Varsinainen arvoitus. Suorastaan pähkinä.redhat kirjoitti:Noihin lukuihin tuskin on laskettu mukaan Afrikkaa tai Aasiaa. Tilasto ei myöskään kerro, kuolivatko he alkoholiin, alkoholia nautittuaan tapaturmaan vaiko alkoholia nauttineen toimesta. Itse tarkoitin alkoholiin kuolleita, ei tapaturmatapauksia tai muita.
Viina on viisasten juoma
-
Re: Uutisia maailmalta
Viesti Kirjoittaja Lare »
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Joo,sitä ei kannata yrittää niellä purematta. Voi käydä huonosti.Lare kirjoitti:Varsinainen arvoitus. Suorastaan pähkinä.
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Tuntuu että alkoholi on teille absolutisteille vielä suurempi ongelma ja olette tehneet siitä itsellenne agendan, jota uskovaisten tapaan saarnaatte isoon ääneen.KunkkuJ kirjoitti: Jotenkin tuntuu, että punahattu ei ole ihan ymmärtänyt, miten suuri ongelma alkoholi oikeasti on tässä maailmassa.
Mut hei, pienet sille! Taidan korkata Kunkun kunniaksi tuon Moskovskaya votkan.
http://sisainenaani.com
-
En ole kertonut täällä olevani sen enempää uskovainen kuin absolutisti. Mistä tuollaista keksit?redhat kirjoitti:Tuntuu että alkoholi on teille absolutisteille vielä suurempi ongelma ja olette tehneet siitä itsellenne agendan, jota uskovaisten tapaan saarnaatte isoon ääneen.
-
KunkkuJ kirjoitti:Venäjällä alkoholi aiheuttaa joka neljännen kuolemantapauksen.
Tässä on mielestäni ristiriita.KunkkuJ kirjoitti:..., miten suuri ongelma alkoholi oikeasti on tässä maailmassa.
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Jos viina tappaa enemmän kuin toinen maailmansota - joka ikinen vuosi lisää ja lisää, niin eikö se ole isohko juttu?redhat kirjoitti:Tuntuu että alkoholi on teille absolutisteille vielä suurempi ongelma ja olette tehneet siitä itsellenne agendan, jota uskovaisten tapaan saarnaatte isoon ääneen.KunkkuJ kirjoitti: Jotenkin tuntuu, että punahattu ei ole ihan ymmärtänyt, miten suuri ongelma alkoholi oikeasti on tässä maailmassa.
Mut hei, pienet sille!
-
Meuhkaamisesi perusteella tein tälläisen johtopäätöksen. Siihen malliin täällä huutelet.KunkkuJ kirjoitti:En ole kertonut täällä olevani sen enempää uskovainen kuin absolutisti. Mistä tuollaista keksit?redhat kirjoitti:Tuntuu että alkoholi on teille absolutisteille vielä suurempi ongelma ja olette tehneet siitä itsellenne agendan, jota uskovaisten tapaan saarnaatte isoon ääneen.
Samaa aikaa puhutaan kuinka ihmisiä sikiää miljoonakaupalla ja maapallo ylikansoittuu. Ihan hyvä että jollakin tapaa tasottuu.Le Corbusier kirjoitti:Jos viina tappaa enemmän kuin toinen maailmansota - joka ikinen vuosi lisää ja lisää, niin eikö se ole isohko juttu?redhat kirjoitti:Tuntuu että alkoholi on teille absolutisteille vielä suurempi ongelma ja olette tehneet siitä itsellenne agendan, jota uskovaisten tapaan saarnaatte isoon ääneen.KunkkuJ kirjoitti: Jotenkin tuntuu, että punahattu ei ole ihan ymmärtänyt, miten suuri ongelma alkoholi oikeasti on tässä maailmassa.
Mut hei, pienet sille!
En kuitenkaan sano, että päälleajo olisi hyväksyttävää.
-
Re: Keskustelua absolutismista
Kyllä, huppelissa oleva nainen käy. Vaikka sillä ei ole hiivaa.omenamyyrä kirjoitti:No nautitko koskaan mitään alkoholipitoista?
-
Ratkaisin tämän niin, että ostin sopivan viinin kullekin, laitoin kaikkia karahviin sekaisin ja join.JHA kirjoitti:Alkoholin ainoa ratkaisematon ongelma ainoastaan joulupöydässä.. yritä siinä sitten löytää viiniä joka toimii kinkun, sillin ja laatikoiden kanssa yhteen
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Sampanja sopii kaiken kanssa. Jos se ei sovi jonkun ruokalajin kanssa, se ruokalaji kannattaa unohtaa ja jättää pois. Sellainen ruoka ei vaan ole sopivaa.Lare kirjoitti:Ratkaisin tämän niin, että ostin sopivan viinin kullekin, laitoin kaikkia karahviin sekaisin ja join.JHA kirjoitti:Alkoholin ainoa ratkaisematon ongelma ainoastaan joulupöydässä.. yritä siinä sitten löytää viiniä joka toimii kinkun, sillin ja laatikoiden kanssa yhteen
-
Heh, vai meuhkaan ja huutelen? Noinko vaikea sinun on kohdata erilainen mielipide?redhat kirjoitti:Meuhkaamisesi perusteella tein tälläisen johtopäätöksen. Siihen malliin täällä huutelet.
Se kun vaan on niin, että kaikki maksavat, kun joku viinapäissään hölmöilee. Eikö sitä ole oikeus kyseenalaistaa?redhat kirjoitti:Samaa aikaa puhutaan kuinka ihmisiä sikiää miljoonakaupalla ja maapallo ylikansoittuu. Ihan hyvä että jollakin tapaa tasottuu.
En kuitenkaan sano, että päälleajo olisi hyväksyttävää.
-
Samoin jääkylmä, hölmöilevän poreileva kossu. Riittävissä määrin nautittuna auttaa unohtamisprosessissa, jos joku ei sen kanssa sovi.Citruuna kirjoitti:Sampanja sopii kaiken kanssa. Jos se ei sovi jonkun ruokalajin kanssa, se ruokalaji kannattaa unohtaa ja jättää pois. Sellainen ruoka ei vaan ole sopivaa.
-
Ei se vaikeaa ole, mutta ei sitä jaksa joka ketjussa katsella.KunkkuJ kirjoitti: Heh, vai meuhkaan ja huutelen? Noinko vaikea sinun on kohdata erilainen mielipide?
On oikeus kyseenalaistaa, mutta kyseenalaistamisesi viimeaikoina on muistuttanut kiihkouskovaisten touhua. He saarnaavat jeesuksesta, sinä viinasta. Selaappa vaikkapa viestejäsi pari viikkoa taaksepäin.KunkkuJ kirjoitti:
Se kun vaan on niin, että kaikki maksavat, kun joku viinapäissään hölmöilee. Eikö sitä ole oikeus kyseenalaistaa?
-
- Porttikiellossa
Viesti Kirjoittaja adele »
Tietyt liköörit sitruunasorbettiin sekoitettuna kruunaavat maun. Loistavan mustapippurikermakastikeen tekeminen ei onnistu ilman konjakkia. Tai kinuskikastike, joka vaatii kerman, fariinisokerin ja siirapin lisäksi tilkkasen tumma rommia, joka nostaa kastikkeen päätä pitemmäksi. Tai miten tehdä tiramisu ilman likööriä? Heh!
Mitä olen absolutisteja nähnyt ja heidän kanssa jutellut, puolet ovat näitä tennisukkaisia impivaara-pallo-edam, roiskeläppä-pitsa-peräkammari hemmoja, jotka ovat kerran käyneet Ruotsissa tai Helsingissä. (Toisaalta olen tavannut yhden absolutistin, jonka mielestä myös pitsa (oik, pizza) oli "arveluttavaa".)
Toinen puoli absoluteista ovat ne, jotka eivät ole kestäneet todellisuutta ja ovat pyrkineet pakenemaan selvittämättömiä asioitaan viinaan ja ovat pakosta ilman.
-
En ole koskaan ollut humalassa. Olutta olen juonut kaikkiaan ehkä kolme tölkkiä, väkevämpiä paljon vähemmän. En ole tuntenut minkäänlaista kiinnostusta alkoholijuomiin. Toki lapsena ja nuorena lähipiirissä näkemäni juominen on vaikuttanut siihen, etten osaa suhtautua kovin positiivisesti alkoholin käyttöön.
Minulla ei ole tarvetta kuuluttaa juomattomuuttani, jos olen mukana tilaisuudessa, jossa esimerkiksi kohotetaan maljoja syystä tai toisesta. Voin aivan hyvin olla kohtelias isäntää kohtaan ja nostaa lasia, maistella juomia, vaikka en useinkaan juo lasia tyhjäksi - ei siihen kukaan kiinnitä huomiota.
Absolutistin elämä kuulostaa jotenkin karsinassa elämiseltä. Tai sitten olen ymmärtänyt jotakin väärin?
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
On han se reikä rinkelilläkin.Lare kirjoitti:Kyllä, huppelissa oleva nainen käy. Vaikka sillä ei ole hiivaa.omenamyyrä kirjoitti:No nautitko koskaan mitään alkoholipitoista?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Naisetkaan eivät uskalla olla ilman viinaa. Mutta päihtyneenä kyllä tunkevat ihan iholle. Ja jos saavat pakit, ovat kovin kovin loukkaantuneita.
^^absolutismi onkin jyrkkä sana. Ei edes haluta maistaa. Itse olen maistanut, nuorempana. En pitänyt, enkä maista tulevaisuudessa mitään. Ei siinä mitään menetä.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Käytät liian kovia otteita.Erño kirjoitti:Naisetkaan eivät uskalla olla ilman viinaa. Mutta päihtyneenä kyllä tunkevat ihan iholle. Ja jos saavat pakit, ovat kovin kovin loukkaantuneita.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Itse päätin varmaan joskus yläasteella että aion pysyä visusti erossa alkoholista ennen 18 vuoden ikää. Miulle tuli jotenkin puskista silloin miten yleistä alkoholinkäyttö päihtymistarkoituksessa niin nuorena on ja se oli jotenkin puistattavaa. En halunnut mitään tekemistä sen kanssa.
Toisaalta ne pienet suulliset kun miä oon ton jälkeen muutamaa erilaista alkoholijuomaa maistanut, en ole pitänyt mausta ollenkaan. Totesin siis että en menetä yhtään mitään, päin vastoin, joten oon ollut kokonaan ilman myös 18-vuotissynttärien jälkeen.
Olen samalla kuitenkin myös yhtä mieltä siitä että monet ihmiset ovat parempaa seuraa kun he ovat pikkuisen, mutta vaan pikkuisen ottaneet. Joskus tuntuu että siinä päihtyy hyvällä tavalla itsekin vaikka on tiukasti alkoholittomalla linjalla. En tiiä onko tässä mitään logiikkaa mutta siltä siis joskus tuntuu
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Se, se se on. Jos aidon kännin ottaa niin sitä ei tahdo oikein muistaa.tuomas92 kirjoitti:En tiiä onko tässä mitään logiikkaa mutta siltä siis joskus tuntuuvaikea tosin sanoa kun en tiedä millainen on "aito känni".
Minusta taas sanotaan, että hauskimmillani olen sammuneena. Ns. power nap päällä.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
En ala sanojani varomaan. Suora tyrmäys on påp!Lare kirjoitti:Käytät liian kovia otteita.Erño kirjoitti:Naisetkaan eivät uskalla olla ilman viinaa. Mutta päihtyneenä kyllä tunkevat ihan iholle. Ja jos saavat pakit, ovat kovin kovin loukkaantuneita.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
^^kun seuralaiset renoutuvat, niin kyllähän siinä itsekin rentoutuu. Kunhan meno ei mene liian rennoksi. Ihminen on kännissä, kun puheen voluumi alkaa nousta.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Tästä on itsellenikin sanottu ja olen myös itse huomannut asian. Selvinpäin, varsinkin isommassa porukassa tai porukassa jossa en tunne kaikkia hyvin, voin olla hyvinkin hiljainen ja ujo. Jos on taas pari alla, niin johan alkaa juttu luistamaan ihan tuntemattomienkin kanssa. Onhan se varmaan jo kaikille selvää, että tuo alkoholi poistaa estot ihmiseltä, jolloin ujosta tulee paljon sosiaalisempi. Suomalaisethan ovat tunnetusti hiljaista kansaa, niin tämä on varma keino saada ihmiset keskustelemaan.tuomas92 kirjoitti:...Olen samalla kuitenkin myös yhtä mieltä siitä että monet ihmiset ovat parempaa seuraa kun he ovat pikkuisen, mutta vaan pikkuisen ottaneet. Joskus tuntuu että siinä päihtyy hyvällä tavalla itsekin vaikka on tiukasti alkoholittomalla linjalla. En tiiä onko tässä mitään logiikkaa mutta siltä siis joskus tuntuuvaikea tosin sanoa kun en tiedä millainen on "aito känni".

Mitä alkoholin makuun tulee, niin siiderit yms. ovat täyttä kuraa. Hyhhyh. Eipä oikeesta oluistakaan muutakuin Karhu mene kylmänä - tosin ei mulla kauheesti näistä "erikoisemmista" oluista ole kokemusta, tai muutenkaan eri alkoholijuomista. Kaikenlaiset sekotukset sitten kyllä maistuvat, joissa se alkoholin maku jää vähemmälle.
Edit&OT: Hieno olut mainos: http://www.riemurasia.net/jylppy/hylaty ... p?id=47936
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
-
Viesti Kirjoittaja zuzia »
tai edellistä lainaten; "ainakin yhtä kokemusta lisää paitsi"

......
iMac early '09 21,5" OS X 10.10.5
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Tuo on se mitä sinä olet nähnyt. Huvittaa vain, että taas tuo hesalaisuuden ylistäminen tulee esille. Vai eikö siellä muka ole absoja? Vaikka asun metsässä niin se ei tarkoita sitä, etten olisi koskaan asunut keskustassa. Tiedän myös sen, ettet tarkoittanut minua tuossa kirjoituksessa. Itse vaadin ruokajuomaksi aina maidon tai veden, mutta jos ravintolassa ei sitä saa niin enpä siellä asioi. Toisaalta en käy noissa loistoravintoloissa ja tuskin tuo Chez Dominique ravintola tekee parempaa ruokaa mitä minun äiti tai minä. Puhuit alkoholin ja ruokalajien liitosta tuossa kommentissa. Siksi valikoin tuon ravintolan esimerkkiin, koska se on kuulemma paras täällä pohjoisessa. En syö tiramisuja tai juustoja viinien kera. Kermakastikkeen voi tehdä ilman konjamiiniä, mutta enpä tiedä maistuuko samalta. Minulle kelpaa vain alkoton versio ja sitä myös vaadin, jos tilaisin.adele kirjoitti:Alkoholia voi myös nauttia humaltumatta. Useat alkoholit muodostavat liiton eri ruokalajien kanssa. Esimerkiksi juustot ja viini. Sillit ja olut. Tietyt liköörit sitruunasorbettiin sekoitettuna kruunaavat maun. Loistavan mustapippurikermakastikeen tekeminen ei onnistu ilman konjakkia. Tai kinuskikastike, joka vaatii kerman, fariinisokerin ja siirapin lisäksi tilkkasen tumma rommia, joka nostaa kastikkeen päätä pitemmäksi. Tai miten tehdä tiramisu ilman likööriä? Heh!
Mitä olen absolutisteja nähnyt ja heidän kanssa jutellut, puolet ovat näitä tennisukkaisia impivaara-pallo-edam, roiskeläppä-pitsa-peräkammari hemmoja, jotka ovat kerran käyneet Ruotsissa tai Helsingissä. (Toisaalta olen tavannut yhden absolutistin, jonka mielestä myös pitsa (oik, pizza) oli "arveluttavaa".) Toinen puoli absoluteista ovat ne, jotka eivät ole kestäneet todellisuutta ja ovat pyrkineet pakenemaan selvittämättömiä asioitaan viinaan ja ovat pakosta ilman.
Monesti puhutaan, että absolutismi johtuu jostain lapsuuden traumoista. Tuo on höpö höpöä ja ihmettelen mistä joku keksii puuta heinää. Jos saisin lahjaksi alkoholia niin voisin ottaa siitä herneen nenään. Ei haittaa vaikka olisi satasen pullo kyseessä, mutta hukkaan se ei mene. Annan ne jollekkin, jos sellaista sattuisi saamaan. Olen myös ollut helsingin kermaan kuuluvissa pirskeissa ja kieltäydyin alkosta. Otin itse tyhjään lasiin vettä ja myöhemmin kävin hakemassa lastensijoituspaikasta mehua. En skoolannut tai sanonut kippistä, mutta se ei ole vakavaa. Tuskin enää tarvitsee sellaisiin mennä kun tuli sanottua suoraan palaute.
Tuo oli vitsi? En menetä mitään kummempaa vaikka kieltäydyn alkoholista. Onkos heterous tai homous sitten karsinassa elämistä? Kasvissyönti on kyllä enemmän karsinassa elämistä minun mielestä. Eihän absoutta tarvitse kuuluttaa, mutta juhlissa on sanottava se selvästi. En suostu nostamaan alkoholimaljaa, mutta kukin elää omalla tavalla. Tämä on vapaaehtoista ja minun valintani. Elämässä on valintoja ja jokainen valitsee omantiensä. Ei minua haittaa, että minusta tulee sellainen maalaispojan kuva joka juoksee jänisten perässä .KunkkuJ kirjoitti:Absolutistin elämä kuulostaa jotenkin karsinassa elämiseltä. Tai sitten olen ymmärtänyt jotakin väärin?
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Joo kielioppi on aina välillä mitä sattuu näissä. Totta ihmeessä olet jäänyt monenlaisesta paitsi, kun et ole lasketellut, tai syönyt kebabbia. Hölmökö olet? Itse jään paitsi vaikka mistä, kun osallistun näihin tyhmiin nettijurputuksiin.zuzia kirjoitti:Paitsijääminen. Minäkään en ole koskaan elämässäni lasketellut enkä syönyt kebabbia. Olenko jäänyt jostain paitsi?
tai edellistä lainaten; "ainakin yhtä kokemusta lisää paitsi"
Huh huh, tuli tehtyä itseltäni kielletty ja mentyä lukemaan M.P.T:n viesti, vaikka ne eivät itselleni suoraan näykään

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka