Pasteur kirjoitti:Lisäksi ilmainen VISA tuota kautta, jolloin ei tarvitse maksaa pankille 2,5e/kk.
Ahaa, tuota en tiennytkään. Olis ihan hyvä syy hommata tuo kortti.
Suomessa mun pankki on OP ja sieltä saa kans jotain bonuksia kun on joku hiton asiakasomistaja. Bonukset kuittaa kaikki nää maksut pois. Samaa etukorttipelleilyä sekin kyllä taitaa olla.
Pasteur kirjoitti:Lisäksi ilmainen VISA tuota kautta, jolloin ei tarvitse maksaa pankille 2,5e/kk.
Miten tossa Visassa on tuo korko verrattuna normi Visaan? Meneekö ilmaisuus siinä?
Itsekkin haksahdin vaihtamaan vanhan Stockan-kortin uuteen Stockman Mastercardiin, koska luulin saavani kuukausimaksuttoman luottokortin... Ottavat ne kuukausimaksut koroissa sitten. No Pääsenpä leijumaan Töölön mummojen kanssa Mun hienolla exclusive-kortilla.
-Kannattaa jättää tosiaan Windowsien asennus osaaville tyypeille, jos ei ite osaa.
Lainemies
Miten tossa Visassa on tuo korko verrattuna normi Visaan? Meneekö ilmaisuus siinä?
Itsekkin haksahdin vaihtamaan vanhan Stockan-kortin uuteen Stockman Mastercardiin, koska luulin saavani kuukausimaksuttoman luottokortin... Ottavat ne kuukausimaksut koroissa sitten. No Pääsenpä leijumaan Töölön mummojen kanssa Mun hienolla exclusive-kortilla.
Mun mielestä se yksi kuukausi oli ilmaista maksuaikaa, kuten kaikissa muissakin Visoissa. Muusta en ole kiinnostunut, koska en koskaan "lainaa" rahaa pidemmäksi aikaa luottokortilta. Pääasia, että saa nettiostokset hoidettua.
Mutta kohta tuo selviää, kun juuri Visan S-korttiini tilasin. Jos ehdot ovat kuten pitäisi, niin täytyy sitten irtisanoa OP:n visa.
Asun Lidlin vieressä, joten onneksi ei tarvi käyttää viikoittain korttia. Tokmannin Kakkonen sanoi jossain, että etukortit vaan nostaa hintoja ja sen olen myös itse mutuna huomannut. Lidl on ilman etukorttiakin n10% peruskauppoja edukkaampi. Toki erikoisemmat ruoat pitää hakea muualta.
r.wagner kirjoitti:Asun Lidlin vieressä, joten onneksi ei tarvi käyttää viikoittain korttia. Tokmannin Kakkonen sanoi jossain, että etukortit vaan nostaa hintoja ja sen olen myös itse mutuna huomannut. Lidl on ilman etukorttiakin n10% peruskauppoja edukkaampi. Toki erikoisemmat ruoat pitää hakea muualta.
Kakkonen teki itsestään ehkä vähän hölmön siinä ohjelmassa. Etukortit voivat korottaa hintoja, mutta todellisuudessa hintojen nousuja voi suojautua etukortein. Niin se vain menee. Ei mua nyt haittaa niin paljon, jos joudun näyttämään kahta korttia kassalla. Jos joku mun ostostietoja kerää, niin siitä vain. Erikoista pelleilyä vaan tuntuu olevan niistä valittaminen. Se, kuinka paljon minä ostan meetwurstia tai kaljaa tuskin kiinnostaa ketään. Sen jälkeen kun suoramarkkinointi oikeasti menisi siihen suuntaan, että minulle/tai meidän perheelle tulisi jotain meidän perheelle segmentoitua markkinointia, olisin yllättynyt. Tämä on vähän sama asia kuin tuo Lex Nokia. Hirveä vouhotus asiasta, josta suurin osa ei tiedä yhtään mitään. Eihän siinäkään nyt tosiaan tulla mitään taloyhtiöiden sähköposteja urkkimaan! Onneksi nyt on vuosi 2009 eikä 1984. Toki se täytyy todeta, että hereillä pitää pysyä. Mutta onhan tuo liiallinen vouhotus naurettavaa.
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
KinZZa kirjoitti:Jos joku mun ostostietoja kerää, niin siitä vain. Erikoista pelleilyä vaan tuntuu olevan niistä valittaminen. Se, kuinka paljon minä ostan meetwurstia tai kaljaa tuskin kiinnostaa ketään. Sen jälkeen kun suoramarkkinointi oikeasti menisi siihen suuntaan, että minulle/tai meidän perheelle tulisi jotain meidän perheelle segmentoitua markkinointia, olisin yllättynyt.
Ja omasta näkökulmasta sekin olisi vain hyvä asia, parempi se on että kauppias tietää mitä minä ostan, että pitää ostamiani tuotteita aina varastossa. Ja jos sillä markkinointia ohjataan, niin mieluummin otan vastaan suoramarkkinointia aihepiireistä jotka minua kiinnostavat, kun sitä nyt tulevaa tasapaksua tavaraa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
kallekilponen kirjoitti:
Ja omasta näkökulmasta sekin olisi vain hyvä asia, parempi se on että kauppias tietää mitä minä ostan, että pitää ostamiani tuotteita aina varastossa.
... jolloin sun kehitykses pysähtyy, ku kauppias ei tajuu otta uutuuksia listalle.
kallekilponen kirjoitti:
Ja omasta näkökulmasta sekin olisi vain hyvä asia, parempi se on että kauppias tietää mitä minä ostan, että pitää ostamiani tuotteita aina varastossa.
... jolloin sun kehitykses pysähtyy, ku kauppias ei tajuu otta uutuuksia listalle.
Ennemmin pidän tutut hyvät tuotteet listoilla. Yeensä käy aina niin, että kun löytää hyvän tuotteen, sen valmistus lopetetaan jonkun uuden hienouden tieltä...ei kiitos.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
kallekilponen kirjoitti:
Ennemmin pidän tutut hyvät tuotteet listoilla. Yeensä käy aina niin, että kun löytää hyvän tuotteen, sen valmistus lopetetaan jonkun uuden hienouden tieltä...ei kiitos.
r.wagner kirjoitti:Asun Lidlin vieressä, joten onneksi ei tarvi käyttää viikoittain korttia. Tokmannin Kakkonen sanoi jossain, että etukortit vaan nostaa hintoja ja sen olen myös itse mutuna huomannut.
Näin toki voi olla mutta kannattaa muistaa se että noin sanoessaan Kakkonen todennäköisesti samalla myös harjoitti oman puulaakinsa markkinointiviestintää oma lehmä ojassaan eikä niinkään edustanut tilanteen objektiivista arvioijaa.
r.wagner kirjoitti:Asun Lidlin vieressä, joten onneksi ei tarvi käyttää viikoittain korttia. Tokmannin Kakkonen sanoi jossain, että etukortit vaan nostaa hintoja ja sen olen myös itse mutuna huomannut. Lidl on ilman etukorttiakin n10% peruskauppoja edukkaampi. Toki erikoisemmat ruoat pitää hakea muualta.
Ennemmin kyllä varastan ruokani kaupasta, kuin astun Lidl liikkeeseen. Moni tietenkin tahtoo perusteita miksi? Noh. Ko liike toimii laittomastija härskisti. Se on tyhmää maksaa liikaa ja siksi en Lidl:essä asio. K-market myy monesti tuotteita halvemmalla ja tämä korttijärjestelmä ei ainakaan tässä ole hintoja nostanut. Töissä olen ollut ko puljussakin ja hintatietoisuuteni on ajantasalla. Ei pahalla kuitenkaan, mutta en voi hyväksyä laillistettua laitonta toimintaa ko firmalta.
M.P.T kirjoitti:Ennemmin kyllä varastan ruokani kaupasta, kuin astun Lidl liikkeeseen. Moni tietenkin tahtoo perusteita miksi? Noh. Ko liike toimii laittomastija härskisti.
Saiskos tarkennusta että mitä laitonta ja härskiä Lidl tekee?
M.P.T kirjoitti:Ennemmin kyllä varastan ruokani kaupasta, kuin astun Lidl liikkeeseen. Moni tietenkin tahtoo perusteita miksi? Noh. Ko liike toimii laittomastija härskisti.
Googlaa Lidl ja ammattiliitto. Löytyy aika rumaa juttua. Suomessa tilanne on vissiin tätä nykyä parempi, kuin muutama vuosi sitten.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Ainakin omalla kohdallani työsopimuksia rukattiin ja koeaikoja pidenneltiin monesti (kesken sopimuksien). Yritettiin allekirjoittaa sopimuksen kumoavia sopimuksia ja kun irtisanominen tuli sitten...... Tunteja oli plussan puolella muutamien viikkojen edestä(onneksi niistä maksettiin). Omissa ruuissa piti olla ostoskuitit teipattuna tuotteisiin, koska tahdottiin varmistaa rehellisyys. Liikkeessä kävi toisesta liikkeestä palkattuja ostajia, jotka tekivät raportin kassataidoista. Vessassahan työajalla ei saanut käydä. Ei ainakaan minun aikanani. Tarjoustuotteita oli monesti vain pari (kamera, yms härpäke) Ennemmin olisin BB-Talossa tai vankilassa, koska niissäkin on ihmisarvoa enemmän. Joka päivä oli raportti sekunnin tarkkuudella sinun ruokatauoista ja kassallaolosta + hyllytyksistä. Kaikesta mahdollisesta oli tiedot. Monta kertaa oli päivän aikaan skannattu ja mikä on ollut skannattujen tuotteiden määrä per kassalla istuttu minuutti. Irtisanominen pamahti samana päivänä kun liitonlaput tulivat minulle. Kyllähän tästäkin tapeltiin aikoinaan ja minun piti tehdä kirjelmä ties kenelle tutkijalle irtisanomisesta. Kyllästyin ko vääntämiseen.
Nykyään, jos joku tuttu tai sukulainen ko liikkeessä käy, Niin hänet ripitän pitkällä saarnalla. Olen ollut monessa firmassa töissä ja missään ei ole ollut näin hävytöntä käytöstä. Silloin en ehtinyt liittyä liittoon, mutta nykyään olen liitossa. Enpä ole kyllä missään firmassa kuullut ripitystä ylitöistä pomolta (hän itsehän minun työlistat teki)
Välillä ruuissa ja päiväyksissä tuntui olevan kaikkea hämärää, jos vaikka vertaa kestävyyksiä K-kaupasta ostamiin tuotteisiin. Siellä on parituotettakin jotka heitetään roskiin 12-24kk parastaennen päiväystä. Monesti se on vähintään muutamistä päivistä muutamiin kuukausiin. Tämäkin luulisi herättävän jotain miettimistä monissa.
Suhtaudun peruspenseästi noihin isojen ketjujen kortteihin. Toki tommoinen plussakortti taskussa on, kun tuo lähin ruokakauppa nyt sattuu olemaan K-kauppa, ja lähin jättimarkettikin on sattumoisin cittari.
Ei nuo isojen ketjujen orjuutuskortit ja sitä kautta yhä etenevä/paheneva kaupan keskittyminen ole pitemmän päälle pelkästään hyvä asia. Ei minkään ketjun. Joku tuolla kehui osuuskuntamuotoisen jätin kortin hienoutta verrattuna toiseen pörssinoteerattuun jättiin, mutta senkin 'paremmuus' lienee tänä päivänä enempi illuusio, jota tietysti markkinoinnissa tietoisesti korostetaan. Se S-ketjukin on jo aika merkittävä, ellei jo isoin tekijä valtakunnan sisäisessä 'globalisaatiossa', missä kaikenlainen kauppa keskittyy ja kaikki muu kauppa kuivettuu ja kuolee pois, seurauksena koko väestön 'korttivankeus' yhteen isoon peluriin, sen ison ehdoilla. Sillä on jo huomattavaa valtaa monella isohkollakin paikkakunnalla, se voi jo sanella monista asioista, kuten kauppakeskuksien rakentamisista, kaupunkien keskustojen rakentamisista yms. lähinnä konsernin etua ajaen. Toisinaan jopa vastoin näennäisten 'omistajiensa' etua, tai ainakin tahtoa. Kotimaista omistusta ja työtäkään ei kannata korostaa liikaa, koska kaupan keskittyminen vähentää työpaikkoja pitemmän päälle, synnyttäen vain kourallisen osa-aikaisia matalapalkkaisia vuorotyöpaikkoja. Eikä rahankaan pysyminen kotimaassa saati kotimaakunnassa ole niin taattua. Osa rahoista on joka tapauksessa jo sijoitettu ja sidottu muualle. Keskusosuusliike harjoittaa vielä erikseen myös rahoitus- ja vakuutustoimintaa.
Aika moni tuntuu nykyään ummistavan silmänsä sekä globaalin että kansallisen globalisaation ja kaupan keskittymisen huonoille puolille, ja hyväksyvän mukisematta ja lyhytnäköisesti järjettömän isoiksi paisuvat kaupat, kauppa- ja kaupan keskittymät. Samalla kun lähikauppaverkko näivettyy, terveestä, työllistävästä ja turvallisesta lähituotannosta puhumattakaan. Nuo kortit ovat tosiaan ketjusta riippumatta nerokas konsti saada ihmiset auttamaan kaupan ja tuotannon keskittymisessä ihan vapaaehtoisesti. S-ketjunkin tapauksessa se korttiorjuuden tuomat edut eivät sittenkään taida olla kokonaisuuden kannalta niin merkittäviä, koska ruoan ja muiden päivittäistavaroiden hinta ei ole oleellisesti laskenut ajoista ennen bonuskortteja, eli ei niin kovin kaukaisessa menneisyydessä. Entisaikoina sentäs tuotteet olivat useammin kotimaisia kuin nyt, ja sekä rahasta että työpaikoista jäi isompi osa kotimaiseen kiertoon.
Niin ja se ketjujen joskus härski suhtautuminen pienempiin vähemmän teollisiin tavarantoimittajiin ja jättimarkettien tavaran tuhlaus ja poisheitto vain siksi että pitää olla kilometrin mittaiset makkarahyllyt sun muut aina täynnä ulkomailla valmistettua tavaraa - siinäpä vielä pari asiaa erikseen, joista voisi paasata, mutta menispä jo osittain OT:n puolelle.
Joka tapauksessa kannattaa joskus katsoa mallia kauhukuvista vaikka tuolta rapakon takaa, jossa tilanne kaupan keskittymisen ja halpahallisoitumisen osalta on jo pahempi ja nykyään kurjistuneempi kuin täällä. Kaikki ruoantuotantokin on tylyä teollisuutta, ja tuotteet sen mukaisia. Itse en haluaisi moista muovikuorista Walmart-h*lvettiä tänne, etukorteilla tai ilman. Tosin taitaapa olla jo myöhäistä äkistellä, kun se kakka on jo housussa täälläkin.
Itse ottaisin varmaan mieluiten kanta-asiakaskortin johonkin wanhanajan "maalaistavarakauppa"- tai kauppahalliketjuun, jossa kaikki tai suurin osa kunkin kaupan tai hallin tavaroista olisi luomua ja lähiruokaa, ja mahdollisimman paljon tuoretta ehtaa tavaraa, joka voisi olla peräisin suoraan tuottajilta ja paikallisilta valmistajilta, sesongin ja vuodenajan mukaan, ja mahdollisimman vähän prosessoituja teollisuustuotteita muovikoteloissa. Semmoisen "ketjun" kortissahan voisi sitten olla vaikka luotto-ominaisuus, jolla voisi ostaa tavaraa maksuajalla tai vaikka tilata jotain tiettyä tavaraa toisesta paikasta, lisäpalveluina kokkaus- ja säilytysohjeita uusavuttomille jne. Onhan noita yksityisten ihmisten ostorinkejä kait jo olemassa, mutta kunnon ruokakauppa olisi vielä parempi.
Muiden tavaroiden osalta mokomia kortteja ei nyt juuri tarvisikaan. Pelkkä luottokortti riittäisi, vaikka nyt Apple Store -ostoksia varten.
Ylempään tekstiin oli South Parkissa hyvä pätkä joskus kun Walmart? tuli kaupunkiin. Kävijöistä tuli kaupan orjia.
Mutta asiaan, vihreä kortti löytyy lompakosta. Ja onhan se kivaa kun joka kuun 10. päivä tulee hiukan takaisin ostoksista mitä on tullut ostettua, varsinkin kun paikallinen Prisma on huomattavasti halvempi kuin paikallinen Citymarket. Vaikka ostoskorin hinta ei huomattavasti eroa tee, tekee se mukavan eron jo esim. puolen vuoden aikana. Ja vielä kun lisää tähän tämän bonuksen minkä maksavat takaisin, tulee itselleni vihreästä etukortista se parempi. Ja kun lähipikkukauppakin on s-kauppa niin...
Minulla on Plussa-kortti, eikä muita. Se on Visa Electron -kortissani, koska tästä muutoksesta sai kai 15 euroa lahjakortteja K-kauppaan. Tätä korttia käytän, kun asioin Keskon kaupoissa. Aina toisinaan sieltä tulee se 5 euron lipuke tai jotain prosenttialennuslappuja. Ja tietysti Pirkka-lehti!
Ehkä S-kortti on "tehokkaampi", mutta tässä lähellä on ainoastaan Sale, joka on niin luokattoman huono kauppa, että kartan sitä ruton lailla. Prisma rakennetaan kohtapuoliin pienen matkan päähän, saas nähdä sitten, vaikuttaako se käyttäytymiseeni. Ehkä ei.
Olen meinaan asettanut SOK:n maltilliseen boikottiin, varsinkin ravintoloissa. Turun Osuuskaupalla on kauppatorin reunalla 4000 asiakaspaikkaa, kun yökerhot lasketaan mukaan. Yksityisten ja persoonallisten ravintoloiden on melko vaikea kilpailla tällaista mastodonttia vastaan. Ehkä näissä SOK:n ravintoloissa saa ihan hyvää ruokaa, siihenhän ei keittiö juuri voi vaikuttaa. Mahdollisimman paljon tulee puolivalmiina keskuskeittiöstä: kastikkeet, perunaviipaleet, vihannekset jne.
Osuuskaupan röyhkeästä tavasta nujertaa yrittäjät on ainakin huhuja, Turustakin. "Ellette myy ravintolaanne meille, teemme toimintanne mahdottomaksi." Tämä ravintola on tätä nykyä "vihreä". Tiedä sitten tarinan paikkaansapitävyydestä. Mutta se ei ole salaisuus, että moni kunnallispoliitikko istuu TOK:n edustajistossa, tämä ei voi olla vaikuttamatta esimerkiksi kaavoitukseen, kun Osuuskauppa etsii tilaa itselleen. Esimerkkinä vaikka se Prisma, joka tähän lähettyville nousee sekä tietysti se riivatun toriparkki, johon toki liittyy muitakin paikallisia "harmaita eminenssejä".
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Joo. Tämähän keskustelu lähti oikein mukavasti käyntiin. Se miksi minä käyn lidlissä on syitä kaksi: se on lähellä ja siellä on edullinen ruoka. Jostain luin että lidl ja Pam on sopinut kiistansa. Se miksi en tykää citymarketista tai prismasta. Syy: kallis ruoka, hinta kartelli ja jotain on aika pahasti voideltu kun s-kaupat ja alko on aina vierekkäin.
Maza kirjoitti:
Osuuskaupan röyhkeästä tavasta nujertaa yrittäjät on ainakin huhuja, Turustakin. "Ellette myy ravintolaanne meille, teemme toimintanne mahdottomaksi." Tämä ravintola on tätä nykyä "vihreä". Tiedä sitten tarinan paikkaansapitävyydestä. Mutta se ei ole salaisuus, että moni kunnallispoliitikko istuu TOK:n edustajistossa, tämä ei voi olla vaikuttamatta esimerkiksi kaavoitukseen, kun Osuuskauppa etsii tilaa itselleen. Esimerkkinä vaikka se Prisma, joka tähän lähettyville nousee sekä tietysti se riivatun toriparkki, johon toki liittyy muitakin paikallisia "harmaita eminenssejä".
Nuo kunnallispoliitikot ovat turkulaiset itse sinne äänestäneet, siis valtuustoon ja TOK:n edustajistoon.
Mulla on ensikäden tietoa toisenlaisesta tapauksesta: paikallinen S-kauppa halusi välttämättä ostaa paikallisen pienyrityksen tuoretuotteita, mutta yrittäjä ei halunnut myydä, määrä oli niin suuri, että lähes koko tuotanto olisi mennyt S-kauppaan. Molemmat ovat edelleen olemassa ja toimivat normaaliin tapaan. Eli mitään toiminnan vaikeutusta ei tehty.
Ja Touhon "orjuuttamiskortti" sanaa en ymmärrä, kyllä asiakas S-kortti taskussaan ihan itse kävelee siihen S-ryhmän myymälään ja itse valitsee tuotteet mitä ostaa. Ja jos ei ole siinä kaupassa, menee toiseen. Mitä orjuuttamista tuossa on?
Mikä vaihtoehto Touholla olisi tarjota tälle paikalliselle omistukselle ja työlle? Itse suosin mieluusti paikallisten pientuottajien tuotteita ja niitä saa S-ryhmän kaupoista mukavasti. Ja jos ei saa, osta sieltä mistä saa, esim. tuon ylläolevan esimerkin yrityksen omasta myymälästä.
Kauppakeskuksia tehdään varmasti ja jos kotimaiset ketjut eivät ole vahvoja, Walmart ja muut tulevat ja tekevät ne keskukset.
Mitkä hinnat nyt ovat oleellisesti laskeneet viimeisen 15 vuoden aikana? OK, puhelimet ja tietokoneet. Ja miksi ne: globalisaatio ja keskittyminen on niitä hintoja laskenut, on saatu volyymia nostettua.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
Joo. Tämähän keskustelu lähti oikein mukavasti käyntiin. Se miksi minä käyn lidlissä on syitä kaksi: se on lähellä ja siellä on edullinen ruoka. Jostain luin että lidl ja Pam on sopinut kiistansa. Se miksi en tykää citymarketista tai prismasta. Syy: kallis ruoka, hinta kartelli ja jotain on aika pahasti voideltu kun s-kaupat ja alko on aina vierekkäin.
Itse olen tullut tähän tulokseen, että halvin on citymarket ja Lidl tulee Citymarketin ja Prisman väliin. Keskon pienemmissä myymälöissäkin on monesti hyviä tarjouksia, mutta cittarissa on yleensä ne parhaimmat. Itse suosin Citymarkettia, mutta käyn eniten K-Super Marketissa. Ainoastaan sämpylät on pakko hankkia citymarketista ja muutama yogurtti välillä.
Prismassa ja S-kaupassa käyn aina välillä ostoksilla. Tankkauksen teen yleensä ABC asemalta, koska asun sen vieressä. Olisihan tuo Shell ja Teboil siinä vieressä myös, mutta ABC asemalle nokka kääntyy. Summarum.... Jos ABC olisi toisella puolella tietä ( Pohjoiseen ajettaessa vasemmalla) En kävisi ko asemalla. Sijainti ratkaisee yllättävän paljon. En mielellään lähde nelostiellä ajettaessa vasemmalle puolelle (pohjoisen suuntaan) Ostan kyllä silloin tällöin ruokaa ABC asemalta, koska silloin ei tarvitse käydä keskustassa ja säästää polttoaineessa.
Nyt laman ja pakkoloman aikana pitää tarkistaa vielä tarkemmin ruokaostokset, mutta edelleen en Lidl myymälään astu. Mielummin varastan kaupasta ja elän omantunnon kanssa. Erikoistuotteet ja muut sellaiset pois kopasta. Makaroonia ja puuroa kärry täyteen
Mitä tulee Kakkoseen ja Tokmanniin, koko Tokmanni on todella syvältä. Suuri osa tavaroista löytyy halvemmalla Prismasta tai Cittarista, vaikka Tokmanni on muka halpakauppa. Muutama hassu tuote on Tokmannilla kerrallaan oikeasti halpaa, ja ne onkin huomattavan usein loppu. Tokmannilta ei kannata ostaa mitään vertaamatta tuotteen hintaa muihin kauppoihin. Ja sitten Kakkonen kehtaa väittää että kortit nostavat hintoja. Ainakin Tokmanniin verrattuna ne pikemminkin laskevat.
Tällaiset kakkoset voivat mun puolestani vetää päähänsä sanonko minkä.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
M.P.T kirjoitti:Itse olen tullut tähän tulokseen, että halvin on citymarket ja Lidl tulee Citymarketin ja Prisman väliin. Keskon pienemmissä myymälöissäkin on monesti hyviä tarjouksia, mutta cittarissa on yleensä ne parhaimmat. Itse suosin Citymarkettia, mutta käyn eniten K-Super Marketissa. Ainoastaan sämpylät on pakko hankkia citymarketista ja muutama yogurtti välillä.
Prismassa ja S-kaupassa käyn aina välillä ostoksilla. Tankkauksen teen yleensä ABC asemalta, koska asun sen vieressä. Olisihan tuo Shell ja Teboil siinä vieressä myös, mutta ABC asemalle nokka kääntyy. Summarum.... Jos ABC olisi toisella puolella tietä ( Pohjoiseen ajettaessa vasemmalla) En kävisi ko asemalla. Sijainti ratkaisee yllättävän paljon. En mielellään lähde nelostiellä ajettaessa vasemmalle puolelle (pohjoisen suuntaan) Ostan kyllä silloin tällöin ruokaa ABC asemalta, koska silloin ei tarvitse käydä keskustassa ja säästää polttoaineessa.
Nyt laman ja pakkoloman aikana pitää tarkistaa vielä tarkemmin ruokaostokset, mutta edelleen en Lidl myymälään astu. Mielummin varastan kaupasta ja elän omantunnon kanssa. Erikoistuotteet ja muut sellaiset pois kopasta. Makaroonia ja puuroa kärry täyteen
Lidlissä ei juuri tule käytyä, kun se on puolentoista kilometrin päässä, mutta S-markettiin on 700m ja Saleen vielä vähemmän, K-kauppa on liikennevalojen takana tai toisella puolella kaupunkia, mutta kun etukorteista puhutaan, niin jos vertaa Yhteishyvän tuloa Plussa-tiedotteen tuloon, niin jälkimmäinen ei juuri yleensä kiinnosta, S-bonustiedote sen sijaan saa enemmän huomiota.
Repe Ruutikallo kirjoitti:Mitä tulee Kakkoseen ja Tokmanniin, koko Tokmanni on todella syvältä. Suuri osa tavaroista löytyy halvemmalla Prismasta tai Cittarista, vaikka Tokmanni on muka halpakauppa. Muutama hassu tuote on Tokmannilla kerrallaan oikeasti halpaa, ja ne onkin huomattavan usein loppu. Tokmannilta ei kannata ostaa mitään vertaamatta tuotteen hintaa muihin kauppoihin. Ja sitten Kakkonen kehtaa väittää että kortit nostavat hintoja. Ainakin Tokmanniin verrattuna ne pikemminkin laskevat.
Joillekin sopii S-kaupan valikoima ja toiselle K-kaupan, kolmannelle Lidlin - eri kaupparyhmittymissä hinnoitellaan eri tavoin, joten jotkut niistä omista tuotteista ovat edullisia toisessa kaupassa ja jotkut muut jossain toisesssa - tai vastaavasti kalliita. Sijaintikin tietysti vaikuttaa, reitin varrella olevaan kauppaan on niin paljon helpompi pistäytyä, kuin mutkan takana olevaan - kuten M.P.T toteaakin.
En tiedä tulisiko edullisemmaksi olla ilman vihreää korttia, kun viime kuusta S-tilille tuli kymppejä, olisiko pitänyt jättää kortti näyttämättä, vai miten asian vertaisi..?
Olen itse melkoisen huono taloudenpitäjä, mutta S-ketjun kortilla olen minäkin huomannut kertyvän miltei huomaamatta tilille senverran, kun isommat ostot pyrkii sinne keskittämään, että kerta toisensa jälkeen ilostuu kuukausitiedotetta katsoessa. Tässä myötävaikuttamassa se, että millloin vain mahdollista, tankkaan abc-kylmäasemalla, joka myös on lähin. Marraskuun tiedotteessa, joka helpoiten löytyi, bonusta vuoden alusta kertynyt peräti hiukan yli 300. Itsekin tässä nyt havahduin ihmettelemään, miten voikin olla noin suuri summa. Onkohan tuo oikein ollenkaan ? Täytyy ihan käydä miettimään, mitä suurempaa olisi viime vuonna ostettu. Peugeot-liikkeestä autoa ostettaessa tuli suurempi summa, mutta sekin jo edellisvuodelle. Ja kun kuitenkin käytetään myös K-ketjun kauppoja, lähi-Siwaa (jonne ei ole korttia, kun edellinen hävisi ja siitä ei tuntunut juurikaan hyötyä olevan) ja satunnaisesti myös Lidliä, josta ei meillä pahaa sanaa sanottavana.