![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ehkä tosiaan vaan lomalla. Täytyy jatkaa odottelua, ja yhteydenottoyrityksiä.
Viesti Kirjoittaja arttula »
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Joo, olen tähän saakka melko sinisilmäisesti luottanut suomalaisiin liikkeisiin. Ja toki jatkossakin aion luottaa. Mutta näköjään noita kusipäitä löytyy Suomestakin. Ja niin todellakin aion pistäytyä tuossa firman osoitteessa, kun seuraavaksi Suonenjoen kautta jonnekin ajelen...jeppe kirjoitti:ariselin viestikin sai merkityksensä![]()
Harmi että jouduit ottamaan oppia kantapään kautta, mutta jatkossa kannattaa kauppojenkin kanssa olla varuillaan. Paypal/luottokortti yms ovat melko hyvä turva tällaisten varalta.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja Nuuska1 »
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Tämä täytyy näyttää vaimolle, hänellä on välillä arveluttavia ja yllättäviä verkko-ostoilmoituksia, eikä ole kysymys mistään ”-Minä tulin jo- kaupoista”. Kiitti.amanita kirjoitti:Kannattaa aina ennen tilaamista tsekata googlella palautteita tuntemattomista firmoista, tuolla tavalla olen nykyään välttynyt muutamasta ilmeisestä huijauksesta/tms. Mainitse asiallisesti ottavasi yhteyttä kuluttajansuojavirastoon saadaksesi ohjeita toiminnan suhteen ottaessasi yhteyttä tuohon huijarifirmaan, muinoin eräässä tapauksessa juuri se auttoi saamaan rahani takaisin luotettuani samoin suomalaiseen firmaan.
Aina kannattaa kuitenkin olla ystävällinen ja kohtelias, turha ärsyttää toista osapuolta, se ei ainakaan johda hyvään lopputulokseen. Vaikeaa se itsehillintä joskus on ainakin minulle, kun tekisi mieli tylyttää oikein huolella kirosanat höysteenä, mutta viisas ei kuitenkaan niin tee.
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
Eli kaikille taitelijoille "samasta työstä sama palkka", huolimatta siitä mitä tekee ja miten menee?Valtio on jakanut Suomessa jo pitkään tukea taiteelle ja kulttuurille järjestelmällä, jossa taiteentekijät on jaettu kolmeen leiriin. Suomen laajaa teatteri- ja orkesteriverkostoa rahoitetaan valtionosuusjärjestelmästä (VOS) ja sen ulkopuolista, taiteen monialaista vapaata kenttää Taiteen edistämiskeskuksesta, jota Tuovinen johtaa.
Näiden lisäksi valtio rahoittaa erikseen valtakunnallisia taidelaitoksia, kuten Kansallisteatteria.
Vapaa kenttä koostuu pääasiassa freelancereista, joilta puuttuu esimerkiksi samanlainen sosiaaliturva kuin palkansaajilta. Sen sijaan VOS-laitoksissa, kuten kaupunginorkestereissa ja -teattereissa, on kuukausipalkkaisia taiteilijoita, jotka nauttivat samoista eduista kuin muutkin työsuhteessa olevat kansalaiset.
Tuovinen toivoo, että tilanne korjattaisiin koko vapaan kentän osalta. Siihen kuuluvat sekä kirjailijat, kuvataiteilijat että esittävän taiteen tekijät.
Viesti Kirjoittaja Andreas66 »
Viesti Kirjoittaja arisel »
Viesti Kirjoittaja arisel »
30-v. sitten ei ollut kuvan näköisiä ruuviloita, joten mikä tuollaiselle kummalliselle rluuville nimeksi: joku aikaan sopiva "sukupuolineutraali ruuvi"?Salamijakk kirjoitti:Kiitos näkemyksistä. Olen ilmeisesti huomannut jonkin klobaalin epäkohdan.
Näistä ruuvien nimistä vielä. Ei ole talttapää tai tasakanta ruuvista kysymys, kun puhutaan siitä tavallisimmasta ruuvityypistä. Vaan oikea nimi sille on Uraruuvi. Näitä uraruuveja on sitten olemassa ainakin tasakantaisia ja kupukantaisia Uraruuveja.
Ainakin 30v. sitten näin minulle opetettiin.
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Tuo on kyllä melkoinen porsaanreikä - mahtuu isompikin karju.Asumistukeen oikeutus kun jostain Kelan suunnittelijan aivopierusta määritellään YEL-työtulosta, jonka voi ilmoittaa niin matalaksi kuin itse lystää, ilman sanktioita..parisataa saa sillä konstilla nettona kuussa.