Macco kirjoitti:Oon kuvannut koko päivän jpeggejä! Ttustana Kaikki 16 kuvaa
Ikinä en enää laita kameraa jpeg-moodiin. Tästä lähtien se pysyy aina RAW:ssa!
No, sentään koko päivä JPEGgejä, eikä vaikkapa ISO800:lla tai 1600:lla.
Sain koneen takaisin huollosta ja ajattelin siirtää iTunes-kansioni näppärästi ulkoiselle kovalevylle kopioi ja sijoita -tekniikalla. Laitoin jopa iTunes-kirjaston nykyiseksi olinpaikaksi tämän ulkoisen kovalevyn iTunes-asetuksista. No eihän se näin helppoa ollut. Nyt minulla ei ole iTunes-kirjastoa, joskin saisin sen takaisin klikkailemalla Automatorilla tarpeeksi pitkään. I just didn't thnk different enough.
Kun nyt kone on käynyt huollossa emolevyn ja repsottavan näppäimistölevyn takia erikseen, niin ehdin jo kuvitella, että kone voisi jopa toimia. Laittaessani langatonta Mighty Mousea päälle(joka tuli myös juuri huollosta) huomasin, että koneen yläkulmassa ei enää olekaan tuttua Bluetooth-kuvaketta. Ja kun tarkemmin tutkailin, niin koneella ei sen omien tietojen mukaan enää ole mitään Bluetoothiin liittyvää. Ehdin jo nollata PRAM:in ja SMC:n. Pitää ajaa huomenna hardware-testi.
"Miksi Mac? Se toimii!"
Noh, voihan tätä sanoa toimivaksi koneeksi, koska tästä ei vielä ole hajonnut näyttö, näppäimistö, ohjauslevy, kovalevy, optinen asema, Airport Extreme, näytönohjain, akku, web-kamera, kaiuttimet, luukun avausmekanismi, liitännät eikä infrapuna. Minulla ja Oulun Systeman valtuutetulla Apple-huollolla tulee olemaan vielä loistava tulevaisuus edessämme.
EvilPet kirjoitti:saakutti nettiyhteys on jotenkin pimeänä Ei pala mikään muu ku virtavalo wippies lootassa.
Luulenpa että syy selvisi kahden (!!) päivän setvimisen jälkeen. Joku riivatun siiseli on käynyt jyrsimässä noita piuhoja tuolla talon seinässä katon rajassa... Kenelleköhän tuo kuuluu? Mulle vai puhelinyhtiölle?
Prkl pentu teki sylistä lattialle pudotessaan Indiana-Jones-Temple-of-Doom-markiisihypyt ja käytti mun rannetta hidastimena. Tuli komia 10 senttinen viilto.
On taas to-del-la hankala päästä Homppuun. Mikäs mikäs...?
Mac Pro 2xQuad Core 2.8GHz, 8Gt, 5TB, 30" Cinema Display
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
vinouma kirjoitti:Taas aamubentsot syöneenä, pitää vihdoin tunnustaa itselle, että on riippuvainen temestasta.
/V
Omakohtaista kokemusta ei mistään noista minulla ole,mutta tiedän Temestan eli loratsepaamin, olevan bentsoista voimakkaimmin ja nopeimmin addiktoiva. Jos voisit asiaan vielä vaikuttaa,koeta peruuttaa pois sen lähettyviltä.
Pikkujoulukausi saa ymmärtämään näitä ihmiskuntaa vihaavia kouluammuskelijoita, ainakin pienissä määrin. Puuh, olipahan rupeama taas eilen. Pientä tissuttelua baarin puolella, ja sitten suhteellisen aikaisin taksijonoon. Joku ihme matami käy uimaan liiveihin sanaakaan sanomatta. No, eipä tuo oikein puhekunnossa ollutkaan. Näennäisesti siististi pukeutunut, joskin nuo siistit vaatteet roikkuivat muumin päällä miten sattuu, ja naama oli kuin... parempi jättää sanomatta. Seisoskelin siinä rauhassa, ja odottelin taksia, kunnes tunsin jonkun nojaavan olkapäätäni vasten. Käännyin katsomaan, niin jonkun karvainen päähän siinä oli. Pyysin lopettamaan, ja täti siinä jotain örisi, en saanut selvää mitä. Meni hetki, ja taas sama juttu. Rähähdin eukolle, että nyt loppuu se nojailu. Taas meni hetki, ja ämmä alkoi kiertää taisteluasemiin takakautta. Kolmannella kerralla viesti meni perille, ja taas jotain epämääräistä örinää.
Olisihan siitä vaimo irronnut varsin pienellä työmäärällä. Ei olisi tarvinnut kuin taksiin tyrkätä, ja mennä minne tuuli kuljettaa. Liitto ei välttämättä olisi ollut hirveän vakaalla pohjalla, mutta kyllähän sitä joutuu väkisinkin punnitsemaan on tärkeämpää pitkä liitto, vai intohimoinen ja lyhyt sellainen. Riskitekijänä tässä tilanteessa tietysti se, että vaimo olisi saattanut menettää tajuntansa jo ennen varsinaista liiton solmimista, ja varmaan sellaisesta on joku rangaistuskin säädetty. Jäi nyt kuitenkin väliin, ja siviilisääty ei tällä kertaa muuttunut. Että terveisiä vaan kaikille puolitajuttomille muumeille.
Omakohtaista kokemusta ei mistään noista minulla ole,mutta tiedän Temestan eli loratsepaamin, olevan bentsoista voimakkaimmin ja nopeimmin addiktoiva. Jos voisit asiaan vielä vaikuttaa,koeta peruuttaa pois sen lähettyviltä.
Yritystä on ollut, mutta jos jättää pillerin ottamatta, seurauksena on paniikkikohtauksia ja hel**n ahdistunut olo---> ei ole helppoa.
/V
Se on jännää miten vähän saa aikaiseksi, kun vain lakkaa yrittämästä.
Aamu kuin aamu, arki tai pyhä, herään yleensä ilman herätyskelloja klo 6:n tietämissä. NIin varmasti, että harvemmin kello on varuiltakaan soimassa. Pojalla tänään kesän rippileiriin liittyvä kirkossakäynti, joilla sovitut kiinteät päivämäärät. Klo 9.15 tulee herättelemään minua, ihan syvimmästä unesta. Ja autokin on jäässä, ensimmäistä kertaa tänä syksynä. Eikä löydy pojalle sukkia, pitää mennä likapyykkikoria pöllyttämään.
Yritystä on ollut, mutta jos jättää pillerin ottamatta, seurauksena on paniikkikohtauksia ja hel**n ahdistunut olo---> ei ole helppoa.
/V
Nuo varmaan osin voivat olla jo poisjättöoireita. Yksin älä koetakaan, vaan pitämällä neuvoa lääkärisi kanssa. Jos on jo jonkin aikaa ollut käytössäsi, pitää hyvin verkkaan purkaa pois.
Kesän alussa ostetut Kossin kuulokkeet alkavat sanoa sopimustaan irti, onneksi takuuta jäljellä vielä 2,5 v. Huomasin sitten takuukuitin hukkuneen jonnekin siivouksen lomassa. Suorastaan raivostuttaa tällainen omasta töppäilystä johtuva asioiden katoaminen juuri kun niitä tarvitsisi
MBP 13,3" 2,3 GHz
iPod Video 30 Gb
iPod Nano Video 8Gb
AirPort Express
Naakkis kirjoitti:Kesän alussa ostetut Kossin kuulokkeet alkavat sanoa sopimustaan irti, onneksi takuuta jäljellä vielä 2,5 v. Huomasin sitten takuukuitin hukkuneen jonnekin siivouksen lomassa. Suorastaan raivostuttaa tällainen omasta töppäilystä johtuva asioiden katoaminen juuri kun niitä tarvitsisi
Naakkis kirjoitti:Kesän alussa ostetut Kossin kuulokkeet alkavat sanoa sopimustaan irti, onneksi takuuta jäljellä vielä 2,5 v. Huomasin sitten takuukuitin hukkuneen jonnekin siivouksen lomassa. Suorastaan raivostuttaa tällainen omasta töppäilystä johtuva asioiden katoaminen juuri kun niitä tarvitsisi
Erehdyin tarjouksen perässä ostamaan Citymarketista. Itselläni on myös johto alkanut purkautumaan täsmälleen samasta paikasta... No, käynpä huomenna koettamassa onneani, josko tulisi samanlainen onnenpotku...
MBP 13,3" 2,3 GHz
iPod Video 30 Gb
iPod Nano Video 8Gb
AirPort Express
Miksei krapulapäiviä voi kärsiä ennakkoon? Ja miksi maailmaa on muutettu niin, että lauantaihumputuksen henkiset jälkimainingit iskevät nykyään vasta maanantaina? Maanantai on paska päivä. Onneks kohta on tiistai!!!