Anonymiteettisi taso internetissä?
-
Re: Anonymiteettisi taso internetissä?
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Jaaaaaahas! Uuden ketjun kehittelyn paikka.........:Millaisena setuppisi näkee "aamu-sinut" ?ManiMicci kirjoitti: Meikä käy hompussa alasti joka aamu, suihkun jälkeen. 8)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Ketjun aiheeseen, anonymiteetti on tunnussanani. Vain jokunen tietää oman nimeni. Nimimerkilläni esiinnyn myös eräällä toisella foorumilla. En ole tullut tutkineeksi, onko minulla nimimerkkikaimoja foorumeilla.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Viesti Kirjoittaja Nessa »
White iPhone 3G S 16GB <3
iMac 24" (Early 2008)
-
Stupid Llamas!
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Pannaan paremmaksi: Topicci jossa pitää ottaa iSightilla kuva siitä aamunäkymästäamanita kirjoitti:Jaaaaaahas! Uuden ketjun kehittelyn paikka.........:Millaisena setuppisi näkee "aamu-sinut" ?ManiMicci kirjoitti: Meikä käy hompussa alasti joka aamu, suihkun jälkeen. 8)![]()
Ketjun aiheeseen, anonymiteetti on tunnussanani. Vain jokunen tietää oman nimeni. Nimimerkilläni esiinnyn myös eräällä toisella foorumilla. En ole tullut tutkineeksi, onko minulla nimimerkkikaimoja foorumeilla.

-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
TheKraken kirjoitti:Pannaan paremmaksi: Topicci jossa pitää ottaa iSightilla kuva siitä aamunäkymästä
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Ei mullakaan. Muuten Annielin postaus olisi:EvilPet kirjoitti:Mul ei oo onneks isightia
Anniel kirjoitti:Oh My YES!!!
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
*shivers*ManiMicci kirjoitti:Macco kirjoitti:Itsekin olen ollut Hompussa alastiJone kirjoitti: Yleensä mulla on farkut ja t-paita. Iltaisin kyllä joskus ei oo ku kalsarit. Joskus ei sitten niitäkään..
Meikä käy hompussa alasti joka aamu, suihkun jälkeen. 8)
-
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Meiti kyllä kokeili tuata, mutta näytönsäästäjä oli toista mieltä.ManiMicci kirjoitti:Meikä käy hompussa alasti joka aamu, suihkun jälkeen. 8)Macco kirjoitti:Itsekin olen ollut Hompussa alasti
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)

ja tasoni on tämä:
"Nimimerkin takana oman nimen käyttöä vältellen
- Saatat harkitusti omaa nimeäsi käyttää, jos sitä nyt erikseen kysytään ja luotat vastapuoleen. Et kuitenkaan avoimesti sitä mainosta, ellei välttämätön pakko
-
- Ylläpitäjä
Enks mää just tota sanonukki? Eiks kaikkien setupissa ookki weppikamera????TheKraken kirjoitti:Pannaan paremmaksi: Topicci jossa pitää ottaa iSightilla kuva siitä aamunäkymästäamanita kirjoitti:Jaaaaaahas! Uuden ketjun kehittelyn paikka.........:Millaisena setuppisi näkee "aamu-sinut" ?ManiMicci kirjoitti: Meikä käy hompussa alasti joka aamu, suihkun jälkeen. 8)![]()
-
Viesti Kirjoittaja harri »
-Harri
-
Ei oo mun setupissa. Sitähän ei koskaan tiedä vaikka se kamera lähettäis nonstoppina livekuvaa maailmalle jollekin serverille, jossa sadat miljoonat ihmiset käy päivittäin katsomassa, kun homputan alastiamanita kirjoitti:Eiks kaikkien setupissa ookki weppikamera????

-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Kyllä, ikäkysymys siinä mielessä, että kieroutuneimmatkaan perverssit eivät enää noin vanhoja häiritse.harri kirjoitti:Tämä on ehkä ikäpolvikysmys ja itse kuulun siihen ikäpolveen joka tottunut aina suoraselkäisesti seisomaan omien sanojensa takana :-)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Tsip sen joskus hyvin tuolla jossain ilmaisi... Eräs nimeltä mainitsematon hevostelu foorumi sisältää sen verran innokasta kannanottoa ja mustamaalaamista, että en missään nimessä haluaisi aiheuttaa itse puolisoni elinkeinon ruotimista siellä vaikkapa jonkun ajattelemattoman hevoskuvan tms takia. Sillä onpahan minulla eräs ystäväkin, jonka parisuhteen loppuminen tuolla ruodittiin noin 12h sen todellisen päättymisen jälkeen.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Ylläpitäjä
Voin taata seisovani sanojeni takana nimimerkin suojassakin. Minua voi lähestyä yksityisesti, ja tarvittaessa kerron henkilöllisyytenikin. Foorumin koko ylläpito on tietoinen oikeasta nimestäni, osoitteestani ja puhelinnumerostani. Tapaamisiakin meillä on ollut joitakin. Monista tässä mainitsemattomista syistä johtuen haluan kuitenkin säilyttää anonymiteettini mahdollisimman suuressa määrin.harri kirjoitti:En ole koskaan ymmärtänyt miksei voisi kirjoittaa ja esiintyä omalla nimellään. Paitsi siis jos on vain tarkoitus v....uilla tai huudella puskista ottamatta vastuuta omista sanomisistaan. Ainoa joka tässä ketjussa toistaiseksi on jotenkin edes yrittänyt perustella nimerkillä esiintymistä on ollut "matteus/2", pisteet siitä hänelle. Mutta nekään perustelut eivät minua silti vakuuttaneet sen tarpeellisuudesta. Tämä on ehkä ikäpolvikysmys ja itse kuulun siihen ikäpolveen joka tottunut aina suoraselkäisesti seisomaan omien sanojensa takana :-)
-Harri
Ymmärrän myös kaikkia niitä, jotka haluavat olla nimimerkin takana, joskaan henkilöön menevää parjausta foorumilla en suvaitse nimimerkillä enkä kirjoittajan oikeallakaan nimellä.
Moni saattaa pitäytyä vaikkapa työkuvioiden tahi yksityiselämänsäkin takia anonyyminä, syitä saatan keksiä lukuisia, mielestäni se ei kuitenkaan tarkoita vastuuttomuutta sanomisistaan. Joukkoon mahtuu toki aina jokunen, joka täyttää mainitsemasi kriteerit vastuuttomuudesta, kaikki vain eivät ole "täydellisiä".
Ylimpinä valvojina foorumeilla toimivat moderaattorit, joiden eräänä tehtävänä on juurikin mainitsemiesi ilkeilyjen deletointi, äärimmillään keskustelijan poistaminen foorumilta, joten puskista hyppääjät eivät kauaa pääse häiritsemään.
Saattaisimmeko siis näillä, tosin niukoilla perusteluilla, sopia, että kirjoittajan anonymiteetti nettisivustoilla ei pääsääntöisesti tarkoita "tuttuilua" ja puskista huutamista?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ylläpidon suotuisalla avustuksella kyseinen allekirjoitus poistettiin ja tilanne korjaantui.
Tuo toisaalta pisti miettimään sitä kuinka helppo jonkun olisi joku "mustamaalauskampanja" minua tai ketä tahansa vastaan. Onneksi näissä asioissa apuna on foorumien moderaattorit sekä viimeisenä sitten suomen laki.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »

-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mutta ajattele miten kätevää on, että viranomaiset tuntee mut yhdellä nimellä ja kaikki muut toisella?M.P.T kirjoitti:Paikasta riippuen, mut autoni kuvakin on tuossa niin nimeni pystyy jo arvaamaanKuinka moni muuten täällä uskaltaisi esiintyä omalla nimellään? Onhan meillä myös toinen nimi, joten sitä voi käyttää kuten itse teen monesti
Tietysti uskaltaisin esiintyä täällä omalla nimelläni, yhdellä foorumilla niin teenkin enkä ole viitsinyt sitä muuttaa vaikka voisin.
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Toisaalta on paikkoja joissa haluan pitää täyden anonymiteetin ja harrastuneisuuttani myös osaan sen. On kyllä joskus hurja huomata mitä kaikkea ihmisistä saa selville netin syövereistä. Pahimpana esimerkkinä lienee ystäväni josta selviää hyvin helposti muun muassa vakava syömishäiriö.. se perinteinen tarina että otetaan hotmail-osoitteen tunnusosa, etsitään oikeista paikoista ja oikeilla työkaluilla niin eteen läjähtää kyseisen henkilön keskusteluviestit syömishäiriöfoorumilla. Tämä informaatio on myös työnantajan löydettävissä, vaikka se toki kiellettyä onkin.
Hompussakin joskus leikilläni selvittelin ketä nimimerkkien takana on. Anniel nyt oli todellakin helppo tapaus, mutta erittäin positiivinen yllätys sinänsä. Amanita oli hieman kinkkisempi, mutta tulenko soittamaan ovikelloasi?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
HehePbman kirjoitti:Hompussakin joskus leikilläni selvittelin ketä nimimerkkien takana on. Anniel nyt oli todellakin helppo tapaus, mutta erittäin positiivinen yllätys sinänsä.

Äh, kohta ne kaikki googlettaa mua...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Been there - done that... 8)Anniel kirjoitti:Äh, kohta ne kaikki googlettaa mua...8)
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Kyllä se nuoren yrittäjän mieltä lämmitti.Anniel kirjoitti:HehePbman kirjoitti:Hompussakin joskus leikilläni selvittelin ketä nimimerkkien takana on. Anniel nyt oli todellakin helppo tapaus, mutta erittäin positiivinen yllätys sinänsä.Mikäs siinä nyt niin positiivista oli?
Äh, kohta ne kaikki googlettaa mua...8)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka