Mäkki on auki. Avasin Levytyökalun aikomuksena tarkistaa Machintosh HD:n oikeudet. No, jotenkin ajatus ei ollut mukana kun hiirellä klikkasin mukamas oikeaa nappulaa "tarkista levy". Mäkki ei yhtään pitänyt tästä erheestä ja pian herjasikin punaisena että "HD on korjattava. Käynnistä kone uudelleen ja pidä cmd+R samanaikaisesti painettuna. Valitse Levytyökalu ja korjaa levy". Tässä vaiheessa mä olin -> "O_O mitä h*lvettiä mä oikein tein?! O_O
Pikaisella googletuksella sain selville että tuota "tarkista (HD) levy" nappulaa ei pidä painaa jos tietokone on käynnissä kyseisellä kovalevyllä, vaan se pitäisi tehdä boottauksen jälkeen cmd+r -> Levytyökalu eli ns. käyttiksen ulkopuolella (?). No, onneksi on olemassa pelastava enkeli nimeltä Levytyökalu
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyllä se mäkkikin osaa tarvittaessa pelästyttää käyttäjänsä
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
p.s miten boottauksen jälkeisestä levytyökalutilasta kuuluu poistua? itse suljin työkaluikkunan jolloin mäkki kysyi uudelleenkäynnistämisestä tyyliin "haluatko käynnistää järjestelmän OS X Lion 10.7.3 levylle "Machintosh HD"? johon vastasin kyllä ja ihan normaalilta kone vaikuttaa?