Voimia painia painonpudotuksen kanssa!
Kesän laihdutukset
Sana on (melkein) vapaa.
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tehokkain laihdutus on hidas painon pudotus ja uusien ruokailutapojen opettelu sekä runsas liikunta. Nopea ja suuri pudotus ei ole laisinkaan terveellistä elimistölle. Oma painoindeksi ollut aina alle 22, geeneilläkin lienee osansa lihomattomuuteen.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
lemantra
Viesti Kirjoittaja lemantra »
Minä taasen en ymmärrä kesällä laihuttamista. Silloin istutaan terassilla, rannalla, puistoissa yms. juodaan olutta, viiniä, siiderä ja ehkä vähän vahvempaaki. Syödään grillissä tehtyä ruokaa, hiillosmakkaraa, yms. Eli kaikki elämän parhaat hedonismin välineet. Syksyllä sitte ku on yön yksinäisyydet päälle ja tarttee pedin lämmitystä tai mitä milloinkin, nii voi taas panostaa taas itteensä. Korjatkaa jos oon väärässä.
Joitain mäkkejä ollut. iBook -> MacBook ->iMac + 3G iPhone Elisan liittymällä
-
masamainio
Viesti Kirjoittaja masamainio »
There there, näinhän tuo mennee...amanita kirjoitti:Tehokkain laihdutus on hidas painon pudotus ja uusien ruokailutapojen opettelu sekä runsas liikunta. Nopea ja suuri pudotus ei ole laisinkaan terveellistä elimistölle. Oma painoindeksi ollut aina alle 22, geeneilläkin lienee osansa lihomattomuuteen.
Itse keikun indeksin alarajalla (19-20), ja on täysi työ pitää paino ylhäällä. Koko päivän saa syödä ihan sikana, että pysyy paino kurissa.
Urheilu on kallista, kun menee koko opintotuki ruokaan
iMac G5 20" I 2.1GHz I 1.5Gt I Seagate 300GB
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB
MacBook White 2.0GHz I 2Gt
iPhone 4 16GB
-
sami81
Viesti Kirjoittaja sami81 »
amanita kirjoitti:Tehokkain laihdutus on hidas painon pudotus ja uusien ruokailutapojen opettelu sekä runsas liikunta. Nopea ja suuri pudotus ei ole laisinkaan terveellistä elimistölle. Oma painoindeksi ollut aina alle 22, geeneilläkin lienee osansa lihomattomuuteen.
ei toi mikän niin nopea painon purotus ole jos mää olen koko viime kesästä lähtien olen purotanut painoa eli aika kauvan on kestänyt tää mun pudotus
Apple iMac 20 intel Core 2 Duo 4gb + iPhone 3G S 16 GB +
My Book 500 gb Western Digital
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Oli yleinen kommentti, eikä sun painonpudotuksen kesto oikein tullut ilmi. Hienoa joka tapauksessa edistymisesi.sami81 kirjoitti:amanita kirjoitti:Tehokkain laihdutus on hidas painon pudotus ja uusien ruokailutapojen opettelu sekä runsas liikunta. Nopea ja suuri pudotus ei ole laisinkaan terveellistä elimistölle. Oma painoindeksi ollut aina alle 22, geeneilläkin lienee osansa lihomattomuuteen.
ei toi mikän niin nopea painon purotus ole jos mää olen koko viime kesästä lähtien olen purotanut painoa eli aika kauvan on kestänyt tää mun pudotus
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
-
sami81
Viesti Kirjoittaja sami81 »
amanita kirjoitti:Oli yleinen kommentti, eikä sun painonpudotuksen kesto oikein tullut ilmi. Hienoa joka tapauksessa edistymisesi.sami81 kirjoitti:amanita kirjoitti:Tehokkain laihdutus on hidas painon pudotus ja uusien ruokailutapojen opettelu sekä runsas liikunta. Nopea ja suuri pudotus ei ole laisinkaan terveellistä elimistölle. Oma painoindeksi ollut aina alle 22, geeneilläkin lienee osansa lihomattomuuteen.
Apple iMac 20 intel Core 2 Duo 4gb + iPhone 3G S 16 GB +
-
Toveri Kaimapoikani
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
Maaginen indeksiluku 30 lähestyy. Painoindeksi ei tosin kerro koko totuutta.masamainio kirjoitti:There there, näinhän tuo mennee...amanita kirjoitti:Tehokkain laihdutus on hidas painon pudotus ja uusien ruokailutapojen opettelu sekä runsas liikunta. Nopea ja suuri pudotus ei ole laisinkaan terveellistä elimistölle. Oma painoindeksi ollut aina alle 22, geeneilläkin lienee osansa lihomattomuuteen.
Itse keikun indeksin alarajalla (19-20), ja on täysi työ pitää paino ylhäällä. Koko päivän saa syödä ihan sikana, että pysyy paino kurissa.
Urheilu on kallista, kun menee koko opintotuki ruokaan
-
grafiitti
Viesti Kirjoittaja grafiitti »
Onnittelut sami81:lle sitkeydestä! Varmasti tuolla menolla pystyt jatkamaankin tavoitteeseesi.
Itsekin tiputtelin keväällä kiloja, jotka tarjoutuvat kesäherkkujen myötä takaisin. Lujana saa olla. Painoindeksi on nyt perinteisin menetelmin laskettuna 22, mutta ostamani vaaka näyttää suurempaa lukua. Olen atleetti, josta nopeasti saa kotletin, ja luulenkin, ettei punnitusvälineeni huomioi sisäistä schwarzeneggeriani.![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Itsekin tiputtelin keväällä kiloja, jotka tarjoutuvat kesäherkkujen myötä takaisin. Lujana saa olla. Painoindeksi on nyt perinteisin menetelmin laskettuna 22, mutta ostamani vaaka näyttää suurempaa lukua. Olen atleetti, josta nopeasti saa kotletin, ja luulenkin, ettei punnitusvälineeni huomioi sisäistä schwarzeneggeriani.
-
Anniel
Re: Kesän laihdutukset
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Nostellaampa tätäkin ketjua ylöspäin.
On nimittäin aika taas tarkastaa talven aiheuttamat tuhot ja ottaa askelia kohti kesäkuntoa. Omaan kroppaan on kertynyt vähän liikaakin turhaa painolastia ja siitä olisi nyt tarkoitus päästä eroon, mielellään mahdollisimman nopeasti mutta silti mahdollisimman terveellisesti ja ennen kaikkea pysyvästi. Tavoitteena -15 kg kesään mennessä.
On nimittäin aika taas tarkastaa talven aiheuttamat tuhot ja ottaa askelia kohti kesäkuntoa. Omaan kroppaan on kertynyt vähän liikaakin turhaa painolastia ja siitä olisi nyt tarkoitus päästä eroon, mielellään mahdollisimman nopeasti mutta silti mahdollisimman terveellisesti ja ennen kaikkea pysyvästi. Tavoitteena -15 kg kesään mennessä.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
maxima
Viesti Kirjoittaja maxima »
Oma tavoitteeni ei ole mitattavissa kiloissa vaan peilikertoimella. Parin(sadan) oluen verran mahaa pois ja muutamat vatsalihakset tilalle niin voi ottaa rantalentistä ilman paitaa.Anniel kirjoitti:Nostellaampa tätäkin ketjua ylöspäin.
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mä olen päätellyt että kymmenisen kiloa ainakin tarttis nyt saada pois.. Painoa on nyt niukka yli sata kiloa. Jos jaksaa pitää kirjaa kaikesta syödystä, niin http://www.fineli.fi/ sivuilla linkki "Ruokakori" on aika kätevä (tosin www-teknisesti hiukan alkeellinen). Laitat siihen mitä olet syönyt ja se laskee kaikki mahdolliset ja mahdottomat kalorit ja vitahivenet mitä ruuasta olet sitten saanut.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
tsip
Viesti Kirjoittaja tsip »
En ole jaksanut ottaa stressiä ylimääräisistä kiloista. Paitsi sitten kun ne alkavat haitata elämistä. Viime aikoina joutui taas toteamaan, että sairastaminen tuppaa nostamaan painoa ja niitä tässä koitetaan karistaa. Kymmenisen kiloa olisi toiveissa karistaa, mieluummin enemmän niin nivelet kestäisivät paremmin. Ruokavaliota vähän muutettiin ettei enää syödä pelkkää ruisleipää vaan nälän yllättäessä pitää tehdä ruokaa ja leipänä on näkkileipää ainoastaan. Lisänä hieman sopivaa liikuntaa 2-3 kertaa viikossa (vesijuoksua, ratsastusta, kävelyä). Hiki taitaa tulla ainoastaan saunassa ja satulassa. Siihen pitäisi ehkä puuttua mutta kun ajattelin, että olisi ehkä parasta ensin kasvattaa kuntoa opettelemalla tekniikkaa kipeytymisen välttämiseksi niin sitten liikunta ei tuntuisi niin vastenmieliseltä ja sitä jaksaisi ja haluaisi jatkaa. Kesän tullen voi ohjelmaan liittää myös pyöräilyn, siinäkin voi aika ajoin tulla hiki. Vesijuoksua voin suositella kaikille selkävaivaisille, varsinkin jos vikaa on lannerangan tuntumassa.
Olen ollut varmaan aina ylipainoinen, keikkunut siellä painoindeksin ylärajoilla. Aiemmin siitä naputettiin mutta nyt, ihme kyllä, ei lääkäri eikä fysioterapeutti puuttuneet sanallakaan koko asiaan
Ei minua ne liikakilot ole haitanneet, yliliikkuvat nivelet ja notkeus ovat kompensoineet lihavuutta aika tavalla.
PS. Karppaus ei sovi kaikille, ei siis kannata väkisin sitäkään kokeilla niin kuin ei kaikkia muitakaan dieettejä.
Olen ollut varmaan aina ylipainoinen, keikkunut siellä painoindeksin ylärajoilla. Aiemmin siitä naputettiin mutta nyt, ihme kyllä, ei lääkäri eikä fysioterapeutti puuttuneet sanallakaan koko asiaan
PS. Karppaus ei sovi kaikille, ei siis kannata väkisin sitäkään kokeilla niin kuin ei kaikkia muitakaan dieettejä.
WYSIWTF
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
ossy
Viesti Kirjoittaja ossy »
YouDiet Widget
Tuo vissiin perustuu painonvartijoiden pistehässäkkään. Samantapasen ohjelman avulla laskeskelin jokunen vuosi sitten, ettei päivän sapuskat ylitä 30p (noin. 1800kcal) / päivä. 10v aikana kerääntyneet ylimääräset 25kg sai kyytiä noin puolessa vuodessa.
Suurin apu tosta oli, että ohjas syömään terveellisempää ruokaa. Pakastepizzat vaihtu lihakaalilaatikkoon, limut light versioihin ja sitä rataa. Kun oli "pakko" pysyy ton 30 alla, niin väkisinkin piti syödä vähärasvasempaa sapuskaa
Tuo vissiin perustuu painonvartijoiden pistehässäkkään. Samantapasen ohjelman avulla laskeskelin jokunen vuosi sitten, ettei päivän sapuskat ylitä 30p (noin. 1800kcal) / päivä. 10v aikana kerääntyneet ylimääräset 25kg sai kyytiä noin puolessa vuodessa.
Suurin apu tosta oli, että ohjas syömään terveellisempää ruokaa. Pakastepizzat vaihtu lihakaalilaatikkoon, limut light versioihin ja sitä rataa. Kun oli "pakko" pysyy ton 30 alla, niin väkisinkin piti syödä vähärasvasempaa sapuskaa
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka