No.. voin lohduttaa sillä että tässä tapauksessa 50-kerroksinen hotellipilvenpiirtäjä oli senverran hyvin yövalaistu että valojen ikkunaheijastukset olisivat susittaneet sen HDR kuvan suurella varmuudella. Veistä taas voin kääntää haavassa toteamalla jotain viitteellistä 35. kerroksen nurkkahuoneesta jossa ikkunat 2 ilmansuuntaanPasteur kirjoitti:Komioita ovat molemmat edelliset!
Ja minäkin kun raahasin lentokoneeseen mukaan yhteen ainoaan laukkuuni vaatteiden ja läppärin kanssa sullottuna kameran, jotta olisin päässyt vaikka nyt hotellihuoneen ikkunasta yön hiljaisena tuntina kokeilemaan HDR-kuvan napsaisua, mutta nämä hurrithan laittoivat minut hotellihuoneeseen, JOSSA EI OLE IKKUNAA!!!JHA kirjoitti:...hotellihuoneen ikkunasta...
Näytä valokuvasi – Catch the moment
-
JHA
Re: Näytä valokuvasi - Catch the moment (Muista 100kt raja!!!)
Viesti Kirjoittaja JHA »
-
Pikkuroope
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Se on kyllä näemmä tosi vaikeeta laittaa se kuva alle 100 kt:nä tänneKunkkuJ kirjoitti:Amanita on selvästi ollut jotenkin turvallisemman tuntuisessa ympäristössä. Täällä päin tuntuu siltä, että nyt ei ole oikea aika ottaa niitä kuuluisia harha-askelia...
[img]kuva[/img]
— mylman
! Myydään DJI Phantom 3 Advanced: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=88&t=250353 !
-
Lihapipo
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
-
Pasteur
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Jäi maneesikuvat ottamatta, kun jouduinkin "hieman" hommiin anopin telottua jalkansa jo viikonlopun alussa. Muuttuikin sitten minulle "rauhallisen valokuvausreissuna" mainostettu "matka" työsiirtolaksi heppahoitajan roolissa.Sherukka kirjoitti:Ihmettelen milloin saada Pasteurin tammat kameraketjuun ihasteltaviksi?
Niin ja orihan tuossa toinen on... mutta tammaa en uskalla paljastaa. Saattaisi tulla ulkoruokintaa... (ei muuten tuossa mennä ihan himaa ripoen.)

Ja se aika kun en ollut kuvaamassa, hevosen selässä tai sitä harjaamassa, riisumassa, pesemässä, lastaamassa, taluttamassa tms jne yms, niin viettelinkin sitten normaaleissa merkeissä...

-
EvilPet
Viesti Kirjoittaja EvilPet »

-
makkone-
Viesti Kirjoittaja makkone- »
-
Pasteur
-
EvilPet
Ujostuttaa, ja kun on omasta duunista kyse sitä ei haluaisi ihan niin omana itsenään esiintyä täällä foorumillaPasteur kirjoitti:Onslown galleria on edelleenkin jäänyt siisteimpänä vastaan tulleena mieleen. Koskas laitat sen tuohon avatarisi alle ihan yleiseen levitykseen?
-
Pasteur
-
mutofuto
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
Mulla kuvaaminen on toiminimipohjalla... Uskaltaudun ja näytän, jos taidollisesti edellä oleva Evili tulis vaikka sit kaapistapoistumisellisesti perässä?EvilPet kirjoitti:Ujostuttaa, ja kun on omasta duunista kyse sitä ei haluaisi ihan niin omana itsenään esiintyä täällä foorumilla
http://photo.halinen.org
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
-
EvilPet
No varsinkaan tällästen jälkeen ei kehtaamutofuto kirjoitti:taidollisesti edellä oleva Evili
-
EvilPet
-
Lihapipo
Toisaalta on vähintään huvittavaa nähdä kuinka luomasi "tosi hieno" teos kokee inflaation siinä vaiheessa kun kerrot hinnan. "Tää on tosi upee!" "Aivan tajuton!" muuttuu yhtäkkiä "Aijaa, no katotaan jos mä saan rahaa...":ksi siinä kohtaa kun ensin lasket vaivoillesi naurettavan tuntipalkan, ja jaat summan noin kolmella miljoonalla. "Jos mä tarjoon kaljat" on yleensä se varteenotettavin tarjous. Toisaalta, olisin varmaan tienannut koko elämäni kaljat, jos olisin jokaiseen koukkuun tarttunut oli sitten kyse visuaalisesta ulosannista tai muusta olemuksensa prostituoitu. Paha vain, että se kalja tahtoo väljähtyä hyvinkin pian, eli mitään kovin vakaata reserviä ei pysty perustamaan.
(Väliajan kaneettina mainittakoon, että tärinä on tosi, joskin sitä ei tartte ottaa niin kaameen tosissaan.)
-
EvilPet
Juu tuo kuvaamasi on arkipäivää... Olen tässä juuri ollut pari kertaa ottamassa kuvia yhden kaverin kaverin proggiksesta, ja rahasta puhuminen on ollut kokoajan tosi työlästä, kun niiden näkemykset on enemmänkin sellaisia 10€ per kuva tyylisiäLihapipo kirjoitti:Ujous ei kuulu visuaalisen itsetoteuttamisen termistöön. Toiset tekevät sitä tienatakseen fyrkkaa, ja toiset ovat yhtä tyhmiä kuin minä, eli tekevät sitä vaikkei siitä maksettaisi killinkiäkään. Minä olen moista toimintaa harrastanut pitkälti toistakymmentä vuotta, ja olen tienannut arviolta 50 vanhan mantereen yhteisvaluutan yksikköä. Viime jouluna möin yhden sohimani pökäleen 20€:n hintaan, ja voin vain kuvitella millaisissa Salomonin aarteissa markkinointihenkisempi liituraitavampyyri voisi rypeä moisen mestariteoksen kierrätettyään. Minä tienasin noin 3,5€/tunti. Ei huono. Tiskin alta.
Toisaalta on vähintään huvittavaa nähdä kuinka luomasi "tosi hieno" teos kokee inflaation siinä vaiheessa kun kerrot hinnan. "Tää on tosi upee!" "Aivan tajuton!" muuttuu yhtäkkiä "Aijaa, no katotaan jos mä saan rahaa...":ksi siinä kohtaa kun ensin lasket vaivoillesi naurettavan tuntipalkan, ja jaat summan noin kolmella miljoonalla. "Jos mä tarjoon kaljat" on yleensä se varteenotettavin tarjous. Toisaalta, olisin varmaan tienannut koko elämäni kaljat, jos olisin jokaiseen koukkuun tarttunut oli sitten kyse visuaalisesta ulosannista tai muusta olemuksena prostituoitu. Paha vain, että se kalja tahtoo väljähtyä hyvinkin pian, eli mitään kovin vakaata reserviä ei pysty perustamaan.
(Väliajan kaneettina mainittakoon, että tärinä on tosi, joskin sitä ei tartte ottaa niin kaameen tosissaan.)
-
mutofuto
Keväältä 2007 on kiva kokemus: tuhlasin asiakkaan aikaa tasan kuvaamisen ja yhden palaverin verran - promokuvat, promovaatteet, printtimedia tapahtumapaikoille toimitettuna, pienet simppelit nettisivut eduskuntavaaleihin - piti kuulemma olla puolueen taloudellinen tuki: "joo, ei me voida maksaa ku ton verran."EvilPet kirjoitti:Juu tuo kuvaamasi on arkipäivää... Olen tässä juuri ollut pari kertaa ottamassa kuvia yhden kaverin kaverin proggiksesta, ja rahasta puhuminen on ollut kokoajan tosi työlästä, kun niiden näkemykset on enemmänkin sellaisia 10€ per kuva tyylisiäLihapipo kirjoitti:Toisaalta on vähintään huvittavaa nähdä kuinka luomasi "tosi hieno" teos kokee inflaation siinä vaiheessa kun kerrot hinnan. "Tää on tosi upee!" "Aivan tajuton!" muuttuu yhtäkkiä "Aijaa, no katotaan jos mä saan rahaa...":ksi siinä kohtaa kun ensin lasket vaivoillesi naurettavan tuntipalkan, ja jaat summan noin kolmella miljoonalla. "Jos mä tarjoon kaljat" on yleensä se varteenotettavin tarjous. Toisaalta, olisin varmaan tienannut koko elämäni kaljat, jos olisin jokaiseen koukkuun tarttunut oli sitten kyse visuaalisesta ulosannista tai muusta olemuksena prostituoitu. Paha vain, että se kalja tahtoo väljähtyä hyvinkin pian, eli mitään kovin vakaata reserviä ei pysty perustamaan.
-60% alennus...
Kaks vuotta sitten brand new vastajulkaistu järkkäripaketti plakkariin - 1350€ sisäänostohinnoilla, tällä hetkellä vastaavaa myydään käytettynä 700€. En oo tienannu edes tuota hinnanalennusta "bisneksillä", puhumattakaan investoinnista!
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
-
Macco
Viesti Kirjoittaja Macco »
"Tää on ihan mielettömän hieno!" -> lasku -> "Sä et ollenkaan ymmärtänyt mitä me haluttiin, et osaa kuunnella ollenkaan ja sun ammattitaitos on muutenkin vähän kyseenalaista. Ja henkes haisee." No, tarjouksellahan tuon välttää.
Valokuvagalleria löytyy multakin netistä, mutten halua sitä ihan näin julkiseen levitykseen, sori. Postailen tänne kuvia aina silloin tällöin. Nyt vaikka tämmösen:

-
Lihapipo
Vaan monestipa olen miettinyt sitäkin, jos touhu olisi kovinkin rahallisesti orientonoitunutta. Melkoista yksilön lannistamista se olisi. "Vau! Tää on aivan upee!" "No, annatko siitä paketin jauhelihaa?" "No tota, emmätiiä... Siis on tää tosi hieno ja sillee, mutku... jos mä annan sulle sitte vaikka hammastikun ku oot saanu syötyä sieltä nakkarin roskiksesta?" Minä onneksi koen elämäntehtäväkseni ihan perinteisten piirustikkujen käytön, josta toki maksetaan vielä vähemmän, ja tuurilla allekirjoittanutta ei kastroida, jos sattuu syökseitään tarjoamaan julkisesti.
Oho, meni quotet lepikkoon. Laiska ei jaksa ny korjata. Kello on pali.
-
mutofuto
Tuo on yksi niistä asioista mistä olen saanut kuunnella piiiiiitkään huutoa esim Aukea.netissä. Ahdistuin, kyllästyin kuvaamiseenkin eräässä vaiheessa, lopetin.Lihapipo kirjoitti:Osaan laittaa horisontin suoraan
Löysin hauskuuden uudestaan, enkä ole sen koommin vilkaissut mitää Ankea.netiä.
Ja harrastepohjalla mäkin kuvaan ja nyherrän DTP:n ja webin puolella, ihan omaksi iloksi ja henkiseksi haasteeksi. Mutta välillä, opintotukikuukausien välisinä ankeina aikoina kun töitä ei ole ja jääkaappi ammottaa tyhjillään, pystyn maksamaan jopa kännykkälaskun ja pari rasiallista savukkeita.
"Vai et tappiota taas - meinasitko sä joskus saada firmas tuottamaan?" - Verottaja, kun otin taiteellisia vapauksia tilinpäätöksen toimittamisesta. Soitti perään ja kysyi suullisesti tilikauden tuloksen. (kyllä, soitellaan kerran vuodessa, muisti jo minut) 8)
-
makkone-
Viesti Kirjoittaja makkone- »
Itellä tossa pyörii pohjana Pixelpost, johon löytyy teemoja täältä. Tällä hetkellä on käytössä kaverin kanssa tehty perusleiska, joka on yritetty pitää mahd. simppelinä. Inhoan itse noita flashitekeleitä, olen nähnyt liian monta erittäin raskasta ja vaikeaselkoista tekelettä. Simppeli on kaunista.Pasteur kirjoitti:Juuh, ymmärtäähän tuon.Mutta oiskos vinkkejä hyviin template sivustoihin? Itse valitsin tuon ylläolevassa linkissä olevan, koska sen voi pyöräyttää suoraan lightroomista ulos.
-
sinitiainen
Viesti Kirjoittaja sinitiainen »

By sinitiainen at 2008-09-16
Koria hiukan alemmas !!

Kuinkas kävikään ...
-
adele
- Porttikiellossa
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Saiskos tuota hieman isompana työpöydän taustaksi?mylman kirjoitti:
-
sinitiainen
Osaisiko kukaan selittää mihin kuvat ovat voineet kadota, kun en itse ole niihin, ainakaan ymmärtääkseni, kajonnut. Imageshackilla ne tuohon siirsin. Huomasin toisessa ketjussa laittamaani kuvaa klikatessani, että muut ovat tallella, mutta nämä vauvakuvat poissa. Taitaisi kuulua ihmettelyketjuun, mutten osaa sinne siirtää.sinitiainen kirjoitti:
Koria hiukan alemmas !!
Kuinkas kävikään ...
-
wanders
Viesti Kirjoittaja wanders »
Hei hei nyt on pakko tulla tähän väliin kommentoimaan...mutofuto kirjoitti:Kaks vuotta sitten brand new vastajulkaistu järkkäripaketti plakkariin - 1350€ sisäänostohinnoilla, tällä hetkellä vastaavaa myydään käytettynä 700€. En oo tienannu edes tuota hinnanalennusta "bisneksillä", puhumattakaan investoinnista!Just nyt rupes pihit ihmiset riipimään niin pirusti.
Täällä tuntuu olevan sellainen henki että jokainen joka pistää x € kamerakalustoon olisi sitä kautta valmis tekemään maksullista tilaustyötä!
Jos kaksi vuotta on ollut kamera ja "bruttolaskutus" on ollut alle 600 €, niin ei kai sitä kameraa oikeasti ole ostettu ansaintamielessä. Ja jos harmittaa että sama kameran on vuosien päästä paljon halvempi niin ei kai sitä kannata ostaa. Toivottavasti olet edes nauttinut kamerasta, sen omistamisesta ja sillä otetuista kuvista, muutenhan tää menis jo vuodatusketjuun! Nih!
-
sinitiainen
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka