Toivottavasti ydinvoimalla... se on suosikkienergianimikastus kirjoitti: Hyvä, kai. Huomasin hymiönkin. Vaan miten sen auton syömä sähkö tuotetaan?
Liikenne
-
Jussi68
Re: Liikenne
Viesti Kirjoittaja Jussi68 »
-
Jussi68
Kävelen (pidemmät matkat julkisilla), en tuhoa maapalloa bentseenimyrkyttimillä / jäteöljyvatkaimillaarisel kirjoitti: Tuo siis työkäytössä? Millä ajat omat ajot?![]()
Olen viherhippi nykyään!
-
mikastus
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Tämä on puolestani ihan ok, kunhan se vaikkapa pikkuinenkin ydinreaktori sijoitetaan jokaisen omaan autoon, ja kuluttajan itse käyttämät polttoainejäämistötkin sijoitetaan jokaisen omaan kotiin. Jälkeläisille perinnöksi. Syvä kellari on kai ihan pop.Jussi68 kirjoitti:Toivottavasti ydinvoimalla... se on suosikkienergiani
Saattaisin kyllä itsekin suostua tuohon, jotta pääsen taas jatkossakin hangessa eteenpäin. Laskut on kuitenkin maksettava, ja elämää jatkettava. Se on ydinasia.
-
JHA
Viesti Kirjoittaja JHA »
"vaihteen on oltava sellainen..kohtuullisessa ajassa.." Suorastaan hupaisaa miten de facto poliisikin on huomaamattaan kommenteissaan rivien välissä sitä mieltä että turvallinen ohitus on sellainen jossa ei jäädä tupeksimaan vastaantulijoiden kaistalle mutta viran puolesta joutuu toistelemaan mantraa jonka mukaan ohitettaessakaan ei saisi ylittää suurinta sallittua nopeuttaarisel kirjoitti:Poliisilta vetoomus Facebookissa: "Montako henkeä pitää vielä menettää?"
On sanomattakin selvää, ettei saa ohittaa paikoissa, joissa ohittaminen on kielletty liikennemerkein tai tiemerkinnöin. Myös ajoneuvon vaihteen on hyvä olla sellainen, että ohittaminen onnistuu kohtuullisessa ajassa, tekstissä muistutetaan.
-
jakovski
Viesti Kirjoittaja jakovski »
-
Jussi68
Käytetyt Y-energiapatukat haudataan Ouluun - siellä ei ole mitään suojeltavaa.mikastus kirjoitti:... ja kuluttajan itse käyttämät polttoainejäämistötkin sijoitetaan jokaisen omaan kotiin. Jälkeläisille perinnöksi. Syvä kellari on kai ihan pop.
-
KenSu
Viesti Kirjoittaja KenSu »
Sitten on nämä toiset tollot, jotka vetää suorana keskeltä läpi niinkuin ei koko liikenneympyrää olisikaan. EI se niin paha (mutta tyhmää) ole yksikaistaisessa ympyrässä - mutta kaksikaistaisessa vaarallista.
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Sepä se. Tietenkin, jos ensimmäisestä liittymästä kääntyy oikealle niin ympyrään mennessä olisi jo hyvä iskeä se vilkku päälle. Kaikki silloin tietää, että se kääntyy. Itse tahtoisin ympyröitä lisää useampaan paikkaan, koska ne toimii toheloiden kanssakin paremmin kuin risteykset joissa joskus joutuu odottamaan 5-10min, että pääsee E75 ajamaan.KenSu kirjoitti:Ei voi ymmärtää miten vaikeaa joidenkin on käyttää vilkkua oikein liikenneympyrässä.
Poliisi ylittää sen usein ja varsinkin kun menevät ABC:lle kahville. Tämä ei ole urbaanilegenda vaan täyttä totta. Ne ohittaa reippaasti ja oikeaa kiirettä niillä ei ole.JHA kirjoitti:mutta viran puolesta joutuu toistelemaan mantraa jonka mukaan ohitettaessakaan ei saisi ylittää suurinta sallittua nopeutta
Jos poliisi taas haluaisi kerätä sakkoja niin voin antaa kellonajat ja päivämäärät milloin kannattaa missäkin kohdalla olla. Ei puhuta mistään pienistä ylinopeuksista. Listan voisi tulostaa seuraavalta 2kk kyttäyspisteet merkittynä kellonaikoineen. 10min riittää ja sakkoja paukkuu. Nollatoleranssilla vasta rytiseekin.
-
vinouma
Viesti Kirjoittaja vinouma »
-
JHA
Viesti Kirjoittaja JHA »
"Moottorisahavamman saanut ompeli itse haavan, joi giniä kipuun ja etsi autolla apua – tuomittiin rattijuopumuksesta"
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305929314745
-
M.P.T
Aika paljon ne kyllä törttöilee. Ihmettelen, että millaiset vanhemmat ostaa kersalleen mopoauton? Täytyy olla aika rikas, jos kersalleen hommaa 12.000€ laitteiston. Kyllä sellainen pappatunturi saa luvan kelvata. Mopoauto kertoo vain siitä, että vanhemmillakin on keltaista nestettä päässä. Noita mopoautoja löytyy ihan mukavasti lunastuksesta. Ajokortti 21v kuten alkossa asiointikin niin kaikki on kunnossa.vinouma kirjoitti:Joku mopoautosankari oli eilen liikenteessä.
Ennen nuoret meni mopolla, pyörällä tai kävellen harrastuksiin. Bussit eivät kulkeneet ja näin piti itse katsoa menot miten pääsee. Julkinenliikenne ei muutenkaan ole heteromiehen hommaa.
-
vinouma
Whaat? Perustele senkin...M.P.T kirjoitti: Julkinenliikenne ei muutenkaan ole heteromiehen hommaa.
-
M.P.T
Noh... Miten sellaista voi käyttää, jos sellaista ei juuri ole. Jos oven edestä tahtoo matkaan niin 07.15-17.30 välillä pitää lähteä. Noiden ulkopuolella pitää kävellä tuohon pikavuoropysäkille. Hinta on sitten sen mukainen. 06-23 välillä on nuo pikavuoroaikataulut. Töihin ei pääse noiden avulla. Jos linkki lähtee 06.00 ja töissä pitäisi olla 05.40 niin..... Ja kun mie olen ihan normaali hetero niin....vinouma kirjoitti: Whaat? Perustele senkin...
Ennemmin menen polkupyörällä töihin ja kauppaan, koska se on nopeampi kuin linkki. Toisaalta aikaa sellaiseen ei olisi. Tuhlata tunti suuntaansa verrattuna auton työmatkaan 20-30min tai autolla kauppaan 10-15min. Linkillä tuokin 20-30min.
Se heterous. Tosimies raapii muniaan kuten Italialainen poliisi. Tuota ei parane julkisessa tehdä. Omaan autoon voi matkaseuransa valita 99,5% tapauksissa toisin kuin julkisessa. 1000€ ritsassa on paremmat penkit kuin turistikyydityksen linkissä.
Julkinen ei tarjoa sitä mukavuutta. Metrot, lentokoneet ja ties mitkä eivät vain tarjoa matkustusmukavuutta. Traktorillakin on mukavampi matkata. Ei juuri ole hitaampi kuin julkinen. Muoti muuttuu, mutta ajatus siitä julkiseen siirtymisen pakottamisesta herättää närästystä minussa.
Siinä onkin kova homma saada julkisesta heteromaiseksi. Kuka tuon brändäyksen onnistuu tekemään niin rikastuu. Sama kuin joku vuokralla asuminen. Tuota onkin yritetty brändätä urakalla ja nyt oikeastaan pakolla.
-
thoug
Viesti Kirjoittaja thoug »
Nikon D500, Nikkoreita +
-
arisel
Viesti Kirjoittaja arisel »
No, julkinen liikennehän toimiikin vain pk-seudulla - muualla se on aika onneton jos haluaa oikeasti päästä nopeasti juuri sinne mihin on menossa. Valitettavasti, mutta näin se on.thoug kirjoitti:No huomaa kuka asuu maalla eikä tiedä toimivan julkisenliikenteen päälle mitään.
Yleensähän julkisen liikenteen kehujat asuvatkin siellä missä se toimii, eivätkä tiedä toimimattoman julkisen liikenteen päälle mitään.
-
JHA
Viesti Kirjoittaja JHA »
No. Ei se tässäkään kivikylässä toimi ellet halua matkustaa keskustaan.thoug kirjoitti:No huomaa kuka asuu maalla eikä tiedä toimivan julkisenliikenteen päälle mitään. Apple käyttäjiäkin on haukuttu homoiksi, mutta taitavat olla vain laatutietoisia. Ettei joku olisi vain foobikko?
-
Mailia
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Ei ole minun vikani että Suomi on yhtä landea.thoug kirjoitti:No huomaa kuka asuu maalla eikä tiedä toimivan julkisenliikenteen päälle mitään.
-
thoug
Viesti Kirjoittaja thoug »
Vaihtamalla pääsee minne vain, aikaa toki menee. Mutta jos esim keskustaan pitää päästä, niin se että etsit autolle parkkia on paljon suuremman tuskan takana.JHA kirjoitti:Ei se tässäkään kivikylässä toimi ellet halua matkustaa keskustaan.
Kesäsin välillä hylkäsin julkisen kun kuljin prätkällä, aikaa säästyi (rahaa ei) ja parkin sai helpommin. Autolla sama tarkottaisi että on kyttäämässä paikkaa jo ennen kuutta että saisi paikan.
Joskus pakolla jouduin autolla kulkemaan niin suosiolla jätin sen hanasaareen ja jatkoin julkisilla, uuden metrolinjan tullessa auton voi jättää vielä kauemmaksi, säästäen saman ajan, jos tarve.
Ja pahoittelut kaikille jotka asuvat maalla, en minäkään sille mitään voi.
Nikon D500, Nikkoreita +
-
vinouma
-
jakovski
Viesti Kirjoittaja jakovski »
vinouma kirjoitti:Mä olen pärjännyt bussi+pyöräcombolla koko ikäni. Olen asunut maalla, lähiössä sekä keskustassa.
Minä käyttäisin ilomielin busseja, ratikoita, metroa, jos se olisi mahdollista. Tympäsee startata kylmää autoa aamupakkasilla, kun vertaa että pääsisi 5m kävelyn sijaan suoraan lämpimään tilaan, jossa olisi kuskikin valmiiksi. Ihannehan se olisi.
Mutta mitä fillariin tulee, niin 25km suunta työmatkan osalta hieman rajoittaa ostamaan toisenkin parin pyöriä.
-
M.P.T
Kun asuin keskustassa niin useasti käveltiin/poljettiin serkun kanssa suosikki pizzeriaan 9km ja ei viitsitty maksaa bussista, koska se maksoi. Pelkällä bussi + pyöräcombolla en pärjännyt. Ehdin ajokortin omistaa 2v ennen kuin muutin keskustasta pois. Rivarin piha alkoi käymään vaan aika ahtaaksi useammalle autolle kun vielä porukoilla silloin asuttiin.vinouma kirjoitti:Mä olen pärjännyt bussi+pyöräcombolla koko ikäni. Olen asunut maalla, lähiössä sekä keskustassa.
Helsingissäkin tuli aikoinaan AINA mentyä pummilla ratikassa, bussissa ja junassa. Tuota tuli tehtyä jo 80-luvulla ennen kuin oltiin peruskoulussa. Olen oikein kamala rosvo... Hui.. Nykyään en viitsi enää pummailla kun on työelämässä. Tuli tuota tehtyä Ruotsissakin aikoinaan.
Sitä varten on defa/calix ja Sisätilanlämmittimet ja autotallit. Käveletkö 5m vai 200m? Itse valikoin 5m matkan. Ei se bussikaan ole lämmin talvella ja kuskikin on 90% todennäköisyydellä sellainen keneen ei tahdo törmätä pimeällä kadulla.jakovski kirjoitti:Tympäsee startata kylmää autoa aamupakkasilla, kun vertaa että pääsisi 5m kävelyn sijaan suoraan lämpimään tilaan, jossa olisi kuskikin valmiiksi. Ihannehan se olisi. Mutta mitä fillariin tulee, niin 25km suunta työmatkan osalta hieman rajoittaa ostamaan toisenkin parin pyöriä.
25km työmatka pyörällä ei ole kovin mieluisa. Varsinkin, jos työ on vielä sellaista mitä voi työksi kutsua ja kun yleensä kaikki tiet ei aamuisin ole aurattu näin talvella. Myös akku lampusta kuolee helposti ja dynamo tekee polkemisesta raskasta.
Joukkoliikenne tappaa sosiaalisen elämän täydellisesti. Yleensä ne eivät liiku siellä missä äijäkerho kokoontuu eli huoltoasemilla. Pitääkö maailman muuttua sellaiseksi kuin helsinki? Naapureita ei tervehditä eli alkeellisempia käytöstapoja ei osata. Lehdissä ja foorumeissa on tästä keskusteltu ennenkin. Minä en tahdo sellaista mörrimöykky kulttuuria.
Joukkoliikenne on turvallisempi, koska bussi on isompi kuin henkilöauto. Lentoliikenne on kaikkein turvallisin, jos katostaan kuljettua kilometria per henkilömäärä. Vaikka nuo bussikuskitkin törttöilee nykyään enemmän ja tähän on syynä maahanmuutto. Ei kuskitkaan ole enää sellaisia kuten joskus ennen. Matkahuoltokaan ei ole enää sellainen kuin joskus ennen ja nykyään nuo on liian "streriilejä"
Se, että viitsisinkö kulkea bussilla töihin, jos se olisi aikataulullisesti mahdollista? Ehkä joskus, mutta en säännöllisesti. Minulla palaisi hermot, jos töiden ulkopuolellakin pitäisi elää kellokorttielämää. Joukkoliikenne on sama asia kuin asuisi avovankilassa ja kävisi töissä. Liikenneturvallisuus kyllä paranee kaikkialla, jos joukkoliikenne nousee, mutta mukavuus huononee.
-
Leader dog
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
-
Jussi68
Tuttu tunneLeader dog kirjoitti:Stana että harmittaa noi muita kiireellisemmät roiskuttajat, vaikka ajan +3 yli sallitun.
Ajan taajamassa +2km/h sallitusta ja kehä-teillä & ulosmenoväylillä +4km/h (luvut todellista nopeutta)... mutta en
tuosta pahemmin ärsyynny - mut saa ohittaa, kunhan tekee sen järkevällä etäisyydellä...
-
Leader dog
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
FC-pilviWeikot.
http://www.youtube.com/watch?v=D8Z1SYJ6Lbo
Malmin lentokentän puolesta; www.youtube.com/watch?v=ytaCH19R1cY
-
Kauppalopo
Viesti Kirjoittaja Kauppalopo »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka