Sinusta ei ole kaulimen käyttäjäksi, olet aivan liian lempeä luonne.
Niin no ainahan mulla on nää omat suostutteluvälineeni...
AudreyHepburnAsTheBride.jpg
Minullakin on katana. 8)
WWII aikainen japonialaisen upseerin upseerikatana, damastitaotulla terällä. Sillä on kiva halkoa asioita Jos joskus menetän kunniani, niin sitä varten on wakizashi, myöskin damastiterällä (pre-war).
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
^Niin, eikös se kuulu japonialaiseen kulttuuriin, samurailuokkaan kuuluvan oman kunnian pelastaminen seppukulla? Tosin itse olen metsäläinen suomalaisesta suonsilmästä peräisin, joten ei onneksi taida koskea minua....
hatey kirjoitti:^Niin, eikös se kuulu japonialaiseen kulttuuriin, samurailuokkaan kuuluvan oman kunnian pelastaminen seppukulla? Tosin itse olen metsäläinen suomalaisesta suonsilmästä peräisin, joten ei onneksi taida koskea minua....
Suosittelen lukemaan hagakuren. Moni dokumentti ymmärtää väärin samurain elämän. Itsekkin pitäisi se hakagure lukea, että muistaisin ne vähätkin mitä silloin opiskeltiin. "Bushidôn 9 perusideaa olivat: oikeamielisyys, rohkeus, hyvyys, säälintunne, kohteliaisuus, vilpittömyys, kunnia, uskollisuus ja itsehillintä. Näitä 9 perusideaa hyödyntäen jokapäiväisestä elämästä tulee mieluisampi ei ainoastaan niitä noudattaville vaan myös niille jotka ovat hänen kanssaan tekemisissä." Lainaus tuli wikipediasta. On hieno tunne kun tervehdit miekkaa ja sinulla on samurai asuste yllä. Noista hyveistä vaikein minulle on itsehillintä. Sinulle hatey nuo eivät toisi ongelmia.
Viimeksi muokannut M.P.T, 15.12.2011 klo 14.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
Nautiskelen tummapaahtoista moccaa Star Trek aluksen konehuoneessa. Olenhan tähtilaivaston uusi komentaja. Olen eilisillasta asti kuunnellut Start Trek aluksen moottoreiden tyhjäkäyntiä. Yölläkin oli rauhaisaa nukkua kun koneet kävivät tasaisesti....
Täkäläisessä kulttuurissa kunnian menettäminen kaiketi on koskettanut ennen muuta naisia. Ainakin joskus ennen muinoin; silloin joskus kivikauden jälkeen. Kunkulla pitäisi olla muistikuvia tästä elleivät aivot muumioituneet kivisotien ja isonvihan tietämillä.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
hatey kirjoitti:^Niin, eikös se kuulu japonialaiseen kulttuuriin, samurailuokkaan kuuluvan oman kunnian pelastaminen seppukulla? Tosin itse olen metsäläinen suomalaisesta suonsilmästä peräisin, joten ei onneksi taida koskea minua....
Naisilla Seppeku, miehillä harakiri. Harakiri oli tuskallinen, kun suolet piti itse kääntää pihalle. Avustaja sitten löi kaulan poikki ennenkuin tekijä romahti.
Japanissa epäkohteliaat eivät jatkaneet sukua, koska samurailla oli oikeus löydä pää pois ei-samurailta jos potutti.
Huomenta... Nyt vähän kaakaota ja uuniomenajogurttia myslillä, Hompun tarkastelua ja jotain töitäkin pitäis tehdä. Ainiin ja yhden joululahja tarvis hakea postista ja pakata ennen kuin saaja saapuu vetään sushiövereitä mun kanssa
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
Tänäistä vaan tasapuolisesti kaikille homppeleille.
Maailmassa on todella uskomattoman turhia asioita, kuten esimerkiksi paperityöt. Voi villisian viihdytysosasto että syö miestä noiden tekeminen. Oikean työntekeminen ole homma eikä mikään, mutta pelkkä ajatuskin papereiden täyttämisestä ja tutkimisesta saa aikaan käsittämättömän närkästyksen. Tekis mieli pistää koko tanakelettunpskn läjä hakettimeen.!!
MOKKAKIN ON LOPPU!!!
Lähden kostoksi kylille mokalle enkä taida tulla ihan heti takaisin
Hengissäpysyminen on helppoa, vain eläminen on vaikeaa...
^
Olisi kannattanut karseenkin nuorena käydä koulunsa, eikä leikkiä mörökölliä siellä perämetsissä. Nyt olisi elämä paljon helpompaa, kun osaisi kunnolla lukea ja kirjoittaa. Sujuisivat paperihommatkin kuin tavallisilla ihmisillä.
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
KunkkuJ kirjoitti:^
Olisi kannattanut karseenkin nuorena käydä koulunsa, eikä leikkiä mörökölliä siellä perämetsissä. Nyt olisi elämä paljon helpompaa, kun osaisi kunnolla lukea ja kirjoittaa. Sujuisivat paperihommatkin kuin tavallisilla ihmisillä.
Ai pidettiinkö papyrus-aikaan kirjanpitoa?
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
Kain kirjoitti:
Ai pidettiinkö papyrus-aikaan kirjanpitoa?
Pettääkö sinullakin lukutaito, vai luetun ymmärtäminen? Tässä oli kyse karseen nuoruudesta.
Kain kirjoitti:Halusin vain tietää, että osaatko sinä lukea ja kirjoittaa.
Taidat olla hiukkasen hidas oivaltamaan...
Vihdoinkin nettiin ja Homppuun kahveelle täällä rapakontakasessa. Aiemmalla reissulla ostamani mokkula ei näemmä toimikaan Leijonan kanssa, operaattorin (Virgin mobile, Broadband2Go) sivuilla väittävät, ettei Macien kanssa muutoinkaan. Haistakoon...jotain tosi kamalaa!
Onneksi aiemmin tähän kämppään ulottumaton langaton verkko toimii, ainakin tällä erää. Eilen illalla meinasin saada hepulin, kun ei sisällä ollut merkkiäkään verkosta, syynä olivat kuitenkin hurrikaanisuojat ikkunoissa ja parvekkeen ovessa. Ne kun aamulla raivasi pois, alkoi tapahtua. Aamu-uinti suoritettu, ruokahankinnatkin tehty, iltapäiväkahvilla parvekkeella. Lämpöä on kivat 25 astetta, just nyt pilvistä. Ei paskempaa.
Anniel hoiteleekin hyvin kaulinhommia, joten loikin nopeasti läpi Hompun ja otan sitten iltapäivätorkut, jotta parin vuorokauden yhtämittainen valvominen tulisi kuitattua. Lähtö oli kotoa nimittäin kello kolme yöllä, siinä ei silloinkaan osannut nukkua, koneessakaan ei montaa silmällistä saanut unten mailla oloa. Viime yönä sitten uni maistui
Hörps.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Kun espressosta aina hehkutetaan, että crema on laatua, suodatinpaperin makuisessa suodatin kahvissa sitä ei ole. Mutta Natsi-Siwan murukahvissa taas tulee nätti vaaleanruskea crema siihen pinnalle. Outoa. Natsi-Siwan murumocca on siis laadukasta, joten juonpa sitä nyt hyvillä mielin.