jpsuominen kirjoitti:Nemesis kirjoitti:
Eli widgetit olisi sellainen uudistus, joka laukaisisi iOS:in stratosfääriin kun kyse on toiminnallisuudesta? Kun olen lukenut näitä kommenttejä, niin niistä saa sellaisen käsityksen että iOS on auttamattoman vanhentunut. Mutta nyt siis kyse on lähinnä widgeteistä?
iOS ongelmat:
- Widgettien tms. puute, kaikki käyttäjälle tärkeä informaatio on jemmattu.
No en nyt tiedä, että kaikki tieto on jemmattu. Yhdellä sormen liikkeellä minä näen minulle tulleet viestit, puhelut, sähköpostit, säätiedot, sovelluksista tulleet viestit, kalenterin...
- Epäyhtenäinen ilme ja hajanainen käyttöliittymä, kaikki on jonkun apsin takana jotka näyttävät kaikki ihan erilaisilta ja joiden käyttölogiikka ei ole kovinkaan yhtenäinen
Appsien toiminnassa on tietenkin eroja, mutta noinhan se on kaikissa laitteissa ja tietokoneissa. Ja en nyt tiedä että mitä ajat takaa. Vai olisiko ratkaisu tähän ne widgetit, jolloin sovellusta ei välttämättä tarvita?
- Huono tai olematon integraatio kolmannen osapuolen palveluihin, tosin tätä kai taas parannettiin iOS6:ssa?
Tässä iOS:issa on parantamisen varaa. Juu, hard-coded tuki löytyy esim. Twitterin ja Facebookin kanssa, mutta itse toivoisin jonkinlaista API:ia, jolla kaikki sovellukset pääsisivät tähän kiinni. Vähän kuin WP:n "Contracts"-feature (muistaakseni).
Jos minulta kysyttäisiin, että mitkä ominaisuudet pitäisi tuoda OS X:stä iOS:iin, niin ne olisi Dashboard (eli widgetit), Mission Control (sovellusten välillä vaihtaminen) ja Services (eli keskenään juttelevat sovellukset).