Yksinkertaisesti vain on niin, että "maailmassamme" vaikuttaa ihmisiä, jotka eivät ansaitse elää.Jone kirjoitti:Minun ajatusmaailmassa ei pysy elossa sellainen ihminen joka minun lapselta viiltää kurkun auki. Jotenkin se raja menee siinä että jos tieten tahtoen toiselta riistää elämän. Toki ihanaihanapumpuli-maailmassa ajatus olisi kaunis jos ketään ei tapettaisi mutta kun on jo kasvanut ihan aikuiseksi niin pitää jo hyväksyä tämä maailma sellaisena kun se oikeasti on ja on aina ollut.
Jatkuvana vaivana yhteiskunnalle olevat rikolliset ansaitsevat kuolemantuomion - minun on mahdotonta ymmärtää, miksi yhteiskunnan pitäisi elättää kiinnisaatuja rikollisia, jotka ovat jo useaan kertaan osoittaneet, ettei kaidan tien vaihtoehtoa heille ole, vaan vapauden koittaessa ryhdytään heti uusiin rikoksiin. Ammattimainen huumekauppa, ihmiskauppa, taloudellisen ja poliittisen vallan väärinkäyttö - kaikista näistä tulisi tuomita automaattinen kuolemantuomio.
Jos täytyy keskustella siitä, onko varaa sairaanhoitoon tai eläkkeisiin, niin varaa elättää yhteiskunnan syöpäläisiä ei varmasti ole.
Ja syöpäläisillä en tarkoita sairaita ja heikkoja - tämä lienee itsestään selvää.
Jokainen kuolemantuomion vastustaja voi miettiä ennen vastustuksensa ilmaisemista, miltä tuntuisi saada kuulla, että oma perhe on raiskattu ja tapettu hirveällä tavalla. Kertokaa muille, miltä tuntuisi - ja vasta sitten laittakaa täppi kohtaan "En kannata kuolemantuomiota missään tapauksessa".
Entäs jos oma lapsenne joutuisi snuff-videoon - mikä rangaistus olisi sopiva tekijöille?
Mieti edes puoli tuntia sitä mahdollisuutta, että lapsesi raiskattaisiin moneen kertaan, tapettaisiin päälle - ja kaikki videoitaisiin myyntiä varten, jotta jotkut voivat runkata sitä katsoessaan. Miltä tuntuisi - mieti ihan oikeasti, eläydy siihen mielikuvaan, että poliisi tulee kertomaan tämän olleen puoli vuotta sitten kadonneen lapsesi kohtalo!
Ja sano vasta sitten ettei kuolemantuomiota saa käyttää.
Otetaan vielä muutama kaikkien tuntema nimi - olisivatko nämä jo kuolleet ihmiset ansainneet kuolemantuomion:
Adolf Hitler
Josif Stalin
Nicolae Ceausescu
Slobodan Milosevic