Ihan vaan puhdistamalla kaasarin.tuomaril kirjoitti:Miten sen kosteuden saa sieltä mahdollisesti pois? Roska vissiin vaatii huollon?Hieno kirjoitti:Kaasarissa kosteutta tai roska?tuomaril kirjoitti:Olin tuossa äsken kaverini kanssa n. 20-30 km pituisella ajelulla. Ihan loppumatkasta skoba alkoi "nykimään" eli veto katkeili vähän väliä. Jos laitoin kaasun täysille niin veto katkesi täysin. Putkesta myös tuli valkoista savua tavanomaista enemmän. Sammutin moottorin ja katsoin putkeen niin sieltä nousi edelleen savua. Ajettiin melko "kovaa" eli 45-50 km/h melkein koko matka eli moottori kyllä lauloi. Mikäköhän tuossa mättää? Pitää testata illemmalla miten toimii...
Mopotopic
-
Re: Mopotopic
Viesti Kirjoittaja Hieno »
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Mites se tehdään?Hieno kirjoitti:Ihan vaan puhdistamalla kaasarin.tuomaril kirjoitti:Miten sen kosteuden saa sieltä mahdollisesti pois? Roska vissiin vaatii huollon?Hieno kirjoitti:Kaasarissa kosteutta tai roska?tuomaril kirjoitti:Olin tuossa äsken kaverini kanssa n. 20-30 km pituisella ajelulla. Ihan loppumatkasta skoba alkoi "nykimään" eli veto katkeili vähän väliä. Jos laitoin kaasun täysille niin veto katkesi täysin. Putkesta myös tuli valkoista savua tavanomaista enemmän. Sammutin moottorin ja katsoin putkeen niin sieltä nousi edelleen savua. Ajettiin melko "kovaa" eli 45-50 km/h melkein koko matka eli moottori kyllä lauloi. Mikäköhän tuossa mättää? Pitää testata illemmalla miten toimii...
-
Isoja neuvoja en osaa antaa mutta irti se hökötys ja nesteet pois sieltä ja paineilmalla joka rööriin.tuomaril kirjoitti:Mites se tehdään?Hieno kirjoitti:Ihan vaan puhdistamalla kaasarin.tuomaril kirjoitti:Miten sen kosteuden saa sieltä mahdollisesti pois? Roska vissiin vaatii huollon?Hieno kirjoitti: Kaasarissa kosteutta tai roska?
-
Huollon hommia, ei minun.Hieno kirjoitti:Isoja neuvoja en osaa antaa mutta irti se hökötys ja nesteet pois sieltä ja paineilmalla joka rööriin.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
Ja isäsi haluaa maksaa tuollaisesta?tuomaril kirjoitti:Huollon hommia, ei minun.Hieno kirjoitti:Isoja neuvoja en osaa antaa mutta irti se hökötys ja nesteet pois sieltä ja paineilmalla joka rööriin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja thoug »
varmaankin, eihän sormia voi liata.. tulis iPhoneen tahrojaHieno kirjoitti:Ja isäsi haluaa maksaa tuollaisesta?tuomaril kirjoitti:Huollon hommia, ei minun.Hieno kirjoitti:Isoja neuvoja en osaa antaa mutta irti se hökötys ja nesteet pois sieltä ja paineilmalla joka rööriin.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Paljon tuollainen maksaa sitten?Hieno kirjoitti:Ja isäsi haluaa maksaa tuollaisesta?tuomaril kirjoitti:Huollon hommia, ei minun.Hieno kirjoitti:Isoja neuvoja en osaa antaa mutta irti se hökötys ja nesteet pois sieltä ja paineilmalla joka rööriin.
-
Yritätkö pottuilla?thoug kirjoitti:varmaankin, eihän sormia voi liata.. tulis iPhoneen tahrojaHieno kirjoitti:Ja isäsi haluaa maksaa tuollaisesta?tuomaril kirjoitti:Huollon hommia, ei minun.Hieno kirjoitti:Isoja neuvoja en osaa antaa mutta irti se hökötys ja nesteet pois sieltä ja paineilmalla joka rööriin.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Mahdollisesti, tai yllyttää kokeilemaan skootterin korjausta. Kyllä siinäkin säästää jonkun euron kun osaa omia laitteita korjata, etenkin jos sattuu tienpäällä sanomaan *poks*tuomaril kirjoitti: Yritätkö pottuilla?
Nikon D500, Nikkoreita +
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
O tempora, o mores..tuomaril kirjoitti:Huollon hommia, ei minun.Hieno kirjoitti:Isoja neuvoja en osaa antaa mutta irti se hökötys ja nesteet pois sieltä ja paineilmalla joka rööriin.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jos mopoilee, pitäähän nyt ihan perus ylläpitohuolto osata itse tehdä. Se on mekaaninen laite, ei se itsestään pysy kunnossa.
e: Minun ei tarvitse, olenhan aikuinen.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Jos sanoo tien päällä POKS, kaivan iPhonen esille ja soitan hinurin paikalle. 8)thoug kirjoitti:Mahdollisesti, tai yllyttää kokeilemaan skootterin korjausta. Kyllä siinäkin säästää jonkun euron kun osaa omia laitteita korjata, etenkin jos sattuu tienpäällä sanomaan *poks*tuomaril kirjoitti: Yritätkö pottuilla?

-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Työ maksaa. Hommassa menee varmaan jotain 30 min. tekevällä tyypillä. Hinnaksi tulee 60+euroa. Kannattaa käyttää vuosihuollossa saman tein ja tingata aivan kaikki mahdolilnen hyvään pakettihintaan.tuomaril kirjoitti:Paljon tuollainen maksaa sitten?Hieno kirjoitti:Ja isäsi haluaa maksaa tuollaisesta?tuomaril kirjoitti:Huollon hommia, ei minun.Hieno kirjoitti:Isoja neuvoja en osaa antaa mutta irti se hökötys ja nesteet pois sieltä ja paineilmalla joka rööriin.
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Muistat sitten niellä kaiken, koska jos suu irtoaa letkun päästä on riski, että männän nukkakerrokseen pääsee ilmaa, joka ei lähde kuin keinotekoisessa tyhjiössä. Noita tyhjiöilmanpoistoja tekee Turussa muutamat hautaustoimistot sivutoimialana, mutta niihin on kuulemma pitkä jono.Kain kirjoitti:Laitat letkun pään tankkiin ja toinen pää suuhun.tuomaril kirjoitti:Eli ajan tankin täysin tyhjäksi?hatey kirjoitti:^^ Tankissa vettä (valkoinen savu) kondensoitunut talven aikana.Tyhjää tankki ja polttoainelinja mukaanlukien kaasari. Helppo ja nopea konsti todeta onko laite viallinen rytöläjä vai oliko vain vetistä bensaa.
Ja sitten alat imemään sitä pois.
-
No en minä osaa. Olen hyvä iOS:n kanssa, en mopojen.hatey kirjoitti:O tempora, o mores..tuomaril kirjoitti:Huollon hommia, ei minun.Hieno kirjoitti:Isoja neuvoja en osaa antaa mutta irti se hökötys ja nesteet pois sieltä ja paineilmalla joka rööriin.![]()
Jos mopoilee, pitäähän nyt ihan perus ylläpitohuolto osata itse tehdä. Se on mekaaninen laite, ei se itsestään pysy kunnossa.
-
Poikien on osattava. Ei ole vaihtoehtoja.tuomaril kirjoitti:No en minä osaa. Olen hyvä iOS:n kanssa, en mopojen.hatey kirjoitti:O tempora, o mores..tuomaril kirjoitti:Huollon hommia, ei minun.Hieno kirjoitti:Isoja neuvoja en osaa antaa mutta irti se hökötys ja nesteet pois sieltä ja paineilmalla joka rööriin.![]()
-
Itselläni maksoi reilut 200e noin 4 vuotta sitten kun Monsterista kävivät kaasarit läpi, lopulta vika ei edes ollut kaasarissa. Vaan sähköissä, jotka lopulta korjasin tienpäällä lopullisesti.Erño kirjoitti:Työ maksaa. Hommassa menee varmaan jotain 30 min. tekevällä tyypillä. Hinnaksi tulee 60+euroa. Kannattaa käyttää vuosihuollossa saman tein ja tingata aivan kaikki mahdolilnen hyvään pakettihintaan.tuomaril kirjoitti: Paljon tuollainen maksaa sitten?
Nikon D500, Nikkoreita +
-
-
Niin tosiaan. Voi olla kallistakin. Kaverin moposta ketjut pois paikoiltaan ja takkuili vähän niin vei huoltoon, ottivat 160 e kun putsasivat ilmanputsarin ja laitto ketjut paikoilleenthoug kirjoitti:Itselläni maksoi reilut 200e noin 4 vuotta sitten kun Monsterista kävivät kaasarit läpi, lopulta vika ei edes ollut kaasarissa. Vaan sähköissä, jotka lopulta korjasin tienpäällä lopullisesti.Erño kirjoitti:Työ maksaa. Hommassa menee varmaan jotain 30 min. tekevällä tyypillä. Hinnaksi tulee 60+euroa. Kannattaa käyttää vuosihuollossa saman tein ja tingata aivan kaikki mahdolilnen hyvään pakettihintaan.tuomaril kirjoitti: Paljon tuollainen maksaa sitten?

-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Ittellä naapuri vaihto männän omaa BarbiinErño kirjoitti:Jumankleissön että on kallista. Mulla taisi männän vaihto maksaa töineen 160€. Kannattaa suosia paikallisia pienyrittäjiä, jossain isossa MP-huoltofirmassa maksaa varmasti enemmän.

Kaasarin putsaus on helppo homma. Tai no en tiiä miten paljon skobaa joutuu ympäriltä purkaa että pääsee käsiksi. Barbissa kaasari oli hyvin esillä, eikä ollu iso homma ottaa pois. Uusimmissa mopoissa onkin sitten vaikeemmassa paikassa. Kaverin kans sai vähän aikaa vääntää ja purkaa että pääs käsiks siihen. Kannattaa kyllä kokeilla itte tota putsausta

Kannattaa tutustua aiheeseen paremmin vaikkapa täällä: http://www.motot.net/wiki/Etusivu
Tossa kaasarista: http://www.motot.net/wiki/Kaasuttimien_ ... _perusteet
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
...sieltä lasten maailmasta, jossa isi kaiken maksaahatey kirjoitti:Tervetuloa pikkuhiljaa aikuisten maailmaan, jossa kaikki maksaa.
JL
Mopoista kyllä kannattaisi ottaa "kaikki irti", siis oppimismielessä - siitä vaan purkamaan.
-
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Jussi68 kirjoitti:
Mopoista kyllä kannattaisi ottaa "kaikki irti", siis oppimismielessä - siitä vaan purkamaan.
Juu, ja aina parempi, jos se jää kokoamatta.
-
Puhut ihan Barbi Barbista?TR8 kirjoitti: Ittellä naapuri vaihto männän omaa Barbiin
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Vähän uudempaa mallia oli itellä: http://www.motot.net/wiki/Tiedosto:Lurjusxrace.jpgHieno kirjoitti:Puhut ihan Barbi Barbista?TR8 kirjoitti: Ittellä naapuri vaihto männän omaa Barbiin
Tai on vieläkin :p On muuten melko ruman näkönen tossa. Laitettuna näyttää iha siistiltä omaa silmään, vaikla katteet oliki melko kuluneet ja näin.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka