Mikael K. kirjoitti:Tähän esitin syyksi sen, että nykyisin duunaritkin omistavat tuotantovälineitä ja ovat näin ollen ulkona Marxin jaottelusta. Samoin keskiluokkaa ei tietääkseni ollut niihin aikoihin, joten kuvio on siinäkin suhteessa muuttunut. Jos tässä on jotakin sellaista mikä ei mielestäsi pidä paikkaansa niin oikaise toki minua. Tähän mennessä olet kuitenkin heilutellut valkoista lippua ja puhunut sivuasioista. Tästä syystä minä epäilen, että onko sinulla todella tietoa aiheesta vai haluatko vain uskotella niin? Tämäkin erehdys on helppo korjata, kun puhut asiaa etkä vain heiluttele huuliasi.
Ei tuosta keskustelua tule, saat vain kuonaa niskaasi.
Minä en ymmärrä koko Marx-debattia. Ikään kuin lähdettäisiin siitä vaatimuksesta, että kyseessä olisi ollut joku humanoidi, joka näkee tulevaisuuteen. Hän oli merkittävä kansantaloustieteilijä ja filosofi, siinä kaikki. Tulkintoja on esitetty puoleen ja toiseen. Ne mitä tehtiin leninistien piirissä, ovat oikeastaan yhtä marxilaisia kuin frankfurtilainenkin tulkinta. Marxia voi lukea monella tavalla kuiten raamattua ja koraaniakin. Paras tulkinta on minusta noissa se, joka tiedostaa alkuperäisen kirjoituksen aikasidonnaisuuden ja yrittää löytää viestin tähän päivään. Marxin kohdalla se voi liittyä globalismiin tai siihen, että muutos tapahtuu vastavoimien kautta, Marxhan voidaan nähdä itsekin osana omaa tulkintaansa. Industralismi meni jo yhtenä vaiheena, kuten feodalismikin. Tätä hän ei tietenkään voinut nähdä.
amanita kirjoitti:
Olisin odottanut keskustelussa näkemyksiä keinoista, miten ehdokkaat olettavat suoritettavan kaikenkirjavissa nettikirjoitteluissa oikean henkilöllisyyden todennuksen. Presidentin valinnan kriteerit ovat ainakin kohdallani aivan toisaalla, ehdokkaiden suhtautuminen tähän asiaan ei heilauta näkemystäni siinä suhteessa yhtään mihinkään.
Hyvä kysymys. On montakin ratkaisua, joista parhaita ovat eri keskitetyt palvelut, joissa tunnistaudutaan pankkitunnuksin. Näissä nettikansalainen-tyyppisissä systeemeissä käytetään siis eri foorumeilla kerran tehtyä tunnusta. Luulisin että feikki-nimimerkki on muutenkin vain niiden intresseissä, jotka eivät kehtaa kirjoittaa omalla nimellään soopaa, salaliittoteoria&viharikos-osasto siirtyisi silloin avoimilta ja suurilta foorumeilta jonnekin omiin seuroihinsa. Minusta tämä olisi hyvä suunta. On aika vaikea käydä asiallista keskustelua mistään yhteiskunnallisesta asiasta enää netissä. Uudistus mahdollistasi paremmin tavallisen ihmisen verkottumisen, uskon. Ja ehkä myös koulutettu väki kiinnostuisi. Akateemisista ystävistäni moni vain pyörittelee päätään kun puhe siirtyy nettiin. Ja jos seuraat tätä keskustelua taaksepäin, löydät yhden esimerkin miksi. Ei ole todennäköistä, että omalla nimellään kirjoittaisi tuollaista. Nyt on helposti olemassa "nettimoodi" ja minä.
Aika uskomaton seura mutten, katselin nettisivuja ja kiitos riitti. Taitaa olla kopia USA:sta.