma äskettäin saamani tiedon mukaan sellaisia tapoja liikenteessä.kallekilponen kirjoitti:Voisi tosiaan moottoripyörän ajokorttia vastaavat vaatimukset lisätä mopoillekin.
Jonkinnäköinen asennetesti/psykologinen kartoitus kyllä saisi kuulua ajokortin vaatimuksiin.
(Muutenkin mopojen suurimman sallitun ajonopeuden saisi minusta nostaa jonnekin 75 kmh tienoille, niin eivät olisi aina liikenteen tukkona. Luonnollisesti tällöin ajokortin vaatimukset olisivat lähempänä kevytmoottoripyörää, samoin kuin ajoneuvojen rakenteelliset ominaisuudet.)
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Mun mielestä sen vois tehdä jo vanhemmille silloin kun ovat aikeissa tehdä lapsia.kallekilponen kirjoitti:Jonkinnäköinen asennetesti/psykologinen kartoitus kyllä saisi kuulua ajokortin vaatimuksiin.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Huomaat kyllä kun se hihna alka koko ajan luistamaan, se mopeti muutuu vieläkin laiskemmaksi. Itseasiassahan se hihna noissa variaattorivehkeissä luistaa aina liikkeelle lähdettäessä. Mutta sittenkun joskus se hihna alkaa oleen loppu niin se liikkuminen muistuttaa sitä liikkeellelähtöä koko ajan: Eli se vaan ei tahdo liikkua kunnolla vaikka kuinka kiljutat konetta, pata möyryää, mutta liikkuminren on tahmeaa. Eikä se noilla kilsoilla vielä katkea. Oikeesti et vaan voi olla mitenkään huomaamatta sitä luistamista.tuomaril kirjoitti:Tuli sellainen kysymys mieleen että kuinka kauan tuo variaattorinhihna yleensä kestää? Laitoksellani on nyt siis ajettu 4200 km eikä siihen ole ikinä vaihdettu sitä hihnaa. On suunnitelmissa lähteä kaverin kanssa mopoilla Itäkeskuskeen eikä olisi kovin kivaa jos se hihna jotenkin katkeisi siellä. Antaako se hihna jotain kulumisenmerkkejä ennenkuin se katkeaa? Jostain luin että hihna voi alkaa luistamaan mutta mitä tuo sitten tarkoittaa?
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
No se olisi sitten jo sama kuin kevari, ei ne paljoa tosta lujempaa laillisesti kulje.kallekilponen kirjoitti:Muutenkin mopojen suurimman sallitun ajonopeuden saisi minusta nostaa jonnekin 75 kmh tienoille, niin eivät olisi aina liikenteen tukkona. Luonnollisesti tällöin ajokortin vaatimukset olisivat lähempänä kevytmoottoripyörää, samoin kuin ajoneuvojen rakenteelliset ominaisuudet.)
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Oon aina ihmetellyt miksi adobtiossa pitää täyttää jos minkälaista kaavaketta ja lappua ja kytätään tulot ja taustat kun taas perinteisemmällä lapsentekotavalla homman voi hoitaa vaikka juhannuksena pusikossa eikä kukaan kysele pystytkö pitämään lapsesta huolen.mercury kirjoitti:Mun mielestä sen vois tehdä jo vanhemmille silloin kun ovat aikeissa tehdä lapsia.kallekilponen kirjoitti:Jonkinnäköinen asennetesti/psykologinen kartoitus kyllä saisi kuulua ajokortin vaatimuksiin.
-
Viesti Kirjoittaja iFooni »
Ajaahan tuolla vielä monet kerrat itäkeskukseen.tuomaril kirjoitti:Joka ketjussa ei välttämättä tartte trollata.pallo kirjoitti:Se on vähän samaa kuin liikennesäännöistä luistaminen...tuomaril kirjoitti:Tuli sellainen kysymys mieleen että kuinka kauan tuo variaattorinhihna yleensä kestää? Laitoksellani on nyt siis ajettu 4200 km eikä siihen ole ikinä vaihdettu sitä hihnaa. On suunnitelmissa lähteä kaverin kanssa mopoilla Itäkeskuskeen eikä olisi kovin kivaa jos se hihna jotenkin katkeisi siellä. Antaako se hihna jotain kulumisenmerkkejä ennenkuin se katkeaa? Jostain luin että hihna voi alkaa luistamaan mutta mitä tuo sitten tarkoittaa?
Ite vaihdoin gileraani [EX] hihnan 10tkn kohdalla.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Meiltä löytyy vekotin, jolla on ajettu kohta 10k ilman minkäänlaisia merkkejä hihnan kulumisesta. Eipä siinä ole kyllä vikoja ollut muutenkaan.tuomaril kirjoitti:Tuli sellainen kysymys mieleen että kuinka kauan tuo variaattorinhihna yleensä kestää? Laitoksellani on nyt siis ajettu 4200 km eikä siihen ole ikinä vaihdettu sitä hihnaa.
-
Viesti Kirjoittaja Noksu »
Haiskahtaa fuck you ilmassa...hatey kirjoitti:Nuorisorikollinen, lakia kunnioittamaton es-jonne - selkään tommosille. Ja isille kiljoonan sakkotuomaril kirjoitti:Hällä väliä. Eteen aukesi pitkä alamäki joten oli pakko laittaa kaasu tappiin.kallekilponen kirjoitti:Ei taida vielä tuossa iässä olla laillinen nopeus yleisellä tiellä?tuomaril kirjoitti:Menin tänään skoballa 67 km/h!!! Ja 4000 km tuli täyteen!
Toivottavasti mopostasi kilahtaa moottori kun huudatat sitä.
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Adobe + adoptio = adobtio?Anniel kirjoitti:Oon aina ihmetellyt miksi adobtiossa pitää täyttää jos minkälaista kaavaketta […]
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Kiitän.hatey kirjoitti:Huomaat kyllä kun se hihna alka koko ajan luistamaan, se mopeti muutuu vieläkin laiskemmaksi. Itseasiassahan se hihna noissa variaattorivehkeissä luistaa aina liikkeelle lähdettäessä. Mutta sittenkun joskus se hihna alkaa oleen loppu niin se liikkuminen muistuttaa sitä liikkeellelähtöä koko ajan: Eli se vaan ei tahdo liikkua kunnolla vaikka kuinka kiljutat konetta, pata möyryää, mutta liikkuminren on tahmeaa. Eikä se noilla kilsoilla vielä katkea. Oikeesti et vaan voi olla mitenkään huomaamatta sitä luistamista.tuomaril kirjoitti:Tuli sellainen kysymys mieleen että kuinka kauan tuo variaattorinhihna yleensä kestää? Laitoksellani on nyt siis ajettu 4200 km eikä siihen ole ikinä vaihdettu sitä hihnaa. On suunnitelmissa lähteä kaverin kanssa mopoilla Itäkeskuskeen eikä olisi kovin kivaa jos se hihna jotenkin katkeisi siellä. Antaako se hihna jotain kulumisenmerkkejä ennenkuin se katkeaa? Jostain luin että hihna voi alkaa luistamaan mutta mitä tuo sitten tarkoittaa?
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Viesti Kirjoittaja thoug »
Tavoitteet korkeammalle; mä kuolaan tätäMikael K. kirjoitti:Tässä olisi mopopojille kuolattavaa. Ei tarvitse edes virittää. Hintaan pitää pyytää mukaan hautaustoimistosuositukset.
http://www.nettimoto.com/ducati/desmo/1062225
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Itse en noista vehkeistä sen kummemmin perusta, no oikeastaan lähinnä ottavat päähän. Mutta kuitenkin on pakko tunnustaa, että Ducatit on pirun kauniita häiriön aiheuttajia.thoug kirjoitti:Tavoitteet korkeammalle; mä kuolaan tätäMikael K. kirjoitti:Tässä olisi mopopojille kuolattavaa. Ei tarvitse edes virittää. Hintaan pitää pyytää mukaan hautaustoimistosuositukset.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Niin, no tuohan kannattaa ostaa vain koristeeksi. Ei tuon hintaista pyörää kannata kuluttaa.Tauvo kirjoitti:Itse en noista vehkeistä sen kummemmin perusta, no oikeastaan lähinnä ottavat päähän. Mutta kuitenkin on pakko tunnustaa, että Ducatit on pirun kauniita häiriön aiheuttajia.thoug kirjoitti:Tavoitteet korkeammalle; mä kuolaan tätäMikael K. kirjoitti:Tässä olisi mopopojille kuolattavaa. Ei tarvitse edes virittää. Hintaan pitää pyytää mukaan hautaustoimistosuositukset.
Mahtaako olla autoja kaupan joiden hinta tippuu 15000euroa kun 700km on mittarissa, epäilen.
Oli ainakin vuoden 2008 malli 84900 euroa, kun kovasti lottoa toivoin.
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Olet vain kateellinen, kun itse hiihdät ilman suksia, pelkkien sauvojen kanssa.Tauvo kirjoitti:Itse en noista vehkeistä sen kummemmin perusta, no oikeastaan lähinnä ottavat päähän. Mutta kuitenkin on pakko tunnustaa, että Ducatit on pirun kauniita häiriön aiheuttajia.thoug kirjoitti:Tavoitteet korkeammalle; mä kuolaan tätäMikael K. kirjoitti:Tässä olisi mopopojille kuolattavaa. Ei tarvitse edes virittää. Hintaan pitää pyytää mukaan hautaustoimistosuositukset.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Stop tykkänään! Mopopojista ja Ducatista ei saa puhua samassa ketjussa. Ne ovat niin eri asioita. Pisteet kuitenkin sille, että arvostat Ducatia.thoug kirjoitti:Tavoitteet korkeammalle; mä kuolaan tätäMikael K. kirjoitti:Tässä olisi mopopojille kuolattavaa. Ei tarvitse edes virittää. Hintaan pitää pyytää mukaan hautaustoimistosuositukset.
-
Mopoiksi kaikkia kolmea Ducatiani olen kutsunut; pojista en ole huomannut tässä ketjussa olleen puhe..Mikael K. kirjoitti:Stop tykkänään! Mopopojista ja Ducatista ei saa puhua samassa ketjussa. Ne ovat niin eri asioita. Pisteet kuitenkin sille, että arvostat Ducatia.thoug kirjoitti:Tavoitteet korkeammalle; mä kuolaan tätäMikael K. kirjoitti:Tässä olisi mopopojille kuolattavaa. Ei tarvitse edes virittää. Hintaan pitää pyytää mukaan hautaustoimistosuositukset.
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Olen ymmärtänyt, että tässä ketjussa on puhe noiden 50cc päristimien haitoista ja ympäristötuhoista. Erotukseksi tästä kutsuisin Ducatia moottoripyöräksi. Tästä syystä olenkin sitä mieltä, että Ducatit kuuluvat aivan toiseen ketjuun. Siinä toisessa ketjussa Ducatia on korrektia kutsua mopoksi, kun asiayhteys on selvä.thoug kirjoitti: Mopoiksi kaikkia kolmea Ducatiani olen kutsunut; pojista en ole huomannut tässä ketjussa olleen puhe..
-
Pahoittelen mikäli olen puhunut ohi asian mielestäsi, vastaavaa voisi kai käydä vuodattamassa 'Missä tällä hetkellä Mäkität?' -ketjussa, sielä kun muutkin Applen laitteet kuin Macit ovat olleet käytössä.Mikael K. kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että tässä ketjussa on puhe noiden 50cc päristimien haitoista ja ympäristötuhoista. Erotukseksi tästä kutsuisin Ducatia moottoripyöräksi. Tästä syystä olenkin sitä mieltä, että Ducatit kuuluvat aivan toiseen ketjuun. Siinä toisessa ketjussa Ducatia on korrektia kutsua mopoksi, kun asiayhteys on selvä.thoug kirjoitti: Mopoiksi kaikkia kolmea Ducatiani olen kutsunut; pojista en ole huomannut tässä ketjussa olleen puhe..
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Pahoittelut eivät ole tarpeen. Vuodatukseni pitää ottaa huumorilla vaikka esitinkin sen mitä vakavimmalla äänellä. Esitin kyllä moottoripyöräfundamentalistia mutta en ole sellainen. Koen jonkinlaista lukkarinrakkautta kaikenlaisia moottorilla varustettuja laitteita kohtaan. Sen sijaan olen hieman nyreissäni siitä, että niitä käytetään väärin = viritetään mopoja tai kohelletaan vastuuttomasti.thoug kirjoitti: Pahoittelen mikäli olen puhunut ohi asian mielestäsi, vastaavaa voisi kai käydä vuodattamassa 'Missä tällä hetkellä Mäkität?' -ketjussa, sielä kun muutkin Applen laitteet kuin Macit ovat olleet käytössä.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Erona olisi silloin mielestäni lähinnä mopojen ikärajan säilyttäminen (vaikka muut vaatimukset olisivatkin moottoripyöräkortin tasolla) ja 50cc moottorit.Jamac kirjoitti:No se olisi sitten jo sama kuin kevari, ei ne paljoa tosta lujempaa laillisesti kulje.kallekilponen kirjoitti:Muutenkin mopojen suurimman sallitun ajonopeuden saisi minusta nostaa jonnekin 75 kmh tienoille, niin eivät olisi aina liikenteen tukkona. Luonnollisesti tällöin ajokortin vaatimukset olisivat lähempänä kevytmoottoripyörää, samoin kuin ajoneuvojen rakenteelliset ominaisuudet.)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka