Kaikissa nettikeskusteluissa pidetyimpiä keskustelijoita ovat ne, joiden mielestä muilla keskustelijoilla pitäisi olla jotain muuta elämää kuin se meneillään oleva keskustelu johon heidänkin kuitenkin jostain syystä on pakko osallistua. Tästä johdonmukaisuus tuskin enää paranee!pallo kirjoitti:http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=53&t=102074
tómppun kavereiden banaanit
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: tómppun kavereiden banaanit
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
pallo
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
Puhutanko tässä ketjussa kenen saamasta banaanista? Vai niinku yleisellä tasolla?G5Zen kirjoitti:Jos joku on onnistunut pysyvän banaanin foorumille saamaan, se pysyy...
Itseäni on aina persikka enempi kiinnostanut, mutta ei sitäkään oikein foorumeilta tahdo löytyä.
-
tómppu
Viesti Kirjoittaja tómppu »
Minäkin yritin kysyä arvoisalta hinta/kaverineuvokselta ketä tyyppejä tämä mahtaa tarkoittaa tarkemmin, mutta en saanut vastausta. Älä odota sinäkään liikoja. Toisten ei tarvitse selitellä itseään tai sanomisiaan.Lare kirjoitti:Puhutanko tässä ketjussa kenen saamasta banaanista? Vai niinku yleisellä tasolla?G5Zen kirjoitti:Jos joku on onnistunut pysyvän banaanin foorumille saamaan, se pysyy...(Tätä siis kysyn keskustelun aloittajilta kun meni jotenkin ohi).
Itseäni on aina persikka enempi kiinnostanut, mutta ei sitäkään oikein foorumeilta tahdo löytyä.
Minä en ala nimimerkkejä kertomaan, sillä en ole varma tarkalleen edes ketkä kaikki näistä mukavina pitämistäni mutta selvästikin sietämättömän epämukavista tyypeistä ovat banaanin täältä käteen saaneet. Tiedän että jotkut ovat saaneet ja ovat silti hyviä tyyppejä, mutta väärässähän minä olen kun kerran herra Ruutikallo niin vakuuttaa.
-
Repe Ruutikallo
Tahtoo, tahtoo...Lare kirjoitti:
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
No ei siinä mitään, kivoja tyyppejä täällä enimmäkseen on. En ota (muuta) kantaa tähän itse keskusteluun.
-
tómppu
Sinuna pitäsin kyllä etäisyyttä ettei pahat tavat ja yleinen sietämättömyys pääse tarttumaan.keke68 kirjoitti:Alkoi ihan huolettaa että koska mainitsin itse tómpun tuossa samaisessa ketjussa mukavaksi, niin onko minulla nyt oikeutta pitää häntä mukavana vaikka hän veljeilee tällaisen epäkelvon roskasakin kanssa?
-
juishi
Viesti Kirjoittaja juishi »
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Repe Ruutikallo
Älä nyt ole niin peruskatkera. En minä tiedä bannattujen persoonien muusta kuin homppuolemuksesta mitään, sitä yhtä lukuun ottamatta siis. Sitä toki ihmettelen, että jos kerran ovat muuten niin mukavia niin miksi sitten täällä piti rähinöidä. Ei oikein mene järkeen. Mutta maailmassahan on monta ihmeellistä asiaa. Niin ja rähinäviinalla on saatu aikaan ainakin väliaikaisia banaaneja, joten ehkä sen jatkuvalla avustuksella voi saada pysyviäkin.tómppu kirjoitti: Minäkin yritin kysyä arvoisalta hinta/kaverineuvokselta ketä tyyppejä tämä mahtaa tarkoittaa tarkemmin, mutta en saanut vastausta. Älä odota sinäkään liikoja. Toisten ei tarvitse selitellä itseään tai sanomisiaan.
Minä en ala nimimerkkejä kertomaan, sillä en ole varma tarkalleen edes ketkä kaikki näistä mukavina pitämistäni mutta selvästikin sietämättömän epämukavista tyypeistä ovat banaanin täältä käteen saaneet. Tiedän että jotkut ovat saaneet ja ovat silti hyviä tyyppejä, mutta väärässähän minä olen kun kerran herra Ruutikallo niin vakuuttaa.
Ikävä kyllä en edelleenkään pysty nimeämään noita mukavia kavereitasi, vain sinä pystyt, mutta pystyn kolmannen tain neljännen kerran sanomaan että kaikki huomaamani bannit (pl. se yksi) ovat tulleet asiattomasta käytöksestä ja jatkuneesta sellaisesta.
-
Repe Ruutikallo
Olette varmaan oikein mukavia tyyppejä molemmat, sitä en pysty tarkemmin tuntematta kiistämään jos kerran toisistanne moista todistatte.tómppu kirjoitti:Sinuna pitäsin kyllä etäisyyttä ettei pahat tavat ja yleinen sietämättömyys pääse tarttumaan.keke68 kirjoitti:Alkoi ihan huolettaa että koska mainitsin itse tómpun tuossa samaisessa ketjussa mukavaksi, niin onko minulla nyt oikeutta pitää häntä mukavana vaikka hän veljeilee tällaisen epäkelvon roskasakin kanssa?
Tuota noin, jos kuitenkin saa kysyä, niin miksi sitten ette näytä sitä mukavaa puoltanne täällä ollenkaan? Vilauttakaa edes.
-
Vaeltaja
Viesti Kirjoittaja Vaeltaja »
Eikös Hän täällä syyttävän sormen johon kuhun osoita?!tómppu kirjoitti:Minäkin yritin kysyä arvoisalta hinta/kaverineuvokselta ketä tyyppejä tämä mahtaa tarkoittaa tarkemmin, mutta en saanut vastausta. Älä odota sinäkään liikoja. Toisten ei tarvitse selitellä itseään tai sanomisiaan.Lare kirjoitti:Puhutanko tässä ketjussa kenen saamasta banaanista? Vai niinku yleisellä tasolla?G5Zen kirjoitti:Jos joku on onnistunut pysyvän banaanin foorumille saamaan, se pysyy...(Tätä siis kysyn keskustelun aloittajilta kun meni jotenkin ohi).
HÖH! Joo, Joo!
-
tómppu
En minä katkera ole, kummastunut vain siitä kuinka kaltaisesi sivistynyt ja epäilemättä aina asiallinen sekä reilu maailmanmies viitsii arvostella toisen kaverivalintoja. Varsinkaan kun sinulla ei ole niistä ilmeisesti mitään hajua. Sama tieto sinulla on siitä yhdestä virallisesti siedettävästi käyttäytyvästä banaanin nauttijasta kuin minulla niistä joista itse pidän.Repe Ruutikallo kirjoitti:Älä nyt ole niin peruskatkera. En minä tiedä bannattujen persoonien muusta kuin homppuolemuksesta mitään, sitä yhtä lukuun ottamatta siis. Sitä toki ihmettelen, että jos kerran ovat muuten niin mukavia niin miksi sitten täällä piti rähinöidä. Ei oikein mene järkeen. Mutta maailmassahan on monta ihmeellistä asiaa. Niin ja rähinäviinalla on saatu aikaan ainakin väliaikaisia banaaneja, joten ehkä sen jatkuvalla avustuksella voi saada pysyviäkin.
Ikävä kyllä en edelleenkään pysty nimeämään noita mukavia kavereitasi, vain sinä pystyt, mutta pystyn kolmannen tain neljännen kerran sanomaan että kaikki huomaamani bannit (pl. se yksi) ovat tulleet asiattomasta käytöksestä ja jatkuneesta sellaisesta.
Olisiko siis oikein että sanon sen sinun kaverisi olevan epämukava ja sietämätön vaikkei minulla hänen henkilöllisyydestään varmaa tietoa olekaan. Mielestäni ei.
-
Salamijakk
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
- Salamijakk
-
tómppu
Tuota noin, yritin mielestäni ihan asiallisesti tuohon mukavuus-ketjuun vastata mutta joku alkoi sitten haukkumaan kavereitani epämukaviksi ja sietämättömiksi. Aika asiatonta käytöstä etten sanoisi.Repe Ruutikallo kirjoitti:tómppu kirjoitti:Olette varmaan oikein mukavia tyyppejä molemmat, sitä en pysty tarkemmin tuntematta kiistämään jos kerran toisistanne moista todistatte.
Tuota noin, jos kuitenkin saa kysyä, niin miksi sitten ette näytä sitä mukavaa puoltanne täällä ollenkaan? Vilauttakaa edes.
Ja miksi vihjaat tähän keke68:n? Hän on käsittääkseni tällä foorumilla myynyt ja ostanut tavaraa varsin asiallisesti käyttäytyen. Nyt sanot ettei hän ole mukavaa puoltaan näyttänyt lainkaan. Loukkaannun suorastaan ystäväni puolesta.
-
G5Zen
Viesti Kirjoittaja G5Zen »
Mä oon lyhyt mies ja mulla on oma kieli jo siellä. Eli hukkaan meni tuokin nuoleskelu!Repe Ruutikallo kirjoitti:Mulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan, että juhlan kunniaksi vähän löysättäisiin turbaania ja G5Zen osoittaisi leadershippinsä kiistämättömän kolossaalisen suuruuden (lipaisu) toimimalla tämän yhden kerran vastoin sinänsä tarkoituksenmukaista ja oikeaa pysyvän banaanin absoluuttisen pysyvyyden periaatetta.
Ja tosiaan menin sitten sörkkimään tuon Repen viestin rikki, paholainen. No, syytän uutta softaa. >.<
-
Repe Ruutikallo
Siis kyllähän alkuperäinen ketju käsitteli lähinnä foorumipersoonien ja -nimimerkkien mukavuuksia, ei luonnollisten henkilöitten. Kai? Eikö? Mikä muu voisi olla tällaisessa yhteydessä mahdollistakaan?tómppu kirjoitti:En minä katkera ole, kummastunut vain siitä kuinka kaltaisesi sivistynyt ja epäilemättä aina asiallinen sekä reilu maailmanmies viitsii arvostella toisen kaverivalintoja. Varsinkaan kun sinulla ei ole niistä ilmeisesti mitään hajua. Sama tieto sinulla on siitä yhdestä virallisesti siedettävästi käyttäytyvästä banaanin nauttijasta kuin minulla niistä joista itse pidän.Repe Ruutikallo kirjoitti:Älä nyt ole niin peruskatkera. En minä tiedä bannattujen persoonien muusta kuin homppuolemuksesta mitään, sitä yhtä lukuun ottamatta siis. Sitä toki ihmettelen, että jos kerran ovat muuten niin mukavia niin miksi sitten täällä piti rähinöidä. Ei oikein mene järkeen. Mutta maailmassahan on monta ihmeellistä asiaa. Niin ja rähinäviinalla on saatu aikaan ainakin väliaikaisia banaaneja, joten ehkä sen jatkuvalla avustuksella voi saada pysyviäkin.
Olisiko siis oikein että sanon sen sinun kaverisi olevan epämukava ja sietämätön vaikkei minulla hänen henkilöllisyydestään varmaa tietoa olekaan. Mielestäni ei.
Muuten taidan lopettaa tämän hedelmättömän kinaamisen tähän. Kukin tulkoon uskollaan autuaaksi!
-
MVi
Viesti Kirjoittaja MVi »
Voi olla hyvinkin, että joku bannatty käyttäjä on aivan huippumukava tyyppi, ei siinä mitään. Sen mukaan kuitenkin mennään miten foorumilla on käyttäytynyt, tietenkin. Kaikki bannit on annettu epäurheilijamaisesta käytöksestä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Njoo, mutta murhamiehiäkin on maailmalla vapautettu kun vaan on löydetty tarpeeksi hyvä tekosyy, ja foorumilla typeröinti nyt vastaa korkeintaan tappoa. Eikös tää 4-vuotispäivä kävis sellaisesta tekosyystä? Eihän se nyt niin kauhean iso vaiva olis bannata sitten uudestaan jos herrat eivät ole oppineet mitään ja tavat onkin entiset, jotain hanikkaa vaan väännätte.G5Zen kirjoitti:Jos joku on onnistunut pysyvän banaanin foorumille saamaan, se pysyy...
Tulin oikein uteliaaksi noista Tómpun kivoista kavereista. Mulla ei ainakaan ole mitään sitä vastaan, että juhlan kunniaksi vähän löysättäisiin turbaania ja G5Zen osoittaisi leadershippinsä kiistämättömän kolossaalisen suuruuden (lipaisu) toimimalla tämän yhden kerran vastoin sinänsä tarkoituksenmukaista ja oikeaa pysyvän banaanin absoluuttisen pysyvyyden periaatetta.
On aivan turha jatkaa periaatteellisella tasolla keskustelua siitä pitäisikö kaikki tunnukset vapauttaa. Se ei tule toteutumaan. Tapauskohtaisesti rikkeitä ja niiden törkeysasteita punnitaan. Koko HO:n neljän vuoden taipaleen jälkeen bannattuna on tällä hetkellä alle 25 tunnusta eli aivan häviävän pieni määrä. Muutama urheilija on ollut bannattuna vähäisemmistä syistä lyhyen ajan – päivästä pariin viikkoon – ja sen jälkeen banni on poistettu. Ken tuntee että on porttikiellosta eli bannista eli banaanistaan oppinut ja pystyy foorumilla asiallisesti jatkamaan, älköön tässä tilanteessa käyttäkö asiamiestä, vaan näyttäköön kykeneväisyytensä kirjoittamalla omakätisesti asiallisen anomuksen ja lähettäköön sen osoitteeseen yllapito at hopeinenomena piste net.
-
tómppu
Aa. Sinulle siis nimimerkkien takana ei ole ihmisiä lainkaan? Harvaa nimimerkkiä minäkään olen oikeassa elämässä nenätysten kohdannut, mutta ymmärrän sentään että mitä luultavimmin jokin elollinen olento nämäkin viestit lihaisilla pikku sormillaan naputtaa. Viestejäkin osaa lukeakin ihan eri tavalla jos ymmärtää ettei kaikkea tekstiä ei ole tuottanut tunteeton ja huumorintajuton nimimerkin valinnut kone.Repe Ruutikallo kirjoitti:Siis kyllähän alkuperäinen ketju käsitteli lähinnä foorumipersoonien ja -nimimerkkien mukavuuksia, ei luonnollisten henkilöitten. Kai? Eikö? Mikä muu voisi olla tällaisessa yhteydessä mahdollistakaan?
Muuten taidan lopettaa tämän hedelmättömän kinaamisen tähän. Kukin tulkoon uskollaan autuaaksi!
Mutta tästä ei tosiaan ollut kyse, vaan siitä että sinulla tai minulla ei ole oikeutta arvostella toistemme tai muidenkaan kaverivalintoja sillä perusteella keitä kumpainenkin pitää mukavina, tai sietämättöminä. Nämä valinnat ovat henkilökohtaisia.
-
Salamijakk
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Ei kannata tehdä bannatuista sankareita, täyttämällä keskustelun määrä tämän omistukseen. <Mutta sodansiemeniä ny tarvii ku kaik vastustajat o bannattu> Siis ilman vastusta eläminen pelkässä rauhassa saattaa olla puusta pudonneen geenin viimeinen silmukka.
- Salamijakk
-
Celia
Viesti Kirjoittaja Celia »
Huoh. Selailin tuota ketjua läpi ja enpä voi muuta kuin ihmetellä, miten ihmiset jaksaa. Ihan suoraan sanottuna luulin, että pääsin eroon tuollaisista (tällaisista) foorumijupakoista lopettaessani aktiivisen pyörimisen naisvaltaisilla foorumeilla. Olin sittenkin väärässä, myös miehet osaavat olla pikkumaisia ja tehdä tikusta asiaa.Vaeltaja kirjoitti: Eikös Hän täällä syyttävän sormen johon kuhun osoita?!
Ja mitä noihin syytöksiin tulee, niin Repe sanoi tuolla:
Ja nyt tuota ketjua alusta lähtien selanneena voin sanoa olevani Repen kanssa aivan samaa mieltä.Edelleen väitän kirkkain silmin että varsinaisen raskaan riidanhaaston aloitti JuhaT katkeraakin katkerampine henkilökohtaisine homppukaunoineen.
tómppu kommentoi omaa kirjoitteluaan ko. keskustelussa seuraavasti:
Ihan vain sellaisia terveisiä, että suosittelen harjoittelemaan kirjallista ilmaisua ja sanavalintojen merkitystä viestin sisällön ja sävyn tulkintaan. Sarkasmikaan ei ole onnistunutta, ennen kuin sen kuulijat/lukijat sen siksi ymmärtävät.Anteeksi. Vaikka ihan kieliposkella tosiaan nuo mun jutut olikin kirjoitettu, vaikkei sitä oikein tahdottu uskoakaan.
-
Repe Ruutikallo
Loppupeleissä me miehetkin ollaan vain ihmisiä...Celia kirjoitti: Huoh. Selailin tuota ketjua läpi ja enpä voi muuta kuin ihmetellä, miten ihmiset jaksaa. Ihan suoraan sanottuna luulin, että pääsin eroon tuollaisista (tällaisista) foorumijupakoista lopettaessani aktiivisen pyörimisen naisvaltaisilla foorumeilla. Olin sittenkin väärässä, myös miehet osaavat olla pikkumaisia ja tehdä tikusta asiaa.
-
Celia
Viesti Kirjoittaja Celia »
Siltä näyttää!Repe Ruutikallo kirjoitti: Loppupeleissä me miehetkin ollaan vain ihmisiä...
-
tómppu
Mitä mieltä noita keskusteluja on tänne vetää? Kieli poskella tosiaan tuonne jutut kirjoittelin, mutta kovasti tosissaan ne tahdottiin ottaa vakuutteluista huolimatta. Jos toisella on hernepussi nenän edessä ja hirvittävä into hengittää sisään niin kyvytön minä olen sitä estämään. Nyt kun yksi nimimerkki otettiin esiin niin voin sanoa että JuhaT ei ole tältä eikä muiltakaan foorumeilta minulle erityisen tuttu enkä tiedä hänen taustojaan. Siinä kaikki mitä minulla on tarvetta toisella foorumilla käytyjä "kärhämöitä" kommentoida.Celia kirjoitti:Huoh. Selailin tuota ketjua läpi ja enpä voi muuta kuin ihmetellä, miten ihmiset jaksaa. Ihan suoraan sanottuna luulin, että pääsin eroon tuollaisista (tällaisista) foorumijupakoista lopettaessani aktiivisen pyörimisen naisvaltaisilla foorumeilla. Olin sittenkin väärässä, myös miehet osaavat olla pikkumaisia ja tehdä tikusta asiaa.
Ja mitä noihin syytöksiin tulee, niin Repe sanoi tuolla...
Ja nyt tuota ketjua alusta lähtien selanneena voin sanoa olevani Repen kanssa aivan samaa mieltä.
Ihan vain sellaisia terveisiä, että suosittelen harjoittelemaan kirjallista ilmaisua ja sanavalintojen merkitystä viestin sisällön ja sävyn tulkintaan. Sarkasmikaan ei ole onnistunutta, ennen kuin sen kuulijat/lukijat sen siksi ymmärtävät.
Oletko samaa mieltä Repen kanssa myös siitä että toisen mukavaksi luettelemia nimimerkkejä tai muuten mainittuja tyyppejä voi vapaasti arvostella sietämättömiksi, samalla kyseenalaistaen koko kirjoittajan maailmankuvan ja yrittää leimata hänet "tietyissä piireissä" liikkuvaksi? Siitähän tässä oikein omaksi ketjukseen lohkaistussa, Ruutikallon aloittamassa väännössä on kysymys.
-
Akseli Kartaani
Viesti Kirjoittaja Akseli Kartaani »
Sivullisena tässä vaan.. Mistä tässä on kysymys ? Mehun puolella klo.18:47:40 ihmettelet mitä tässä ketjussa veivataan käyttäen sanoja:"Muakin kiinnosti että mistä veivataan mut ei selvinnyt".tómppu kirjoitti: Siitähän tässä oikein omaksi ketjukseen lohkaistussa, Ruutikallon aloittamassa väännössä on kysymys.
Täytemaata koko ketju.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka