Joo kyllä isoilla peleillä liikkuessa on syytä näkyä ja näkyyhän ne isot ajokit jos tosiaan yhtään kehtaa niskojaan vääntää. Ei ne peilit kerro aina ihan koko totuutta. Jotenkin tuntuu, että aika moni vaihtaa kaistaa katsomatta edes peileihin, kun ei siinä rinnalla äsken ollut ketään. Ihan oikeasti. Se että rinnalla ei 10 sekuntia sitten ollut ketään ei tarkoita, etteikö nyt voisi olla. Ajattelikohan tuokin ritari muuten, että mistä hemmetistä se tuohon rinnalle tuli. Varmaan kaahasi 179 km/h tuohon viereen kun ei siinä äsken vielä ollut. Eli minun syy... mitäs ajoin siihen. Olin väärässä paikassa väärään aikaan.Jone kirjoitti:Vaan onneksi sulla oli taitoa tuohon. Siihen ku ois sattunu toinen moinen micra-ummikko niin se ois kukka perään ja good bye. Tässä tilanteessa on ite tullu oltua myös ja tuota hikeä päästä pyyhitty. Välillä autoilen isommillakin autoilla ja oman ajokin(bussi) kylki on peräti kooltaan 42m2. Joskus kanssa-autoilijat ei tajua edes rinnalla että vieressä on moinen möhkäle. Heikohko keli, esim sumu harhauttaa eikä aina siitä vierestä ilmeisesti osaa hahmottaa sitä että vieressä menee niinkin iso ajokki. Tämä käy joskus kun ite pujahtaa rampilta motarille. Muutaman kerran on pitänyt vetää pientareelle, mutta moisella autolla tulee siinäkin raja vastaan eikä tilaa juuri liikaa ole. Asennan tästä syystä nyt talvella autoon uudet sivuvalot koko matkalle että varmasti näkyy jos yhtään pää kääntyy siinä vieruskaistalla. Moisella kun ei voi äkkiseltään pysähyä/kiihdyttää/väistää niin melkein ainoat konstit on ennakointi ja näkyminen.iCook kirjoitti:Taas tätä autoilun ihanuutta.
Moottoritiellä pikkusen reilu satanen vauhtia ja rinnalla ajava micra keksiikin vaihtaa samalle kaistalle. Nopeat sekunnin murto-osan pähkäilyt: pikainen kiihdytys alta pois -> ei onnistu minun autollani. Ok, jarrut lukkoon. Nastat lähti ja kylmä hiki tuli kun micra livahti senttien päästä autoni keulasta onnekkaasti samalle kaistalle. Micramies tajusi vasta valojeni räpsäytyksestä, ettei tainnut mennä ihan kaikki putkeen.
Mistä näitä sokeita oikein tulee? Katselkaahan sivuillenne kun vaihtelette kaistaa.

Keleistä puheenollen. Nyt on aika hemmetin märkää ja pimeää joka paikassa. Ei ole valoisaa enää kovin montaa tuntia päivän aikana ja pimeän aikaan autojen valot imeytyy kaikki siihen märkään asfalttiin.