Jes ja näin se menee vuotuisen flunssarokotteen kanssa… pitää uusia joka vuos jos haluaa suojaa.
Kyl tää tilanne on ihan älytön! pienen jääräpäisen -rokotevastaisen ihmisryhmän takia laitetaan yhteiskunta kiinni 3 viikoksi. Eli kaikki säppiin siksi että suojellaan tätä idiooottilaumaa, nyt hiton isoilla kustannuksilla.
Elinkeinotoiminta monella taas rajoitettu ja nää ”nettiasiantuntijat” kehtaakin huutella tuol palstoilla vielkin kuinka turhaa on ottaa rokote…. Faaak me! Pitäis lähettää ne rokottamattomat jonnekkin saarelle eristyksiin, vähintään sairaalahoito heille maksulliseksi - syynä itse aiheutettu vakava taudinmuoto.
Voisko olla että omicroniin liittyy vielä sen verran epävarmuustekijöitä, ettei tässä varsinaisesti suojella pelkästään rokottamattomia? Tähän mennessä tulleet tiedot vaikuttavat ymmärtääkseni sekä lupaavilta että huolestuttavilta, kuorrutettuna annoksella "tarvii lisää tietoa".
Jotenkin absurdia miten nopeasti kaikenlainen disinformaatio leviää, vaikka koskaan ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhtä hyvää mahdollisuutta etsiä tietoa. Mutta koska ihmisellä on sisäänrakennettu taipumus kaikenlaiseen hörhöilyyn, tiedon helppo saatavuus toimii usein päin vastoin kuin toivoisi. Sillä kauhujutut, tuntematon uhka-pelottelut, mysteerit ja salaliittoteoriat vasta leviävätkin. Usein näissä on vieläpä mukana hippunen totuutta, mikä tekee niistä uskottavampia siinäkin tapauksessa kun tietoa tulkitaan väärin tai suoranaisesti vääristellään.
En tiedä onko vain huonoa tuuria, mutta tiedän peräti kaksi tällaista tapausta. Mukana on sekä pelkoa sivuvaikutuksista että uskoa rokotteisiin lisätyistä mikrosiruista. (Eri asia sitten mistä he kuvittelevat löytyvän niin paksuja rokotusneuloja, että niiden kautta saa tuutattua sekä sirun että virtalähteen, eihän ihmisiä muuten saa vahdittua mikrosirulla yhtä helposti kuin vaikka kännykän, maksukortin tai matkakortin kautta. Edes Kiinassa.) Toinen sai pari päivää sitten koronatartunnan mutta selvinnee ikänsä puolesta (todennäköisesti) vähällä - mikä saa hänet epäilemättä entistä vakuuttuneemmaksi siitä ettei tauti ole ongelma.
Edelleen asia jota en ymmärrä: korkean tartuntavaaran paikat (9) saavat olla auki ja matalan tartuntavaaran (1-2) suljettiin heti. Tämä on niin totaalista paskaa ettei tosikaan. Voimakkaan lobbauksen tulosta toki, mutta ei tällaisessa tapauksessa pitäisi etujärjestöjen keulia yhtään. Tässä hallitus on mokannut pahasti.
Mielestäni soteporukan rokotuspakko on ihan jees ja tarpeellinen, mutta kansaa sen ei pidä koskaan koskea.
Sanotaan ettei tyhmyydellä ole rajoja. On sillä: Kanada ja Meksiko.
Ottamatta nyt kantaa itse rajoituksiin hallinto-oikeus perustaa päätöksensä THL:n räkäindeksiin, jolla ei ole tieteellistä pohjaa. Samaan kompastui jo kertaalleen hallituskin oikeuskansleri Pöystin uinuessa. Jumppaisin sydämeni kylläisyydestä vielä kun voi.
Tulihan se mokoma sieltä jostain taloon sisälle asti. Kaksi tänään yllättäen positiivisen PRC-testituloksen saanutta on pyörinyt nurkisssa jouluviikosta alkaen. Olivat kahdella rokotuksella liikkeellä. Testissä sunnuntain lennon, ei minkään oireiden takia.
Oma kolmen rokotuksen tila tulee nyt sitten koetelluksi.
Se on paras keino. Ei kai täyttä immuniteettia voi saada. Kolme rokotusta ja sairastettu tauti antavat parhaan suojan. Tää omikron kannattaa ottaa. Se on niin mieto ja leviää nopeasti, ettei sitä voida kuitenkaan estää. Se on ihan typerä ajatus. Ja vaikka omikronin saisikin pidettyä vielä jotenkuten aisoissa, seuraava variantti on vielä tehokkaampi. Ja sitä seuraava. Ja sitä. Ja sitä. Ja sitä. Se ei lopu ennen kuin kaikki ovat sen sairastaneet. Ei silloinkaan, mutta hiipuu pikkuhiljaa merkityksettömäksi. Siksi tämä sulkupolitiikka on typerää ja sotii itseään vastaan tällä hetkellä.
Muttamutta, sulkupolitiikalla suojellaan vanhoja ja raihnaisia, ehkäistään terveydenhuollon kyykkääminen ja pelataan aikaan kolmosten kattavuuden nostamiselle.
Itse olen ajatellut venyttää henkilökohtaista omikronimoitumistani mahdollisimman kauan. Ensin pitäisi päästä jonosta kolmannelle piikille ja jossain vaiheessa tulee lääkkeitä, joilla voi hoitaa vaikeaan muotoon sairastuneita.
En ole koskaan pitänyt itseäni varsinaisesti onnekkaana ja näissä arpajaisissa ei ole kivoja voittoja
Eilisessä Hesarissa oli juttu siitä, että parhaimman suojan tällä hetkellä antaa kolme rokotusta ja sairastettu tauti. "Superimmuniteettina" sitä siinä kuvailtiin
maffe88 kirjoitti: ↑2.1.2022 klo 14.15
Itse olen ajatellut venyttää henkilökohtaista omikronimoitumistani mahdollisimman kauan. Ensin pitäisi päästä jonosta kolmannelle piikille ja jossain vaiheessa tulee lääkkeitä, joilla voi hoitaa vaikeaan muotoon sairastuneita.
En ole koskaan pitänyt itseäni varsinaisesti onnekkaana ja näissä arpajaisissa ei ole kivoja voittoja
Itsellänihän on se hyvä (ja huono) puoli, että olen 0-. Se antaa ilmeisesti hieman ylimääräistä suojaa olla sairastumatta virustauteihin.
Rokotetutkimuskeskuksen johtajan Rämetin viesti kuitenkin on ko. artikkelissa:
"Mika Rämet sanoo. Silti kenenkään ei pidä ehdoin tahdoin pyrkiä sairastumaan, sillä sairaus on aina riski."
”Sen (sairastamisen) voi olettaa suojelevan paremmin mahdollisilta uusilta virusvarianteilta. Siksi taudin sairastanut on tulevaisuudessa vähemmän herkkä sairastumaan kohdatessaan uusia viruskantoja”, Rämet sanoo.
Jokainen uusi tartunta vahvistaa Rämentin mukaan immuunisuojaa, kunnes se heikkenee iän vuoksi. Tulevaisuudessa voikin olla niin, että tehosterokotukset annetaan tietyn iän saavuttaneille.
Suuria totuuksia kestosta kun ei ole, niin olisin itse varovaisella linjalla.
Kohta taas mennään kun koulut alkaa. Terveydenhuollon niiaus on toki iso tekijä, mutta tämä omikronhan nimenomaan ei vie ihmisiä sairaalahoitoon läheskään niin tehokkaasti kuin aiemmat variantit.
E: Toisaalta tässä taas ylilääkäri ennustaa sairaalapotilaiden määrän lähtevän selvään kasvuun tammikuussa.
Totta - "Yhteiskunta" tässä on se avainsana. YHTEIS - ei yksilökunta - ryhmittymäkunta - jnee vaan YHTEISKUNTA. Jos tän tässä pandemiassa ymmärtää niin homma olis ohi.
Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)