Tuohan on juuri sellainen yksittäistapaus. Minäkin olen muistaakseni kuullut samanlaisia tarinoita, mutta se operaattorin nimi vaan vaihtelee välillä kertojan mukaan.ManiMicci kirjoitti:Nykytilanteesta en tiedä, kun en ole yli kolmeen vuoteen ollut Soneran asiakas.Touho kirjoitti: Mikä siitä Sonerasta tekee erityisen huonon tai muita huonomman? Siis oikeasti, eikä vaan mielikuvien tai yksittäistapausten perusteella.
En puolustele enkä dissaa yhtään täkäläistä operaattoria, mutta en kyllä näe niiden välillä kovin merkittäviä erojakaan.
Vaihdon syynä aikanaan oli puhtaasti toimivuus/kuuluvuusongelmat eikä milloinkaan vika ollut kuulemma Sonerassa vaan meikäläisen kännykässä tai Sim-kortissa. Kyllästyttyäni asiakaspalvelun ..ttuiluun vaihdoin operaattoria ja ongelmat loppuivat siihen.
Mulla taas on sattumalta Soneran liittymä jo ennestään, joten tuo operaattorihomma ei ole este iPhonen hommaamiselle. Haluaisin vaan mieluummin ostaa luurin luurina ilman pitkää automaattikytkyä, vaikken operaattoria olisi edes vaihtamassa.amanita kirjoitti:Mainitsevat mahdollisen muutoksen tapahtuvan tulevaisuudessa "tärkeillä markkina-alueilla"...saanemme odottaa vielä tovin. Toivon kutenkin tuon joskus toteutuvan, en millään haluaisi vaihtaa Elisan verkkoa muuksi.
Mutta samaa mieltä tuosta markkina-aluehommasta, eli Suomi ei taida kuulua noihin tärkeisiin markkina-alueisiin. Jos operaattorimonopoli murtuu sekä ameriikassa että muutamassa muussakin isossa eurooppalaisessa maassa, voi hommasta tulla lopulta trendi, joka lopettanee Soneran yksinmyynnin täälläkin. Tosin itse en usko sen vaikuttavan merkittävästi noiden iluurien hinnoitteluun saati kytkysopimusten olemassaoloon. Todennäköisesti sekä DNA että Elisakin tulisivat kytkemään iPhonensa tiukasti johonkin pitkään ja kalliiseen sopimukseen, kuten Sonera tekee nyt.
Eli enpäs nyt tiedä, ehkä viipotan toista peikaloa aina välillä, mutta noin muuten asia on melko yhdentekevä. Kenties useamman operaattorin käyttö olisi periaatteessa ihan jees juttu, mutta sen toteutuminen täällä periferiassa voi vielä vähän kestää.