Vaikka se nyt on sitä "keskushermostomyrkkyä" ja sen käyttö on "tyhmää", niin onko sillä oikeesti mitään väliä? Ihmiset tekevät omat päätöksensä ja virheistä ja tyhmyydestä ihminen oppii. Itse en ainakaan halua elää niin, että välttelen joka ikistä "tyhmää" asiaa. Toki pystyn olemaan juomatta vaikka kuinka kauan vain, usko pois, mutta silti haluan joskus vaihtaa vapaalle ja juhlia alkoholin vaikutuksen alaisena. Onko siinä jotain väärää? Ja eikös muutenkin aina lasillinen punaviiniä illassa oo hyväks terveydelle?Le Corbusier kirjoitti:Perimmäisenä tietona kuitenkin tiedät alitajunnassasi, että keskushermostomyrkyn käyttö on tyhmempää kuin sen käyttämättä jättäminen. Sitä ei voi kieltää millään.
Eipä silti, et ole tämän tiedon kanssa yksin. Kaikki nimittäin tietävät sen - vaikka eivät sitä itselleen tietoisesti tunnusta.

Ihminen valitsee itselleen sen omasta mielestä parhaan tavan elää. Jos haluat elää ilman alkoholia, ei se minua haittaa. Elät omaa elämääsi, minä elän omaa. Ei ihminen siitä parane, vaikka eläisikin ilman alkoholia. Ja en tunne alemmuutta absolutisteja kohtaan vaikka itse juon alkoholia - kuten en ylemmyyttäkään.
Olen huomannut, että ihmiset jotka kieltäytyvät kokonaan jostain taistelevat enemmän heidän mielipiteensä oikeudesta. He ovat jyrkkiä ja ehkä jopa "tiukkapipoisia" - ainakin ihmisiä kohtaan, jotka eivät ole kieltäytyneet siitä kyseisestä asiasta. Näiden ihmisten on vaikea nähdä asioiden toinen puoli. Näin siis oman kokemuksen mukaan.
Jos joku on absolutisti, niin ihan fine mulle, mutta älkää silti tyrkyttäkö sitä absolutismia mulle. Mäkään en sitten tyrkytä viinaa teille.