Just. Eiköhän käypästä öljyä löydy vähän joka paikasta. Ja pidä sitten huoli, ettei se öljy pääse koskaan loppumaan, siinä on sen moottorin kriittisin paikka. Veikkaan, että kilometriä et ilman sitä öljyä pääse, ennen kuin tulee kallis stoppi.tuomaril kirjoitti:Skootterissani on tuorevoitelujärjestelmä. Eli lisätäänkö sinne öljy-säiliöön vain jotain 2-Tahtiöljyä mitä myydään vaikka Motonetissä? Olen vielä aika käsi näiden asioiden kanssa.
Mopotopic
-
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Jos ei mopon käsikirjassa kerrota mikä on suositeltava öljy (mitä ihmettelen, ettei kerrottaisi) niin kannattaa käydä kysymässä mopoliikkeessä. Nykykoneet osaavat olla aika ronkelia käyvän öljyn suhteen. Mutta loppujen lopuksi, kylä kaikki nykyöljyt, jotka ovat skoottereiden moottoreille tehty pitäisi käydä. Mutta silti, käy ihan oikeassa mopokaupassa kysymässä.tuomaril kirjoitti:Skootterissani on tuorevoitelujärjestelmä. Eli lisätäänkö sinne öljy-säiliöön vain jotain 2-Tahtiöljyä mitä myydään vaikka Motonetissä? Olen vielä aika käsi näiden asioiden kanssa.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Mopotopic
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Syy: Jaettu omaksi ketjukseen
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Luulis että noissa on joku varoitusvalo tuon öljyn loppumisen suhteen. Mutta ei välttämättä. Oi niitä aikaoja, PV-susukin satulan alla oli juuri sopiva kolo litran kaksitahtiöljypullolle ja siitä aina lorautettiin tankkiin ennen tankilla käyntiä.KunkkuJ kirjoitti:Just. Eiköhän käypästä öljyä löydy vähän joka paikasta. Ja pidä sitten huoli, ettei se öljy pääse koskaan loppumaan, siinä on sen moottorin kriittisin paikka. Veikkaan, että kilometriä et ilman sitä öljyä pääse, ennen kuin tulee kallis stoppi.tuomaril kirjoitti:Skootterissani on tuorevoitelujärjestelmä. Eli lisätäänkö sinne öljy-säiliöön vain jotain 2-Tahtiöljyä mitä myydään vaikka Motonetissä? Olen vielä aika käsi näiden asioiden kanssa.
-
On tuossa minunkin skobassa öljyvarotusvalo, mutta en ajatellut jättää öljyn lisäämistä niin myöhään että se syttyy.Jamac kirjoitti:Luulis että noissa on joku varoitusvalo tuon öljyn loppumisen suhteen. Mutta ei välttämättä. Oi niitä aikaoja, PV-susukin satulan alla oli juuri sopiva kolo litran kaksitahtiöljypullolle ja siitä aina lorautettiin tankkiin ennen tankilla käyntiä.KunkkuJ kirjoitti:Just. Eiköhän käypästä öljyä löydy vähän joka paikasta. Ja pidä sitten huoli, ettei se öljy pääse koskaan loppumaan, siinä on sen moottorin kriittisin paikka. Veikkaan, että kilometriä et ilman sitä öljyä pääse, ennen kuin tulee kallis stoppi.tuomaril kirjoitti:Skootterissani on tuorevoitelujärjestelmä. Eli lisätäänkö sinne öljy-säiliöön vain jotain 2-Tahtiöljyä mitä myydään vaikka Motonetissä? Olen vielä aika käsi näiden asioiden kanssa.

-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Kyllä niissä on se varoitusvalo, mutta entäs sitten kun se menee rikki? Taas kerran on pakko todeta, että kyllä ennen vanhaan kaikki oli paremmin. Kun se öljy sekoitettiin siihen tankkiin, ei moottoriin voinut päästä "raakaa" bensaa.Jamac kirjoitti: Luulis että noissa on joku varoitusvalo tuon öljyn loppumisen suhteen. Mutta ei välttämättä. Oi niitä aikaoja, PV-susukin satulan alla oli juuri sopiva kolo litran kaksitahtiöljypullolle ja siitä aina lorautettiin tankkiin ennen tankilla käyntiä.
-
Re: Mitä teit juuri äsken?
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Eikös tämä kysymys kuuluisi tähän ketjuun?tuomaril kirjoitti:Skootterissani on tuorevoitelujärjestelmä. Eli lisätäänkö sinne öljy-säiliöön vain jotain 2-Tahtiöljyä mitä myydään vaikka Motonetissä? Olen vielä aika käsi näiden asioiden kanssa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Juu, olisihan se sopinut sinne paremmin. En muistanut että tuollainenkin ketiju on olemassa.Kain kirjoitti:Eikös tämä kysymys kuuluisi tähän ketjuun?tuomaril kirjoitti:Skootterissani on tuorevoitelujärjestelmä. Eli lisätäänkö sinne öljy-säiliöön vain jotain 2-Tahtiöljyä mitä myydään vaikka Motonetissä? Olen vielä aika käsi näiden asioiden kanssa.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Re: Mitä teet juuri nyt?
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Onko jotain haasteita?tuomaril kirjoitti:Yritän perehtyä skootterin ylläpidon ihmeelliseen maailmaan.
-
Tässä olen ihmetellyt seuraavia asioita:Hieno kirjoitti:Onko jotain haasteita?tuomaril kirjoitti:Yritän perehtyä skootterin ylläpidon ihmeelliseen maailmaan.
- Kuinka monta km pääsee yhdellä säiliöllisellä öljyä?
- Minkälaista öljyä sinne lorautetaan?
- Mitä muita vaihdettavia nesteita skobassa on?
- Kuinka usein pitää tehdä ns."perushuolto" skoballe?
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Etkö sä vieläkään ole lukenut sitä maniskaa? Pientä vaivannäköä nyt hei...tuomaril kirjoitti:Tässä olen ihmetellyt seuraavia asioita:
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Joo jotai 2T öljyä Motonetistä tai jostai huoltsikalta. Ite käyttäny aina jotai nesteen 2T öljyä. Ja iha huoletta sen sinne asti voi jättää kunnes valo syttyy ja sitten vasta lisäillä, mutta kannattaa tosiaan olla varovainen ettei kokonaa pääse loppumaa, koska se on sitte matkan loppu melko nopeasti.tuomaril kirjoitti:Skootterissani on tuorevoitelujärjestelmä. Eli lisätäänkö sinne öljy-säiliöön vain jotain 2-Tahtiöljyä mitä myydään vaikka Motonetissä? Olen vielä aika käsi näiden asioiden kanssa.
-
Olen lukenut sen läpi. En saanut sieltä muuta tietoa kuin että skobaani suositellaan Castrol Formula TTS-öljyä. Menen huomenna metsästämään tuota öljyä Motonetistä. Jos juuri tuota kyseistä öljyä ei löydy niin jotkut samantapaiset öljyt kelpaanevat?mercury kirjoitti:Etkö sä vieläkään ole lukenut sitä maniskaa? Pientä vaivannäköä nyt hei...tuomaril kirjoitti:Tässä olen ihmetellyt seuraavia asioita:
-
En suosittelisi odottamaan sitä valoa.... ei ole suuri vaiva lisäillä silloin tällöin, kuin ajaa riskillä ja ihmetellä syttyykö valo ajoissa.TR8 kirjoitti:Joo jotai 2T öljyä Motonetistä tai jostai huoltsikalta. Ite käyttäny aina jotai nesteen 2T öljyä. Ja iha huoletta sen sinne asti voi jättää kunnes valo syttyy ja sitten vasta lisäillä, mutta kannattaa tosiaan olla varovainen ettei kokonaa pääse loppumaa, koska se on sitte matkan loppu melko nopeasti.tuomaril kirjoitti:Skootterissani on tuorevoitelujärjestelmä. Eli lisätäänkö sinne öljy-säiliöön vain jotain 2-Tahtiöljyä mitä myydään vaikka Motonetissä? Olen vielä aika käsi näiden asioiden kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja iDock »
Kysyt myyjältä ja vaikka kerrot sen skobasi mallin. Myyjä osaa kyllä suositella oikeanlaista öljyä.tuomaril kirjoitti:Olen lukenut sen läpi. En saanut sieltä muuta tietoa kuin että skobaani suositellaan Castrol Formula TTS-öljyä. Menen huomenna metsästämään tuota öljyä Motonetistä. Jos juuri tuota kyseistä öljyä ei löydy niin jotkut samantapaiset öljyt kelpaanevat?mercury kirjoitti:Etkö sä vieläkään ole lukenut sitä maniskaa? Pientä vaivannäköä nyt hei...tuomaril kirjoitti:Tässä olen ihmetellyt seuraavia asioita:
Perusjuttuihin kuuluu, että testaat jarrujen sekä valojen toiminnan aina, ennen kuin lähdet ajelemaan. Eli siitä se lähtee.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Onko siellä kirjassa mitään esim. 25w-40?tuomaril kirjoitti:Olen lukenut sen läpi. En saanut sieltä muuta tietoa kuin että skobaani suositellaan Castrol Formula TTS-öljyä. Menen huomenna metsästämään tuota öljyä Motonetistä. Jos juuri tuota kyseistä öljyä ei löydy niin jotkut samantapaiset öljyt kelpaanevat?mercury kirjoitti:Etkö sä vieläkään ole lukenut sitä maniskaa? Pientä vaivannäköä nyt hei...tuomaril kirjoitti:Tässä olen ihmetellyt seuraavia asioita:
Liittyen öljyyn?
-
Ei löydy tuollaisia merkintöjä.Hieno kirjoitti:Onko siellä kirjassa mitään esim. 25w-40?tuomaril kirjoitti:Olen lukenut sen läpi. En saanut sieltä muuta tietoa kuin että skobaani suositellaan Castrol Formula TTS-öljyä. Menen huomenna metsästämään tuota öljyä Motonetistä. Jos juuri tuota kyseistä öljyä ei löydy niin jotkut samantapaiset öljyt kelpaanevat?mercury kirjoitti:Etkö sä vieläkään ole lukenut sitä maniskaa? Pientä vaivannäköä nyt hei...tuomaril kirjoitti:Tässä olen ihmetellyt seuraavia asioita:
Liittyen öljyyn?
-

-
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
tuomaril: Mikä on muuten skobasi malli?Hieno kirjoitti:^ Sitten olet saanut skootterin jossa tuli mukana erittäin paska ohjekirja.
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Ohjekirjassa lukee vain että "Käytä ainoastaan 2-Tahtiselle moottorille tarkoitettua öljyä".Hieno kirjoitti:^ Sitten olet saanut skootterin jossa tuli mukana erittäin paska ohjekirja.
-
Viesti Kirjoittaja Kain »

-
- iPhone 12 Pro - 128 Gt
-
Sittenhän tuo on helppoa: Kippaat sinne täyssynteettistä 2-T munkkirasvaa, sitähän tuo Castrolin formula TTS on myös. Mutta älä mitään halvinta essoextraa sinne laita. 2-T kone vinkuu niin isoilla kierroksilla, että öljyn suhteen on turha sniiduilla.tuomaril kirjoitti:Ohjekirjassa lukee vain että "Käytä ainoastaan 2-Tahtiselle moottorille tarkoitettua öljyä".Hieno kirjoitti:^ Sitten olet saanut skootterin jossa tuli mukana erittäin paska ohjekirja.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka