Vitsi, haluun DIESELIN!
Kuume nousee

![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja Matt »
Viesti Kirjoittaja TTH »
Semmonen varoituksen sana että käytetyt automaatit voivat olla pommeja (et maininnut oliko kyse uudesta vai käytetystä autosta). Kuulin juttua että ainakin kun D5 kone tuli niin kaikista kaupungin takseista meni automaatit takuuaikana vaihtoon. Tuskin ovat sen vahvemmiksi muuttuneet kun on osia vaihdettu. Omaa kokemusta ei ole eli tämä on lähinnä tälläistä esson baarissa kuultua.Matt kirjoitti:Ei vitsi! Ajoin tänään V70 Diesel automaatti Volvoa ja kyllähän se oli ykkönen! Siis ainakin ajettavuudeltaan. Ei tosiaan ollut laiska verrattuna BMW 520 automaattiin.
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kyl se Volvon vuoden 2003-> d5 tomaatti kestää 500tkm.TTH kirjoitti:Semmonen varoituksen sana että käytetyt automaatit voivat olla pommeja (et maininnut oliko kyse uudesta vai käytetystä autosta). Kuulin juttua että ainakin kun D5 kone tuli niin kaikista kaupungin takseista meni automaatit takuuaikana vaihtoon. Tuskin ovat sen vahvemmiksi muuttuneet kun on osia vaihdettu. Omaa kokemusta ei ole eli tämä on lähinnä tälläistä esson baarissa kuultua.Matt kirjoitti:Ei vitsi! Ajoin tänään V70 Diesel automaatti Volvoa ja kyllähän se oli ykkönen! Siis ainakin ajettavuudeltaan. Ei tosiaan ollut laiska verrattuna BMW 520 automaattiin.
Viesti Kirjoittaja zemex »
Minä oon taas kuullut, että vuoden 2003 V70 olisi paljonkin vikoja. Vanhemmissa ei niinkään.NeliX4 kirjoitti:Kyl se Volvon vuoden 2003-> d5 tomaatti kestää 500tkm.TTH kirjoitti:Semmonen varoituksen sana että käytetyt automaatit voivat olla pommeja (et maininnut oliko kyse uudesta vai käytetystä autosta). Kuulin juttua että ainakin kun D5 kone tuli niin kaikista kaupungin takseista meni automaatit takuuaikana vaihtoon. Tuskin ovat sen vahvemmiksi muuttuneet kun on osia vaihdettu. Omaa kokemusta ei ole eli tämä on lähinnä tälläistä esson baarissa kuultua.Matt kirjoitti:Ei vitsi! Ajoin tänään V70 Diesel automaatti Volvoa ja kyllähän se oli ykkönen! Siis ainakin ajettavuudeltaan. Ei tosiaan ollut laiska verrattuna BMW 520 automaattiin.
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Vuoden 98 -malli ei varmasti ole pienempi kuin Passat. Uudemmat V70:t kyllä ovat pienentyneet tavaratiloiltaan. Ja vanhassa ('98) mallissa on takavaratilan & takaluukun muoto todella käytännöllinen, koska on hyvin suorakulmainen ja aukon koko on lähes yhtä suuri kuin tavaratilan korkeus ja leveys.Kamu kirjoitti:Niinhän sitä kuvitellaan, mutta totuus V70:tä on aika karu. Se on sisätiloiltaan, ja varsinkin tavaratilaltaan, pienempi kuin Passat tai Mondeo.nalle76 kirjoitti:Tilavuudessa en nyt menis sanonomaan että vw olis mitenkään isompi, päinvastoin.
Volvon kartano (=farmari) mallit ovat aina olleet "ahtaita" tavaratiloiltaan johtuen niiden mataluudesta. Koskee myös uusinta V70 mallia.
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Kyllä vaan on... Volvoissa vielä sen peiton/näkösuojan alle jäävä osa on aina ollut erittäin matala.Toivonen kirjoitti: Vuoden 98 -malli ei varmasti ole pienempi kuin Passat.
Viesti Kirjoittaja zemex »
On se jännä kun isäni joka ajoi ennen volvoa ja vaihto mersuun kaipailee volvon penkkejä.Toivonen kirjoitti: Volvon penkit ovat parhaat mitä löytyy. Ajoasento on erittäin hyvä. Ajoin kerran Helsingistä Saariselälle yksin ja pysähdyin ainoastaan kerran Keminmaalla. Yhden päivän olin Saariselällä ja ajoin takaisin samassa paikassa vain kerran pysähtyen. Matkaa tuli yli 2500 km. Väsymystä lukuunottamatta ei Volvoa ajellessa edes takapuoli puutunut.
Nykyisin ajelen MB:llä ja kaipailen Volvon mukavaa penkkiä & ajoasentoa.
Viesti Kirjoittaja MattiK »
Volvo kannattaa aina. 8)jonesb kirjoitti:Kannattako sitä nyt kumpaakaan noista :/. Esim BMW tai Skoda voisivat tarjota mielenkiintoisia vaihtoehtoja kilsamäärän ja ja hinnan molemmin puolin.
Öööö... ja mikset? Kansanvaunuista en sano mitään, mutta yli kymmenen vuotta vanha Volvohan kestää ikuisuuden. Uudemmat onkin sitten jo eri juttu. Vanha Volvoni saavutti reilusti yli rippikouluiän, eikä vaihtoon ollut mitään muuta syytä kuin että halusin vihdosta viimein tuoreemman mallin.jonesb kirjoitti: Rehellisesti sanottuna en ostaisi 10v vanhaa autoa jonka merkki olisi Volvo tai VW.
Viesti Kirjoittaja edge »
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
Mersun penkit on surkeita vitsejäzemex kirjoitti:On se jännä kun isäni joka ajoi ennen volvoa ja vaihto mersuun kaipailee volvon penkkejä.Toivonen kirjoitti: Volvon penkit ovat parhaat mitä löytyy. Ajoasento on erittäin hyvä. Ajoin kerran Helsingistä Saariselälle yksin ja pysähdyin ainoastaan kerran Keminmaalla. Yhden päivän olin Saariselällä ja ajoin takaisin samassa paikassa vain kerran pysähtyen. Matkaa tuli yli 2500 km. Väsymystä lukuunottamatta ei Volvoa ajellessa edes takapuoli puutunut.
Nykyisin ajelen MB:llä ja kaipailen Volvon mukavaa penkkiä & ajoasentoa.![]()
Eikö sitä väitetä, että mersussa on parhaat penkit. Ainakin itse uskallan olla eri mieltä tästä asiasta.
Voi ne olla kilometrin kauppa matkalla ihan istuttavat. Konehan sitten mersussa on eri maata.
Viesti Kirjoittaja edge »
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Viesti Kirjoittaja jonesb »
En nyt tiedä mitä tässä tarkoitetaan "uusilla", mutta omankokemuksen mukaan 2000-luvulla ajamani Volvot ovat olleet tasoltaan alemman keskiluokan autoja kalliimman auton hinnalla. V70 ei ole ollut minulla, mutta pikkuista C30-mallia lukuunottamatta kaikki kopat on vähintään koeajettu, V40 olen omistanut ja S80, S60 ja S40 on sitten suvusssa pyörinyt. Nämähän on tosiaan alle 10v, mikä selittää sen että kokemus on sama kuin Fordilla ajaisi.MattiK kirjoitti:Öööö... ja mikset? Kansanvaunuista en sano mitään, mutta yli kymmenen vuotta vanha Volvohan kestää ikuisuuden. Uudemmat onkin sitten jo eri juttu. Vanha Volvoni saavutti reilusti yli rippikouluiän, eikä vaihtoon ollut mitään muuta syytä kuin että halusin vihdosta viimein tuoreemman mallin.jonesb kirjoitti: Rehellisesti sanottuna en ostaisi 10v vanhaa autoa jonka merkki olisi Volvo tai VW.
Viesti Kirjoittaja edge »
jonesb kirjoitti:En nyt tiedä mitä tässä tarkoitetaan "uusilla", mutta omankokemuksen mukaan 2000-luvulla ajamani Volvot ovat olleet tasoltaan alemman keskiluokan autoja kalliimman auton hinnalla. V70 ei ole ollut minulla, mutta pikkuista C30-mallia lukuunottamatta kaikki kopat on vähintään koeajettu, V40 olen omistanut ja S80, S60 ja S40 on sitten suvusssa pyörinyt. Nämähän on tosiaan alle 10v, mikä selittää sen että kokemus on sama kuin Fordilla ajaisi.MattiK kirjoitti:Öööö... ja mikset? Kansanvaunuista en sano mitään, mutta yli kymmenen vuotta vanha Volvohan kestää ikuisuuden. Uudemmat onkin sitten jo eri juttu. Vanha Volvoni saavutti reilusti yli rippikouluiän, eikä vaihtoon ollut mitään muuta syytä kuin että halusin vihdosta viimein tuoreemman mallin.jonesb kirjoitti: Rehellisesti sanottuna en ostaisi 10v vanhaa autoa jonka merkki olisi Volvo tai VW.
Mutta perusteluna on, että Volvossa aivan kaikki on keskinkertaista, mikään ei ole hyvää, saatikka loistavaa: Uudenkin Volvon ajotuntuma on heikko, vetelevevä, ja sporttisimmankin volvon kabiinissa tunnelma on kuin traktorissa konsanaan. Moottorit ovat kokoonsa nähden hyvin tehottomia, mutta samalla kuluttavia, etenkin automaateilla. Mitään suurensuuria vikoja ei missään tuntemassani 2000-luvun volvoissa ole ollut, mitä nyt ikkunat eivät mene kiinni, sähkö ongelmia, mutta nehän on pientä.
Juurikin tämäntakia ehdottelin, että kannattaa katsastaa muutkin kuin maalaisten suosimat "hyvät ja varmat" automerkit. Voi löytyä paljon miellyttävämpi. Mutta ei tietenkään välttämättä. BMW:n mainitsin siksi, että vastaava 5-sarjalainen on laadultaan selvästi parempi auto (tiloista en tiedä), Skodan puolestaan siksi, että ne ovat osoittaneet olevansa laatudukkaita, mutta hinnaltaan edullisia.
Viesti Kirjoittaja jonesb »
k....le kirjoitti: No Skodat onkin tosi hyviä alle sata tuhatta ajettu ja turbo uusiks,niin eihän turboa tarvi ostaa oho tehoa ei ole kuin puolet onhan se kuitenkin volkkarin kone.Bmw laatu on historiaa jo viisi vuotta vanhassa autossa ruoste iskee mukavasti kiinni kaariin,helmoihin ym.Voisitkos täsmentää mikähän volvossa on traktoria kun en mersua ajaneena oikein ymmärrä???
.Oletko ajatellut että auton kuuluu olla hyvä eikä vain erinomainen määrätyillä alueilla.
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Kyl volvot mukavamia ja parempia autoja on kuin bemarit. Bemarin takaveto on suoraan 20-luvun uusinta tekniikkaa. Kuka hitsinpitsi nyt mitään manuaalia ostaa muutenkaan tuon kokoiseen autoon. Kannattaa ostaa sen verran edullinen auto, että on sitten varaa mahdollisesti heittää 20% auton hinnasta korjaukseen, jos/kun sen paikka tulee. Kyl ne Bemaritkin ruostuu siinä missä muutkin.jonesb kirjoitti:BMW laadusta olen sinällään erimieltä, että autossa, johon volvoni vaihdoin, ei ole toisaiseksi näkykynyt minkäänlaista ruoste ongelmaa, vaikka se on jo 10v vanha. Niin, edes kaaret eivät ruostu sillä ne on tehty sisältä muovista. Muutenkin taitaa olla aikamoista provoilua tuo ruoste-mellakointi, sillä bmw ei kyllä ruostu sen helpommin kuin audi tai vokswagenkaan, jossen ihan väärin muista ni bmw:n suojaustekniikkaa taidetaan pitää yhtenä edestyksellisimmistä. Muutenkaan aika harvoin olen törmännyt surkeisiin käytettyihin bemareihin. Pidän tuota siis paljon laadukkaampana autona, kuin edellistä Volvoa, joka oli vielä uudempi. Mutta BMW:ssä on omat piirteensä, minkä vuoksi sitä ei kyllä voi kaikille suositella. Silti kannattaa koeajaa.
Siis mersun traktoriako olit ajanut vai mitä, meni tää mese -juttu vähän ohi nyt?Ei siis Volvo huono ole, jos tykkää semmoisesta perustyöjuhdasta jossa voi istua korkealla ja törkkiä löysiä vähän sinneppäin olevia vaihteita silmään silloin kuin melkein painaa kytkintä niin mikä siinä. Tähän kun yhdistetään vielä pintakova ja pomppuisa alusta niin vot. Toi traktorijuttuhan on sellainen kaupunkilaispiikki, helsinkiläiset espoon lantalaisille nauravat että pitää olla autot ja traktorit samaa merkkiä. Ja tottahan se on, mitä enemmän mennään kaupunkiasutuksesta ulkopuolelle, sen suositumpia ne ISOT, KARTANOVOLVOT on
.
Viesti Kirjoittaja p-veli »
NeliX4 kirjoitti:Kannattaa ostaa sen verran edullinen auto, että on sitten varaa mahdollisesti heittää 20% auton hinnasta korjaukseen, jos/kun sen paikka tulee.
Edellä mainitut vinkit muistaen ostaa juuri sen auton, jonka haluaakin, niin ei pahasti pieleen voi mennä. Paitsi tietysti keväällä haaveilee jo uudesta…jonesb kirjoitti:Mun oma näkemys on että jos ostaa käytetyn auton, niin kannattaa ostaa paraskuntoisin parhaaseen hintaan merkistä välittämättä. Ne on yksilöitä.
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
Ostetaan backspace-painalluksia ja ydhys sana vihreitä. lappeen Ranta...k....le kirjoitti:Osta VOLVO auto isoilla kirjaimilla.Rojua saat Ranskanpulla sammakon reisi mässyttelijöitten romuilla.
Viesti Kirjoittaja TTH »
Tarkennatko mistä VAG konsernin turbokoneesta puhut? Mistään turbo-ongelmista en ainakaan itse ole kuullut VAG:n vehkeissä ainakaan noilla kilometreillä.k....le kirjoitti: No Skodat onkin tosi hyviä alle sata tuhatta ajettu ja turbo uusiks,niin eihän turboa tarvi ostaa oho tehoa ei ole kuin puolet onhan se kuitenkin volkkarin kone![]()
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Makuasioita sanoi koira kuin pallejaan nuoli. Kuten aiemmin sanoin, toiset halauvat traktorimaisen menopelin, toiset jämäkän tarkan ja voimakkaan. Kumpikaan ei liene väärin. Ei silti, onhan BMW paljon kalliimpi auto kuin Volvo, mikä kyllä näkyy myös laadussa. Ei varmaankaan ole sattumaa että bmw on omannut jo parikymmentä vuotta suomessa tyytyväisimmän asiakas kunnan ja kuitannut eniten vuoden auto ja maailman parasauto sijoja.NeliX4 kirjoitti: Kyl volvot mukavamia ja parempia autoja on kuin bemarit. Bemarin takaveto on suoraan 20-luvun uusinta tekniikkaa. Kuka hitsinpitsi nyt mitään manuaalia ostaa muutenkaan tuon kokoiseen autoon. Kannattaa ostaa sen verran edullinen auto, että on sitten varaa mahdollisesti heittää 20% auton hinnasta korjaukseen, jos/kun sen paikka tulee. Kyl ne Bemaritkin ruostuu siinä missä muutkin.
Bemareista ja se omakeusta tulee vaan tää mieleen -> http://www.youtube.com/watch?v=EsWAPtwDkxw
Viesti Kirjoittaja edge »
NeliX4 kirjoitti:jonesb kirjoitti:BMW laadusta olen sinällään erimieltä, että autossa, johon volvoni vaihdoin, ei ole toisaiseksi näkykynyt minkäänlaista ruoste ongelmaa, vaikka se on jo 10v vanha. Niin, edes kaaret eivät ruostu sillä ne on tehty sisältä muovista. Muutenkin taitaa olla aikamoista provoilua tuo ruoste-mellakointi, sillä bmw ei kyllä ruostu sen helpommin kuin audi tai vokswagenkaan, jossen ihan väärin muista ni bmw:n suojaustekniikkaa taidetaan pitää yhtenä edestyksellisimmistä. Muutenkaan aika harvoin olen törmännyt surkeisiin käytettyihin bemareihin. Pidän tuota siis paljon laadukkaampana autona, kuin edellistä Volvoa, joka oli vielä uudempi. Mutta BMW:ssä on omat piirteensä, minkä vuoksi sitä ei kyllä voi kaikille suositella. Silti kannattaa koeajaa
Viesti Kirjoittaja jonesb »
Joo, sorit tosta, en ole omistanut noin vanhaa volvoa, sotkin voortit taitammattomuutanik....le kirjoitti:Tässä on jo työnnetty voortikin tähän keskusteluun.Kyseessä taisi olla vuoden 98 volvo jossa on Audin ja Volvon yhteistyössä suunnittelema kone tuli 850 malliin.Audihan on käyttänyt viisi sylinteristä konetta jo 80 luvulla.
Tarkoitatko että lokasuojan kaaret ovat muovia,olis ensimmäinen kerta kun autotehtaat ovat onnistuneet liittämään muovin ja pellin saumattomasti yhteen.Oletan ehkä väärin että kyseessä on sisälokasuoja?Tarkoitin tuota volvo=traktori hölinää kun huomautin ettei c mallin mersukaan kummoinen ajaa ole.
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Viesti Kirjoittaja Viizei »