Tottakai on kavereita ja on jopa ystäviäkin, muuten vois olla aika yksinäinen elämä. Mutta voin mä vähän avata tuota "äärisuvakki"-määritelmää; eli tälläinen henkilö joka ei pysty prosessoimaan millään tavalla kriittisyyttä tätä pakolaiskriisiä kohtaan, vaan kaikkien tulisi olla avoimia, ja jokaiselle ihmiselle tulee antaa mahdollisuus vaikka tiedetään että tuolta pakolaisjoukosta tulee terroristejakin. Mä oon kohtalaisen neutraali mielipiteeltäni tätä kriisiä ja mamuja/pakolaisia kohtaan, mutta tietynlainen varautuneisuus ja kriittisyys minussa on. Johtuen ihan omakohtaisista käytännön kokemuksista muutamista maista tulleiden mamujen kanssa. Nämä "äärisuvakit" ovat henkilöitä jotka eivät pysty ajattelemaan että suuren massan mukana tulee myös pahuutta, ennenkuin he itse kokevat sen (jos silloinkaan).Kauppalopo kirjoitti:Sulla on kavereita? Ei kun...määrittele "äärisuvakki" - tai odota, anna olla.
Ja kyllä, tälläisiä henkilöitä mullakin on kavereina, mutta pyrin minimoimaan näistä asioista keskustelun kun tiedän lopputuloksen. Maailmassa on paljon muutakin keskusteltavaa. "Äärisuvakit" hyökkäävät loppupeleissä henkilökohtaisuuksiin ja vetävät hihastaan erilaisia "pelikortteja". Tuo sinun ensimmäinen lause oli jo lievä esiaste tälläistä henkilökohtaisuuksiin menemisestä.
En vetänyt varsinaisesti yhtäläisyysmerkkiä tähän. Jos olisin käyttänyt aikaa tekstini tarkistamiseen, niin olisin korvannut tuon neekeri-sanan muslimilla. Mutta kirjoitin vähän hätäisesti. Ja ehkä siinä mielessä yhdistin asiat kun hyvin suuri osa Suomeen tulleista pakolaisista tulee Somaliasta ja he edustavat kuitenkin pääasiassa islamin uskontoa. Neekeri sanaa en nykyään käytä, muuta kuin ehkä "voimasanana" kirjoituksissa kuten ryssääkin. Molemmat ilmeisesti luokitellaan loukkaaviksi sanoiksi nykyään. Vaikka oon sitä koulukuntaa kun aapisessa N-kirjain opetettiinkin vielä vanhalla tavalla. Kyllähän ne jotkut toisaalta kutsuu itsekin toisiaan N-sanoilla..Kauppalopo kirjoitti:Muslimien henget ovat jotenkin tärkeämpiä kuin ryssien, siksi pakolaisia pitää ottaa...
... mutta neekereiden ei, kun se on rasismia.
Mulle kaikki ihmiset ovat tasavertaisia, jos he elävät ihmismäisesti. Ja jos eivät pysty elämään kunnioittaen muita ihmisiä (eli tappavat tai raiskaavat yms), niin mun mielestä mitään ihmisarvoa tuollaiselle ei pidä antaa enää.
Vedät aika vahvoja yhtäläisyysmerkkejä, jos muslimit ovat neekereitä, neekerit muslimeja ja nämä eivät kunnioita muita vaan tappavat ja raiskaavat. Unohtamatta sitä ymsiä, mitä se sitten onkaan. Oletko miettinyt mitä tai ketä ne pakolaiset pakenevat? onko niin, että jos sortaja ja sorrettu näyttävät samalta, niin he ovat sama? Sorretuilla ei ole ihmisarvoa, koska heihin on rakennettu sisään geneettinen ominaisuus, joka muuttaa heidät itsensä sortajiksi ihan koska hyvänsä? Maailma on varmasti helppo ymmärtää, jos näkee oman peilikuvansa edustamassa hyvyyttä ja kaiken muun voi sijoittaa pahuuden akselille. Darth Vader, Voldemort, äärisuvakit, muslimit, neekerit, saabistit ja heppu joka keksi marraskuun.
Pysy lujana uskossasi.
En tiedä kuinka ajatuksella luit mun tekstin, mutta mielestäni ihan selkeästi kirjoitin, että tarkoitan tuolla kunnioittamisella ihan jokaista ihmistä tällä planeetalla! Jos kuka tahansa raiskaa tai paihoinpitelee syyttömiä siviilejä, niin menettää kyllä mun silmissä oman ihmisarvonsa. Oli sitten white trash, ryssä, natsi, suvakki tai neekeri.
Ja tiedän hyvinkin, että sieltä tulee satoja tuhansia viattomia siviilejä pakoon noita sortavia hallintoja. En ole mielestäni missään kohtaan sanonut että nämä kaikki pakolaiset olisivat niitä raiskaajia ja pahoinpitelijöitä? Yleensä nämä ääripäänsuvaitsijat vetävät vastaavan argumentin myös jossain kohtaa keskustelua. Oon sitä mieltä että kaikkia hädänalaisia tulisi auttaa, mutta laiminlyömättä oman turvallisuuden ja hyvinvoinnin kehittämistä. Ei ole mun mielestä oikein tai reilua, että terroristi- ja rikollisjärjestöt vetävät hyvät massit kyyditsemällä paperittomia pakolaisia sankoin joukoin Euroopan ongelmaksi. Tämän jälkeen osa kaupunki- ja valtiotason päättäjistä ovat mukana yksityisissä yhtiöissä, jotka majoittavat pakolaisia valtion piikkiin vailla minkäänlaista toimivaa kotouttamissuunnitelmaa. Tälläinen toiminta imee valtion kassan lopulta tyhjäksi, sillä pakolaisia tulee kyllä Eurooppaan jatkossakin satoja tuhansia. Ja kun ottaa huomioon, että tämä on pakolaisille täysin vieras kulttuuri niin tulee väärinkäsityksiä ja erimielisyyksiä, jolloin kummallakaan osapuolella ei ole kivaa. Mielestäni apu pitäisi viedä sinne kriisialueille, eikä tuoda ongelmaa tänne. Satoja tuhansia nuoria hyväkuntoisia miehiä pakolaisena Euroopassa; siinähän olisi varmasti jo riittävän kokoinen armeija valloittamaan nuo Lähi-idän ongelma-alueet Euroopan unionin ja YK:n avustuksella tottakai. Ongelmat tuolla ovat nimenomaan niitä sortajia, jotka voidaan kukistaa toisin kuin tämä pakolaisvyöry.