Mee pyytää äidiltäs. Tai mummoltas.tuomaril kirjoitti:Kyllä isi osaa koneella maksaa laskuja ja hoitaa yrityksensä jutut. Tuo Vinouman esille nostama kysymys on kyllä hyvä, että kaiken muun kalliin saan, mutta Maccia ei heru. En ole edes itse miettinyt tuota ennenkuin Vinouma tuon sanoi.M.P.T kirjoitti:Lopeta löhöäminen kotona ja käytä konetta muuallaOtat vaikka jonkin lautapelin huomenna esille ja pelaatte koko perheen voimin sitä. Kun käytät konetta muualla kuin kotona niin isäsi voipi pian tykätä tietokoneista. Hänkin varmaan tahtoisi konetta käyttää
Limudisko
-
Re: Limudisko
Viesti Kirjoittaja iPadi »
-
Viesti Kirjoittaja tuomaril »
Äiti ei ota mitään kantaa teknisiin ostoksiin.iPadi kirjoitti:Mee pyytää äidiltäs. Tai mummoltas.tuomaril kirjoitti:Kyllä isi osaa koneella maksaa laskuja ja hoitaa yrityksensä jutut. Tuo Vinouman esille nostama kysymys on kyllä hyvä, että kaiken muun kalliin saan, mutta Maccia ei heru. En ole edes itse miettinyt tuota ennenkuin Vinouma tuon sanoi.M.P.T kirjoitti:Lopeta löhöäminen kotona ja käytä konetta muuallaOtat vaikka jonkin lautapelin huomenna esille ja pelaatte koko perheen voimin sitä. Kun käytät konetta muualla kuin kotona niin isäsi voipi pian tykätä tietokoneista. Hänkin varmaan tahtoisi konetta käyttää

-
Viesti Kirjoittaja iPadi »
Höhtuomaril kirjoitti:Äiti ei ota mitään kantaa teknisiin ostoksiin.iPadi kirjoitti:Mee pyytää äidiltäs. Tai mummoltas.tuomaril kirjoitti:Kyllä isi osaa koneella maksaa laskuja ja hoitaa yrityksensä jutut. Tuo Vinouman esille nostama kysymys on kyllä hyvä, että kaiken muun kalliin saan, mutta Maccia ei heru. En ole edes itse miettinyt tuota ennenkuin Vinouma tuon sanoi.M.P.T kirjoitti:Lopeta löhöäminen kotona ja käytä konetta muuallaOtat vaikka jonkin lautapelin huomenna esille ja pelaatte koko perheen voimin sitä. Kun käytät konetta muualla kuin kotona niin isäsi voipi pian tykätä tietokoneista. Hänkin varmaan tahtoisi konetta käyttää
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
edit. Lisätäänpäs että ajoin korttini ruotsissa.
-
Kyllä se mopokortti on nykyään noin kallis koska joutuu käymään teoriatunnit, ajotunnit, teoriakoe ja ajokoe. Tervetuloa keskusteluun vain Jomppeli!jomppeli kirjoitti:En sen mokomin puuttu keskusteluun kuin että maksaako mopokortti noin paljon? 550€? Mun ajokortti (auto) makso 350€ kaikkine päivinee ja tein teorian 3kertaa kun olen surkea kokeissa. Käytäntö on enemmän mun juttu joka meni heittämällä läpi.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
tuomaril kirjoitti:Kyllä se mopokortti on nykyään noin kallis koska joutuu käymään teoriatunnit, ajotunnit, teoriakoe ja ajokoe. Tervetuloa keskusteluun vain Jomppeli!jomppeli kirjoitti:En sen mokomin puuttu keskusteluun kuin että maksaako mopokortti noin paljon? 550€? Mun ajokortti (auto) makso 350€ kaikkine päivinee ja tein teorian 3kertaa kun olen surkea kokeissa. Käytäntö on enemmän mun juttu joka meni heittämällä läpi.
No kuis paljon se auton ajokortti maksaa suomessa??? En jaksa googlettaa mutta kavereil maksanut lähemmäs tonnin ellei yli kun otetaan kakkosvaihde huomioon. Itse sain 10v voimassa olevan kortin kouraan kun kortin sain kohta se pitää toki uusia ja vissiin suomalainen kortti hommata kun tääl nykyään asun ja tuskin muutan takaisin ruotsiin.
-
En minä siitä tiedä. Kai se on siinä tonnin paikkeilla. Kauheaa rahastusta!jomppeli kirjoitti:tuomaril kirjoitti:Kyllä se mopokortti on nykyään noin kallis koska joutuu käymään teoriatunnit, ajotunnit, teoriakoe ja ajokoe. Tervetuloa keskusteluun vain Jomppeli!jomppeli kirjoitti:En sen mokomin puuttu keskusteluun kuin että maksaako mopokortti noin paljon? 550€? Mun ajokortti (auto) makso 350€ kaikkine päivinee ja tein teorian 3kertaa kun olen surkea kokeissa. Käytäntö on enemmän mun juttu joka meni heittämällä läpi.
No kuis paljon se auton ajokortti maksaa suomessa??? En jaksa googlettaa mutta kavereil maksanut lähemmäs tonnin ellei yli kun otetaan kakkosvaihde huomioon. Itse sain 10v voimassa olevan kortin kouraan kun kortin sain kohta se pitää toki uusia ja vissiin suomalainen kortti hommata kun tääl nykyään asun ja tuskin muutan takaisin ruotsiin.
-
tuomaril kirjoitti: En minä siitä tiedä. Kai se on siinä tonnin paikkeilla. Kauheaa rahastusta!
Ainaskin tuo kakkosvaihde tuntuu olevan selkeää rahastusta mitä olen kavereita kuulostellut että mitä siellä edes tehdään. Noh ei voi kuin olla tyytyväinen tai noh vanhempani olla tyytyväisiä että pääsivät noinkin halvalla. btw. Oma moponi oli Monark Compact -72 oranssin värinen

-
Viesti Kirjoittaja hatey »
M.P.T kirjoitti:.... Kun me olimme nuoria niin monen vanhemmat antoivat vaihtoehdoksi joko tietokoneen tai mopon. Muistaakseni yksi vain valikoi tietokoneen silloin ja kenelläkään ei ollut skootteria. En edes muista ketään kenellä sellainen olisi ollut silloinJopa tytöillä oli mopo tyyliin Soliffer.
Kun minä olin nuori, niin vaihtoehtoina oli: Mene kesätöihin ja osta sitten itsellesi joko mopo tai tietokone omilla rahoillasi. Menin kesätöihin ja ostin tietokoneen. Se kolmas vaihtoehto olisi ollut: Ei kesätöitä, ei tietokonetta tai mopoa.jomppeli kirjoitti:En sen mokomin puuttu keskusteluun kuin että maksaako mopokortti noin paljon? 550€? Mun ajokortti (auto) makso 350€ kaikkine päivinee ja tein teorian 3kertaa kun olen surkea kokeissa. Käytäntö on enemmän mun juttu joka meni heittämällä läpi.
edit. Lisätäänpäs että ajoin korttini ruotsissa.
Ensimmäisen autoni ostin myös itse, ilman isin ja äitin rahoja. Se maksoi silloin joskus markka-aikana 32 650 mk, muistaakseni.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
e: Se ensimmäinen auto oli uusi Lada 1200L, se oli vaaleanruskea. Se oli hieno.
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
-
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
Mennen ei ole tarkoitettu juotavaksiLihapipo kirjoitti:Kun minun isoisäni oli nuori.........
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
JL
-
Re: Mitä teit juuri äsken?
Viesti Kirjoittaja iDock »
Jussi68 kirjoitti:Moppitukkaisen spämmibotin tekosiaKain kirjoitti:Laskin eri ketjuista postauksia jossa mainittiin iPhone/iPad/skoba ja tulin siihen tulokseen, että se on jonkun spämmibotin tekemiä.![]()
JL

- iPhone 12 Pro - 128 Gt
- iPad Pro 2. gen - 128 Gt - WiFi
-
Arrrrgggg!!!iDock kirjoitti:Jussi68 kirjoitti:Moppitukkaisen spämmibotin tekosiaKain kirjoitti:Laskin eri ketjuista postauksia jossa mainittiin iPhone/iPad/skoba ja tulin siihen tulokseen, että se on jonkun spämmibotin tekemiä.![]()
JL

-
Viesti Kirjoittaja Latvastalaho »
-
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Noin vähän päälle puolivuotta sitten ajokortin ajaneena voin sanoa, että kallis on. En tarkkaa hintaa muista, mutta n. 1500e. 100 euroa ois saanu hyvitystä (pimeällä ajo), jos ois teoriakokeen päässyt ekalla läpi ilman virheitä. No tietenkin mulle tuli kaksi virhettä siinä kokeessa.. Mopokortin sentää sain vielä teoriakokeen hinnalla.jomppeli kirjoitti:tuomaril kirjoitti:Kyllä se mopokortti on nykyään noin kallis koska joutuu käymään teoriatunnit, ajotunnit, teoriakoe ja ajokoe. Tervetuloa keskusteluun vain Jomppeli!jomppeli kirjoitti:En sen mokomin puuttu keskusteluun kuin että maksaako mopokortti noin paljon? 550€? Mun ajokortti (auto) makso 350€ kaikkine päivinee ja tein teorian 3kertaa kun olen surkea kokeissa. Käytäntö on enemmän mun juttu joka meni heittämällä läpi.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Ite ajoin 1-vaiheen opetuslupalaisena, 2-vaihe tietysti autokoulussa. Kokonaishinnaksi jäi varmaan noin puolet ellei vähemmän tuosta, ja ajotunteja pystyi tekemään selvästi enemmän, olisko jotain 60 kertynyt inssiin mennessä, kun harjoitella pystyi melkein milloin vain kun piti autolla jonnee lähtä. Kolmio vaan takaluukkuun ja menoksi.TR8 kirjoitti: Noin vähän päälle puolivuotta sitten ajokortin ajaneena voin sanoa, että kallis on. En tarkkaa hintaa muista, mutta n. 1500e. 100 euroa ois saanu hyvitystä (pimeällä ajo), jos ois teoriakokeen päässyt ekalla läpi ilman virheitä. No tietenkin mulle tuli kaksi virhettä siinä kokeessa.. Mopokortin sentää sain vielä teoriakokeen hinnalla.
Onhan siinä omat häslinkinsä kun pitää hakea sitä opetuslupaa, asentaa poljin autoon ja katsastaa se, mutta se on todella kannattava vaihtoehto. Meillä ei edes tarvinnut tehdä mitään muutoksia autoon polkimen asennusta varten (VW Golf 5).
-
Viesti Kirjoittaja TR8 »
Juu, tää kävi itelläkin mielessä, mutta vanhemmat vaan tuppaa olemaan niin kiireellisiä, ettei siihen ajamiseen olisi oikein jäänyt aikaa.. Pari kaveria ajokin kortin kyllä opetuslupaisena, mutta tais kaikilla jäädä eka inssi hylsyks.. Toki se nyt on ajajasta kiinni, miten se inssi menee, mutta vähän huvittavaa olituomas92 kirjoitti:Ite ajoin 1-vaiheen opetuslupalaisena, 2-vaihe tietysti autokoulussa. Kokonaishinnaksi jäi varmaan noin puolet ellei vähemmän tuosta, ja ajotunteja pystyi tekemään selvästi enemmän, olisko jotain 60 kertynyt inssiin mennessä, kun harjoitella pystyi melkein milloin vain kun piti autolla jonnee lähtä. Kolmio vaan takaluukkuun ja menoksi.TR8 kirjoitti: Noin vähän päälle puolivuotta sitten ajokortin ajaneena voin sanoa, että kallis on. En tarkkaa hintaa muista, mutta n. 1500e. 100 euroa ois saanu hyvitystä (pimeällä ajo), jos ois teoriakokeen päässyt ekalla läpi ilman virheitä. No tietenkin mulle tuli kaksi virhettä siinä kokeessa.. Mopokortin sentää sain vielä teoriakokeen hinnalla.
Onhan siinä omat häslinkinsä kun pitää hakea sitä opetuslupaa, asentaa poljin autoon ja katsastaa se, mutta se on todella kannattava vaihtoehto. Meillä ei edes tarvinnut tehdä mitään muutoksia autoon polkimen asennusta varten (VW Golf 5).

-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Ai niin, unohdin sanat "Meidän Volvo", "lentsikka" ja "Dubai".Jussi68 kirjoitti:Moppitukkaisen spämmibotin tekosiaKain kirjoitti:Laskin eri ketjuista postauksia jossa mainittiin iPhone/iPad/skoba ja tulin siihen tulokseen, että se on jonkun spämmibotin tekemiä.![]()
JL
-
Kumpikohan meistä "spämmää" tänne enemmän hyödyllistä tietoa?Kain kirjoitti:Ai niin, unohdin sanat "Meidän Volvo", "lentsikka" ja "Dubai".Jussi68 kirjoitti:Moppitukkaisen spämmibotin tekosiaKain kirjoitti:Laskin eri ketjuista postauksia jossa mainittiin iPhone/iPad/skoba ja tulin siihen tulokseen, että se on jonkun spämmibotin tekemiä.![]()
JL

-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Kain.tuomaril kirjoitti:Kumpikohan meistä "spämmää" tänne enemmän hyödyllistä tietoa?Kain kirjoitti:Ai niin, unohdin sanat "Meidän Volvo", "lentsikka" ja "Dubai".
-
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=179909Mailia kirjoitti:Kain.tuomaril kirjoitti:Kumpikohan meistä "spämmää" tänne enemmän hyödyllistä tietoa?Kain kirjoitti:Ai niin, unohdin sanat "Meidän Volvo", "lentsikka" ja "Dubai".
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=90&t=179891
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=179901
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=179903
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=179849
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=179899
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=179890
Nämä näin aluksi nostin esille.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Siltikin Kain.tuomaril kirjoitti:http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=179909Mailia kirjoitti:Kain.tuomaril kirjoitti:Kumpikohan meistä "spämmää" tänne enemmän hyödyllistä tietoa?Kain kirjoitti:Ai niin, unohdin sanat "Meidän Volvo", "lentsikka" ja "Dubai".
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=90&t=179891
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=179901
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=179903
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=179849
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=179899
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=91&t=179890
Nämä näin aluksi nostin esille.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Itellä meni ekalla läpi inssi. Teorian kävin kyllä kahdestiTR8 kirjoitti: Juu, tää kävi itelläkin mielessä, mutta vanhemmat vaan tuppaa olemaan niin kiireellisiä, ettei siihen ajamiseen olisi oikein jäänyt aikaa.. Pari kaveria ajokin kortin kyllä opetuslupaisena, mutta tais kaikilla jäädä eka inssi hylsyks.. Toki se nyt on ajajasta kiinni, miten se inssi menee, mutta vähän huvittavaa oli
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
HUI!tuomas92 kirjoitti: Itellä meni ekalla läpi inssi. Teorian kävin kyllä kahdesti

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka