KunkkuJ kirjoitti:Don MC kirjoitti:Korjaan: Kun rengas tulee vulkanointiprässistä.
Väittävät, että renkaan pintaan laitettu silikonityyppinen aine hidastaa tehokkaasti vanhenemisen alkamista.
Vanhojen traktorin renkaista huomaa mitkä on venäläisiä renkaita. Pysyvät paljon pehmeämpinä kuin muut ja näin myös kestävät. Venäjän kumi ja eurooppalainen valmistaja voisi olla loistavan renkaan takana.
tuomaril kirjoitti:KunkkuJ kirjoitti:Siksi heidän autossaan ei voi olla esimerkiksi kitkarenkaita, jotka vaativat kuljettajaa tiedostamaan olosuhteet ja sovittamaan ajonopeutensa niiden mukaan.
Pröööt. Väärin. Meillä on Vulvassa kitkat.
Jäisi jopa minulla Volga pihaan, jos kitkat olisi. Ei riittäisi pito kitkoissa ja auto jämähtäisi pihaan.
KunkkuJ kirjoitti:Minusta talvirenkaissa on turhaa seurata niiden kulumista. Täytyy ajaa todella paljon, jos se vaihtotarve tulee kulumisen kautta. Ongelmahan noissa on kumin kovettuminen, joka alkaa heti, kun rengas otetaan käyttöön. Meillä talvirenkaiden vaihtoväli on kolme vuotta. Sen vanhemmilla renkailla ei ajeta. Juu, ja puhun nyt vaimon autosta.
Hyvät renkaat on paras ja halvin tapa parantaa liikenneturvallisuutta talvella. Kun vaihtaa renkaat kolmen vuoden välein, joku onneton on vielä valmis maksamaan niistä käytetyistä renkaista jotakin. Meillä se on mennyt niin, että myymällä kolme vuotta käytetyt renkaat saa osapuilleen yhden uuden renkaan hinnan. Eli talvirengaskuluja syntyy renkaan hinnan verran vuodessa. Se on mielestäni halpa hinta parantuneesta turvallisuudesta.
Mainitsin tuossa, että puhun vaimon autosta. Sillä on nähkääs merkittävä ero, varustetaanko autoa miehelle vai naiselle. Tosin nykyään kai pitää laskea kaupunkilaismiehet samaan kastiin naisten kanssa. Nämä ihmiset eivät uhraa autoon asettuessaan ajatustakaan keliolosuhteille, renkaiden kunnolle, tai millekään ajamiseen liittyvälle seikalle. Siksi heidän autossaan ei voi olla esimerkiksi kitkarenkaita, jotka vaativat kuljettajaa tiedostamaan olosuhteet ja sovittamaan ajonopeutensa niiden mukaan.
Eli, jos kitkoilla ei voi edetä niin otetaan julkinenliikenne avuksi? Piha on joskus sen verran liukas, että nastatkaan ei pidä. On parempi käyttää nastoja ja ottaa keliolosuhteet huomioon. Tänään kyllä olisi kaupunkireissun selvinnyt kitkoillakin, koska nelostie oli aikalailla loskassa.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.