Siinä sen näkee sitten millaisia selkärangattomia vötkyjä nykynuorista on tullut.iDock kirjoitti:Onneksi nämä eivät ole kuuluneet opetusohjelmaan pitkään aikaan.hatey kirjoitti:Kun minä olin koulussa tuo oli tärkeintä maailmassa opetushallituksen mielestä. Paljon hyödyllisempää kuin jotkin tiheydet. Ikuna en ole tarvinnut tiheyslaskuja (mitä nyt ilmailussa, mutta se ei kuulu tähän) Joukko-oppi on tuki tärkeää. On tärkeää tietää alkioiden suhde unioniin joukossa A, joka muodostaa osittaisen unionin joukon B alkioiden kanssa.
Mitä teet juuri nyt?
-
hatey
Re: Mitä teet juuri nyt?
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
theinonen
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Mitäs olet menossa opiskelemaan?kerabit kirjoitti:Nyt ollaan lähellä aihetta. Olen joutumassa koulun penkille ja katselin viimesyksyisiä haku kysymyksiä ja matematiikan tehtävistä osasin tasan 0. päättelytehtävistä selvitin kaikki. Olen kusessa.
Ei kannata turhaan stressata. Itse kävin aikoinani pääsykokeissa ollessani intissä Rovajärvellä leireilemässä ja valmistauduin ainoastaan ostamalla sotilaskodista lyijykynän. Jopa tuolla suorituksella ilman laskinta sun muita apuvälineitä irtosi opiskelupaikka ammattikorkeakoulusta talotekniikan puolelta.
-
hatey
En ole vielä tänä vuonna juolugölgiä maistanut. Eiköhän tuokin eteen tule vielä.Anniel kirjoitti:Lämmittelen glögiä
Odottelen tässä puhelinsoittoa, tänään olisi taas yhdet seurapiirijuhlallisuudet jonne pitäisi mennä. Lauantaina sitten taas seuraavat, ne onneksi ovat iltapäivällä. Huomenna ehkäpä saan olla rauhassa kotonassa.
-
Thoth
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Kyllä, esimerkiksi tarkkaa, keskittynyttä ja täsmällistä ajattelua. Valitettavasti tätä puolta oppii kunnolla vasta yliopiston matematiikan laitoksella tai jossain vastaavassa paikassa.KunkkuJ kirjoitti:Opetetaanko matikassa nykyään mitään sellaista, mille olisi käyttöä elävässä elämässä?
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
-
theinonen
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Oma suosikkini on geometria, jota ei kyllä opeteta tarpeeksi mutta josta on oikeasti hyötyä monessa asiassa myöhemmin elämässä.Thoth kirjoitti:Kyllä, esimerkiksi tarkkaa, keskittynyttä ja täsmällistä ajattelua. Valitettavasti tätä puolta oppii kunnolla vasta yliopiston matematiikan laitoksella tai jossain vastaavassa paikassa.KunkkuJ kirjoitti:Opetetaanko matikassa nykyään mitään sellaista, mille olisi käyttöä elävässä elämässä?
-
hatey
-
kerabit
Viesti Kirjoittaja kerabit »
No samaa linjaa olis tarkoitus. Koulussa ollut viimeksi 1987 jos ei 4kk kursseja lasketa mukaan.theinonen kirjoitti:Mitäs olet menossa opiskelemaan?kerabit kirjoitti:Nyt ollaan lähellä aihetta. Olen joutumassa koulun penkille ja katselin viimesyksyisiä haku kysymyksiä ja matematiikan tehtävistä osasin tasan 0. päättelytehtävistä selvitin kaikki. Olen kusessa.
Ei kannata turhaan stressata. Itse kävin aikoinani pääsykokeissa ollessani intissä Rovajärvellä leireilemässä ja valmistauduin ainoastaan ostamalla sotilaskodista lyijykynän. Jopa tuolla suorituksella ilman laskinta sun muita apuvälineitä irtosi opiskelupaikka ammattikorkeakoulusta talotekniikan puolelta.
Adelen Lada 2011
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
En tiedä, mutta Vantaan johtajat sen osaavat kuitenkin. Ainakin omien maidensa osalta.theinonen kirjoitti:Kai teillä siellä Espoossa sentään opetetaan noinkin alkeelliset asiat kuin kaavaan sijoittaminen?
-
hatey
-
darthmother
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Myöskin pimeässä ei näe laittaa silmiään kiinni.hatey kirjoitti:Laitoin valot päälle ja käyn nukkumaan. Valot päällä näkee nukkua paremmin.
-
Thoth
Viesti Kirjoittaja Thoth »
-
Citruuna
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Ja aamulla tuli niin kiire etten ehtinyt istua kirkasvalolampun edessä, kamala tapa aloittaa päivä. Se on ollut minulla n. kuukauden enkä enää luopuisi siitä mistään hinnasta.
Lisäys: ja pian ei ikkunasta varmaan enää näe ulos... tuo ihana märkä lumi kun valuu pitkin lasia ja alkaa reunustaa ikkunaa.
Jatkokertomus osa 3:
Ilma ei ole ainakaan parantunut
Jatkokertomus osa 4:
Hengissä selvittiin ja jopa ilman kaatumisia. Matkaan meni tavallista kauemmin aikaa, kotiutuminen posket piiskaavan lumiräntäsateen jäljiltä hehkuvan punaiset, ekaksi sai kaivella lumet pois silmistä, sitte vaatteet kuivumaan, lasillinen mmm ihanaa merlotia mukaan ja takakuistille katsomaan ulos myräkkää. Ja jossain vaiheesss oli pakko hakea kamera kaveriksi, kaikesta huolimatta on siinä jotain... Mutta en tykkää!!!
-
Anniel
-
Anniel
-
hatey
-
M.P.T
-
hatey
-
Kain
Viesti Kirjoittaja Kain »
Kannattaa olla.M.P.T kirjoitti:Olen hirvipeijaisissa ja syön jälkiruokaa. 4eri kakkua tullut maustettua ja nyt olo on kuin kuolleella. Maanomistajan etuja nämä.
-
jomppa
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Voi kun somaa, itse harrastin tuota 1990-luvun alussa (ja nyt tuo samainen kaunissilmäinen tyttö on valloittanut iMacin ja minä saan tyytyä eeepc:hen).KunkkuJ kirjoitti:Kirjoitan jokailtaista pitkää kirjettä eräälle kaunissilmäiselle turkulaistytölle...
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
M.P.T
Otan tuon huumorilla vai oliko siinä sarkasmia? Kaksi palaa hirvenlihaa tuli voitettua ja on se tyhjää parempi, vaikka iso paisti jäi saamatta. Nyt pestään hampaita ja luetaan tätä topic:ia. Maalaispoika mie olen, vaikka asuin 10v ihan keskustassa ja 10v lähiössä. Nyt ollaan asuttu maalla ja täysi lande musta on tullut.hatey kirjoitti:^ Ökyporvari.
-
Tauvo
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Tuo kertoo siitä, että olet valinnut asuinpakkaisi oikein ja sehän on vain hyvä asia. Ei kaikkien kuulukaan asua samassa paikassa, vaikka kehäteiden läheisyydessä niin luullaan.M.P.T kirjoitti:Maalaispoika mie olen, vaikka asuin 10v ihan keskustassa ja 10v lähiössä. Nyt ollaan asuttu maalla ja täysi lande musta on tullut.
-
mikastus
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Tässä jutussa ei sitten ole mitään perää, vaikka aukottomasti mieleni ei täysin musta olekaan. Musta tämä on täysin aukoton teoria.
Mutta voiko mustaan aukkoon panna elämää, jos se ei voi siellä kasvaa?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka