amanita kirjoitti:Kastetoimitus on kaunis traditio sen uskonnollisen merkityksen lisäksi. Parhaimmillaan kummivanhempiin syntyy lämmin ja kestävä suhde, he tuntuvat jotenkin turvallisilta ja läheisemmiltä kuin muut tuttavat.
Tämä on hyvä.
amanita kirjoitti: ... en kuitenkaan näe mitään pahaa lapsen tulevaisuuden kannalta hänet kastaa perinteiseen suomalaiseen tapaan oman kulttuurimme taustalla olevaan kirkkoon. Hänellähän on aikanaan täysi mahdollisuus tehdä omat johtopäätöksensä suhteestaan uskontoon ja kirkkoon kuulumisestaan, rippileirit ja kirkolliset toimitukset tulisivat kuitenkin luonnollisella tavalla tutuiksi kuulumalla jo syntymästä asti kristilliseen kirkkokuntaan.
Ainoa, mikä tässä ei pidä paikkansa on että johtopäätökseni ja tekoni ratkaisee sen, että minä en saa lastani kastaa (vai kastattaa.?). Jomman kumman vanhemmista on kuuluttava kirkkoon. Rahallisesti ymmärrettävää, mutta eettisesti taas ei.
Viimeksi muokannut NeliX4, 6.8.2010 klo 12.00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
amanita kirjoitti:Kastetoimitus on kaunis traditio sen uskonnollisen merkityksen lisäksi. Parhaimmillaan kummivanhempiin syntyy lämmin ja kestävä suhde, he tuntuvat jotenkin turvallisilta ja läheisemmiltä kuin muut tuttavat.
Tämä on hyvä.
Niin on. Paras suosionosoitus minkä kummipojaltaan voi saada, on varmaan tämä: kun pikkulapsi-iästä pikku hiljaa varttuvalta miehenalulta kysyttiin, että mihinkäs haluisit mennä ekan kerran yökylään, vastaus ei ollut joku Pleikkari-kaveri, vaan kummisetä. Se lämmitti kovasti.
Tämä on hyvä.
Niin on. Paras suosionosoitus minkä kummipojaltaan voi saada, on varmaan tämä: kun pikkulapsi-iästä pikku hiljaa varttuvalta miehenalulta kysyttiin, että mihinkäs haluisit mennä ekan kerran yökylään, vastaus ei ollut joku Pleikkari-kaveri, vaan kummisetä. Se lämmitti kovasti.
Mulla oli samantapainen fiilis, kun vaimon 17 vee -pojan kaa oltiin eräänä sunnuntaina ekaa kertaa pitempää sessiota kaksin (äitensä oli lähtenyt kuntoremonttiin). Sitten soitti pojan isä, jonka kanssa pojalla on loistavat ja läheiset välit sekä yhteinen voimailuharrastus, ja ehdotti tavanomaista kuntosalille lähtöä (kävivät aina sunnuntaisin salilla). Poika kumminkin sanoi yllätyksekseni, että nyt ei oikein ehdi. Sitten alettiin katsoa urakalla leffoja. Tästä tuiki harvinaisesta salin väliin jätöstä emme ole puhuneet koskaan mitään keskenämme. Ei ole tarvinnut. Mahtava jätkä kerta kaikkiaan.
Viimeksi muokannut Repe Ruutikallo, 6.8.2010 klo 17.41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Tämä on hyvä.
t. kummisetä (ilman Pleikkaria)
Jotain vastaavaa koin vuosi sitten kun olin lähdössä Oulusta tänne etelään. Olin kyläreissulla kummipojan perheen tykö. Kun ennen lähtöäni kävimme kahden kaupassa kummipojan kanssa, poika laittoi koriin pillimehua ja kolmioleipiä. Ittekseni ihmettelin ostoksia, mutta poika valitsi eväitä, kun olisi tullut mukaani tänne etelään. Alahuuli vähän väpätti pojalla, kun ei päässytkään sillä kerralla mukaan.
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
hatey kirjoitti:^Maksalaatikkohan on ravitsevaa ja hyvää. Kaikki pikkupojat tykkäävät maksalaatikosta ja kalanmaksaöljystä.
Toivottavasti et iske mitään Finskin catering-pomoa. Voin nähdä jo silmissäni, kun lentoemot lämmittävät maksalaatikot koneen takaosassa. Ping. Sitten ruoka tarjoillaan. Emot kyselevät matkustajilta että "rusinalla vai ilman?" Tämän vinkin lentoyhtiö saisi sinulta.
Tietääkö kukaan, minkä tuotteen käyttöohjeessa lukee (vapaasti muistettuna) seuraavaa? Vedä tuote ulos punaisesta narusta kiertäen samalla. Ripusta se paikkaan johon aurinko ei paista.
Lare kirjoitti:Tietääkö kukaan, minkä tuotteen käyttöohjeessa lukee (vapaasti muistettuna) seuraavaa? Vedä tuote ulos punaisesta narusta kiertäen samalla. Ripusta se paikkaan johon aurinko ei paista.
Kerron huomenna oikean vastauksen.
Sehän on vanha kunnon kärpäspaperi! :D
iMac 20" 2.66GHz 4GB
MacBook valkoinen 2.13GHz 4GB
Naiset tulee facebookkin ja rupeaa iloisesti chattailemaan jotakin. Tähän asti kaikki kuulostaa kivalta, mutta mitäs sitten kun itse olet vastaamassa chattiviesteihin? No naisethan on jo kerenny kirjautua ulos, vaikka aikaa olisi kulunut alle minuutti!!
Kysymys: Onko naiset jotenkin outoja/tyhmiä?
Viimeksi muokannut Tont_za, 7.8.2010 klo 2.14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tont_za kirjoitti:Naiset tulee facebookkin ja rupeaa iloisesti chattailemaan jotakin. Tähän asti kaikki kuulostaa kivalta, mutta mitäs sitten kun itse olet vastaamassa chattiviesteihin? No naisethan on jo kerenny kirjautua ulos, vaikka aikaa olisi kulunut alle minuutti!!
Kysymys: Onko naiset on jotenkin outoja/tyhmiä?
Samaa tapahtuu täälläkin. Ja jostain syystä juuri naispuolisten olentojen kanssa.
MBP 14" | Studio Display 5K | iMac 24" | iPhone 15 Pro | iPad Air | AirPods Pro | Watch S6 | TV 4K
Lare kirjoitti:Tietääkö kukaan, minkä tuotteen käyttöohjeessa lukee (vapaasti muistettuna) seuraavaa? Vedä tuote ulos punaisesta narusta kiertäen samalla. Ripusta se paikkaan johon aurinko ei paista.
Arvanevat siellä kärpäspaperitehtaalla missä ne kärpäset yleensä pörrää.
Miksi ei ole mikään ongelma lihoa viittä kiloa parissa viikossa, mutta niiden poissaamiseksi joutuu kärsimään nälkää ja rehkimään muutenkin useita kuukausia, kysyn vaan.
eskofot kirjoitti:Miksi ei ole mikään ongelma lihoa viittä kiloa parissa viikossa, mutta niiden poissaamiseksi joutuu kärsimään nälkää ja rehkimään muutenkin useita kuukausia, kysyn vaan.
Koska et ole geneettinen kultakimpale, kuten esim. minä 8) Lähetä ne kilot mulle vaikka maililla, otan mieluusti vastaan.
Saako tätä sivustoa sellaiseen asetukseen että jos vastaa johonkin ketjuun niin se ketju ei mene automaattisesti seurantaan? Macco-teemalla selausta. Kyrpii jo tuo postin määrä ja "lopeta seuranta" yksitellen tai "lopettaminen" asetuksista.
Jone kirjoitti:Saako tätä sivustoa sellaiseen asetukseen että jos vastaa johonkin ketjuun niin se ketju ei mene automaattisesti seurantaan? Macco-teemalla selausta. Kyrpii jo tuo postin määrä ja "lopeta seuranta" yksitellen tai "lopettaminen" asetuksista.
Ei kai tuo minulla sellaista tee Ainuttakaan sähköpostia ei ole tullut hompusta varmaan kolmeen vuoteen.
Johtuneeko siitä, että minulla on tuolla omissa asetuksissa Asetukset > Viestien lähetys > Ilmoita aina vastauksista-kohdassa täppä kohdassa Ei.