Mikä itseisarvo se on, että puvun on oltava laadukas? Jos pukua todella käyttää harvoin, on tilaisuus tuskin sellainen, jossa yleisön huomio kiinnittyy hirveästi juuri oman puvun laatuun (lue: hautajaiset, häät).jjari kirjoitti:Minä. Itä-helsingistä. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.redhat kirjoitti: Jos tarvitsee pukua kerran tai kaksi vuodessa, kuinka moni on valmis sijoittamaan + 300 euroa?
No Espoolaiset tietysti mutta tavalliset kansalaiset.
Junttimaisinta mitä tiedät
-
Re: Junttimaisinta mitä tiedät
Viesti Kirjoittaja deissi »
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Riippuu sukulaisista. Kyllä kuule muutama sukulainen katsoo päästä varpaisiin pukeutumiseni. Toisaalta ei minunkaan puvuntakki ole mitään priimaa, mutta maksoihan se 330€ ja se on paljon. Oikein mittojen mukaan tehtiin Suomessa, mutta nyt on massu kasvanut, että toivottavasti kukaan ei kuole ihan heti. Häihin yms en suostu enää menemään, koska menen vain hautajaisiin nykyään. Omiin häihin menen, jos sellainen pimu löytyydeissi kirjoitti:Mikä itseisarvo se on, että puvun on oltava laadukas? Jos pukua todella käyttää harvoin, on tilaisuus tuskin sellainen, jossa yleisön huomio kiinnittyy hirveästi juuri oman puvun laatuun (lue: hautajaiset, häät).jjari kirjoitti:Minä. Itä-helsingistä. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.redhat kirjoitti: Jos tarvitsee pukua kerran tai kaksi vuodessa, kuinka moni on valmis sijoittamaan + 300 euroa?
No Espoolaiset tietysti mutta tavalliset kansalaiset.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eikös junttimaista ole juuri toisten arvostelu, kiusaaminen ja toisen moittiminen.
-
Tuo on häviäjän puhetta.M.P.T kirjoitti:
Eikös junttimaista ole juuri toisten arvostelu, kiusaaminen ja toisen moittiminen.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Minä arvostelen avoimesti kaikkia ympärilläni, mitäs kyselevät mielipidettäni. Kiusaa en ja moitin vain aiheesta.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Whig »
Voisi tulla äkkiä täällä töissä sanomista jos hiippailisin sandaalit jalassa ilman sukkia :-D Eli sukat on sandaaleissa lähes jokaisena työpäivänä.M.P.T kirjoitti:Rakkaat ystävät. Mitä pahaa on, jos sandaaleissa on sukat? Turvakenkä sandaaleissa ne on mukavuus tekijä? Itse isken sukat sandaaleihin näin kylminä ilmoina.
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Su-s-u-su-sukat s-a-sa-sa-sandaaleissa.Whig kirjoitti:Voisi tulla äkkiä täällä töissä sanomista jos hiippailisin sandaalit jalassa ilman sukkia :-D Eli sukat on sandaaleissa lähes jokaisena työpäivänä.M.P.T kirjoitti:Rakkaat ystävät. Mitä pahaa on, jos sandaaleissa on sukat? Turvakenkä sandaaleissa ne on mukavuus tekijä? Itse isken sukat sandaaleihin näin kylminä ilmoina.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
-
Se että tupakoiko vai ei on jokaisen oma valinta.lsippu kirjoitti:1) Tupakointi 2) Röökaaminen 3) Tupruttelu
Se että joku tekee oman valinnan tupakoida, ei riitä tekemään hänestä junttia.
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Kuinka moni tupakoitsija on valmis itse maksamaan tupakoinnista johtuvat terveydenhoitokulut? Jos maksaa itse se ei ole junttia, jos ne maksetaan mun verorahoilla se on junttia.Kain kirjoitti:Se että tupakoiko vai ei on jokaisen oma valinta.lsippu kirjoitti:1) Tupakointi 2) Röökaaminen 3) Tupruttelu
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
/V
-
Ja saman syssyyn vois laitta vanhukset, vihannekset, spurgut ja alle 18-vuotiaat.vinouma kirjoitti:Eiköhän alkoholi ja liikalihavuus ole yhtä suuri ongelma. Kuka maksaa heidän hoitokulunsa?
/V
-
Humalahakuinen juominen on junttia kuin myös oman kunnon ja hyvinvoinnin laiminlyöminen. Jokainen, joka omista laiminlyönneistä johtuen saa terveydellisiä ongelmia, saisi maksaa niiden hoidon itse. Tietenkään sitä ei tule tapahtumaan mutta se onkin jo toinen asia.vinouma kirjoitti:Eiköhän alkoholi ja liikalihavuus ole yhtä suuri ongelma. Kuka maksaa heidän hoitokulunsa?
/V
Vanhuus ei johdu omasta laiminlyönnistä.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Puhumattakaan siivouskustannuksista, kun puupäät heittelevät niitä tumppejansa mihinkä sattuu. Tupakoitsijat voisivat myös ottaa muut ihmiset huomioon, ja poltella poissa järkevien ihmisten lähettyviltä.jjari kirjoitti:Kuinka moni tupakoitsija on valmis itse maksamaan tupakoinnista johtuvat terveydenhoitokulut? Jos maksaa itse se ei ole junttia, jos ne maksetaan mun verorahoilla se on junttia.Kain kirjoitti:Se että tupakoiko vai ei on jokaisen oma valinta.lsippu kirjoitti:1) Tupakointi 2) Röökaaminen 3) Tupruttelu
Jos ajatellaan nykynuorisoa, niin tupakointi harvemmin on kenenkään oma valinta. Ainakin haluaisin uskoa etteivät nuoret oikeasti ole niin tyhmiä, että kaikesta nykyisestä informaatiosta huolimatta aloittavat tupakoinnin vain siksi ettei ole muutakaan tekemistä.
Totuus on, että tupakointi aloitetaan lähinnä sosiaalisen paineen vuoksi ja halusta kuulua joukkoon. Moni haluaa myös tehdä vaikutusta vastakkaiseen sukupuoleen, mutta tyhmyydellä ei tehdä vaikutusta kuin toiseen yhtä idioottiin.
Junttimaisinta mitä tiedän on seistä jonkun yläasteen luona tien reunalla näytillä polttelemassa tupakkaa, ja räkimässä nurkat täyteen. Jos se tupakki on kerran niin hyvää, niin miksi syljeskellä sitä p*askan makua pois suusta.
-
/V
-
Se on minusta junttimaista, että tupakoitsijoitten pitää maksaa niin perhanasti veroja polttamisesta ja ei-juntit tulevat haukkumaan, kun tupakointi on ihan takapuolesta ja siitä ei ole mitään hyötyä.jjari kirjoitti:Kuinka moni tupakoitsija on valmis itse maksamaan tupakoinnista johtuvat terveydenhoitokulut? Jos maksaa itse se ei ole junttia, jos ne maksetaan mun verorahoilla se on junttia.Kain kirjoitti:Se että tupakoiko vai ei on jokaisen oma valinta.lsippu kirjoitti:1) Tupakointi 2) Röökaaminen 3) Tupruttelu
Eikö se muka ole junttimaista, että väestön keski-ikä nousee ja sinun pitää maksaa siitä?
-
Jos toi oli mulle tarkoitettu niin etkö osaa lukea?vinouma kirjoitti:Kyllä maksakirroosi ja sepelvaltimotauti voi tulla ihan terveillekkin ihmisille. Pitäisikö kaikkien maksaa omat hoitokulunsa itse?
/V
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Eikös se ole junttimaista, että useista työpaikoista/kouluista tehdään savuttomia ja viedään samalla tupakkakopit pois.theinonen kirjoitti: Puhumattakaan siivouskustannuksista, kun puupäät heittelevät niitä tumppejansa mihinkä sattuu. Tupakoitsijat voisivat myös ottaa muut ihmiset huomioon, ja poltella poissa järkevien ihmisten lähettyviltä.
Ennen ne kätevä siivota pois yhdestä paikasta pois, muttei nykyään.
Tyhmyyteen ei ole lääkettä.theinonen kirjoitti: Jos ajatellaan nykynuorisoa, niin tupakointi harvemmin on kenenkään oma valinta. Ainakin haluaisin uskoa etteivät nuoret oikeasti ole niin tyhmiä, että kaikesta nykyisestä informaatiosta huolimatta aloittavat tupakoinnin vain siksi ettei ole muutakaan tekemistä.
Eläkööt omissa harhakuvitelmissaan, kunnes kohtaavat todellisuuden.
Se parantaa, ellei jopa tapa.
Siis heillä ei ole oma tahto mukana, kun ottavat ensimmäisen sauhun keuhkoihinsa?theinonen kirjoitti: Totuus on, että tupakointi aloitetaan lähinnä sosiaalisen paineen vuoksi ja halusta kuulua joukkoon. Moni haluaa myös tehdä vaikutusta vastakkaiseen sukupuoleen, mutta tyhmyydellä ei tehdä vaikutusta kuin toiseen yhtä idioottiin.
Onneksi on sentään oma tahto lopettaa se, jos ei huvita polttaa. Jos ei nyt, niin myöhemmin.
Ainahan voi sanoa:"Ei kiitos, en polta."
Tupakkayskä. (köh, köh.)theinonen kirjoitti: Junttimaisinta mitä tiedän on seistä jonkun yläasteen luona tien reunalla näytillä polttelemassa tupakkaa, ja räkimässä nurkat täyteen. Jos se tupakki on kerran niin hyvää, niin miksi syljeskellä sitä p*askan makua pois suusta.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Mutta kaikista juntein on ihminen joka nillittää muiden elintavoista ja kyttää muita. Tätä juntteutta voi vielä lisätä itkemällä jostain "yhteiskunnalle aiheutuvista kustannuksista" *yhyy*.jjari kirjoitti:Humalahakuinen juominen on junttia kuin myös oman kunnon ja hyvinvoinnin laiminlyöminen. Jokainen, joka omista laiminlyönneistä johtuen saa terveydellisiä ongelmia, saisi maksaa niiden hoidon itse. Tietenkään sitä ei tule tapahtumaan mutta se onkin jo toinen asia.vinouma kirjoitti:Eiköhän alkoholi ja liikalihavuus ole yhtä suuri ongelma. Kuka maksaa heidän hoitokulunsa?
/V
Vanhuus ei johdu omasta laiminlyönnistä.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
Valitettavan moni ihminen käyttäytyy kuin aivoton zombie eikä ajattele omilla aivoillaan. On helpompi mennä virran mukana kuin uida vastavirtaan, ja helpompi sanoa kyllä kuin ei. Eiköhän nuo uskontoketjutkin aikalailla todista sen, että ihmisen vapaa tahto riippuu paljolti siitä minkälaisen kasvatuksen on saanut. Jos ei nuorena tarvitse käyttää omia aivojaan ei niitä osaa käyttää sitten vanhempanakaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita ,että ihminen olisi tyhmä vaan sitä ettei osaa hyödyntää olemassa olevia resurssejaan.Kain kirjoitti: Siis heillä ei ole oma tahto mukana, kun ottavat ensimmäisen sauhun keuhkoihinsa?
Onneksi on sentään oma tahto lopettaa se, jos ei huvita polttaa. Jos ei nyt, niin myöhemmin.
Siihen, että sanoisi "Ei kiitos en polta" tarvittaisiin luonteenlujuutta ja selkärankaa joka valitettavasti puuttuu nykynuorilta kokonaan. Tupakointia ei kannata edes aloittaa, koska sen lopettaminen myöhemmin on huomattavasti vaikeampaa jos siitä pääsee tulemaan opittu tapa.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Minun perusoikeuksiini kuluu raitis hengitysilma, enkä ymmärrä sitä että jollain juntilla on oikeus pilata se. Vetäköön ilmaa vaikka pillillä piippumiehen ahterista mutta ei julkisilla paikoilla, parvekkeilla eikä kaduilla. Enhän minäkään kuse näiden junttien aamukahviin vaikka mieleni tekeekin.Kain kirjoitti: Se että joku tekee oman valinnan tupakoida, ei riitä tekemään hänestä junttia.
-
Se että he aloittavat tupakoinnin nuorena, niin ei tarkoita, etteivätkö he tiedä vanhempina mitä siitä koituu myöhemmin.theinonen kirjoitti:Valitettavan moni ihminen käyttäytyy kuin aivoton zombie eikä ajattele omilla aivoillaan. On helpompi mennä virran mukana kuin uida vastavirtaan, ja helpompi sanoa kyllä kuin ei. Eiköhän nuo uskontoketjutkin aikalailla todista sen, että ihmisen vapaa tahto riippuu paljolti siitä minkälaisen kasvatuksen on saanut. Jos ei nuorena tarvitse käyttää omia aivojaan ei niitä osaa käyttää sitten vanhempanakaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita ,että ihminen olisi tyhmä vaan sitä ettei osaa hyödyntää olemassa olevia resurssejaan.Kain kirjoitti: Siis heillä ei ole oma tahto mukana, kun ottavat ensimmäisen sauhun keuhkoihinsa?
Siihen, että sanoisi "Ei kiitos en polta" tarvittaisiin luonteenlujuutta ja selkärankaa joka valitettavasti puuttuu nykynuorilta kokonaan. Tupakointia ei kannata edes aloittaa, koska sen lopettaminen myöhemmin on huomattavasti vaikeampaa jos siitä pääsee tulemaan opittu tapa.
Kun ne tiedostavat tupakoinnin vaarat ja jatkavat siitä huolimatta, niin he samalla hyväksyvät tupakoinnin haitat omasta tahdostaan.
En ole vielä nähnyt kenenkään pakottavan tupakoimaan väkipakolla.
Ja siinä olet oikeassa, että tupakointi on joillekin enemmän tapa.
Kuulen aika usein lopettaneilta, että he menevät ruokailun jälkeen terassille/parvekkeelle ja kaivelevat taskujaan.
Kyllä se ajan myötä loppuu.
-
Mitäs muutakaan ne julkiset paikat ovat?lsippu kirjoitti:Minun perusoikeuksiini kuluu raitis hengitysilma, enkä ymmärrä sitä että jollain juntilla on oikeus pilata se. Vetäköön ilmaa vaikka pillillä piippumiehen ahterista mutta ei julkisilla paikoilla, parvekkeilla eikä kaduilla. Enhän minäkään kuse näiden junttien aamukahviin vaikka mieleni tekeekin.Kain kirjoitti: Se että joku tekee oman valinnan tupakoida, ei riitä tekemään hänestä junttia.
Siis sinne saa mennä julkisesti vain tiettyjä ihmisiä?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Eniten minua ihmetyttää, kun joissain julkisella paikoilla on tupakointi kielletty.
Esim. Joittenkin kerrostaloasuntojen sisäpihat ja jotkut puistot.
Ja ulkona tupakointi parvekkeella ei ole minun tietääkseni ole kiellettyä?
Sisällä tupakoinnin sentään ymmärtää paloturvallisuuden kannalta.
-
/V
-
Mutta autoista on sentään edes jotain hyötyä. Sauhuttelijoista ei. Sauhuttelu syö tehokasta työaikaa monella tavalla.vinouma kirjoitti:Raitis ilma my ass. Noi autot päästelevät ilmoille miljuuna kertaa enemmän sontaa kuin joku random sauhuttelija!
/V
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Mutta ruuhkassa odottaminen ei syö ollenkaan työaikaa?Erño kirjoitti:Mutta autoista on sentään edes jotain hyötyä. Sauhuttelijoista ei. Sauhuttelu syö tehokasta työaikaa monella tavalla.vinouma kirjoitti:Raitis ilma my ass. Noi autot päästelevät ilmoille miljuuna kertaa enemmän sontaa kuin joku random sauhuttelija!
/V
Ja vähän kummastuttaa kun vertaat autoja ihmisiin.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka