+∞.arisel kirjoitti:Niinko mitä hyvää siinä on sitten on? Jotain rajaa hei tällekin aiheelle. Kaikki tietävät mitä röökin vetäminen aiheuttaa, niin että olkaa ystävällisiä...
Vuodatustopic 2
-
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja omenamyyrä »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Mihin ihminen tarvitsee kirkasvalolanppua?Citruuna kirjoitti:No rehellisesti: olin varma että nuppi menee sekaisin jatkuvasta pimeydestä. Kaipasin kirkasvalolamppuani niin että teki kipeää. Nyt katson ulos, tuulee, puut taipuvat - pelkään, että myrsky ja sähkö- ja puhelinkatko tulevat uudelleen...TR8 kirjoitti:Ei sähkökatkoksessa muuta vikaa, mutta kiva ois käydä suihkussa ja vessassa, mutta kun ei vedet toimi ilman sähköä.. Toista päivää ilman suihkua ja aika paskanen olo, pakko kai lähtee jollekin kaverille suihkuu..
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Sitikan omistaja tarvitsee kaikki keinot säilyttääkseen mielenterveytensä ja elämänuskonsa?hatey kirjoitti: Mihin ihminen tarvitsee kirkasvalolanppua?
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Minäkin tarvitsisin enemmän mielenterveyttä ja elämänuskoa jos kääreliinapotilas ehdottelee moottoripyörä ajelua.KunkkuJ kirjoitti:Sitikan omistaja tarvitsee kaikki keinot säilyttääkseen mielenterveytensä ja elämänuskonsa?hatey kirjoitti: Mihin ihminen tarvitsee kirkasvalolanppua?
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Aina ystävällinen ja iloinen elämänasenne lienee joka tapauksessa avainasemassa.

-
Ystävällinen? Iloinen?arisel kirjoitti:^ Oletko koskaan miettinyt käärinliinapotilaan pitkän iän salaisuutta..?![]()
Aina ystävällinen ja iloinen elämänasenne lienee joka tapauksessa avainasemassa.
Mi-mi-mitä ihmettä ne oikein ovat?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Ja mulla menee niin hermo tähän tupangihysteriaan. Eläkää omaa elämäänne hihhulit! Ni!arisel kirjoitti:Niinko mitä hyvää siinä on sitten on? Jotain rajaa hei tällekin aiheelle. Kaikki tietävät mitä röökin vetäminen aiheuttaa, niin että olkaa ystävällisiä...
/V
-
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
En ees tiijä onko minulla vakuutusta.
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Ei metsänomistaja mitään vakuutusta tarvitse: Jos ei tule myrskyä, metsänomistaja kaataa puut ja myy ne. Jos tulee myrsky, metsäomistaja korjaa kaatuneet puut talteen, ja myy ne.Kain kirjoitti:Alkoi hirvittämään jos myrsky meni minunkin mettien ylle.![]()
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Niin, semmosta se on kapitalistin elämä. Rahaa tulee ikkunoista ja ovista, teki jotain tai oli tekemättä.arttula kirjoitti:Ei metsänomistaja mitään vakuutusta tarvitse: Jos ei tule myrskyä, metsänomistaja kaataa puut ja myy ne. Jos tulee myrsky, metsäomistaja korjaa kaatuneet puut talteen, ja myy ne.Kain kirjoitti:Alkoi hirvittämään jos myrsky meni minunkin mettien ylle.![]()
-

-
Ruotsin tuhot vaikuttavat Suomea enemmän, mutta samoista markkinoista lienee kyse.
..puun hinta on pudonnut aina vastaavien myrskyjen seurauksena.
Katkenneet tukkipuut päätyvät sellukattiloihin. Tukin hinta on moninkertainen sellupuuhun verrattuna, joten metsänomistajien menetykset ovat huomattavia, ellei metsiä ole vakuutettu.
..hyvä puoli on, että on viileä vuodenaika. Puu ei mene pilalle, vaan korjuuta voidaan venyttää kevääseen saakka.
-
Viesti Kirjoittaja Citruuna »

sähkölinjat maassa 300 metrin päässä meiltä.

Oli pakko lähteä kyläilee että saisi nauttia valosta, enkestäenenenen

vähät mä tein puumarkkinoista!
-
Haluaisitko, että tulen käymään ja tuon valoa elämääsi? 8)Citruuna kirjoitti:Oli pakko lähteä kyläilee että saisi nauttia valosta, enkestäenenenen
-
Ei sähköjä? Minä väänsin katkaisijaa ja valot syttyi. Katsos, tämä on tekniikkalaji.Citruuna kirjoitti:Meillä ei ole vieläkään sähköjä![]()
![]()
![]()
sähkölinjat maassa 300 metrin päässä meiltä.![]()
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Tänään oli ensimmäinen pidempi sähkökatkos ja se kesti noin 60-70min. Sähköt katkeilevat muutenkin täällä syrjässä ja sen kanssa on vain elettävä. Onneksi ei ole kovia pakkasia, että ei tarvitse pelkkään takan lämpöön tyytyä. Voisi nakuilut kotona jäädä ja pitäisi olla villapaita yllä sisälläkin. Voisin vuodattaa, että eilinen pikku puuska ei ole mitään tähän päivään verrattuna. Nyt sentään humisee kunnolla, että toivon korvatulppien riittävän. Tekihän tuo sähkökatkos yhden haitan arkeeni kun pokemon ein tullut kokonaan nauhalle juniorilta. Upsista loppui juuri virta kun ohjelma alkoi. Onneksi tulee uusinta viikonloppuna.hatey kirjoitti:Ei sähköjä? Minä väänsin katkaisijaa ja valot syttyi. Katsos, tämä on tekniikkalaji.Citruuna kirjoitti:Meillä ei ole vieläkään sähköjä![]()
![]()
![]()
Loma on lopussa ja pitäisi hommata uuteen pirssiin tuo lämpötolppaan oikeuttava läpyskä. Ei ole kivaa saada sakkoa tai huomautusta ja se tarkoittaa, että töihin pitää mennä aikaisemmin.
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Tuolle "tekniikallesi" olisi varmaan käyttöä tuolla.hatey kirjoitti:Ei sähköjä? Minä väänsin katkaisijaa ja valot syttyi. Katsos, tämä on tekniikkalaji.Citruuna kirjoitti:Meillä ei ole vieläkään sähköjä![]()
![]()
![]()
-
-
Mulla ei veden keitin(kään) jostain syystä toiminut, piti kaivaa retkikeitin (gaasutoiminen, ei inertia) avuksi.hatey kirjoitti:Vedenkeittimelläkin sain kuumaa vettä ihan helposti, ilman mitään hankalia fortum-survival taitoja.

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Niinpä!hatey kirjoitti:^Onpas Fortumilla vaikeaa: Tarvii kaikennäköisiä survivalpakkauksia kotiin. Ihan tyhmää. Minä vain katkaisijasta käänsin - ja kas, valot syttyivät. Vedenkeittimelläkin sain kuumaa vettä ihan helposti, ilman mitään hankalia fortum-survival taitoja.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mehä elettäis, mutta ku röökaajat tulee savuineen ikkunasta ja ovesta sisään jos hiukan jättää raolleen.vinouma kirjoitti:Ja mulla menee niin hermo tähän tupangihysteriaan. Eläkää omaa elämäänne hihhulit! Ni!arisel kirjoitti:Niinko mitä hyvää siinä on sitten on? Jotain rajaa hei tällekin aiheelle. Kaikki tietävät mitä röökin vetäminen aiheuttaa, niin että olkaa ystävällisiä...
/V
-
Viesti Kirjoittaja Qrre »
No sitten kun me kymmenen aikoihin oltiin palaamassa ja odoteltiin laiturilla junaa, niin kuulutettiin että junaa ei kuljekkaan. Sitten meidän piti itse etsiä korvausbussi joka lähti vähän aikataulusta myöhässä ja sillä mentiin vähän matkaa ja sitten vaihdettiin kahden aseman jälkeen junaan ja sillä sitten päästiin onnellisesti kotiin, joskin taas myöhässä.
Muuten ihan kohtalaisesti hoidettu, mutta tiedotuksen pitäisi toimia paljon paremmin.
Positiivista matkassavoli se ettei meno- eikä paluumatkasta tarvinnut maksaa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-

Jos noiden UPS:ien perässä olisi PC, ne olisi helposti voinut säätää olemaan huutamatta yöaikaan. Miksi minulla pitää olla MAC??
-
Juuh, pitänee itekkin päivittää pari pientä piippaavaa UPS:ia yhteen isompaan (ja hiljaisempaan) versioon. Sähköt pysyneet liki koko päivän päällä (ainakin sen osan mitä olen himassa ollut), mutta pientä pätkintää tuntuu yhä olevan.KunkkuJ kirjoitti: mikäs tässä olisi valvoessa, mutta kun UPS:it huutavat vähän väliä herättäen emännän... ?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Höh! Irrota upsien johto seinästä niin lakkaavat metelöimästä kun ei tule virtaa!KunkkuJ kirjoitti:Nyt vuodatuttaa!Sähköt tulevat ja menevät, valot vilkkuvat ja telkun katsomisesta ei tule mitään. Päätin valvao pidempään ja valmistautua pelastustöihin, jos joku pihakuusista päättää tulla sisälle ikkunan tai katon kautta. No, mikäs tässä olisi valvoessa, mutta kun UPS:it huutavat vähän väliä herättäen emännän... Taitaa olla parempi pysytellä aamulla peiton alla, kunnes töihin lähtöaika on mennyt ohi.
Jos noiden UPS:ien perässä olisi PC, ne olisi helposti voinut säätää olemaan huutamatta yöaikaan. Miksi minulla pitää olla MAC??

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka