Itselläni ei ole mitään sitä vastaan, että joku lataa musiikkia/muuta kamaa netistä ilmaiseksi, enkä antaisi tästä kenelekkään sakkoa kunhan touhu pysyy kohtuudessa ja ladattu materiaali omassa käytössä. - Onhan se hyvä tukea niitä isoja firmoja ja myös niitä pieniä ostamalla ne tuotteet kaupasta. Varsinkin niitä pienempiä. Mutta oikeasti mitä piratismin yleellinen valvominen ja vaahtoaminen ketään loppuenlopuksi kiinnostaa? No ei minua ainakaan. - Maailmassa käydään vielä sotia ja kärsitään kamalasta köyhyydstä ja edelleen porukka tahtoo taistella oikeuksista taistella katsoa jotain Ameriikan höpöhöpö-kulttuuria ilmaiseksi. Ajan hukkausta minun mielestä.. Maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin piratismi..
Mieleipiteensä kaikilla ja tämä on
minun. Kiitos ja anteeksi.
Itse lataan lähinnä:
-Musiikkia, tosin spotifyn ansiosta en enään kauhean paljon. Yritän tukea niitä oikeasti hyviä artisteja ja ladata huonompien matskua. (Tosin suurinosa niistäkin levyn rahoista vie se iso-paha levy-yhtiö ja artistille ei jää paljon p*skaakaan.)
-Elokuvia, Nykyään ostan kyllä hyvät elokuvat Blu-rayna ja lataan "huonompia" joita en viitsi edes DVD:nä ostaa.
-Softia lähinnä kokeiluun. Kaikista softista kun ei ole kunnon demoja olemassa, niin piraatti toimii tässä aivan hyvin ja jos demo on mielyttänyt, niin voin ottaa vielä piraatin tarkempaan kokeiluun. - Tällä hetkellä tosin koneessa on käytössä Photoshop CS4 piraatti versio. *Opiskelijalla ei ole varaa* - On tai ei, mutta ainakin toistaiseksi piraatti on ja pysyy kunnes on oikeasti varaa ostaa ko. softa. Loppuenlopuksi ei se ole niin kallis ja jos olisikin "yli" budjetin, niin onhan noita halvempiakin lähes vastaavia ohjelmia..
Rauhallista sykysyä, tulevaa kevättä ja tietenkin vuotta `10 kaikille hompun käyttäjille! Olkaamme ihmisiksi.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)