Itse olen odottanut tuota Wavea kun kuuta nousevaa. Olen käynyt läpi kaiken mahdollisen materiaalin siihen liittyen mikä vain on vastaan tullut. Nyt päivän käytön jälkeen olen varmistunut siitä, että tämäntyyppinen ratkaisu tulee korvaamaan nykyiset sähköpostit, pikaviestimet, SMS-viestit ja jossakin vaiheessa normaalit puhelut. Waven tyylinen ratkaisu tulee haastamaan myös monet sosiaalisen median palvelut. Aika näyttää onko korvaaja ja haastaja Wave, sillä vielä tässä vaiheessa sitä on hyvin vaikea sanoa. Todella alkutekijöissä oleva Wave tuntuu hiukan tahmaavan ja siitä puuttuu aika monia tärkeitä ominaisuuksia, mutta vasta kahden vuoden kehityksen jälkeen tämä sallittakoon.
Waven pohjahan antaa todella laajat mahdollisuudet luoda omia sovelluksia. Olen kokoamassa muutaman jakson tutustumisvideoita Wavesta ja sen käytöstä tulevaisuudessa. Palataan niihin myöhemmin.
Useimmille käyttäjille Wave on tällä hetkellä melko turha ja se soveltuu käytännössä vaan TODO listojen ylläpitoon sekä dokumenttien muokkaamiseen ja tästä syystä moni voi pettyä ensikäytöllä siihen pahasti. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että Wave on vaan pohja minkä päälle muita sovelluksia kehitetään. Lisäksi kannattaa muistaa, että vaikka Wavesta on "julkaistu" jo preview versio se ei ole tarkoitettu vielä yleiseen käyttöön vaan kehitykseen ja käytettäväksi tulevaisuudessa. Tunnuksia kannattaa kysellä vain jos on aidosti kiinnostunut Waven (tai Wavelle) kehityksestä sillä tällaisenaan käyttöön se ei juuri tarjoa uutta.
Oli miten oli beta vaiheeseen tultaessa luulen, että Wavella on kaikki potentiaali korvata nykyinen sähköposti, sillä se on käytettävyyden kannalta aivan omaa luokkaansa. Ihmettelen suuresti jos tämä ei tule korvaamaan nykyistä sähköpostia ajan saatossa.
M.P.T kirjoitti:
Pystymmekö mekin jakamaan inviteitä sitten, jos kutsun olemme saaneet ja kirjaudumme ekaa kertaa sisään? Tiedä sitten milloin pääsemme sisään
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itse en ainakaan ole vielä päivän käytön jälkeen saanut tähän mahdollisuutta eli uskoakseni se ei ainakaan heti ole mahdollista.