Mutta kuitenkin jalustasta käytät nimeä statiivi.amanita kirjoitti:Minä käytän vanhoista tuotteista nimeä "vanhanaikainen."
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Mutta kuitenkin jalustasta käytät nimeä statiivi.amanita kirjoitti:Minä käytän vanhoista tuotteista nimeä "vanhanaikainen."
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Mikset käytä vain sanaa vanha? Uusikin tuote voi olla vanhanaikainen.amanita kirjoitti:Minä käytän vanhoista tuotteista nimeä "vanhanaikainen."
Viesti Kirjoittaja amanita »
Nyt en ihan ymmärrä logiikkaasi.tosikko kirjoitti:Mutta kuitenkin jalustasta käytät nimeä statiivi.amanita kirjoitti:Minä käytän vanhoista tuotteista nimeä "vanhanaikainen."
Totta kai voisin vanhanaikaisen näköisestä uudestakin tuotteesta non sanoa.gramdel kirjoitti:Mikset käytä vain sanaa vanha? Uusikin tuote voi olla vanhanaikainen.amanita kirjoitti:Minä käytän vanhoista tuotteista nimeä "vanhanaikainen."
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Stativ e jalusta på svenska o stand in english/helssingin murre.amanita kirjoitti:Nyt en ihan ymmärrä logiikkaasi.tosikko kirjoitti:Mutta kuitenkin jalustasta käytät nimeä statiivi.amanita kirjoitti:Minä käytän vanhoista tuotteista nimeä "vanhanaikainen."
Olen siis korvannut yhdellä adjektiivilla kaksi substantiivia, statiivi puolestaan on englanninkielinen sana jalustalle.Totta kai voisin vanhanaikaisen näköisestä uudestakin tuotteesta non sanoa.gramdel kirjoitti:Mikset käytä vain sanaa vanha? Uusikin tuote voi olla vanhanaikainen.amanita kirjoitti:Minä käytän vanhoista tuotteista nimeä "vanhanaikainen."
Tällä kaikella ei olekaan enää mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa, pitäisiköhän nakata koko juttu oikeinkirjoitusketjuun.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Äh, juu, sieltähän tuo minulle tuleekin, äiteeltä, saanen anteeksi sanan englanniksi luulemisen pitkän saksan lukujeni takia....jookos?Tauvo kirjoitti:
Stativ e jalusta på svenska o stand in english/helssingin murre.
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Kyllä nyt montaa homputtajaa harmittaa, kun tietämättään osasivat ruotsia.amanita kirjoitti:Äh, juu, sieltähän tuo minulle tuleekin, äiteeltä, saanen anteeksi sanan englanniksi luulemisen pitkän saksan lukujeni takia....jookos?Tauvo kirjoitti:
Stativ e jalusta på svenska o stand in english/helssingin murre.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
amanita kirjoitti:Minä käytän vanhoista tuotteista nimeä "vanhanaikainen."
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Viesti Kirjoittaja jakkumasa »
Eikö "vintage" ole oikea määritelmä retron näköisille asioille, jotka eivät ole uudistuotantoa? Jos kohta sitäkin sanaa on viljelty miten sattuu ja valitettavan satoisasti.Anniel kirjoitti:Ei se retro ole edelleenkään vanhaa vaan vanhantyyliseksi tehtyä. Esimerkiksi Smegin retrojääkaapit, joiden muotokieli on 50-luvulta mutta itse laite valmistettu tänä vuonna. Uudistuotantoa siis. Ja siksi ärsyttää tämä loputon retro-sanan viljely.
Vintage on nimenomaan sitä kaikkea aitoa ja wanhaa, tosin pääasiassa sanaa käytetään esim vaatteista, koruista ja asusteista.jakkumasa kirjoitti:Eikö "vintage" ole oikea määritelmä retron näköisille asioille, jotka eivät ole uudistuotantoa? Jos kohta sitäkin sanaa on viljelty miten sattuu ja valitettavan satoisasti.Anniel kirjoitti:Ei se retro ole edelleenkään vanhaa vaan vanhantyyliseksi tehtyä. Esimerkiksi Smegin retrojääkaapit, joiden muotokieli on 50-luvulta mutta itse laite valmistettu tänä vuonna. Uudistuotantoa siis. Ja siksi ärsyttää tämä loputon retro-sanan viljely.
Viesti Kirjoittaja jakkumasa »
Ja Y-kromosomin tuomana laajennuksena viineistä ja hi-fi-laitteistaAnniel kirjoitti:Vintage on nimenomaan sitä kaikkea aitoa ja wanhaa, tosin pääasiassa sanaa käytetään esim vaatteista, koruista ja asusteista.jakkumasa kirjoitti:Eikö "vintage" ole oikea määritelmä retron näköisille asioille, jotka eivät ole uudistuotantoa? Jos kohta sitäkin sanaa on viljelty miten sattuu ja valitettavan satoisasti.Anniel kirjoitti:Ei se retro ole edelleenkään vanhaa vaan vanhantyyliseksi tehtyä. Esimerkiksi Smegin retrojääkaapit, joiden muotokieli on 50-luvulta mutta itse laite valmistettu tänä vuonna. Uudistuotantoa siis. Ja siksi ärsyttää tämä loputon retro-sanan viljely.
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Samaa mieltä. Syrjintä on paljon parempi sana.vinouma kirjoitti:Minua taas ärsyttää rasismi-sanan väärinkäyttö. Rasismihan tarkoittaa (jos joku nyt ei tiedä) rotusyrjintää, eikä sitä voi käyttää vaikka sanassa ikärasismi tms.![]()
/V
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Jaha, taas harrastetaan surutta mielipiderasismia!vinouma kirjoitti:Minua taas ärsyttää rasismi-sanan väärinkäyttö. Rasismihan tarkoittaa (jos joku nyt ei tiedä) rotusyrjintää, eikä sitä voi käyttää vaikka sanassa ikärasismi tms.![]()
/V
Viesti Kirjoittaja eskofot »
No ei tiedä toivottavasti kun se on väärä käsitys: parempi pitäytyä YK:n määritelmässä, joka ei puhuu myös etniteetistä.vinouma kirjoitti:Minua taas ärsyttää rasismi-sanan väärinkäyttö. Rasismihan tarkoittaa (jos joku nyt ei tiedä) rotusyrjintää, eikä sitä voi käyttää vaikka sanassa ikärasismi tms
Ankaraa oli myös tuo käyttisrasismi (OS racism) 90-luvulla. Hirveä syrjintä varsinkin isoilla työpaikoilla.Jamac kirjoitti:Jaha, taas harrastetaan surutta mielipiderasismia!
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Minä käytän nimeä tripodi.tosikko kirjoitti:Mutta kuitenkin jalustasta käytät nimeä statiivi.amanita kirjoitti:Minä käytän vanhoista tuotteista nimeä "vanhanaikainen."
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tripodit on ihan eri juttu! Ne on alieneitä.iPadi kirjoitti:Minä käytän nimeä tripodi.tosikko kirjoitti:Mutta kuitenkin jalustasta käytät nimeä statiivi.amanita kirjoitti:Minä käytän vanhoista tuotteista nimeä "vanhanaikainen."
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Muun muassa lyhennetään mm., ei m.mSamaan aikaan toisaalla kirjoitti:*Legendan mukaan Nevostoliitto halusi että heille valmistettaisiin sotakorvauksena (monien joukossa) luksuslaiva jossa olisi m.m sauna, jonka lauteet olisi valmistettu hohtavasta kuparista ja että Suomalaiset olivat tehneet työtä käskettyä vaikka saunan lämmetessä lauteista olisi tullut tulikuuma "pers-grilli".
Monopodit sitten ovat telluslaisia?Maza kirjoitti:Tripodit on ihan eri juttu! Ne on alieneitä.
Viesti Kirjoittaja Maza »
En minä niistä tiedä. Muistin virkistämiseksi: Tripodien aikaeskofot kirjoitti:Monopodit sitten ovat telluslaisia?Maza kirjoitti:Tripodit on ihan eri juttu! Ne on alieneitä.
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Hyvä kirja ja sarja. Oletko nähnyt?Maza kirjoitti:En minä niistä tiedä. Muistin virkistämiseksi: Tripodien aika
Viesti Kirjoittaja Citruuna »