Ruokatopic
-
Mikä on lempiruokanne?
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
-
Re: Mikä on lempiruokanne?
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Yksinkertaistettu vastaus ehkä maailman kompleksisimpaan kysymykseen: kaikki hyvistä raaka-aineista taidolla ja tunteella valmistettu ruoka.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Lammasta voi laittaa lukuisista eri ruhon osista lukuisilla eri tavoilla, Intiassa on muutama sata miljoonaa kotiäitiä kenellä on jokaisella se oma curry-reseptinsä ja riisilajeja sekä niiden valmistustapoja on lukemattomia. Tuosta saadaan äkkiä laskettua, että lammascurryä riisillä voidaan laittaa aika monella miljardilla tavalla. Mikä niistä mahtaa olla se sinun suosikkisi?tuomaril kirjoitti:Lammasta Curry kastikkeessa ja riisi.
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Intialaisittain ja TÄYDELLÄ sydämmellä valmistettu Lammas Curry!jpsuominen kirjoitti:Lammasta voi laittaa lukuisista eri ruhon osista lukuisilla eri tavoilla, Intiassa on muutama sata miljoonaa kotiäitiä kenellä on jokaisella se oma curry-reseptinsä ja riisilajeja sekä niiden valmistustapoja on lukemattomia. Tuosta saadaan äkkiä laskettua, että lammascurryä riisillä voidaan laittaa aika monella miljardilla tavalla. Mikä niistä mahtaa olla se sinun suosikkisi?tuomaril kirjoitti:Lammasta Curry kastikkeessa ja riisi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Huoh.jpsuominen kirjoitti:Lammasta voi laittaa lukuisista eri ruhon osista lukuisilla eri tavoilla, Intiassa on muutama sata miljoonaa kotiäitiä kenellä on jokaisella se oma curry-reseptinsä ja riisilajeja sekä niiden valmistustapoja on lukemattomia. Tuosta saadaan äkkiä laskettua, että lammascurryä riisillä voidaan laittaa aika monella miljardilla tavalla. Mikä niistä mahtaa olla se sinun suosikkisi?tuomaril kirjoitti:Lammasta Curry kastikkeessa ja riisi.
-
Tarkoitatko Andamanin, Assamin, Biharin, Goan, Kashmirin, Punjabin tai jonkun lukuisista muista eri Intian "lajityypiillisin" tavoin valmistettua currya..?tuomaril kirjoitti:
Intialaisittain ja TÄYDELLÄ sydämmellä valmistettu Lammas Curry!
Nojoo, ei ole tarkoitus kiusata, vaan alleviivata tuota omaa pointtiani siitä, että minä en ainakaan osaa laittaa maailman lukemattomia ruokalajeja mihinkään paremmusjärjestykseen. Hyvät raaka-aineet saa pilattua valmistamalla ne huonosti, ja huonoista raaka-aineista ei saa hyvää ruokaa vaikka mitä taikatemppuja tekisi. hitsinpitsi vieköön, en minä osaa edes laittaa paremmuusjärjestykseen hyvin tehtyä lohikeittoa, bouillabaissea tai seljankaa. Ja siinä puhutaan sentään vain kolmesta erilaisesta kalakeitosta. Puhumattakaan että aletaan sotkemaan mukaan muilla tavoin valmistetut kalat, tai että vielä lisäksi muitakin raaka-aineita.
Mahdoton ajatus.
-
Kannattaa mennä nukkumaan jos noin väsyttää.carrbon kirjoitti: Huoh.
-
Ihan järkyttävän turhaa saivartelua sinulta.jpsuominen kirjoitti:Kannattaa mennä nukkumaan jos noin väsyttää.carrbon kirjoitti: Huoh.
EDIT: Oisit hyvin voinut jättää sen vastauksesi siihen ettet itse kykene vastaamaan tuohon, mutta päätit sen sijaan - jostain kumman aivopierusta johtuen - lähteä tuolle linjalle, jonka nyt otit.
Mitä maanalaisen paikan väliä sillä on, millaista currylammasta riisillä joku mamma tekee Intiassa? Eiköhän tässä nytten kuitenkin, maalaisjärjellä ajatellen, haettu lempiruokia joita on itse syönyt & joita itse / joku muu tekee, sellaisena kuin itse / se joku muu ne tekee. Mitään yleismaailmallista vastausta tässä, kuten aika harvassa muussakaan OT:n topicissa tuskin haettiin.
EDIT2: Mikäli et itse sitä huomannut, niin voin ystävällisesti kertoa sinulle, että kysymys oli nimenomaan "Mikä on lempiruokanne?", eikä suinkaan "Mikä on maailman paras ruokalaji?"
EDIT3: Niin ja vielä ettei ihan aiheesta lipsuta, niin arkiruuista oma lemppari on kanapasta (jpsuominen: juuri sellainen kanapasta, millaista itse tuppaan tekemään).
-
Ihan vaan mielenkiinnosta ja omaksi inspiraatiokseni. Lammascurry riisillä kun tosiaan voi tarkoittaa ihan mitä vaan, niin olisi ollut ihan kiva kuulla vähän tarkemmin kyseisestä annoksesta josko siinä olisi ollut jotain uutta sovellettavaa omiin kokkauksiin. Tuosta kun sai irti kutakuinkin yhtä paljon kuin annoskuvauksesta "proteiinia hiilihydraatilla ja kastikkeella".carrbon kirjoitti: Mitä maanalaisen paikan väliä sillä on, millaista currylammasta riisillä joku mamma tekee Intiassa? Eiköhän tässä nytten kuitenkin, maalaisjärjellä ajatellen, haettu lempiruokia joita on itse syönyt & joita itse / joku muu tekee, sellaisena kuin itse / se joku muu ne tekee.
-
Siinä tapauksessa kannattaa tuota ulosantia hieman harjoittaa.jpsuominen kirjoitti:Ihan vaan mielenkiinnosta ja omaksi inspiraatiokseni. Lammascurry riisillä kun tosiaan voi tarkoittaa ihan mitä vaan, niin olisi ollut ihan kiva kuulla vähän tarkemmin kyseisestä annoksesta josko siinä olisi ollut jotain uutta sovellettavaa omiin kokkauksiin. Tuosta kun sai irti kutakuinkin yhtä paljon kuin annoskuvauksesta "proteiinia hiilihydraatilla ja kastikkeella".carrbon kirjoitti: Mitä maanalaisen paikan väliä sillä on, millaista currylammasta riisillä joku mamma tekee Intiassa? Eiköhän tässä nytten kuitenkin, maalaisjärjellä ajatellen, haettu lempiruokia joita on itse syönyt & joita itse / joku muu tekee, sellaisena kuin itse / se joku muu ne tekee.
-
Re: Ruokatopic
Viesti Kirjoittaja They2 »
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja They2 »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Örrhhh. Pitää taistella tämä pönttö loppuun, ettei mene hukkaan. Toivottavasti pääsiäislimppu vähän vaimentaa makua.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Hieno »
Niin, ja maitoa
Syy: Ilmeisesti lainasit vaikka olis pitänyt muokata, poistin tuplan ;)
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ei tämä kuulosta Erñolta. Olen saanut käsityksen, että syöt pelkkää rahkaa ja kaikki muu on pahaa.Erño kirjoitti:Tai oikeastaan mikä tahansa ruoka, parempi mieli.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka