Minä kehittelin kuvia nuoruudessa vuosikausia omassa huoneessa, eikä se vaikuttanut minuun mitenkään, olen täysin normaali. 8)Barkkis kirjoitti: Ps toivottavatsi ette vetäny kovin henkeen höyryjä ainakin vedostus puolella.
Valokuvauksesta harrastuksena, jopa intohimona
-
Re: Valokuvauksesta harrastuksena, jopa intohimona
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja Barkkis »
-
Ei kun minä olen aina tehnyt kaiken mustavalkoisesti.Barkkis kirjoitti:Ihanko väri zysteemillä, ei huippaa ollenkaanz ?
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Haiskahtaa vahvasti siltä, että epäilet täällä olevan väen ostaneen ensimmäisen kameransa viime viikolla.Barkkis kirjoitti:Onko muuten tullut kuvattua mittaetsinkameralla edes kinofilmi koossa ?
On kuvattu mittaetsinkameroilla.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
38 vuotta sitten sain ekan kamerani. Edixa-mittaetsinkamera. Täysmanuaalisäätöinen erillisellä valotusmittarilla. Kuvia on tehty pimiössä itse. Eli ei ihan vimeviikolla....Tauvo kirjoitti:Haiskahtaa vahvasti siltä, että epäilet täällä olevan väen ostaneen ensimmäisen kameransa viime viikolla.Barkkis kirjoitti:Onko muuten tullut kuvattua mittaetsinkameralla edes kinofilmi koossa ?
On kuvattu mittaetsinkameroilla.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
-
hatey kirjoitti:38 vuotta sitten sain ekan kamerani.

Olitko sinä silloin edes syntynyt? Jos muistat väärin ja se olikin 8 vuotta sitten?
Se matkalaukkumalli? Minulla oli joskus sellainen...Tauvo kirjoitti:Meigält löytyy yx ryzzä cuurennuzgone.
-
-
Tuntuu kyllä oudolta katsella sitä näyttöä kuvatessa. Voi olla, että kesällä kun alkaa olemaan valoisaa on pakko ostaa se. Harmittaa vaan, kun sama etsin ei käy X1:een, joka on seuraava hankinta näppäilyrintamalle.
-
Tuo ei ole se matkalaukkumalli. Oikein kiva laite se oli. Kellon kanssa välillä oli ongelmia... Siinä jopa erilaisille filttereille sovite. Matkalaukkumalli olisi ollut kyllä hieno. Muistaakseni Mazalla on sellainen.KunkkuJ kirjoitti:
Se matkalaukkumalli? Minulla oli joskus sellainen...
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Onpa hyvinkin, Upa-4. Sillä olen vedostanut kuvia saunatiloissa. Filmejäkin kehitin joskus itse vessassa. Purkki aukesi kätevästi pullonavaajalla. Siitä hommasta en oikein piitannut. Pimeässä piti käsikopelolla yrittää pujottaa letkeää esinettä hässäkkään, jonka reikää oli vaikea löytää. Yht'äkkiä tavarat olikin lattialla ja koko homma meni pieleen. Jos vaikka onnistuikin joskus, jäi laikkuja.Tauvo kirjoitti:Tuo ei ole se matkalaukkumalli. Oikein kiva laite se oli. Kellon kanssa välillä oli ongelmia... Siinä jopa erilaisille filttereille sovite. Matkalaukkumalli olisi ollut kyllä hieno. Muistaakseni Mazalla on sellainen.KunkkuJ kirjoitti:
Se matkalaukkumalli? Minulla oli joskus sellainen...
Niin juu, ja kamera oli Canon.
-
Kamera oli tuolloin Nikon FM. Vieläkin harmittaa kun myin sen pois.
-
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ei kameroita myydä, niitä vain ostetaan.
-
Kyllä se siitä lähtee. Eteenpäin voi olla ISO askel takaisin päin. MV vedostus on vaikeaa kuin myös väreissä. Molemmat VVVe§*un myrkyllistäkin.
"Se joka ei osaa opettaa.." ( en oo maikkah,heh.. )
-
Viesti Kirjoittaja redhat »
Aika meni niin että humahti, 8 tuntia tuosta vaan. Harmillista että filmikuvaus on katoavaa kansanperinnettä, varsinkin mv.
http://sisainenaani.com
-
Asiaa.redhat kirjoitti:MV filmin kehitys ja kuvien valmistus on sikasiistiä hommaa. Koulussa valokuvauskursseilla olin pimiössä aina kun sinne pääsi.
Aika meni niin että humahti, 8 tuntia tuosta vaan. Harmillista että filmikuvaus on katoavaa kansanperinnettä, varsinkin mv.
Paljon haluut laittaa vetoo ?
-
Ei saanut näköjään linkitettyä suoraan siihen videoon, mutta siinä se on vihreitten miesten ja typerän näköisten tanssijoiden jälkeen...
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Ja Panasoniciin saa sähköisen etsimen DMW-LVF1 - taas yksi hyvä syys ostaa Panasonic eikä Leica.Mikael K. kirjoitti:Leicaanhan saa oikean urheiluetsimen. Se vain laitetaan salamakenkään ja kamera voi olla kasvoilla normaalin järjestelmäkameran tapaan.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja ne muut syyt on krooninen persaukisuus ja se tosiasia että en osaa ottaa yhtään parampia kuvia vaikka minulla olisi kalliimpi kamera....
-
Ja kuvatessa pidetään MOLEMMAT silmät AUKI ( kuvaajan yläpäässä olevat ).tosikko kirjoitti:Ja Panasoniciin saa sähköisen etsimen DMW-LVF1 - taas yksi hyvä syys ostaa Panasonic eikä Leica.Mikael K. kirjoitti:Leicaanhan saa oikean urheiluetsimen. Se vain laitetaan salamakenkään ja kamera voi olla kasvoilla normaalin järjestelmäkameran tapaan.
![]()
Ja ne muut syyt on krooninen persaukisuus ja se tosiasia että en osaa ottaa yhtään parampia kuvia vaikka minulla olisi kalliimpi kamera....![]()
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Ja mielellään siten että toinen silmä pysyy paikoillaan, kun toinen etsii villisti ympäristöstä uusia tilanteita.Barkkis kirjoitti:Ja kuvatessa pidetään MOLEMMAT silmät AUKI ( kuvaajan yläpäässä olevat ).
-
Aikaisemmin tässä samassa ketjussa selvisi ne panasonicin ja Leican pienet erot. Myös erään foorumilaisen kanssa keskustelleena tiedän, että Panasonic ei muista ISO-lukua sammutuksen jälkeen. Minulle se olisi ainakin tärkeä asia.tosikko kirjoitti:Ja Panasoniciin saa sähköisen etsimen DMW-LVF1 - taas yksi hyvä syys ostaa Panasonic eikä Leica.Mikael K. kirjoitti:Leicaanhan saa oikean urheiluetsimen. Se vain laitetaan salamakenkään ja kamera voi olla kasvoilla normaalin järjestelmäkameran![]()
Ja ne muut syyt on krooninen persaukisuus ja se tosiasia että en osaa ottaa yhtään parampia kuvia vaikka minulla olisi kalliimpi kamera....![]()
Eikä se että jonkun varusteen saa myös Panasoniciin anna syytä ostaa Panasonia, ellei juuri nimenomaan halua sitä merkkiä mieluummin.
-
Millazet stiflat, ja mitä saa skruudaa? Painetaanko sormella laukaisinta?Barkkis kirjoitti:
Ja kuvatessa pidetään MOLEMMAT silmät AUKI ( kuvaajan yläpäässä olevat ).
-
Viesti Kirjoittaja kurkinen »
Menipä aikaa ennenkuin ymmärsin mistä se Leicamies-video löytyy, mutta kun tarpeeksi pitkään tuijotti ruutua, niin jo alkoi näkymään… tuon takia en yleensä käytä missään objektiiveissa linssisuojaa, ettei kävisi noin nolosti!Tauvo kirjoitti:Leica-miestä harmittaa, kun pääsee kotiin purkamaan kuviaan...

Tuosta toisessa viestissä linkitetystä Panasonicin digitaalisesta etsimestä:
En henkilökohtaisesti kyllä tykkää yhtään noista DVF:istä, optinen sen etsinkuvan tulee olla. Ja monissa kameroissa (kuten Canonin tai Nikonin perusmalleissa – tarkoitan G-sarjaa ja Nikonin vastaavia) etsinkuilu on niin kapea, että menee puoli minuuttia, ennenkuin saa silmän kohdistettua oikein. Hankalaksi menee, kun peruskamerat ei sovellu kuvaamiseen!

-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Näkyy LX5 muistavan ISO asetuksen sammutuksen jälkeenkin. Haluatko muuten vaihtaa nimimerkkiä kanssani, viitaten tuohon jälkimmäiseen lauseeseesi?Tauvo kirjoitti:Aikaisemmin tässä samassa ketjussa selvisi ne panasonicin ja Leican pienet erot. Myös erään foorumilaisen kanssa keskustelleena tiedän, että Panasonic ei muista ISO-lukua sammutuksen jälkeen. Minulle se olisi ainakin tärkeä asia.
Eikä se että jonkun varusteen saa myös Panasoniciin anna syytä ostaa Panasonia, ellei juuri nimenomaan halua sitä merkkiä mieluummin.

-
Viesti Kirjoittaja tekerolant »
http://www.stevehuffphoto.com/2011/03/0 ... r-franken/
Ei minusta näytä lainkaan pöllömmältä tuo putkivahvari-kuva, ISO 6400 herkkyydellä kuvattu.
Cyberphotossa näyttäis maksavan 1361 rahaa tämä Fujin "pokkari".
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka