Kunkku on siellä junassa mopoautolla?Jamac kirjoitti:Höpöhöpö. Vai katsotko sinäkin Yle:n juhannusjunaa telkkarista?KunkkuJ kirjoitti:Itse asiassa luulen, että teistä juuri kukaan on vajonnut tämän syvemmälle.
Vuodatustopic 2
-
Re: Vuodatustopic 2
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Olen nykynuorisoa ENKÄ POLTA TUPAKKAA.hatey kirjoitti:^ Ei nykynuorista ole kesätöihin. Siellä ostareilla vaan nämä lippispäiset telttahousut ja pikkupissaliisat notkuvat tupakka huulessa ja silloin kun se rööksi ei roiku suun pielessä, niin siinä roikkuu räkä. Koko ajan käsi ojossa vanhemmille: Anna rahaa.
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
e: mielestäni tuo on Kunkulle sopiva loppusijoituspaikka. Pikkaisen olen kyllä huolissani siitä, että kaikki tuo suola balsamoi vielä ruumiin
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Se kyllä selittäisi tuon alemmuudentunnetilan! Luulenpa, että Kunkku on VR:n autovaunussa istumassa siellä ulkona bemarin päällä odottaen Ylen toimittajan tuloa haastattelemaan joskus kahden ja neljän välillä aamuyöllä! Kyllä se siitä!hatey kirjoitti:Kunkku on siellä junassa mopoautolla?Jamac kirjoitti:Höpöhöpö. Vai katsotko sinäkin Yle:n juhannusjunaa telkkarista?KunkkuJ kirjoitti:Itse asiassa luulen, että teistä juuri kukaan on vajonnut tämän syvemmälle.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kerran kuussa? Minä pyyhin miltei päivittäin. Useasti viikossa kuitenkin menee pölymagneettirättejä. Muuten mikrokuituliinoja käyttelen. Pölyä on ja sähkölaitteiden päältäkin joudun pyyhkimään pölyä. Sitä pölyä irtoaa siis ihan tolkuttomasti. Tupakinpolttajille minulla olisi askikaupalla tupakkia. Takaterassin alla on varmaan 30-50 tupakkia. Ihmisillä tuntuu ne tippuvan aina noista lautojen rakosista maahan.hatey kirjoitti:Kertaakaan ei ole tarvinut putsistaa niitä. Lattiat pyyhjin pölymagneettirätillä noin kerran kuussa. Ei täällä ole juurikaan pölyä. Toki kirjahyllyssä kirjojen päällä tms paikoissa sitä on, joista sen poistaminen on hankalaa.M.P.T kirjoitti:Sen tahtoisin itsekkin tietää. Nykyään puhdistan ne kerran viikossa.hatey kirjoitti:^ Olen pari kertaa tarkastanut ilpin suodattimet, mutta puhtaita ovat aina olleet. Mistä sinulla sinne pölyä menee?
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Onko siellä rantabaareissa suolaiset hinnat?KunkkuJ kirjoitti:Äh, pöljät. Tarkoitin sitä, että olen nyt lähes 400m merenpinnan alapuolella.
-
Mistä arvasit? Täällä tuntuu vähän kaikki suolaiselta.Lare kirjoitti:]Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Onko siellä rantabaareissa suolaiset hinnat?

-
Viking Line olisi ollut paljon parempi koska se olisi lähtenyt klo 11.30! Tuli yksi positiivinenkin asia, nyt keretään ajanaan 1. päivän aikana Liettuaan tai Puolaan asti.
-
Viesti Kirjoittaja waiski »
tuomaril kirjoitti:Voi vitsi!! Äiti varasi Ecerö Lineltä autopaketin Tallinnaan! Se lähtee aikaisin aamulla,
Viking Line olisi ollut paljon parempi koska se olisi lähtenyt klo 11.30! Tuli yksi positiivinenkin asia, nyt keretään ajanaan 1. päivän aikana Liettuaan tai Puolaan asti.
Aika pitkä päivä tulee, olen viitisen kertaa ajanut Vilnaan saakka (600km) nyt olen päättänyt, että lyhemmät päivämatkat ovat huomattavasti mukavampia kun kerran ollaan lomalla. Eikös toi Eckerö mene Tallinnaan 3,5 tuntia, kaikki se on pois ajotunneista, varsinkin kun Baltian maissa vaastaavanpituiset ajomatkat kuin suomessa kestävät lähes poikkeuksessa kauemmin ja puolassa vielä kauemmin :-)
Ainakin vielä viimekesänä tieverkko oli hidaskulkuista, eikä sitä helpota se, että (vaikka rakastan puolaa ja sen asukkaita) niin omasta mielestään he ovat maailman parhaita kuskeja....
iPhone 16 Pro Max 256Gt
Apple Watch Ultra 2
Apple TV 4K 128Gt 3. Gen.
-
Itse en ole via balticaa testannut, mutta ruotsin läpi ollaan menty Saksaan ja sieltä muualla. Olen myös mennyt suoraan Travemundeen ja sieltä eteen päin. Ruotsin läpi on ihan näppärä ajella ja pääsee Saksaan niin meno helpottuu. Ranska ja Espanja ovat taas takapajuisia. Itse en ole käynyt ko maissa, mutta moni autoilija kiroaa sen menon siellä. Ainakin Saksaan verrattuna ne maat tuntuvat venäjältäwaiski kirjoitti:tuomaril kirjoitti:Voi vitsi!! Äiti varasi Ecerö Lineltä autopaketin Tallinnaan! Se lähtee aikaisin aamulla,
Aika pitkä päivä tulee, olen viitisen kertaa ajanut Vilnaan saakka (600km) nyt olen päättänyt, että lyhemmät päivämatkat ovat huomattavasti mukavampia kun kerran ollaan lomalla. Eikös toi Eckerö mene Tallinnaan 3,5 tuntia, kaikki se on pois ajotunneista, varsinkin kun Baltian maissa vaastaavanpituiset ajomatkat kuin suomessa kestävät lähes poikkeuksessa kauemmin ja puolassa vielä kauemmin :-)
Ainakin vielä viimekesänä tieverkko oli hidaskulkuista, eikä sitä helpota se, että (vaikka rakastan puolaa ja sen asukkaita) niin omasta mielestään he ovat maailman parhaita kuskeja....
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toivottavasti vuorotatte kuskia ja tulevaisuudessa pääset itsekkin ajelemaan osan matkaa, ettei vanhempien tarvitse ajella niin kovasti. Kymmenien vuosien päästä sitten sie ajat vaimosi kanssa ja ajelutat vanhempiasi samalla mitalla.
-
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Ihan normaalia naisilla, älä hätäänny.Mailia kirjoitti:Vuodan verta.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Hyvä sitten. Miltein ehdin jo huolestua tuosta haavasta otsassani.hatey kirjoitti:Ihan normaalia naisilla, älä hätäänny.Mailia kirjoitti:Vuodan verta.
-
Juu, onhan se Puolan liikenne aika erikoista. Ohitellaan kunhan juuri ja juuri mahtuu menemään jostain. Ja sittenhän Via Balticalla menee paljon rekkoja tientukkeena.waiski kirjoitti:tuomaril kirjoitti:Voi vitsi!! Äiti varasi Ecerö Lineltä autopaketin Tallinnaan! Se lähtee aikaisin aamulla,
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Niin, Suomessahan ollaankin realistisempia ja ollaan omasta mielestä kaikki vain keskimääräistä parempia!waiski kirjoitti:Aika pitkä päivä tulee, olen viitisen kertaa ajanut Vilnaan saakka (600km) nyt olen päättänyt, että lyhemmät päivämatkat ovat huomattavasti mukavampia kun kerran ollaan lomalla. Eikös toi Eckerö mene Tallinnaan 3,5 tuntia, kaikki se on pois ajotunneista, varsinkin kun Baltian maissa vaastaavanpituiset ajomatkat kuin suomessa kestävät lähes poikkeuksessa kauemmin ja puolassa vielä kauemmin :-)

Tyttö intoili taannoin lähtevänsä automatkalle Eurooppaan Baltian kautta - ja ihan tyttöporukalla...
Onneksi tuli järkiinsä - tai oikeastaan homma kaatui muiden tyttöjen porukoiden vastustukseen aika pian.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Ranska on ihan ok. Ajetaan kovaa mutta kohteliaasti eikä provosoiduta. Italiassa ja Kreikassa saa oikeasti pelätä. Saksassakin riittää perässä roikkujia, minusta ei mitään merkittävää eroa Ranskaan. Paitsi että ollaan jäykempiä.M.P.T kirjoitti:Itse en ole via balticaa testannut, mutta ruotsin läpi ollaan menty Saksaan ja sieltä muualla. Olen myös mennyt suoraan Travemundeen ja sieltä eteen päin. Ruotsin läpi on ihan näppärä ajella ja pääsee Saksaan niin meno helpottuu. Ranska ja Espanja ovat taas takapajuisia. Itse en ole käynyt ko maissa, mutta moni autoilija kiroaa sen menon siellä. Ainakin Saksaan verrattuna ne maat tuntuvat venäjältä![]()
-
Viesti Kirjoittaja Houdini »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Italialaiset ovat hulluja, mutta puolalaiset vaarallisia hulluja. Jos Puolassa olisi asiat paremmin, en juuri muuta reittiä etelään miettisi, kuin Baltian väylää. Mutta Puola on suuri maa, jos sen aikoo päivässä ajaa, niin haastetta on vähintään riittävästi.
En ehkä osaa asettua autoilijan asemaan tuota Baltian liikennettä ajatellen, minusta niistä maista selviää varsin sujuvasti.
Nyt kesäkuun alussa menin Rostockin kautta ja ajoin lähes Italian eteläkärkeen asti. Nyt on kypsynyt päätös, että ei enää samaa reittiä takaisin. Se on nähty liian monta kertaa, moottoriteitä käyttäen reitti on suorastaan puiseva ja ennen kaikkea kallis.
-
Kaverini viettää ympäri eurooppaa aikaansa. Käy katsomassa 3-4 F1-kisaa euroopassa. Espanjassa yritetään monesti murtautua autoon ja Ranskassa liikennemerkitkin roikkuu yms. Nyt sitten ajetaan muualla kuin ykkös motarilla. Kuviakin tullut nähtyä aika paljon. Itse ainakin viihdyn Saksassa ja niiden teillä. Ruotsikaan nyt ei ole paha paikka ajella kuten ei Norjakaan. Saksassa vaan kaikki sujuu niin konemaisesti. Kaikki toimii. Tietenkään minnekkään KIEL:iin menevälle motarille ei ole innostavaa mennä. Motarit kannattaa unohtaa ja pysyä maaseututeillä.KunkkuJ kirjoitti:Kuulostaa siltä, että kaikki kommentoijat eivät ole tainneet ainakaan montaa kertaa liikkua kyseisissä maissa. Ranska ja Espanja takapajuisia? Mihin verrattuna? Ranskassa moottoritiet ovat maksullisia, mutta niillä etenee ihan toiseen malliin kuin Saksassa. Espanjassa tiet ovat ehkä jossain kohdin ruuhkaisia, mutta koko maata ajatellen asiat ovat ihan hyvin.
Italialaiset ovat hulluja, mutta puolalaiset vaarallisia hulluja. Jos Puolassa olisi asiat paremmin, en juuri muuta reittiä etelään miettisi, kuin Baltian väylää. Mutta Puola on suuri maa, jos sen aikoo päivässä ajaa, niin haastetta on vähintään riittävästi.
En ehkä osaa asettua autoilijan asemaan tuota Baltian liikennettä ajatellen, minusta niistä maista selviää varsin sujuvasti.
Nyt kesäkuun alussa menin Rostockin kautta ja ajoin lähes Italian eteläkärkeen asti. Nyt on kypsynyt päätös, että ei enää samaa reittiä takaisin. Se on nähty liian monta kertaa, moottoriteitä käyttäen reitti on suorastaan puiseva ja ennen kaikkea kallis.
Matkailulle ei varmaan ollut omaa aihetta. Ainakaan teiden kunnosta yms huoltoasemista. Voisi skannailla itsekkin jossain vaiheessa Saksan, Hollannin, Tanskan kuvia tänne.
-
-
Itse tiedän 2 ketkä ovat teloneet itsensä italiassa. Auto vaan tuli motarilla sivusta päälle. Molemmat on vieläkin siinä kuunnossa, ettei autolla ajella varmaan muutamaan vuoteen.Lare kirjoitti:Puolassa olen käynyt mutten ajanut, ja kuulemani perusteella tuskin ajankaan. Kunkun kanssa olen kyllä ihan samaa mieltä. Espanjastakaan ei ole jäänyt mitään erityisiä traumoja, tiet hyviä ja meno suhteellisen asiallista. Tunnen 3 Suomalaista jotka ovat kuolleet Italian kolareissa, 2 eri kolaria.
Ei oikein innosta niiden kuvasarjojen jälkeenLare kirjoitti:Ei todellakaan roiku, eikä teissäkään ole reikiä tai routahyppyjä kuten Suomessa. Käy joskus maassa ja kommentoi sitten lisää.M.P.T kirjoitti:Kaverini viettää ympäri eurooppaa aikaansa. Käy katsomassa 3-4 F1-kisaa euroopassa. Espanjassa yritetään monesti murtautua autoon ja Ranskassa liikennemerkitkin roikkuu yms.
-
Ei todellakaan roiku, eikä teissäkään ole reikiä tai routahyppyjä kuten Suomessa. Käy joskus maassa ja kommentoi sitten lisää.M.P.T kirjoitti:Kaverini viettää ympäri eurooppaa aikaansa. Käy katsomassa 3-4 F1-kisaa euroopassa. Espanjassa yritetään monesti murtautua autoon ja Ranskassa liikennemerkitkin roikkuu yms.
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Muutenkaan en oikein jaksa ymmärtää mitä täpinöitä jotkut saavat tuosta autolla ajamisesta. Varsinkin kun ajellaan jossain itäisessä Euroopassa saati sitten missään päin Eurooppaa
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja iMies »
Onneksi viime viikolla oli sentään kunnon kesäsäät - parhaimmillaan sen +36°C.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka