Sherukka kirjoitti:Joko täällä on ihmetelty katumaastureiden kieltämisintoa? Mitä ideaa juuri katumaastureiden kieltämisessä on jos moottoriksi valitaan mahdollisimman vähän saastuttava malli!? Katumaasturit täytyisi jättää rauhaan ja laittaa saastuttavat moottorimallit pannaan, ei tietyt autotyypit.
Kaikki kaupunkiautot tulisivat muutenkin olla enemmän katumaastureiden tapaisia eli istutaan korkealla ja nähdään hyvin.
EDIT: Monet katumaasturit ovat myös samanpainoisia vastaavan farmarimallin kanssa joten painoakaan ei välttämättä ole lisää.
Toinen asia, miksi hybriidejä suositaan? Nämähän ovat ihan selvää kusetusta tällä hetkellä, ehkä tulevaisuudessa nämä saadaan pelittämään niin kuin mainostetaan mutta nyt näiden valmistajat sietäisivät hävetä, etenkin Honda (suurin kusettaja 'vähäkulutteisella' Civic hybridillä)!
Tuskin kukaan haluaa kieltää jos moisia jo nyt saa jo taloudellisena vaihtoehtona ja jos saasteetkin on vielä kurissa. Kulutus on noissa matka-ajossa yleisesti kurissa mutta kaupungissa se heittää jo pahasti pakkaselle. Samoin ehkä kaupungissa moinen koetaan turhaksi kun tiet on aurattu eikä juurikaan 4-vetoa kaipaa. Moisessa 4-vedossa kun on etunsakin kun Suomessa jossa on myös liukasta, kelirikkoa ja lunta ja jos asustaa sellaisella seudulla että nämä korostuu niin ehkäpä hankinta on ihan perusteltua. Sitä vaan ei kaikki käsitä kun ajetaan yksin moisella 8-paikkaisella mersulla kaupunkia ympäriinsä eikä perheessäkään ole kuin isä, äiti ja lapsi.
Suurempi ongelma on mun mielestä meidän ikivanha autokanta. Ihan hirvittää millä pommeilla ihmiset joutuu ajamaan läpi vuoden vaihtelevissa keleissä suhteessä kalustoon. Oiskohan aika tehdä jo tuolle 50 vuotta kestäneelle autoverolle jo jotain..
Muuten yhden tämmösen ison trendikkään mustan maasturin kanssa on palanut käämi niin pahasti keskustassa että ajoin rinnalle että jos ei ole järkyttävän iso mies niin revin se ulos lätkin tauluun ja opetan liikennesääntöjä ja käyttäytymistä. Oli nainen, lasten kanssa ja puhui puhelimeen..