No nyt meni jakeluunLuigi Benzini kirjoitti:Latinasspa hyvinkin. eikä ne siellä mitään Latinaa puhunu vaan Romaakuriton kirjoitti:Että missä olitLuigi Benzini kirjoitti: ... Latinassa olin vaihto-oppilaana vuoden.
Abscessus profundus.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja -Scorpio- »
Ekassa viestissä mainittiin : kielitaito on hyväksi joka suhteessaRiina kirjoitti:Kielitaito.....hmmm.......mä saan ainakin kieleni rullalleJa muita hauskoja temppuja myös
![]()
Okei, tais mennä nyt täysin OT. Mulla kun vaan on niin ihmeellinen olotila
Englanti hyvä, ruotsi surkea, ranskaa vähän
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Eikös tuo ollut niitä jänniä perinnöllisyysjuttuja samoin kun ne korvannipukat ja silmien värit...Riina kirjoitti:Kielitaito.....hmmm.......mä saan ainakin kieleni rullalle
Riina kirjoitti:Okei, tais mennä nyt täysin OT
Viesti Kirjoittaja Riina »
Niinpäs lukikin, ihmettelin vaan kun kukaan ei oo juurikaan kehunut osaamistaan kuin et englanti loistava jne..... No ehkä niitä ei sitten tänne kehtaa kirjoitella. Vois saada vaikka porttikiellon-Scorpio- kirjoitti:Ekassa viestissä mainittiin : kielitaito on hyväksi joka suhteessa![]()
![]()
Viesti Kirjoittaja Riina »
Anniel kirjoitti:Eikös tuo ollut niitä jänniä perinnöllisyysjuttuja samoin kun ne korvannipukat ja silmien värit...Riina kirjoitti:Kielitaito.....hmmm.......mä saan ainakin kieleni rullalle![]()
Jatketaan OT:tä ja kysytään miksi sanotaan OT-keskustelussa tapahtuvaa OT-kirjoittelua? Jos matematiikassakin kaksi negatiivista kumoaa toisensa niin onko tämä nyt sitten ONTOPIC?![]()
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Nyt olen ilkeä - suomea kannattaisi opiskella lisää. Suomen kielessä kun kielet kirjoitetaan pienellä.-Scorpio- kirjoitti:mitä kieliä puhut?
Itse puhun Suomea (heh), Englantia, hitusen Japania ja vähän Norjaa.
Japania haluaisin opiskella enemmänkin sekä Norjaa myös, Ruotsia en koskaan koulussa oppinut, en osaa Ruotsista edes kymmentä sanaa![]()
Viesti Kirjoittaja amanita »
Havaitsen hymyillen sanomani leviävän foorumilla ja saaneeni apujoukkoja taisteluun "kaiuttimien" ja muunkin oikeakielisyyden puolesta!Miklu kirjoitti: Nyt olen ilkeä - suomea kannattaisi opiskella lisää. Suomen kielessä kun kielet kirjoitetaan pienellä.Ihme, ettei mode Amanita ole asiaan puuttunut.
Ei ole tainnut vielä ehtiä.
Viesti Kirjoittaja Hostikka »
Näinhän se meneeAnniel kirjoitti:Eikös tuo ollut niitä jänniä perinnöllisyysjuttuja samoin kun ne korvannipukat ja silmien värit...Riina kirjoitti:Kielitaito.....hmmm.......mä saan ainakin kieleni rullalle![]()
Jatketaan OT:tä ja kysytään miksi sanotaan OT-keskustelussa tapahtuvaa OT-kirjoittelua? Jos matematiikassakin kaksi negatiivista kumoaa toisensa niin onko tämä nyt sitten ONTOPIC?![]()
Viesti Kirjoittaja frissy »
Viesti Kirjoittaja frissy »
Viesti Kirjoittaja Kumiko »
Viesti Kirjoittaja To_Ok »
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Sopivaa häkellystä saa aikaan myös käyttämällä "katso merta" -hokemaa tarvittaessa. Ihan suomalaisittain vain äännät painokkaasti. Teho on taattu. Per favore.Teppo Tulppu kirjoitti:Molto grazie! <:o)
Jaha, asia onkin jo noussut esille. "Katso" ei kyllä tarkoita ahteria, sana kirjoitetaan "cazzo" ja se on erittäin käytetty ja ääntyy tasan samalla tavalla, siksi päät kääntyvät. Se on hieman asia kuin "vi**u" -sana suomessa, mutta maskuliininen vastinpari on kyseessä. Jos lisäät siihen vielä merta-sanan (merda = pa**ka) kyse ei ole kyllä kieliopillisesti hyvästä lauseesta vaan kahdesta perättäisestä efektiivisestä substantiivista.Kumiko kirjoitti:. Ja osaan yhden kirosanan Italiaksi xDD "KATSO!" Aika hyvittavaa että tuollainen sana tarkoittaa Italiassa per****:ttä
Aika mahtia kun suomalaisturistit menee jossain esim. Roomassa ja katsovat vaikka jotain kunnioitettu patsasta xD "Hei! Katso tuota!" ja osoittaa vielä sormella niin vitsit paikalliset varmaan kattoo xD Voin sanoa että kokemusta on x)
Viesti Kirjoittaja iElla »
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Englannissa on liikaa sanoja. Miten sitä voi oppia vaikka milloin pitää käyttää sanoja scold, upbraid, berate, revile, vituperate, rail, reprimand, reprove, rebuke, jne. Ne kun kaikki menee suunnilleen samaan kategoriaan moittia/sättiä. Taannoin uudessa maailmassa asuessani tulin huvin vuoksi keränneeksi tällaisia listoja sanoista, joista ei erkkikään tiedä mitä käytetään milloinkin.iElla kirjoitti:Tosin, Briteissä käyneenä voin sanoa, että englanti on sen verran rikas ilmaisukieli, että vielä on paljon opittavaa ...