Ja tästä sitten syntyy näitä uskontojen välisiä tappeluita. Että esim. "muslimit ja juutalaiset palvoo vääriä jumalia ja kristittyjen Jumala on oikea" tai "kristityt ja juutalaiset palvoo vääriä jumalia. Allah on ainut oikea Jumala" jne.matteus/2 kirjoitti:Nimenomaan tuo "kaikkien uskontojen jumalat ovat yksi ja sama" on yksi pahimmista rienauksista mitä kristitylle voi heittää, sillä Raamatussa todetaan yksinomaan että muita jumalia kuin kristittyjen jumala ei ole, ja jos onkin niin ne ovat vääriä. Sama pätee muslimeihin, etc.
Mutta mikä sitten on se "oikea" jumala? Pitääkin kysyä tätä joiltain kiihkouskovaisilta.
Mun mielestä kukaan ei voi päättää toisen puolesta, mikä on se ainut oikea jumala tai uskonto, vaan jokaisen on päätettävä itse, mihin uskoo.
No ei kai kristitty, muslimi tai juutalainen luovu silloin uskostaan, jos vain ajattelee, että "kaikkien monoteististen uskontojen jumalat on yksi ja sama"matteus/2 kirjoitti:Ihan turha väitellä tuollaisista asioista. Raamattu on kristittyjen pyhä kirja, ja tietenkään siihen uskova ei hyväksy muuta totuutta - tuolloinhan hän luopuisi uskostaan. Ei kristitty voi lähteä muokkaamaan Raamatun tekstejä mieleisekseen, hänelle totuus on se mikä Raamatussa on annettu.

Edit: Muuten mä oon kyllä samaa mieltä. Kristittyjen totuus on painettu Raamattuun isolla T:llä.