tuomaril kirjoitti: Olenko ymmärtänyt jotain muka väärin?
Olet. Vähäisen määrän alkoholia ei ole arvioitu olevan vaaraksi liikenteelle. Ylinopeus sen sijaan on sitä, etenkin sellaiset nopeudet, joilla sinä olet täällä kehuskellut.
Olet. Vähäisen määrän alkoholia ei ole arvioitu olevan vaaraksi liikenteelle. Ylinopeus sen sijaan on sitä, etenkin sellaiset nopeudet, joilla sinä olet täällä kehuskellut.
tuomaril kirjoitti:^ Onko tuo joku saavutus? Vaikka joku olisi juonut vain desin kaljaa ja lähtee ajamaan niin minä toivoisin että ajaja jää poliiseille kiinni! Oppisipahan ainakin.
Miksi? Tuskin tuossa menee vielä promillirajat rikki.
Siis täh? Kun on juonut alkoholia niin ei saa ajaa. Olenko ymmärtänyt jotain muka väärin?
0,5 taisi olla promilleraja. En tiedä ja ei minun tarvitskkaan tietää. Venäjällä on kuulemma nolla toleranssi. Olisiko 2 kaljaa mitä pystyy sellainen normaali mies voi ottaa ja tämän jälkeen paukkuu raja.
Tallissa yksi traktori ja Borgward Isabella. Tuvan pöydällä iMac (Mid 2011) Onnellinen Japanilaisesta vaimostaan. Työpaikkoja takana +30kpl. Olin Apple-käyttäjät ry:n jäsen.
Jaaha.
Takaisin sinne ajokouluun ja äkkiä!
Ei minun tartte tollasia asioita tietää kun ei noi asiat minua koske.
tuomaril kirjoitti:^ Onko tuo joku saavutus? Vaikka joku olisi juonut vain desin kaljaa ja lähtee ajamaan niin minä toivoisin että ajaja jää poliiseille kiinni! Oppisipahan ainakin.
Miksi? Tuskin tuossa menee vielä promillirajat rikki.
Siis täh? Kun on juonut alkoholia niin ei saa ajaa. Olenko ymmärtänyt jotain muka väärin?
0,5 taisi olla promilleraja. En tiedä ja ei minun tarvitskkaan tietää. Venäjällä on kuulemma nolla toleranssi. Olisiko 2 kaljaa mitä pystyy sellainen normaali mies voi ottaa ja tämän jälkeen paukkuu raja.
Tuopillinen olutta on 2 annosta josta tulee 0,4 promillea. Tämän määrän 80kg miehen maksa kuluttaa 3 tunnissa nollaan.
Kaksi tuopillista olutta sen sijaan on 4 annosta ja siitä tulee 0,8 promillea, jonka kuluttaminen esim 0,5 promillen alle samaisella henkilöllä kestää lähes 2,5 tuntia. Näihin löytyy laskureita ja joillakin omia mittareita; itse tehnyt vain siten että jos joskus ruokailun yhteydessä juon yhden oluen, en aja 3 tuntiin. Useampaa olutta juodessani en aja.
Viimeksi muokannut thoug, 31.7.2012 klo 14.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Apple iMac 5K 3.3/24/512 (15) # iPhone 12 mini # +
Nikon D500, Nikkoreita +
Ei se mikään saavutus ole, mulla vaan on sellainen tapa, että jos otan (vähänkin), en aja (ollenkaan).
EDIT. Taas takaisin tallia siivoamaan
EDITIN EDIT En jaksanut enää painua talliin... illemmalla sitten taas, nyt ajattelin lähteä Hellsingin keskustaan
Ytimessä ei tule (duuniaikojen ulkopuolella) juurikaan pyörittyä, ehkä 3-4 kertaa vuodessa
Viimeksi muokannut Jussi68, 31.7.2012 klo 14.49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
iPhone 4 16Gt (ensimmäinen omena-tuotteeni) & Macintosh PowerBook 160 ;-)
hatey kirjoitti:^ Mikset syö kotonasi? Sinullahan menee satasia kuukaudessa kevytmieliseen elämään.
Pieni raha vanhemmille, jos sillä saa jonnen pois nurkista
EDIT. Taas autotalliin... siivoamaan. Tämän päivän "löydöt": pari vuotta kadoksissa ollut digikamera, n. 10v. kadoksissa olleet luistimet,
paaaaaljon valokuvia. Eilen löysin ison laatikollisen LEGO Technic-palikoita, noitakaan en ole nähnyt vuosikausiin.
Viimeksi muokannut Jussi68, 1.8.2012 klo 14.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hatey kirjoitti:^ Mikset syö kotonasi? Sinullahan menee satasia kuukaudessa kevytmieliseen elämään.
Koska jääkaapissa ei ole tällä hetkellä mitään oikeaa ruokaa. On vain jugurttia, vesimeloonia, rahkaa yms. Ja ei minulla nyt satoja euroja mene lähellekkään kuukaudessa. Noin 22 litraa kuukaudessa menee bensaa eli noin 40€:n arvosta. Sitten silloin tällöin pyydän äitiltä pari euroa. Eli ehkä maksimissaan 50€ kuukaudessa menee rahaa.
Koska jääkaapissa ei ole tällä hetkellä mitään oikeaa ruokaa. On vain jugurttia, vesimeloonia, rahkaa yms. Ja ei minulla nyt satoja euroja mene lähellekkään kuukaudessa. Noin 22 litraa kuukaudessa menee bensaa eli noin 40€:n arvosta. Sitten silloin tällöin pyydän äitiltä pari euroa. Eli ehkä maksimissaan 50€ kuukaudessa menee rahaa.
Onko Ikeassa oikeaa ruokaa??
iPhone 4S 16Gb
MacBook Air 13" Mid 2013
iPad 2 64Gb (WiFi + 3G)
AppleTV 3:rd Gen
No jo on... Minä sain tuon ikäisenä viikkorahaa 5 mk. Eli euron verran nykyrahaa. Sillä piti pärjätä.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
arttula kirjoitti:No jo on... Minä sain tuon ikäisenä viikkorahaa 5 mk. Eli euron verran nykyrahaa. Sillä piti pärjätä.
Taidat olla vieläkin katkera? Kerropa, mitä olisit enemmillä rahoilla silloin tehnyt, jos olisit saanut?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
arttula kirjoitti:No jo on... Minä sain tuon ikäisenä viikkorahaa 5 mk. Eli euron verran nykyrahaa. Sillä piti pärjätä.
Taidat olla vieläkin katkera? Kerropa, mitä olisit enemmillä rahoilla silloin tehnyt, jos olisit saanut?
En katkera, mutta ihmettelen, miksi nykyään pitää olla rahaa ostaa joka päivä hampurilaisia tai käydä jossain Ikeassa syömässä. Ennen pärjättiin ruisleivällä, jota sai kotoa.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
arttula kirjoitti:... ihmettelen, miksi nykyään pitää olla rahaa ostaa joka päivä hampurilaisia tai käydä jossain Ikeassa syömässä. Ennen pärjättiin ruisleivällä, jota sai kotoa.
Mutta ymmärrä nyt hyvä ihminen, miten rajoittuneita me tuon ajan lapset olimme silloin kuin myös aikuisina! Nykynuoret tarvivat parempaa ravintoa, koska he ovat ahkerampia, tunnollisempia, älykkäämpiä, voimakkaampia....
Täh?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
En tiedä, onko aiheesta tutkimuksia, saatat olla enemmistössä.
Kannattaa käydä joskus kokeilemassa, vaikkei ravintolatoiminta olekaan IKEAn päätoimiala.
Jussi68 kirjoitti:Kannattaa käydä joskus kokeilemassa, vaikkei ravintolatoiminta olekaan IKEAn päätoimiala.
Minä en myöskään edes syö Ikeassa. Veikkaan että se vääristää ravintola-alan kilpailua dumppaamalla hintoja.
Eli epäilen että Ikean raflat pyörivät tappiolla.
”Assumption is the mother of all fuck ups.” Travis Dane
Jussi68 kirjoitti:Kannattaa käydä joskus kokeilemassa, vaikkei ravintolatoiminta olekaan IKEAn päätoimiala.
Minä en myöskään edes syö Ikeassa. Veikkaan että se vääristää ravintola-alan kilpailua dumppaamalla hintoja.
Eli epäilen että Ikean raflat pyörivät tappiolla.
Niinhän se ymmärtääkseni tekee, keski-euroopassa (olikohan Ranskassa?) on ollut "keskustelua" aiheesta... näin
muistan jostain lukeneeni.
Se, että IKEA myy ruokaa tappiolla, ei haittaa mun ruokailujani - olen aterioinnut ko. puljussa 4-5 kertaa viimeisten kuuden
vuoden aikana.