Ladakuskithan ajavat suomen siisteimmin, tai liikenteessä näkyvät ladat ovat toki lähinnä venäläisiä, jotka jostain syystä ajelevat suomessa käydessään ihan maanalaisen paikan varovaisesti ja ottavat jalankulkijat huomioon.Anghorn kirjoitti:Ei liene sattumaa että kyseessä oli nimenomaan ladakuskien kaksoishyökkäys.
Edit: Ai ei sittenkään ollut ladakuskeja. Liian pieni präntti, paholainen.
Liikenne
-
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja gramdel »
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Re: Seuraava hankintasi?
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Olen samaa mieltä kanssasi, mutta minulle tuosta ainakin merkattiin virhe arviointilomakkeeseen. Olin ja olen tosiaan tottunut itsekin siihen, että lepuutetaan oikeaa kättä vaihteenvalitsimella tai kyynärnojalla, enkä tiedostanut tätä käyttäytymistäni inssissä. Tosin se inssisetä oli aika tiukan oloinen että en tiedä onko yleistä, että tuosta annetaan noottia.Mailia kirjoitti:On kyllä maailman idioottimaisin virhe jos tuollaisia oikeasti satelee. Jos ajaessa ei pärjää yhdellä kädellä, niin sen kyllä osaa napata siihen toisen kaveriksi aika automaattisesti. Jos ajaessa oikeasti pitäisi kokoajan pitää ratista kiinni, niin autojen keskikonsoleihin ei olisi asennettu käsinojia.tuomas92 kirjoitti:Inssissä kannattaa aina muistaa, että molemmat kädet ratissa kun se vaan on mahdollista. Ei koskaan jätetä sitä oikeaa kättä vaihdekepille. Siitä tulee virhe.
Läpi pääsin kuitenkin ensi yrittämällä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
Viesti Kirjoittaja iFooni »
Isukki opettaa, opettanu jo siskon ja veljen menestyksekkäästi, minä olen viimeinen, ja sen jälkeen auto menee vaihtoon. 8)
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Varmasti meneekin kun ajat sen kuitenkin johonkin kallioleikkaukseen.iFooni kirjoitti:minä olen viimeinen, ja sen jälkeen auto menee vaihtoon. 8)
http://gramdel.kapsi.fi/
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Epäilemättä.iFooni kirjoitti:… minä olen viimeinen, ja sen jälkeen auto menee vaihtoon. 8)
-
Viesti Kirjoittaja Don MC »
Plus (alati pienenevä) läjä eri kilpailijoiden kamaa.
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Ainoa syy miksi käsi vaihdekepillä ajamisesta kannattaisi huomauttaa on siinä että jos kyseessä manuaalivaihteisto niin samalla saatat huomaamattasi painaa vaihdekeppi vähän johonkin suuntaan mikä pidemmänpäälle kuormittaa turhaan vaihdelaatikkoa.tuomas92 kirjoitti: Olen samaa mieltä kanssasi, mutta minulle tuosta ainakin merkattiin virhe arviointilomakkeeseen. Olin ja olen tosiaan tottunut itsekin siihen, että lepuutetaan oikeaa kättä vaihteenvalitsimella tai kyynärnojalla, enkä tiedostanut tätä käyttäytymistäni inssissä. Tosin se inssisetä oli aika tiukan oloinen että en tiedä onko yleistä, että tuosta annetaan noottia.
-
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
No, jos ajaa esimerkiksi kolmatta tuntia tuolla autokoulun suosittamalla kädet klo 10:ssä ja 2:ssa asennossa niin hartiat lienevät jo niin jumissa ettei tuosta äkkireagoinnista tule enää tuon taivaallista...Don MC kirjoitti:Taikka jos tulee yllättävä tilanne eteen, jolloin tarvitaan molempia käsiä ratin vispaamiseen. Kyllä mullekin huomautettiin 24 vuotta sitten autokoulussa tuosta asiasta.

-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Yritä siinä sitten tehdä mitään ääritilanteessa käsivarret ja jalat tikkusuorina kun hädintuskin ylettyvät ratille ja polkimille.
-
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
1) Pukeutuminen mustaan tai harmaaseen keskellä kaamosta ja heijastinten ehdoton vältteleminen
2) Lajityypillinen tapa liikkua keskellä sumuista kaamosta
3) yllättävät reittivalinnat eli yritykset ylittää katuja ja teitä liikenteenjakajien, sivullaolevien kaiteitten kohdalta ja muiden vstaavien virikkeellisten reittien kautta vaikka luokkaa 100m etäisyyksillä olisi suojateitä tai ylikulkusiltoja..
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Ei sellaista kohtaa tai punaista valoa ole mistä jalankulkija ei menisi yli.
Vai miltä kuulostaa Mannerheimintien ylitys Kiasman kohdalta suoraan Lasipalatsin suuntaan, ruuhka-aikaan, autojen kulkiessa molempiin suuntiin kolmea kaistaa. Tosta läpi vaan joo !
http://sisainenaani.com
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
- Vihreä valo: saat mennä
- Punainen valo: saat mennä, mutta katso vähän ympärillesi
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Ja ennen kuin joku marmattaa huonosta esimerkistä, niin sillä perusteella pitää kaupunkikuvasta siivota myös denat, narkkarit ja leijonariipukset.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Ei se homma toimi jos ainoastaan toisen osapuolen pitää noudattaa sääntöjä. Olen kyllä tosin sitä mieltä, että vihreä liikennevalo ei tarkoita sitä ettei kannata katsoa ympärilleen ennen suojatielle astumista.
Punaisia päin kävelijät saavat omasta puolestani pistää juoksuksi tai kärsiä seuraukset.
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
No.. tasapuolisuuden nimissä voidaan myös myöntää kortti-pois kannustuspalkinto myös sille sankarille joka päätti toissapäivänä vilkku päällä _pysähtyä_ rampin alkuun odottelemaan johko kehä-I:llä olisi joskus tilaa..JHA kirjoitti:Ja jälleen viikon suicidal tendency palkinto mennee jaettuna niille lukuisille havaituille jalankulkijoille joita yhdistää seuraavat tavat:
1) Pukeutuminen mustaan tai harmaaseen keskellä kaamosta ja heijastinten ehdoton vältteleminen
3) yllättävät reittivalinnat eli yritykset ylittää katuja ja teitä liikenteenjakajien, sivullaolevien kaiteitten kohdalta ja muiden vstaavien virikkeellisten reittien kautta vaikka luokkaa 100m etäisyyksillä olisi suojateitä tai ylikulkusiltoja..
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Suomen liikenneturvallisuus Ruotsia jäljessä – kymmenien henki voitaisiin pelastaa
Edit: Ja kyllä monet ovatkin tarkistaneet asennettaan, päätellen ainakin siitä, että viime aikoina olen yllättävän usein nähnyt suojatien eteen pysähtymisiä - aikaisemmin niitä ei juuri kohdalle osunut.Liikenneturvallisuus otetaan Suomessa vakavasti. Puhallusratsioita tehdään asiantuntijoiden mukaan jopa enemmän kuin missään muualla maailmassa: 64 prosenttia suomalaisista kuljettajista kertoo joutuneensa puhallutusratsiaan kolmen vuoden kuluessa.
Myös kuolemia sattuu liikenteessä ennätyksellisen vähän. Viime vuonna Suomen tieliikenteessä kuoli vain 255 ihmistä.
Silti Suomella on matkaa Ruotsin, Britannian ja Hollannin kaltaisten mallimaiden tasolle, väittää Liikenneviraston tuore tutkimus.
Sen mukaan teillämme tapahtuu asukasmääriin suhteutettuna neljännes enemmän liikenneonnettomuuksia kuin kolmessa vertailumaassa. Niiden tasolla 77 ihmistä olisi jäänyt henkiin Suomen teillä viime vuonna.
-
Viesti Kirjoittaja CrashDummy »
Olisiko ollut parempi ajaa kiihdytyskaistan loppuun ja pysähtyä siellä?JHA kirjoitti:No.. tasapuolisuuden nimissä voidaan myös myöntää kortti-pois kannustuspalkinto myös sille sankarille joka päätti toissapäivänä vilkku päällä _pysähtyä_ rampin alkuun odottelemaan johko kehä-I:llä olisi joskus tilaa..JHA kirjoitti:Ja jälleen viikon suicidal tendency palkinto mennee jaettuna niille lukuisille havaituille jalankulkijoille joita yhdistää seuraavat tavat:
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja jjpeltola »
Ja muita parempia vaihtoehtojako ei ole?CrashDummy kirjoitti:Olisiko ollut parempi ajaa kiihdytyskaistan loppuun ja pysähtyä siellä?JHA kirjoitti: No.. tasapuolisuuden nimissä voidaan myös myöntää kortti-pois kannustuspalkinto myös sille sankarille joka päätti toissapäivänä vilkku päällä _pysähtyä_ rampin alkuun odottelemaan johko kehä-I:llä olisi joskus tilaa..

-
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
Vähän eri asia. Kyse ei ole siitä, että autolijan sääntöjen noudattaminen on kiinni jalankulkijoiden sääntöjen noudattamisesta. Enkä käsittääkseni väittänyt, että jalankulkija voisi valoista ja muusta liikenteestä piittaamatta kuljeksia. Mennään tilanteen mukaan. Se nyt vaan on tyhmää seistä tyhjän tien laidassa siksi, että pylväässä palaa väärän värinen valo. Autolla se ei ole lainkaan tyhmää, tyhmää on ajaa vanhoilla vihreillä. Autoilija on koulutettu kantamaan vastuuta, jalan voi vähän käyttää hoksottimia.theinonen kirjoitti:Tuolla ideologialla on turha valittaa autoilijoista jotka ajavat päin punaisia valoja, jos liikennevaloilla ei ole merkitystä.
Ei se homma toimi jos ainoastaan toisen osapuolen pitää noudattaa sääntöjä..
Punaisia päin kävelevä vaarantaa kuitenkin vain itsensä, punaisia päin ajavat ovat tappaneet ja vammauttaneet toisia.
-
Viesti Kirjoittaja khaosaming »
-----------------------theinonen kirjoitti:Tuolla ideologialla on turha valittaa autoilijoista jotka ajavat päin punaisia valoja...
Ei se homma toimi jos ainoastaan toisen osapuolen pitää noudattaa sääntöjä.
Punaisia päin kävelijät saavat omasta puolestani pistää juoksuksi tai kärsiä seuraukset.
Lievää vakavampi asenneongelma, mutta niin valitettavan yleinen Suomi-kuskeilla. Jos näkee jonkun väärässä paikassa tiellä, niin tätä pitää vähintään uhkailla ohjuksella, jota autoksi kutsutaan. Ei näin.
Autoilijalla on luonnostaan jalankulkijaa suurempi vastuu liikenteessä, koska kuljettaa tappoasetta. Ei voi olla ylitsepääsemättömän vaikeaa hellittää kaasujalkaa ja moottorijarruttaa. Homma toimii ihan hyvin, jos hoitaa oman ruutunsa oikein. Toisen töppäily, joka ei aina edes ole tahallista, ei tietenkään oikeuta mihinkään kostotoimenpiteisiin. Jos ei osaa pysäyttää autoa tarpeen vaatiessa ajamatta kenenkään yli, ei ole kelvollinen ajamaan moottorikäyttöistä ajoneuvoa.
Kadun yli loikkijat on usein helppo kiertää. Pakkoko tykkiä on suunnata suoraan päistikkaa heikompaa osapuolta vastaan? Kai sinullakin on autossasi ohjauspyörä? Aasiassa näkee usein, kuinka tien voi ylittää, vaikka valoja tai suojatietä ei ole. Paras tapa on kulkea ennustettavasti. Keskiviivalla voi vaikka hidastaa kulkua ja antaa auton mennä, ja sitten jatkaa toisen kaistan yli. Täällä Thaimaassa, josta nyt kirjoitan, ei pääsisi koskaan kadun yli, jos ei noudattaisi tällaista vaivihkaista hivuttautumista. Suomessa tien pitää olla tyhjä kilometrin matkalta molempiin suuntiin, ennen kuin voi uskaltaa yrittää toiselle puolelle. Umpihölmöä.
-
Kerropas muuten miksi minun pitäisi pysäytellä tuollaisten urpojen takia jos toinen vaihtoehto on, että nuo urmelot laittavat vähän vauhtia siihen liikkumiseen jos eivät osaa oikeaan aikaan ylittää tietä?
Jos minulla on asenneogelma, on monella muulla huomattavasti isompi sellainen. Roskataan ympäriinsä heittelemällä esimerkiksi auton ikkunasta kaikki roskat tielle kun ei voi odottaa kotipihaan asti ja laittaa niitä roskia sinne minne ne kuuluvat. Ihmiset eivät ajattele tekemisiään ja monesti olisi kirveellä töitä.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka