Onnettomuusristeys on ilmeisesti tässä:
http://goo.gl/maps/xR9GN
Hirvittävä henkilökohtainen tragedia.
Vastuunkantajaa ei löydy, ja nyt Coventryssa tapausta käytetään keppihevosena uudistusten takaisinvedon lobbaamiseen. Kunta ei kuitenkaan aio tehdä täyskäännöstä, sillä uusia valottomia risteyksiä kaavaillaan lisää. Toisaalta voidaan ehkä asettaa kysymys siitä, pitääkö jokaiselle tapaukselle aina löytyä vastuunkantaja. Joskus asiat vain tapahtuvat kaikista varotoimista ja hyvistä pyrkimyksistä huolimatta.
http://blogs.coventrytelegraph.net/talk ... -junc.html
Labour councillor Lindsley Harvard, the city services cabinet member responsible, reiterates 16 pedestrians were injured over five years in 40 accidents when the Gosford Street/Cox Street junction - now a shared space - was controlled by traffic lights.
Traffic lights were never safe, he insists. Drivers jump them, and focus on them rather than pedestrians.
[...] Traffic lights are still to be removed at eight junctions. There will be no knee-jerk reaction and a police investigation into the tragedy is on-going.
But council leaders deny they are "not for turning".
Already they say they have re-instated the 20mph signs which were being stolen, and changes short of re-introducing traffic lights will be considered throughout continual monitoring. They could include new zebra crossings.
Minulta onneton sananvalinta, myönnettäköön, mutta se perustui lukemieni papereiden antamaan tietoon (ennen Coventryä julkaistuja). Nyt viisaampana voidaan kai sanoa, että moista
lupausta ei kukaan voi antaa -- missään liikenneympäristössä. Liikennettä suunnitellaan hyvin paljon pitemmällä perspektiivillä. Ehkä Coventryssa on ollut vaikea tottua uuteen ja vastustusta on ollut jo ennen onnettomuutta. Onko tässä nyt sitten osoitettu, että shared space ei voi toimia, jää nähtäväksi, sillä yksi kuolemantapaus tuskin on riittävä syy muuttaa valittua suuntaa, ja valmiita projekteja ei voida perua tai kaivaa risteystä taas auki.
Tämän mukaan Coventryssa shared space on alentanut nopeuksia ja vähentänyt onnettomuuksia. Toki seurantaa on jatkettava, ja parannuksista voidaan keskustella.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-co ... e-21544288
In the five years before the "shared space" was installed at the Gosford Street junction, there had been 26 casualties, and for 2012, up until 18 December, there had been three casualties.
At the Hales Street junction, in the five years before the "shared space" there had been three casualties and there was one in 2012.
Councillor Lindsley Harvard, cabinet member for city services at the council, said: "What we've noticed from the statistics is that collisions have gone down, recorded injury accidents have gone down, average speeds have gone down from 21.5 mph to 18.5 mph."
He said the figures indicated the scheme was "highly successful" so far, but that the council would not be "absolutely sure" until there had been three years of statistics.
Ledru-Rollin: "There go the people. I must follow them, for I am their leader."