Auton lämmitys
-
- Viestit: 2877
- Liittynyt: 20.11.2007 klo 17.17
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 25.2.2007 klo 20.20
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja pusta »
Ketään ei ole vielä estänyt lisäämästä miedoimmilla keleillä lähtöaikaan vaikkapa yhtä tuntia.matteus/2 kirjoitti:Eikös kaikissa nykytolpissa ole ajastus, ts. tolppaan syötetään lähtöaika ja ajastin antaa sähköä lämmittimelle sopivakseen katsoman ajan? Lämmitysaikaa ei voi siis itse määrätä ellei omaa bensalämmitintä tms. itsenäisesti toimivaa vekotinta.rok kirjoitti:Minkälaisia lämmitysaikoja lohkolämmittäjät ovat noudattaneet?
-
- Viestit: 1234
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 20.47
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
-
- Viestit: 4403
- Liittynyt: 3.1.2005 klo 14.37
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Mutta jos tolpan automatiikka antaa virtaa vain puolen tunnin ajan ennen asetettua lähtöaikaa, niin tunnin lisäajan ansiosta lämmitys ei ehdi edes alkaa.pusta kirjoitti:Ketään ei ole vielä estänyt lisäämästä miedoimmilla keleillä lähtöaikaan vaikkapa yhtä tuntia.matteus/2 kirjoitti:Eikös kaikissa nykytolpissa ole ajastus, ts. tolppaan syötetään lähtöaika ja ajastin antaa sähköä lämmittimelle sopivakseen katsoman ajan? Lämmitysaikaa ei voi siis itse määrätä ellei omaa bensalämmitintä tms. itsenäisesti toimivaa vekotinta.rok kirjoitti:Minkälaisia lämmitysaikoja lohkolämmittäjät ovat noudattaneet?
-
- Viestit: 1388
- Liittynyt: 6.3.2006 klo 0.17
- Paikkakunta: Tampere
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja frissy »
Noniin, eli sain viime viikolla Fiugen takaisin ja diagnoosi on, että ei mitään vikaafrissy kirjoitti:Tänään jääty syyläri ja moottorin lämmöt kattoon, nesteet pihalle jokaisesta rakosesta mitä löytyy...

http://cgronlund.posterous.com/
-
- Viestit: 732
- Liittynyt: 22.9.2006 klo 11.46
- Paikkakunta: Ylä-Savo
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja tsip »
Olen onnistunut tuossa kahdestifrissy kirjoitti:Noniin, eli sain viime viikolla Fiugen takaisin ja diagnoosi on, että ei mitään vikaafrissy kirjoitti:Tänään jääty syyläri ja moottorin lämmöt kattoon, nesteet pihalle jokaisesta rakosesta mitä löytyy...Oli kait vain jäätynyt ja pukkasi nesteet pihalle korkista. Pahvit säily ehjänä, joten on the road again! Phew.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Uudet nesteet sisään ja tarkistaa, vuotaako mistään kuumana niin silläpä se. Ja talvisin vähän eristystä syylärin eteen ettei paukahda jäähän. Se on se ajoviima, joka sen jäätää...
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
- Viestit: 45
- Liittynyt: 25.2.2007 klo 20.20
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja pusta »
Käyttämässäni tolpassa asetetaan kuinka monta tuntia lähtöön on ja se menee päälle kaksi tuntia ennen lähtöä. Jos en halua lämmittää kahta tuntia niin lisään lähtöaikaani vaikkapa sen yhden tunnin. No ajattelin kaikkien tolppien toimivan samalla tavalla kuin omani kun "yleistettiin" "Eikös kaikissa nykytolpissa ole ajastus"matteus/2 kirjoitti:Mutta jos tolpan automatiikka antaa virtaa vain puolen tunnin ajan ennen asetettua lähtöaikaa, niin tunnin lisäajan ansiosta lämmitys ei ehdi edes alkaa.pusta kirjoitti:Ketään ei ole vielä estänyt lisäämästä miedoimmilla keleillä lähtöaikaan vaikkapa yhtä tuntia.matteus/2 kirjoitti:Eikös kaikissa nykytolpissa ole ajastus, ts. tolppaan syötetään lähtöaika ja ajastin antaa sähköä lämmittimelle sopivakseen katsoman ajan? Lämmitysaikaa ei voi siis itse määrätä ellei omaa bensalämmitintä tms. itsenäisesti toimivaa vekotinta.rok kirjoitti:Minkälaisia lämmitysaikoja lohkolämmittäjät ovat noudattaneet?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Viestit: 193
- Liittynyt: 21.4.2007 klo 1.33
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja Kumiko »
On sattunut päiviä jolloin auto on ollut (LÄMMITYKSESTÄ HUOLIMATTA) niin kohmeessa että on ihan turha toivoakkaan lähtöä maantielle.
Taitaa olla lämmitysjohdossa jotain vikaa kun en huomaa mitää eroa lämmityksessä olleessaa autossa ja ei lämmityksessä olleessa, jääpuikko joka tapauksessa.
Ja bussit kouluun edestakaisin on 14 euroa! Hyi hitsinpitsi. Mieluummin jään kotiin. (huom. 30€ kun tankkaa niin pääsee 2 viikkoa kouluun edestakaisin).
Pelkkä autokatoskin olisi herkkua, mutta kun ei meidän rivitalo yhtiössä sellaista olekaan.
- iPad mini 32 GB Wi-Fi Black
- MacBook Pro Retina 15" 2,2 GHz Intel Core i7 / 16 GB / SSD 250 GB
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tai sitten lämppärissä itsessään. Tai pistorasiassa/ajastimessa.Kumiko kirjoitti:Taitaa olla lämmitysjohdossa jotain vikaa kun en huomaa mitää eroa lämmityksessä olleessaa autossa ja ei lämmityksessä olleessa, jääpuikko joka tapauksessa.
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
-
- Viestit: 25497
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 15.24
- Paikkakunta: Oulu
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 11.3.2005 klo 8.28
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja Fllen »
Samase täällä; auto käyntiin ja aamutoimilleEvilPet kirjoitti:Meikä lämmittää autoja niin että lyön auton käyntiin aina noin varttia ennen lähtöä. Näin edistän ilmaston lämpenemistä, jottei tulevaisuudessa tarvitsisi tehdä näin. Lisäksi tämä kuluttaa vitusti autoja, jonka ansiosta voin perustella auton vaihtamisen todella usein!
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Oon kyl sitä mieltä että auton "tyhjäkäyntilämmitys" kuormittaa autoa ja luontoa vähemmän kuin pakkasstartti ja samantien moottoritielle tai kiivaaseen ruuhkaliikenteeseen. Ja akkusta se käynnistys kiinni on, ei öljyistä. Jos syksyllä muistanu huoltaa ja tarvittaessa vaihtaa akun ni ei pitäis olla mitään hätää käynnistyksen suhteen koko talvena huolimatta siitä onko auto tolpassa vai ei; laiskasti käynnistyvä -> akku huoltoon/vaihtoon. Pistetään nyt omalta osalta topikkiin liittyen, ettei mee ihan ohi; ainaku mahdollista auto tolpassa noin 1h ennen käyttöä lämpötilasta riippumatta. Toi siis ihan sillä että normaalisti aamuisin valmistautuminen lähtöön kestää tuon ajan.
-
- Viestit: 7042
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 10.00
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 1388
- Liittynyt: 6.3.2006 klo 0.17
- Paikkakunta: Tampere
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja frissy »
Jeps, viimahan sen jäädytti, mutta vielä pitää selvittää, että millä ihmeellä minä tuonne saan jonkun viimaesteen, koska kylmä ilma vedetään puskurin aukoista, eikä mistään selvästä maskista. Saas nähdä minkälainen palapeli tulee...
Oma opiskeluautoni (fiat uno, 1.1l -83v) palveli minua hyvin pohjanmaan pakkasissa aikoinaan. Viikko putkeen -27-30c ja lähti ekalla käyntiin. Lohkaria ei edes ollut ja en ollut käyttänyt autoa siihen viikkoon. Noin 5m2 kokoinen alue auton takana oli tosin täysin musta, mutta naapurin ilme oli kyllä näkemisen arvonen kun sen Jetta oli 4h tolpassa ja jouduin antamaan sille apuvirtaa ennen kuin se hörähti

Se, ei tosin ikinä jäätynyt. Tosin uskoisin syyn olevan siinä, että olin vaihtanut nesteiden lämmönjohtavuuden puhtaaseen pakkaskestävyyteen, joten nesteet oli ainakin vahvat
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://cgronlund.posterous.com/
-
- Viestit: 6634
- Liittynyt: 24.12.2004 klo 14.18
- Paikkakunta: Turku
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Mä oon sun idoli!EvilPet kirjoitti:Meikä lämmittää autoja niin että lyön auton käyntiin aina noin varttia ennen lähtöä. Näin edistän ilmaston lämpenemistä, jottei tulevaisuudessa tarvitsisi tehdä näin. Lisäksi tämä kuluttaa vitusti autoja, jonka ansiosta voin perustella auton vaihtamisen todella usein!
-
- Viestit: 3568
- Liittynyt: 9.12.2007 klo 21.10
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja Hepo »
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
- Viestit: 1417
- Liittynyt: 25.11.2007 klo 15.08
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja jjari »
Miks turha?Hepo kirjoitti:Sisälämppäriä en enää käytä ihan turha kapistus bensa autossa.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
- Viestit: 25497
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 15.24
- Paikkakunta: Oulu
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja Erño »
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Niin, miksi turha? Osta uusi pieni bensaturbo niin lämpöä ei kovin äkkiä pukkaa sisälle.jjari kirjoitti:Miks turha?Hepo kirjoitti:Sisälämppäriä en enää käytä ihan turha kapistus bensa autossa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja hatey »
(eikä sukattomia varpaksiakaan niin palele esilämmitetyssä autossa)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
- Viestit: 3568
- Liittynyt: 9.12.2007 klo 21.10
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Tjaa, mulla onkin iso bensaturboSherukka kirjoitti:Niin, miksi turha? Osta uusi pieni bensaturbo niin lämpöä ei kovin äkkiä pukkaa sisälle.jjari kirjoitti:Miks turha?Hepo kirjoitti:Sisälämppäriä en enää käytä ihan turha kapistus bensa autossa.

Mulla auto lämpenee kohtuu nopeasti, jos lohkolämmitin on ollut päällä. Ja mieluummin kärsin kylmyydestä kun virittelen sen sisälämmittimen kanssa. Meillä ei saa olla töissä päällä, enkä kotona kovin mielellään paria tuntia laita ajastimella lämmittämään sisätilanlämmitintä, jos lohkolämppärille haluan tuon ajan lämmittää, kun kuitenkin ite maksan sähkölaskun. Yleensä unohdan kytkeä sen vieläpä pois päältä. Lisäksi noilla sisälämmittimillä kosteus tiivistyy auton sisärakenteisiin, koska sitä ilma ei kierrä ulko sisälle ja sisältä ulos. Tuo taas nopeuttaa auton sisärakenteiden ennenaikasta ruostumista, vaikkei ehkä nyt ole iso ongelma. Varmaan ikkunatkin huurtuu sisältä tuolloin helpommin (mutua). Jonkunlainen tulipalo riski noissa voi olla vikaantuessaa, vaikka sulakkeen pitäisi katkaista virta.
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
- Viestit: 28342
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itsellä myös ja lämpenee ihan järkyttävän hitaasti, työmatkalla on ihan turha odottaa lämmintä ilmaa. Ilman sisälämppäriä ei saisi ikipäivänä ikkunoita auki ja paleltuisi itsekin.Hepo kirjoitti:Tjaa, mulla onkin iso bensaturboSherukka kirjoitti:Niin, miksi turha? Osta uusi pieni bensaturbo niin lämpöä ei kovin äkkiä pukkaa sisälle.jjari kirjoitti:Miks turha?Hepo kirjoitti:Sisälämppäriä en enää käytä ihan turha kapistus bensa autossa.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Viestit: 8622
- Liittynyt: 27.7.2007 klo 16.10
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Diesel pököteissä (myös pienissä) on ainakin vastukset joten lämpöä tulee tosi nopeasti. Tästä kyllä ei ikinä mainita missään jota olenkin vähän ihmetellyt että miksi ei?kallekilponen kirjoitti:Itsellä myös ja lämpenee ihan järkyttävän hitaasti, työmatkalla on ihan turha odottaa lämmintä ilmaa. Ilman sisälämppäriä ei saisi ikipäivänä ikkunoita auki ja paleltuisi itsekin.Hepo kirjoitti:Tjaa, mulla onkin iso bensaturboSherukka kirjoitti:Niin, miksi turha? Osta uusi pieni bensaturbo niin lämpöä ei kovin äkkiä pukkaa sisälle.
-
- Viestit: 25624
- Liittynyt: 12.1.2008 klo 9.57
Re: Auton lämmitys
Viesti Kirjoittaja hatey »
Yllätys: Sinne sisätilanlämppärinpiuhallekin voi laittaa ajastimen, niin ei puhku siellä kahta tuntia. Ja sama tulipaloriski on myös lohkolämppärissä. kuten kaikissa sähköhärpäkkissä.Hepo kirjoitti: Mulla auto lämpenee kohtuu nopeasti, jos lohkolämmitin on ollut päällä. Ja mieluummin kärsin kylmyydestä kun virittelen sen sisälämmittimen kanssa. Meillä ei saa olla töissä päällä, enkä kotona kovin mielellään paria tuntia laita ajastimella lämmittämään sisätilanlämmitintä, jos lohkolämppärille haluan tuon ajan lämmittää, kun kuitenkin ite maksan sähkölaskun. Yleensä unohdan kytkeä sen vieläpä pois päältä. Lisäksi noilla sisälämmittimillä kosteus tiivistyy auton sisärakenteisiin, koska sitä ilma ei kierrä ulko sisälle ja sisältä ulos. Tuo taas nopeuttaa auton sisärakenteiden ennenaikasta ruostumista, vaikkei ehkä nyt ole iso ongelma. Varmaan ikkunatkin huurtuu sisältä tuolloin helpommin (mutua). Jonkunlainen tulipalo riski noissa voi olla vikaantuessaa, vaikka sulakkeen pitäisi katkaista virta.

Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit