Euroviisut ...ei herranjumala
-
-
Viesti Kirjoittaja power »
Nimenomaan komiteapäätöksellä, ja hyvästä syystä. Ei YLEllä ole varaa järjestää kaksia kisoja peräkkäinNOx kirjoitti:Mutta kuka edustaa ensi vuonna Suomea? Komiteapäätöksellä joku hajuton ja mauton Mittu-Maari Tervolahti?
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
"Soon there will be 2 kinds of people. Those who use computers, and those who use Apples."
(Apple Computerin käyttämä mainoslause 1980-luvun alkupuolelta)
-
Viesti Kirjoittaja MarQ »
mutta ei tullutjonesb kirjoitti: Hmm, en tiedä mistä olet saanut tietolähteesi ja todennäköisesti tapahtunut oli monien tekijöiden summa, mutta ainakin Lordi itse ilmoitti ainoaksi alkuperäiseksi motiiviksi lähteä rumbaan mukaan saadakseen mainosta uusimmalle levylle, näin ainakin raportoivat ilmaisjakelulehdet 100 sekä Metro. Toisaalta tämä ei sulje pois sitä vaihtoehtoa, että idea olisi tullut jostain levyyhtiöstä ja että varsinainen päätös olisi tehty joku perjantai ilta pienessä sievässä. Toisaalta aktiivinen aloitehan on voinut tulla lordiltakin.
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Niinkö? Minä luulin että kapinasta. Taitaa olla asennekysymys tämä. Ehkä pitäisi määritellä "sanoma". Kyllä hauskanpitokin voi olla sanoma an sich. Rock on aika laaja genre, mahtuu kevyttä ja raskasta messagea. "Oh My Lollipop" viiva "Holiday in Cambodia". Mutta kukin valitkoon mieleisensä, minä valitsen jälkimmäisen kyllä.MarQ kirjoitti:kysymys ylläolevalle: miksi? mistä lähtien rokken rollissa on pitäny olla sanomaa? pohjimmiltaanhan rokissa on aina ollu kyse hauskanpidosta <:o)
Sanoman muodon ja sisällön tasapaino -vaatimus on sen verta klassinen ettei sen pitäisi saada ketään vetämään palkokasvia nenuun. Vai astuinko jollekin protestanttiselle pikkuvarpaalle vitsailussani? Zorgen. Älä ota niin vakavasti. (EDIT: Niin, ja vielä jos et käsittänyt niin saakutti saapuu Ateenaan viittaa maailman kirjallisuusvalioon, jossa ko. herra saapuu oudosti pukeutuneen seurueensa kanssa esiintymään kaupunkiin ja saa sen käytännössä täysin sekaisin. Jezupetterin yhteistoimintamiehenä toimivan vanhan vihtahousun sanomakin kirjassa on niin perkellellinen että "Jumala on olemassa".)MacAntti kirjoitti:Onpa harvinaisen typerä kommentti... Hoh hoijaa.
Till namnets egen. Arvattavissa oli että plastisimman selkärangan omaavat poliitikot alkavat vääntämään tästäkin kansallisen kunnian ja siinä sivussa vähän omienkin zynsteemien rakennuspuuta. Mikä tahansa kelpaa. En erityisesti digannut Veikko Vennamosta enkä Tuure Junnilasta, mutta kyllä niillä linja piti. Rispektiä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Nyt hän kehtaa sitten hehkuttaa, kuinka hieno esitys Lordilla oli ja kuinka upea asia voitto onkaan Suomelle. Tällaiset pellet pitäisi työntää paikkaan johon aurinko ei paista. Syvälle. Ja pitää siellä. :x >:(
http://www.sleepysleepers.fi/NOx kirjoitti:Mutta kuka edustaa ensi vuonna Suomea? Komiteapäätöksellä joku hajuton ja mauton Mittu-Maari Tervolahti? Voi olla hiukka paineita seuraavalla artistilla.
-
Viesti Kirjoittaja The evil weasel »
Voi hyvä jumala mitä PASKAA... Toivon että tämän kasetin tekijät eivät koskaan jatkaneet sukua. Tämä paatos on niin syvältä että ei jaksa edes naurattaa. Suosittelen kaikkien kuuntelevan tämän pätkän jotta kiihko uskonnon vaarat eivät unohdu.JanNebert kirjoitti:Kun tästä rokin saakutti nyt puhetta on ollut, niin täältä löytyy totuus asiasta.![]()
/http://webusers.siba.fi/~hoskala/rock
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
Molemmat hyviä. Rockissa on kyse hauskanpidosta ja kapinasta. Kyllä Jello Biafrakin pitää hauskaa kapinoidessaan. Eihän sitä muuten jaksa. Lollipopin ja Holidayn ero on siinä, että edellinen on hyvä radiossa, mutta jälkimmäinen myös levylautasella tai elävänä.eskofot kirjoitti:"Oh My Lollipop" viiva "Holiday in Cambodia"
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Finnley »
Hyvä hyvä. YLE pyrkii tekemään kisoista "suomalaisen näköisen juhlan"... Ei tarvitse katsoa paljon historiassa taaksepäin ja muistella millaisia ovat olleet YLEn "kansainvälisen näköiset juhlat" kuten MM-kisojen avajaiset joista ei jäänyt kenellekään positiivista mielikuvaaNeliX4 kirjoitti:Kävin tuon allekirjoittamassaja aiheesta.

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mulle tuli kans ekana mieleen Eläkeläiset. Mutta kun Euroviisuissa ei saa esittää covereita, niin siihenhän se kaatus sitten.Jepe kirjoitti:Tai vielä parempi olis Eläkeläiset. Nehän on aika suosittuja Keski-Euroopassa.NOx kirjoitti:Mutta kuka edustaa ensi vuonna Suomea?
Niin Eläkeläis-fani kuin olenkin, olen kuitenkin melko varma siitä että Eläkeläisten valinta esittäjäksi poistaisi YLEltä toisen peräkkäisen voiton kauhuskenaarion riskin. Ihan niin paljon ei pisteitä sentään tipahtelisi. 8)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Kun Lordikin oli melkein liikaa niin hankaluutta voi aiheuttaa Eläkeläisten alkoholipolitiikka. Ei niitä taida selvänä lavalle saada? Ainakaan ne ei lähde selvänä lavalta. Kun keikka tiivistetään kolmeen minuuttiin niin musiikillinen anti koostuu pääasiassa kossupullon pulputuksesta ja röyhtäyksistä.Repe Ruutikallo kirjoitti:kuin olenkin, olen kuitenkin melko varma siitä että Eläkeläisten valinta esittäjäksi poistaisi YLEltä toisen peräkkäisen voiton kauhuskenaarion riskin. Ihan niin paljon ei pisteitä sentään tipahtelisi. 8)
"Loppuun astpulpulpulppaangrööyh JAWOHL!"
-
Viesti Kirjoittaja bandha »
Giant RobotRepe Ruutikallo kirjoitti:Mulle tuli kans ekana mieleen Eläkeläiset. Mutta kun Euroviisuissa ei saa esittää covereita, niin siihenhän se kaatus sitten.Jepe kirjoitti:Tai vielä parempi olis Eläkeläiset. Nehän on aika suosittuja Keski-Euroopassa.NOx kirjoitti:Mutta kuka edustaa ensi vuonna Suomea?
Niin Eläkeläis-fani kuin olenkin, olen kuitenkin melko varma siitä että Eläkeläisten valinta esittäjäksi poistaisi YLEltä toisen peräkkäisen voiton kauhuskenaarion riskin. Ihan niin paljon ei pisteitä sentään tipahtelisi. 8)
-
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
Hyvä kysymys. Dead Kennedys löytyy näköjään iTMS:sta mutta Millie Smallin alkuperäistä skabiisiä My Boy Lollipop ikävästi ei.NOx kirjoitti:Hulvattomasti sanottu. Mistähän niissä biiseissä lauletaan ja miksi ne biisit on kirjoitettu?Mac Classic kirjoitti:Lollipopin ja Holidayn ero on siinä, että edellinen on hyvä radiossa, mutta jälkimmäinen myös levylautasella tai elävänä.
Suomen seuraava viisuehdokas voisi olla vaikka Scandinavian Music Group. Tai Pohjoiskorea tai Kuusimäki. Tai mikä tahansa: kunhan laulavat suomeksi.
-
luulo ei ole tiedon väärtieskofot kirjoitti:Niinkö? Minä luulin että kapinasta.MarQ kirjoitti:kysymys ylläolevalle: miksi? mistä lähtien rokken rollissa on pitäny olla sanomaa? pohjimmiltaanhan rokissa on aina ollu kyse hauskanpidosta
olisit voinu lukee vaikka ketjun läpi. siinä pari viestiä tuon alapuolella on täsmennystä.
-
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Että Holiday in Gambodia kirjoitettiin iTMS mielessä ja My Boy Lollipop taas ei? En tunne saaneeni vastausta kysymykseen, mutta antaa olla. Olen tässä Eskofotin linjoilla, musiikilla voi olla sanoma ja usein sillä myös pyritään vaikuttamaan mielipiteisiin. Joskus sanoma voi tosiaan olla pelkistettyä hauskanpitoa, mutta ei aina ole näin. Vertaus kirjallisuuteen lienee paikallaan, sitäkin on kovasti montaa tyyliä. Viihdettä ehkä kaikki vaan ei välttämättä pelkkää hauskanpitoa.Mac Classic kirjoitti:Hyvä kysymys. Dead Kennedys löytyy näköjään iTMS:sta mutta Millie Smallin alkuperäistä skabiisiä My Boy Lollipop ikävästi ei.
-
-
näihä se on. musiikilla VOI olla sanoma. mutta ei välttämättä tarvitse ja siksi kysyinkin aikasemmin, että miksi lordin biisillä olis pitäny olla joku syvällisempi sanoma?NOx kirjoitti:Olen tässä Eskofotin linjoilla, musiikilla voi olla sanoma ja usein sillä myös pyritään vaikuttamaan mielipiteisiin. Joskus sanoma voi tosiaan olla pelkistettyä hauskanpitoa, mutta ei aina ole näin.
kerrottakoon OT'nä, että omaan musiikkimakuuni kolisee niin IWATSWn tyylinen poppis kuin abduktion tyylinen "hiukan" kantaaottavampi meininki.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Henk. koht. en odota euroviisussa olevan sanomaa enkä osaa sanoa oliko sellaista Lordin viisussa vai ei. Mitä niitä telkkarista silmäilin niin mielestäni se sellaista yleistä jorinaa ilman syvällisempiä pohdintoja. Jos siellä jotain piilomerkityksiä on niin ei auennut minulle. Muutenkaan en ole tuotantoonsa tutustunut ja tuskin tulen sen enempää tutustumaankaan. Kiva silti kun menestyivät.MarQ kirjoitti:näihä se on. musiikilla VOI olla sanoma. mutta ei välttämättä tarvitse ja siksi kysyinkin aikasemmin, että miksi lordin biisillä olis pitäny olla joku syvällisempi sanoma?
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Ei kai YLE vastannut MM-kisojen avajaisten suunnittelusta ja ohjelmistosta, vaan ainoastaan televisoinnista. En minä ainakaan itse televisoinnisssa mitään vikaa huomannut, ohjelman sisältö olikin sitten toinen juttu. Ja sateelle nyt eivät oikein voineet mitään järjestäjät, eikä YLE.Finnley kirjoitti: Ei tarvitse katsoa paljon historiassa taaksepäin ja muistella millaisia ovat olleet YLEn "kansainvälisen näköiset juhlat" kuten MM-kisojen avajaiset joista ei jäänyt kenellekään positiivista mielikuvaa
Kyllähän suomalaiset ohjaajat ja kuvaajat ovat ihan kansainvälistä huippua, kun heitä on käytetty useissa ulkomaisissakin urheilukisoissa (esim. olympialaisissa).
Ei nyt haukuta väärää puuta.
-Harri
-
aivan. en minäkään, mutta eskofotin aikasemmassa viestistä jäi sellainen kuva, että siinä olis pitäny olla joku Syvällisempi Merkitys. siittä tämä meikämandoliinon avautumisprosessi sai alkunsaNOx kirjoitti:Henk. koht. en odota euroviisussa olevan sanomaa enkä osaa sanoa oliko sellaista Lordin viisussa vai ei. Mitä niitä telkkarista silmäilin niin mielestäni se sellaista yleistä jorinaa ilman syvällisempiä pohdintoja. Jos siellä jotain piilomerkityksiä on niin ei auennut minulle. Muutenkaan en ole tuotantoonsa tutustunut ja tuskin tulen sen enempää tutustumaankaan. Kiva silti kun menestyivät.MarQ kirjoitti:näihä se on. musiikilla VOI olla sanoma. mutta ei välttämättä tarvitse ja siksi kysyinkin aikasemmin, että miksi lordin biisillä olis pitäny olla joku syvällisempi sanoma?
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
"Taide" on siinä mielessä mielenkiintoinen asia että jokainen voi "tulkita" sanoman miten haluaa. Niin tai näin, sanomaa on aina kun joku aukaisee sanaisen arkunsa - toki hiljaisuudellakin on omansaNOx kirjoitti:Henk. koht. en odota euroviisussa olevan sanomaa enkä osaa sanoa oliko sellaista Lordin viisussa vai ei. Mitä niitä telkkarista silmäilin niin mielestäni se sellaista yleistä jorinaa ilman syvällisempiä pohdintoja. Jos siellä jotain piilomerkityksiä on niin ei auennut minulle. Muutenkaan en ole tuotantoonsa tutustunut ja tuskin tulen sen enempää tutustumaankaan. Kiva silti kun menestyivät.MarQ kirjoitti:näihä se on. musiikilla VOI olla sanoma. mutta ei välttämättä tarvitse ja siksi kysyinkin aikasemmin, että miksi lordin biisillä olis pitäny olla joku syvällisempi sanoma?
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Olen tutustunut nyt kolmen päivän aikana Lordin tuotantoon ja täytyy nostaa hattua. Jokaisella levyllä on yllättävän monta hyvää, yksinkertaista ja tarttuvaa hevirallia. Pojat ovat lukeneet läksynsä - ja hyvin ovatkin. Koukut ovat aika pitkälle samoja pienin variaatioin mutta niin taisi olla Mika Waltarin kirjatkin aika yhdestä muotista kirjoitettuja. Yksi huono puoli biiseissä on: kertosäkeet jää kiertämään pääkoppaan pitkäksi aikaa. Yksinkertiasesti hyvää viihdettä.
Ja toinen juontaja viisuissa 2007 olkoon itse Lordi - tarvitaan enään kaunotar rinnalle.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka